Arama

Ultima Online - Ultima Online Oyunu - Ultima Online Oyuncuları - Sayfa 2

Güncelleme: 6 Ağustos 2013 Gösterim: 31.731 Cevap: 12
Shorty34 - avatarı
Shorty34
Ziyaretçi
13 Nisan 2011       Mesaj #11
Shorty34 - avatarı
Ziyaretçi
UO'da sunucu açmak için çok fazla yer aramıştım zamanında, güvenilir yer bulması zor. Bunu yaşamayın diye bir kaç yer paylaşıyorum arkadaşlar, bilginize.

Sponsorlu Bağlantılar
gamemaestro.net var, bir kaç kez kullandım eski makinalar kullanmalarına rağmen gayet iyi

Playertr.net var, 7-8 yıllık bir firma. Paranız varsa, buraya göz atın derim. 10-20 tl daha pahalı ancak güvenilir ve kaliteli.

şuanlık bildiğim Bunlar, paylaşcak varsa bekliyorm paylaşımlarınızı
PurgatoryDynx - avatarı
PurgatoryDynx
Ziyaretçi
15 Temmuz 2011       Mesaj #12
PurgatoryDynx - avatarı
Ziyaretçi
Emülatör: Sphere
Sunucu Türü: -
Sponsorlu Bağlantılar
Harita: Anatolia
Skill Cap :700
Stat Cap: 225

Makine Özellikleri

SuperMicro Server
Intel Xeon E3-1240 (8MB Cache 3.30 GHz)
4GB DDR3 1333 Mhz RAM
2 x 500 GB 3.5" 7.2 K 32MB Cache SataII
100 MBit/sec İnternet Erişimi

Amacımız mevcut oyuncuların profesyonel bir şekilde işleyecek olan bu organizasyon yapısı içerisinde kendilerine yakıştırdıkları bir ortam ve düzen yaratmalarını sağlamanın yanında, Ultima Online ile ilk defa tanışacak olan oyunculara oyunun öz niteliklerinden uzaklaşmadan Ultima Online'ı diğer online MMORPG oyunlarından ayıran özelliklerini en sade biçimde vererek gelecek nesillere geliştirilebilir ve sonlanmayacak bir düzen bırakmaktır.

Bu süreç içerisinde bizimle olmak isteyen oyuncular öncelikle Sunucu Kimliği bölümündeki "Golden Age'e Uygun Olmak" yazısını okumalıdırlar. Eğer kendinizi bize uygun hissediyorsanız Golden Age ailesi içerisinde yerinizi almak için 1 Ağustos tarihinde kayıt olarak bize katılabilirsiniz. . Kayıt olmadan önce kurallarımıza ve rehberimize göz gezdirmenizi tavsiye ediyoruz.

Sade bir yapıdan kastımız;

Default binekler haricinde binekler yoktur.
Default renkler haricinde renkler yoktur.
Rare yapımı için Dragon kesmenize gerek yoktur. Reward Barrel'den çıkmaktadır.
Black dye ve Leather dye Reward Barrel'den çıkmaktadır.
Desktop görünümü default.
Ph yoktur.
Stat stone Skill stone, Skill Dummy yoktur.
Teacher diye bir vendor yoktur.
Vendorların üstlerinde "The Banker" tarzında isimler yoktur.
Bleeding, Armor Shot, Attan Düşürme tarzında bonuslar yoktur.
Mage Nightsight büyüsü ile geliştirilememektedir..
İbranice tarzında bir sistem yoktur.
Warior robe Warlock robe veya İlk sayfa büyüleri yemeyen robeler yok.
Binek spawnlarında sadece yeterli sayıda npc vardır.
Hazine sistemi yoktur.
Pazar Alanı yoktur.


Dekorasyon

Ev dekorasyonu için craftların yapabileceği 100-200 civarında yeni itemler menulere kaydedildi.

Golden Age Online Dergi

Online olarak sitede yayınlanacak olan dergi Aylık olarak çıkacaktır. İleri dönem için içerik anlamında çok zengin bir dizi oluşturmayı ve oyuncularında bu içeriğe katılmalarını planlıyoruz.

Etkinlik olarak;

Castle War: İnşa edilen özel bir alanda Pk ve Maviler karşılıklı iki kaleye sahipler. Bu kale içerisinde GateKeeper diye tanımladığımız npcler bulunmakta. Knight Online'dan esinlenerek yapılan bu savaşta, ölen her kişi kendi kalesinde bir odaya teleport olarak tekrar hazırlanıp karşı tarafın gatekeeper'ını yok etmeye çalışacaktır. Aynı zamanda kendi kalesini savunmak zorundadır. Oyuncu bankasına sadece öldüğü zaman gittiği odada erişebilecektir. Bir taraf kazandığında bir şehri guardzone veya safezone olmaktan çıkacaktır.

Guilds War: Özel yapılan bir alanda her Guild için bir Kale kurulacaktır. Bu kalelerin kapıları kilitli olacak ve dışarıya çıkmak için teleport bulunacaktır. İçeriye sadece ölü olarak girebilirsiniz. Oyuncu öldüğünde kendi kalesinin kapısından girerek tekrar hazırlanarak takım arkadaşlarına katılacaktır. 1 saat boyunca sürecek olan bu etkinlikte etkinliğe katılan guildlerin kill sayıları hesaplanarak savaşın kazananı belli olacaktır.

Tiyatro: Oyuncular kendi aralarında oluşturdukları tiyatro grupları ile belirli bir senaryo üzerinden oyunlarını canlandıracaklar. Bu esnada ".anim" komutunu kullanabilecekler. Gerekli olan sahne düzeni ve itemler temin edilecek olup tüm sunucu bu etkinliğe katılabilecektir. Anket sistemi ile yapılacak oylamada en çok oyu alan grup yarışmayı kazanmış olacaktır.

Olimpiyat: Çok fazla etaptan oluşan bu etkinlikte oyuncular ardı ardına bu etaplardan geçmeye çalışacaktır. Gizli teleportlar, birbiri içine geçmiş merdivenler, tuzaklar ile dolu yollar, birbiri içine geçmiş duvar ve kapılar, birbirine teleport olan gateler gibi etaplar bulunmaktadır.

Pvp Turnuvaları: 1v1 ve 2v2 olmak üzere ayrı ayrı iki tane PVP alanı konulmuştur.Pvp turnuvaları belirli periyotlar dahilinde yapılacaktır.
Son düzenleyen nötrino; 6 Ağustos 2013 13:38 Sebep: Kırık link!
Mirror - avatarı
Mirror
Ziyaretçi
11 Ağustos 2011       Mesaj #13
Mirror - avatarı
Ziyaretçi
Ultima Online Nedir?
Ultima Online (uo), Osi (Origin Systems inc) tarafından Ultima adlı oyun serisinin devamı niteliğinde 25 Eylül 1997 yılında çıkartılmış EA Games'e ait bir MMORPG oyunudur.

Oyun, büyünün ve canavarların hakimiyetindeki Ultima evreninde geçmektedir. Siz ve diğer oynayıcılar bu evrende yaşayan insanlarsınız. Bazen kendi aranızda bazense birlik olup güçlü Yardıma karşı savaşırsınız.

Ultima Online'ın diğer oyunlardan farkı; içerisinde barındırdığı sayısız sistemleriyle sizi yıllarca kendisine hayran bırakabilmesidir. Grafiksel açıdan çokta iyi bir oyun olmasada oldukça gelişmiş içeriğiyle grafiğin her şey olmadığını öğrenmenizi sağlayacak bir oyundur.

Ultima Online, ek paketleri sayesinde yenilenip gelişerek bu günlere ulaşmıştır.
Başlıca ek paketleri:

1- Ultima Online: The Second Age
2- Ultima Online: Renaissance
3- Ultima Online: Third Dawn
4- Ultima Online: Lord Blackthorn's Revenge
5- Ultima Online: Age of Shadows
6- Ultima Online: Samurai Empire
7- Ultima Online: Mondain's Legacy
8- Ultima Online: Kingdom Reborn
9- Ultima Online: Stygian Abyss

Statların kısaltılmış isimleri vardır.. Bunlar sırasıyla;

Str (Strength)

Dex (Dextery)

İnt (Intelligence)

Hits (Hit Points)

Stam (Stamina)

Mana (Mana)

Stregth: Karakterinizin gücünü temsil eder.
Dextery: Karakterinizin vuruş hızını temsil eder.
Intelligence: Karakterinizin beyin gücünü temsil eder.
Hit Points: Yaşam gücü anlamı gibi düşünebilirsiniz. Canınınızın ne kadar azaldığı veya arttığını bu bölümden anlarsınız.
Stamina: Hız ve taşıma gücü olarak düşünebilirsiniz. Bu ne kadar fazla ise ağır itemleri o kadar uzun süre taşıyabilir ve koşabilirsiniz.
Mana: Zeka tazeleme olarak düşünebilirsiniz. Mana'nız ne kadar yüksekse o kadar fazla büyü yapabilirsiniz.
Ultima Online Nasıl Başlarım?
Öncelikle sitemizde ki (Resty of Abyss Classic Ultima Online) kayıt ol linkinden oyuna üye olmanız gerekmektedir. Daha sonra dosyalar bölümünden Classic Client'ı daha sonradan Resty of Abyss Client'ı indirmelisiniz. Ultima Online Classic sürümü yükledikten sonra Resty of Abyss Client'ı sürümün üstüne kurmanız gerekmektedir.

Yükleme işlemi bittikten sonra masaüstüne oyuna bağlanabilmeniz için Resty of Abyss Client gelecektir. Client'ı açtıktan sonra üye olduğunuz kullanıcı adı ve şifre ile oyuna bağlanabilirsiniz.

Oyun içi diğer bilgiler için lütfen Roa rehberi inceleyiniz.


Sunucu Başlangıç: 5 Ağustos 2011
Sunucu yapım aşamasındadır..

Oyuna kayıt olmak için: UO: Resty Of Abyss

Clients: 7.0.16.1
StatCap: 225
SkillCap: 800.0
Türü: ROLE PLAY
Version: Sphere .56b
Resty of Abyss Diriliş
Karanlık çağ artık yok olmak üzere. British ve ordusu tüm savunmasıyla Sosarian topraklarını eline geçirmiş durumda. Britain sınırlarında zafer artık iyilik tarafındaydı. Halk mutlu ve artık yeni bir doğuşa ilerliyordu. British tüm içtenliğiyle halkını kuçaklıyor ve soğuk savaşın bittiğinin haberini veriyordu...

Blackthrone bozguna uğramıştı. Sosarian topraklarını ele geçirme çabası onu dahada derinlere gönderdi. Blackthrone ve yaratık ordusu artık Sosarian topraklarında barınamıcaktı. Kalesi ve sınırları artık British emri altına girmişti. Ilshenar zindanlarında Blackthrone yi kara büyücüler hapis altına aldı. Oradan kurtulması için bir umudu kalmamıştı.

Yaratıklar Sosarian topraklarında kendi kolonilerini tekrar düzene sokuyordu. Orc kabilesi yeni yerler keşfetmiş ve kendi ordusunu hazırlıyordu. Artık Blackthrone emri altında olmıyacaklardı...

British halkına gelicek bütün kötü emellerden onları korumak için ordusunu sürekli sağlam bir şekilde çalıştırıp, zinde tutuyordu. Ama kara günler yine çok uzakta değildi...

Artık yeni bir başlangıç yapan Britain halkı doğuşunu kutluyordu. Balıkçılar denizlere ilk oltalarını soğuk savaşın etkisinden arınmış bir şekilde atıyor, zanaatkarlar yenilenmiş topraklarında işlerini sürdürüyorlardı.Büyücüler yeteneklerini tekrarlardan topluyor, savaşçılar yine özgürlüklerini haykırıyorlardı. Halk kötü gülerin ardından ilk güneşini geride bırakmıştı...

British kalesinden yaverlerine emrini vermiş ve bir fermanla halkına sesleniyordu;
- Kötü günler geri kalmasına rağmen, büyük kayıplar verdik. Artık bu eksiklerimizi tamamla vakti gelmiştir. Halkımdan tek isteğim her zaman olasılıklara açık olmalarıdır. Ve şunu unutmayın ki Blackthrone hafife alıncak bir kara büyücü değildir. Kötü emeller her zaman kapımızda olucaktur..

Yeni doğuşun ilk ışıklarını geri bırakan Sosarian toprakları, gecenin sesinde kana susamış yaratıkları dinliyordu. Her zaman tetikte olan Britain savaşçıları, Britain topraklarını kolluyordu.

Yeni bir güne mutlu başlamıştı halk. Diğer şehirleri keşfe çıkmak için bazı balıkçılar yanlarında onları kollucak askerlerle ilk yelkenlerini açtı. Moonglow kıyılarına doğru sefer başladı. Kara yollarından ticaret için zanaatkarlar ve büyücüler binekleriyle yola koyulup Trinsic şehrine ayak basmaya yürüyolardı.

Düzen oturmuş durumda Sosaria artık iyiler tarafındaydı...
Hakkımızda
Ultima Online'a ara vermiş olduğumuz dönemler dahilinde takiplerimiz sonucunda neredeyse son 1, 2 sene içinde açılan UO sunucularını gördüğümüz için, daha önceden düşüncelerimizde tasarlanmış olan bu projeyi açma kararı aldık. İnsanları Ultima Online gibi bir oyundan soğutmak yerine biraz daha heveslendirdiysek ne mutlu bize. Belki bazılarınız hayata geçirmiş olduğumuz projeyi beğenicek bazıları nefret edicek. Tahammül edemediğiniz durumlarda in-game'den (alt f4) çekmek yerine forumlarda bizlerle tahammül edemediğiniz konuyu paylaşarak çare bulabilirsiniz. ROA çatısı altında açılan hiç bir oyunda abartıya yer yoktur.


Darktag

Ea.clip

Mirror

Sirrion

Uur
IRK
GARGOYLE
Gargoyle ırk'ı sunucumuzda daha çok Crafter olarak öne çıkmaktadır. Uçma yeteneğini arkasında bulunan kanatları sayesinde sağlamaktadır. Hiç bir bineğe binemiyen bu ırk, kendine has büyü yeteneğini Mysticism, bumerang silahları ile savaş için Throwing yeteneğini kullanamamaktadır.

Bu ırk aynı zamanda silah kullanımı ve büyücülükte yapabilir.

Öykü

Stygian Abyss'e Sosaria'dan bir geçiş bulundu, Yeni yükselen bir volkanda. İlk başda örümcek ağları ve soğuk, nemli zindanlardan başka birşey görülmedi. Stygian Abyss, Sosaria ve Tel Mur arasında bariyer görevi gören antik bir şehirde kurulmuştu. Gargoyleların şehri. Bu pençeli ve kanatlı Yardım bir anda kendilerini Abyss in elinin yıkımında buldu. Kayıp şehri ve kardeş dünyalarını araştırmak için zorlandılar.


Gargoyle Irksal Özelliği:

Fyling
Gargoyle ların güçlü kanatları onları bir unicorn gibi hızlandırıyor ve onların sadece kendilerinin girebildiği alanlara ulaşmalarını sağlıyor.

Gargoyle Irkının Yetenek Dağılışı:
Alchemy
Anatomy
Begging
Blacksmithy
Bowcrafting
Camping
Carpentry
Cooking
Evaluating Intelligence
Fencing
Fishing
Healing
Inscription
Lockpicking
Mace Fighting
Magery
Meditation
Mining
Parrying
Snooping
Stealing
Tailoring
Tinkering
Wrestling
ELF
Elf Irk'ı sunucumuzda Pure Mage ve Taming olarak öne çıkmaktadır. Zekası ve çevikliği onu hayatta tutucak tek gerçekleridir. Büyü kullanmadaki yeteneği diğer ırklara göre daha üstündür.

Bu Irk ile bazı craft (zanaatkar) yetenekleri kullanamaz ve bonuslardan yararlanamazsınız. Elf Irk'ı Mage konusunda diğer Irk'lardan daha üstün olduğu için Taming yeteneğini bu Irk'ta geliştirmeniz önerilir.

Elf Irkının Yetenek Dağılışı:
Alchemy
Anatomy
Animal Lore
Animal Taming
Begging
Camping
Carpentry
Cartography
Cooking
Detect Hidden
Evaluating Intelligence
Fencing
Fishing
Healing
Herding
Hiding
Inscription
Lockpicking
Mace Fighting
Magery
Meditation
Musicianship
Parrying
Peacemaking
Poisoning
Snooping
Spirit Speak
Stealing
Stealth
Swordsmanship
Tactics
Wrestling
HUMAN
Bu Irk sunucumuzda Warlock ve Warrior olarak ün salıcaktır. Her zamanki sinirli ve barbar halleri onları savaşa sürüklemektedir. Diğer Irk'larla pek anlaşamayan human Irk'ı, silah ve kalkan kullanmadaki becerisiyle korku salmaktadır.

Bu Irk ile bazı craft (zanaatkar) yetenekleri kullanamaz ve bonuslardan yararlanamazsınız.

Human Irkının Yetenek Dağılışı:
Alchemy
Anatomy
Animal Lore
Animal Taming
Archery
Begging
Camping
Carpentry
Cartography
Cooking
Detect Hidden
Evaluating Intelligence
Fencing
Fishing
Healing
Inscription
Lockpicking
Mace Fighting
Magery
Meditation
Musicianship
Parrying
Peacemaking
Poisoning
Snooping
Spirit Speak
Swordsmanship
Tactics
Wrestling
HARİTALAR:
Felluca (.1 Dünya)
Bu dünyada oynayıcılar birbirleriyle savaşabilirler. Oynun asıl dünyası burasıdır, diğer dünyalar sizi buraya hazırlamak içindir.

Şehirler:
- Britain (moongate var)
- Vesper
- Minoc (moongate var)
- Cove
- Yew (moongate var)
- Magincia
- Serpent's Hold
- Moonglow (moongate var)
- Skara Brae (moongate var)
- Trinsic (moongate var)
- Jhelom (moongate var)
- Occlo
- Nujel'm
- Buccaneer's Den (moongate var)

MoonGate: Şehirler ve dünyalar arası geçişi sağlayan sihirli kapılardır.
Ilshenar (2. Dünya)
Ilshenar, tamamı marklanamaz alandır. Burası daha çok macera sevenlerin yeri ya da Item kasanların yeri olarak bilinir. Çok sayıda yaratık, Dungeon ve Spawn vardır.
Malas (3. Dünya)
Dungeon'u fazla olmayan, iki ana adadan oluşan, simsiyah sihirli denizlere sahip bir dünyadır. Luna ve Umbra adlı iki şehri vardır. Luna görkemli surlarıyla dikkat çeken birPaladin şehridir. Umbra ise karanlık güçlerin hüküm sürdüğü Necromancer şehridir.
Özel Vuruşlar
Elinizdeki silah ne olursa olsun, iki adet özel vuruşu vardır. Bu özel vuruşlara Paperdoll'unuzun altındaki çantanın hemen yanında, üzerinde kılıç resmi bulunan kitaba tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Bu vuruşlar farklı miktarlarda Mana harcarlar. Fakat Swordmanship, Mace Fighting, Fencing, Archery, Parrying, Lumberjacking, Stealth ve Poisoning yeteneklerinin toplamı 200 ve yukarısı ise bu özel hareketleri 5 Mana harcayarak, 300 ve yukarısı ise 10 Mana harcayarak yapabilirsiniz. Ayrıca üzerinizde Lower Mana Cost özelliği olan eşyalar varsa Mana kullanım oranı da düşecektir.
Silahınızın birincil vuruşu için o silah yeteneğinizin 70, ikincil vuruşu için 90 olması lazımdır. Büyü kitaplarındaki büyülerin simgelerini çekip nasıl kısayol olarak kullanabiliyorsanız, özel vuruş kitabındaki yetenekleri de çekerek kısayol oluşturabilirsiniz. Bu kısayollara çift tıkladığınızda kırmızı renk alacak ve bir dahaki saldırınızda kullanılacaktır.

Ne kadar etkili olursa olsun, bu vuruşları kendi sanatınızla süslemelisiniz. Öyle ki, kullanım zamanını ve yerini tam olarak kestirebilen deneyimli oyuncular, bu vuruşları kullanarak nihai amaca daha rahat ve daha çabuk ulaşabilirler. Örneğin düello esnasında en can alıcı yerde gerekli vuruş ile rakibe cevap verebilmek, hatta hiç beklemediği bir anda kendisini ölü olarak bulmasını sağlamak gibi. Genelde bu özel vuruşlar 30 Mana ve civarı harcarlar. Şimdi açıklamaya geçelim:

Armor Ignore (zırhı yok sayma): Karşıdaki kişinin sanki zırhı yokmuş gibi hasar almasını sağlar. Düelloda ve aksiyonlarda en çok kullanılan; karşınızdakini hiç beklemediği bir anda öldürelebilecek bir vuruştur. Tüm yetenekleri tamamlamışsanız vuracağınız değer 40-50 arasında olabilecektir. Özellikle son vuruşlarda bu özellik işinize yarayacaktır. Erken kullanırsanız da düşmanın korkup kaçmasına yol açabilir.
Gerekli Mana: 30

Bleed Attack (kanama nöbeti): Vurduğunuz kişinin kan kaybederek 10 saniye boyunca zarar almasını sağlar. Verdiği zarar her defasında azalarak devam eder. Giyilen zırhın bu vuruşa herhangi bir etkisi olmayacaktır . Bandajlayarak açılan yara kapatılabilir, kan kaybı durdurulabilir. Büyücülerin büyülerini bozmak için ideal bir yöntemdir.
Gerekli Mana: 30

Concussion Blow (şiddetli darbe): Bu vuruş yüksek cana sahip, fakat Mana'sı düşük olan kişilere büyük zarar verir. Vuruş hasarı 10 ile 40 arasında değişir, özelliğin getirisi de + 5-15 civarı ekstra bir hasardır. Fiziksel direncin bu vuruşa karşı herhangi bir etkisi yoktur.
Gerekli Mana: 30

Crushing Blow (ezici darbe): Rakibinize normal vuruşunuzdan %50 daha fazla fiziksel zarar verirsiniz. Concussion Blow kadar etkilidir.
Gerekli Mana: 30

Disarm (silahsızlandırma): Vurduğunuz kişinin silahını elinden çantasına düşürür ve 5 saniye boyunca tekrar eline alamamasını sağlar. 80 Armslore ve 70 Wrestling yeteneklerine sahip kişiler bu özelliği çıplak el ile de kullanabilirler. Öyle ki, hem büyücüler hem de savaşçılar için çok önemli bir vuruş niteliğindedir. Zor bir anınızda bu özellik ile rakibe zaman kaybettirebilirsiniz.
Gerekli Mana: 20

Dismount (attan indirmek): Vurduğunuz kişinin attan düşmesine sebep olur. Ama bu vuruşu yapabilmek için sizin de at üzerinde olmamanız gerekir. Fakat elinizde Lance (bir kılıç) var ise attan inmenize gerek yoktur. Düşen kişi hem 3-5 saniye atına tekrar binemez hem de ekstra zarar alacaktır. Bu süre içinde atını keserseniz kaçma şansı daha zor olacaktır. Ya da sizin kaçma şansınız daha fazla olacaktır. At terimini kullanmam yanlış anlaşılmalara sebep olmasın, bu vuruş rakibin her türlü binekten düşmesine neden olur. Sadece Role Play adına at diyorum
Gerekli Mana: 30

Double Strike (çift vuruş): Rakibinize vurduğunuz şekilde aynı anda iki defa vurmak anlamına gelir. Aynı sürede iki defa vurmanın size kazandıracağı en güzel yan son vuruşlar olacaktır. Böyle bir zamanda basit bir hesapla düşmanı devirebilirsiniz.
Gerekli Mana: 30

Infectious Strike (bulaşıcı vuruş): Silahınıza zehir sürülü ise zehiri rakibe aktarabilmek için bu yeteneği kullanmak zorundasınız. Normal silah yeteneğine sahip olanlar kılıca sürülü olan zehiri direkt olarak aktaracaklardır. Fakat Poisoning (zehirleme) yeteneğine sahipseniz, vurduğunuz zehirin seviyesinin bir üst seviyeye çıkma şansı olacaktır. Örneğin silahınızda Deadly (ölümül) Poison sürülü ise, Lethal (daha öldürücü diyelim) Poison vurabileceksiniz. Poisoning yeteneğinizin yüzdesi, bir üst seviye zehir vurma oranını belirler. Yani %50 Poisoning ile %50 şans var ise %100 poisoning ile %100 şansınız olacaktır. Lethal Poison daha yüksek zarar vermesinin yanında vampir formundaki Necromancer'lar tarafından da bertaraf edilememektedir.
Gerekli Mana: 15

Mortal Strike (ölümcül vuruş): Vurduğunuz oyuncu ya da NPC bir süre kendini iyileştiremez. Bu süre oyuncularda 6 saniye iken NPC'lerde 12 saniyedir. Bu manevraya maruz kaldığınızda can barınızdaki ibare parlak sarı bir renk alır. Rakip belirtilen süre zarfında kendine bandaj basamayacaktır.
Gerekli Mana: 30

Moving Shot (hareket halinde atış): Okçular için gerekli bir vuruştur. Koşarak ok atabilmenize olanak sağlar. Fakat ıskalama şansı biraz daha yükselir.
Gerekli Mana: 20

Paralyzing Blow (felç edici darbe): Bu manevraya maruz kalan rakip, bir süre boyunca hareket edemez ve büyü yapamaz. Oyuncularda 3 iken NPC'lerde 6 saniye etkilidir. Paralyze büyüsünden farklı olarak, Paralyze olmuş kişi zarar alsa bile 3 saniye dolmadan kurtulamaz. 80 Anatomy ve 90 Wrestling yeteneklerine sahip kişiler bu özelliği çıplak el ile de kullanabilirler.
Gerekli Mana: 35

Shadow Strike (gölge vuruşu): Kullanabilmek için 80 Stealth yeteneğine ihtiyaç duyulur. Vurduğunuz kişiye %25 daha fazla zarar verirsiniz ve vurduktan sonra Hide (gizli) olursunuz.
Gerekli Mana: 25

Whirlwind Attack (kasırga saldırısı): Bu özellik ile çevrinizdeki bir kare içinde bulunan herkese vurursunuz. Guild üyelerinize, Criminal (suçlu) veya PK (katil) olmayan insanlara zarar vermezsiniz. Eğer katilseniz de bunun tam tersi geçerlidir.
Gerekli Mana: 25
ROLE PLAY
Çoğu UO oyuncusu Role Play terimini kullanmaktadır. Fakat yaygın kullanımına rağmen tam olarak nedir, ne işe yarar ve UO için neden bu kadar önemlidir? Ya çoğu kimse tarafından tam olarak bilmemektedir ya da zaman içerisinde unutulmuştur. Bu konuya değinmemin asıl nedeni, herkesin büyük emekler verdiği bu oyunun tüm incelikleriyle tanınmasını ve daha da zevk alarak oynanmasını teşvik etmektir. Role Play kavramını açıklamadan önce bağlantılı olan diğer konulardan da bahsetmek istiyorum.
Ultima Online Nasıl Bir Oyundur?
Ultima Online, çok sade olarak: Origin Systems ve EA Games yapımı, MMORPG türü bir oyundur. Piyasaya çıkış tarihi 30 Eylül 1997 dir.
MMORPG Nedir?
İngilizce anlamı Massively Multiplayer Online Role Playing Game dir. Türkçe olarak da, geniş kitlelerce oynanan Online rol yapma ve çok sayıda kişinin internet üzerinden beraberce aynı dünyada, eş zamanlı olarak fantezi dünyasına daldığı oyun şeklinde tanımlanabilir. İşte Ultima Online; konusunu eski çağlardan alan ve karakter geliştirme sistemine dayanan, geniş bir fantezi oyunudur.
Role Play (RP) Nedir? Neden MMORPG Türü İçin Bu Kadar Önemlidir?
Role Play: Türkçe manası ile rol yapmak demektir. Aslında bir tiyatroculuk işidir. Günümüzde FRP (Fantastic Role Play - fantastik rol yapma) ve MMORPG türü oyunların artışının yegâne sebebi ise bu tür oyunlara olan arz ve talepten kaynaklanmaktadır. Bunların başlıcaları Ultima Online, World of Warcraft, Lineage, Everquest, Knight Online vb. dir. Adı geçen bu tür oyunların hepsi aslında rol yapmak amacı ile yapılmış oyunlardır...
Peki Neden Ultima Online?
İnsanların aklında internetin yaygınlaşması ile gelen bir konu, "sanal dünyada yaşamak" tır. Birçok filme de konu olan bu fikir, Origin Firması tarafından ilk defa başarılmıştır. Ultima Online adını verdikleri sanal dünyada yaşamı sağlamak için geliştirilen bu oyun şu anda popüler olan bütün Online oyunların anasıdır aslında. Peki, neden hala UO dersek; Ultima Online ın özelliği aslında bir çok insanın ilgisini çekecek bir zaman ve mekânda geçmesinden öte gelir. Bununla birlikte Script sistemi birçok şeyi mümkün kılabilir. Kısacası hala Ultima nın seçiliyor olmasının tek sebebi insanların bu oyun üzerinde keyfe keder değişiklikler yapabiliyor olmasından başka bir sebep değildir...
Nereden Çıktı Bu Role Play İşi?
İlk olarak 19 uncu yüzyılda J. J. R. Tolkien ilk fantastik kurgu kitabını yazdı: Orta Dünya Efsaneleri. Orta Dünya nın yazılma amacı çok farklı olabilirdi. Lâkin ana sebep, yaşadığımız dünyadan memnun olmama ve daha başka dünyalar olabileceğini hayal etmekten öte bir şey değildir. Üstat Tolkien in eserleri sayesinde dünyada yeni bir edebiyat biçimi veya daha doğrusunu söyleyecek olursak, yepyeni bir akım oluştu: Fantastik Kurgu... İşte bütün bu olanların ardından birçok fantastik kurgu yaratıldı. Bunlardan en bilinenleri: Ejderha Mızrağı Efsaneleri, Dark Sun, Unutulmuş Diyarlar, Ravenloft vb.

Ayrıca Ultima nın kendi fantastik kurgusu vardır. Yani Britain denilen büyük şehir aslında İngiltere değildir. Daha sonra gene 19 uncu yüzyılın ortalarında pKüfür Yasak !yatrlar bazı hastalarında yeni bir şey denemeye başladılar. Mesela hastalarını Orta Dünyada ymış gibi yaşamalarını telkin eden psikologlar çıktı ortaya. Bu hastalar üzerinde çok olumlu etkiler yarattı ve çok hızlı bir iyileşme söz konusu oldu. Daha sonra tedavileri biten hastalar bu küçük oyunu çevrelerine yaymaya, oynamaya ve oynatmaya başladılar. İşte bu da RP nin veya FRP nin doğuşu olarak yorumlanır.

Genellikle bu oyuna ilk başlayan kişiler, oyunun amacını veya sonucunu çok merak ederler ve aldıkları cevabı yadırgarlar. Oyunun belirgin bir sonu yoktur; yani oyun, oyuncular istemediği sürece bitmez. Çünkü oyunun amacı, aynen gerçek hayattaki gibi yaşamaktır. Tabi tek amaç hayatta kalmak da değildir. Çünkü iyiliğin temsilcisi bir Paladin in (şövalye) tehlike anında kendi hayatını gerekirse arkadaşları için feda etmesinden daha doğal bir durum olamaz. Tabi bir hırsız da aynı şekilde, arkadaşlarını satar ve gerçekte kötü bir şey olan çalmak eylemini yapar...
Peki Neden Rol Yapmalıyım?
Aslına bakacak olursak bu oyunu oynayan herkes öyle ya da böyle rol yapmaktadır. Kimisi savaşçı, kimisi büyücü, kimisi de dilenci rolü yapmaktadır. Herhalde bu güne dek, herhangi bir fantastik karaktere bir özelliğinden dolayı deyim yerindeyse hayran olmuşsunuzdur. Onun gibi olmak istemişsinizdir. İşte Role Play sayesinde tamamen o gibi olmak ve hatta daha iyi olmak mümkündür.

Rol yapmak mantık ve yaratıcılık işidir, hayal gücünüze göre aşırı zevkli olaylar yaratabilir ve eğlenebilirsiniz. Size bir arkadaşın yaşamış olduğu küçük bir anı ile Role Play mantığının ne olması gerektiğini onun ağzıyla anlatacağım:

"Geçenlerde ender bir durum geldi başıma ve internet kafeye gitmek zorunda kaldım. Açtım oyunu, RP yapıyorum. Çocuğun teki geldi yanıma sormaya başladı:

- Abi ne yapıyorsun?
- RP yapıyorum.
- Neresi burası?
- Bir han, ben de şefim.
- Hımmm, neden koşmuyorsun yavaş yürüyorsun?
- Sen gerçekte her yerde koşuyor musun?
- Hayır... Peki o adam neden atını dışarıda bıraktı?
- Sen kafeye hiç arabası ile giren bir adam gördün mü?
- Yooo ?
- O zaman?

Bu kısa konuşma onun dahi RP ye ilgi duymasına neden oldu."
Role Play Adına Son Bir Örnek:
Role Play, karakteriniz nasıl bir kişiliğe sahip ise, olaylara öyle tepki vermektir. Role Play, eğer yapılırsa birçok oyunu daha da güzelleştirir. Tabi Role Play sadece Ortaçağ gibi ögelere has olmamakla beraber, gelecekte geçen oyunlarda da kullanılabilir. Sahip olduğunuz karakteri özümseyip, onun gibi davranmalısınız. İki oyuncu arasındaki örnek bir para isteme konuşması:
Role Play yapmadan:
- Vay Rıfkı Abi naber?
- İyilik Muzaffer, senden?
- İyi iyi... Abi bir 5k versene nolur?
- Al ulan, istediğin para olsun senden mi esirgeyeceğim!
- Eheuehe sağ olasın abi.
- Eyvallah ciğerim...
Role Play yaparak:
- Merhaba dostum, nasılsın?
- İyiyim, sen?
- İyiyim sanırım... Bir şey isteyebilir miyim senden?
- Tabi, ne vardı?
- Acaba bana 5000 altın borç verebilir misin?
- Tabi, buyur.
- Ah çok teşekkür ederim. Bu iyiliğini asla unutmayacağım.
- Ne demek lafımı olur?

Role Play in oyunlarınızı güzelleştireceğine emin olabilirsiniz.
Son Söz:
Kısacası Role Play mantığı işte budur. Yaşadığın zamanın ve mekânın içinde gerektiği gibi davranmaktır. Bilgisayarın başındaki kişiliği bir kenara atmak, farklı ve değişik kimliklere bürünmenin ve tadını çıkartamadığınız hayatın tadına varmaktır... Sizlerden ricam kendi iç dünyanızda sadece aksiyon veya savaşa önem vermemenizdir, zira bu hem sağlıksız hem de sıkıcıdır. Tabi buna rağmen istediği şekilde oynamak, herkesin kendi özgür iradesine kalmıştır. Kim nasıl oynamak isterse, öyle oynar...
Uo: Resty of Abyss
Hayallerinizi yaşamaya hazır mısınız?
Son düzenleyen nötrino; 6 Ağustos 2013 13:43 Sebep: Kırık link!

Benzer Konular

27 Mart 2013 / RuffRyders Taslak Konular