Arama

Namazı Allah'ın istediği şekilde kılmasak da kabul olur mu?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 22 Ekim 2013 Gösterim: 7.700 Cevap: 2
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
4 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Namazı ALLAHIN İstediği gibi kılamasakda kabul olur mu?
Namaz nasıl kabul olur?
EN İYİ CEVABI MeLL verdi
Namazı tam kılın, zekâtı hakkıyla verin, rükû edenlerle beraber rükû edin.
(Bakara suresi 43.ayet)
Sponsorlu Bağlantılar


103. Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah'ı anın. Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır. (Nisa suresi 103.ayet)

72. "Namazı dosdoğru kılın ve Allah'tan korkun" (diye de emredildik). O, huzuruna varıp toplanacağınız Allah'tır.(Enam suresi,72.ayet)

170. Kitab'a sımsıkı sarılıp namazı dosdoğru kılanlar var ya, işte biz böyle iyiliğe çalışanların ecrini zayi etmeyiz.(Araf suresi 170.ayet)

3. Onlar namazlarını dosdoğru kılan ve kendilerine rızık olarak verdiğimizden (Allah yolunda) harcayan kimselerdir.(Enfal suresi,3.ayet)

Nur Suresi
(56) namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, Resüle itaat edin ki size merhamet edilsin.

Müminun Suresi
(2) Onlar ki, namazlarında derin saygı içindedirler.

Yüce kitabımız Kuran-ı Kerim'de bir çok namaz ayeti geçmekle birlikte,yukarıda örnek verdiğim gibi ayetlerde; özellikle namazın dosdoğru kılınması vurgulanmıştır.Demek ki namaz kılarken en doğru şekilde kılmak için elimizden geleni yapmamız gerekiyor.
Resulullah(a.s) namazı nasıl anladıysa O nasıl uyguladıysa bizde öyle anlarız öyle uygularız,Peygamber Efendimize uymak Allah’a itaattir.

Kim Resûl'e itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa Suresi, 80)

Allah, Nisa Suresi'nde insanlara çok önemli bir sırrı bildirir. Bu ayet şöyledir:

Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa Suresi, 65)

Kur’anı tebliğ etmek yanında, onu açıklamak da Hz peygamber(a.s.m)’in ikinci önemli görevidir.

Eğer Hz. Peygamber(a.s.m)’in Kur’an’ın kapalı olan yanlarını açıklayan hadisleri göz ardı edilirse, bu takdirde, yalnız namaz değil, oruç, hac, zekât ve İslam’ın ön gördüğü daha pek çok muamelelerinin gerçek durumu havada kalır.

Halbuki, bu saydıklarımızın hepsi de, en sağlam bir yolla bize kadar gelmiştir.
Hz. Peygamber (a.s.m), “Beni namaz kılarken nasıl gördüyseniz, siz de öyle kılın”, “Haccınızın ibadet şeklini benden alın” hadisleri bu konuya ışık tutmaktadır.

Hz. Peygamber(a.s.m)’in daha Mekke devrinden itibaren farz kılınan ve o günden bu güne kadar-nesilden nesile-aynen devam eden ve günde beş defa yerine getirilen namazın eda şeklinde tereddüt göstermek, izahı mümkün olmayan bir şeydir.

Soruda geçen veya buna benzer düşünceler nefis ve şeytanın birer tuzağı olarak görülebilir. Bu tuzaklara karşı dikkatli olmak ve onlara cevap vermek için de gerekli donanıma sahip olmak gerekir.

İbadetlerin esası Kuran’da olmakla beraber bunların uygulamasını Peygamber Efendimiz Allahın bildirmesiyle bizzat kendileri yapmışlardır. Bununla beraber namazın farzlarına işaret eden ayetler de vardır:

"Gönülden boyun eğerek, Allah'ın huzuruna durun" (Bakara Suresi, 238) buyurulur.
Hani Evi (Kâ'beyi) insanlar için bir toplanma ve güvenlik yeri kıldık. «İbrahim'in makamını namaz yeri edinin», İbrahim ve İsmail'e de, «Evi'mi tavaf edenler, itikafa çekilenler, ve rükû ve secde edenler için temizleyin» diye ahid verdik.(Bakara suresi 125)

“…….Kıyam edenler, rükûa ve sücuda varanlar için Evimi temiz tut.(22/HAC suresi 26)

…..Kuran'dan kolayınıza geleni okuyun…(Müzemmil suresi 20)

Namazı sadece dua etmek olarak kabul etmek, bu ve buna benzer ayetleri inkar etmekle beraber Peygamber Efendimizin açıkladıklarını inkar etmek anlamına gelir.

Tabi bu son cümle konunun akışı için ele alındı.Sizin sorunuzla ilgili değil.


Sizin için çeşitli yerlerden bilgiler topladım.İnşaAllah faydalı olur.
Bende öğrendiklerimi ve sonucunda inandığım gerçekleri paylaşmak istedim.

Bir kusurum varsa Rabbim affetsin
Son düzenleyen Efulim; 22 Ekim 2013 19:20 Sebep: Başlık.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Aralık 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
İslam'da değişmez hükümlerden biridir namaz ve namazın şartları. Bu konuda da, konuyla ilgili pek çok bilim adamı ayrıntılı olarak açıklamalar yapmıştır. Hüküm verme ehliyetine haiz olmasam da bu konuda hayır diyebilecek yeterlikte bilgim olduğunu düşünüyorum.
Sponsorlu Bağlantılar
MeLL - avatarı
MeLL
Ziyaretçi
5 Aralık 2008       Mesaj #3
MeLL - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Namazı tam kılın, zekâtı hakkıyla verin, rükû edenlerle beraber rükû edin.
(Bakara suresi 43.ayet)


103. Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah'ı anın. Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır. (Nisa suresi 103.ayet)

72. "Namazı dosdoğru kılın ve Allah'tan korkun" (diye de emredildik). O, huzuruna varıp toplanacağınız Allah'tır.(Enam suresi,72.ayet)

170. Kitab'a sımsıkı sarılıp namazı dosdoğru kılanlar var ya, işte biz böyle iyiliğe çalışanların ecrini zayi etmeyiz.(Araf suresi 170.ayet)

3. Onlar namazlarını dosdoğru kılan ve kendilerine rızık olarak verdiğimizden (Allah yolunda) harcayan kimselerdir.(Enfal suresi,3.ayet)

Nur Suresi
(56) namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, Resüle itaat edin ki size merhamet edilsin.

Müminun Suresi
(2) Onlar ki, namazlarında derin saygı içindedirler.

Yüce kitabımız Kuran-ı Kerim'de bir çok namaz ayeti geçmekle birlikte,yukarıda örnek verdiğim gibi ayetlerde; özellikle namazın dosdoğru kılınması vurgulanmıştır.Demek ki namaz kılarken en doğru şekilde kılmak için elimizden geleni yapmamız gerekiyor.
Resulullah(a.s) namazı nasıl anladıysa O nasıl uyguladıysa bizde öyle anlarız öyle uygularız,Peygamber Efendimize uymak Allah’a itaattir.

Kim Resûl'e itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa Suresi, 80)

Allah, Nisa Suresi'nde insanlara çok önemli bir sırrı bildirir. Bu ayet şöyledir:

Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa Suresi, 65)

Kur’anı tebliğ etmek yanında, onu açıklamak da Hz peygamber(a.s.m)’in ikinci önemli görevidir.

Eğer Hz. Peygamber(a.s.m)’in Kur’an’ın kapalı olan yanlarını açıklayan hadisleri göz ardı edilirse, bu takdirde, yalnız namaz değil, oruç, hac, zekât ve İslam’ın ön gördüğü daha pek çok muamelelerinin gerçek durumu havada kalır.

Halbuki, bu saydıklarımızın hepsi de, en sağlam bir yolla bize kadar gelmiştir.
Hz. Peygamber (a.s.m), “Beni namaz kılarken nasıl gördüyseniz, siz de öyle kılın”, “Haccınızın ibadet şeklini benden alın” hadisleri bu konuya ışık tutmaktadır.

Hz. Peygamber(a.s.m)’in daha Mekke devrinden itibaren farz kılınan ve o günden bu güne kadar-nesilden nesile-aynen devam eden ve günde beş defa yerine getirilen namazın eda şeklinde tereddüt göstermek, izahı mümkün olmayan bir şeydir.

Soruda geçen veya buna benzer düşünceler nefis ve şeytanın birer tuzağı olarak görülebilir. Bu tuzaklara karşı dikkatli olmak ve onlara cevap vermek için de gerekli donanıma sahip olmak gerekir.

İbadetlerin esası Kuran’da olmakla beraber bunların uygulamasını Peygamber Efendimiz Allahın bildirmesiyle bizzat kendileri yapmışlardır. Bununla beraber namazın farzlarına işaret eden ayetler de vardır:

"Gönülden boyun eğerek, Allah'ın huzuruna durun" (Bakara Suresi, 238) buyurulur.
Hani Evi (Kâ'beyi) insanlar için bir toplanma ve güvenlik yeri kıldık. «İbrahim'in makamını namaz yeri edinin», İbrahim ve İsmail'e de, «Evi'mi tavaf edenler, itikafa çekilenler, ve rükû ve secde edenler için temizleyin» diye ahid verdik.(Bakara suresi 125)

“…….Kıyam edenler, rükûa ve sücuda varanlar için Evimi temiz tut.(22/HAC suresi 26)

…..Kuran'dan kolayınıza geleni okuyun…(Müzemmil suresi 20)

Namazı sadece dua etmek olarak kabul etmek, bu ve buna benzer ayetleri inkar etmekle beraber Peygamber Efendimizin açıkladıklarını inkar etmek anlamına gelir.

Tabi bu son cümle konunun akışı için ele alındı.Sizin sorunuzla ilgili değil.


Sizin için çeşitli yerlerden bilgiler topladım.İnşaAllah faydalı olur.
Bende öğrendiklerimi ve sonucunda inandığım gerçekleri paylaşmak istedim.

Bir kusurum varsa Rabbim affetsin

Benzer Konular

15 Ocak 2014 / LoLiP0p Soru-Cevap
5 Ağustos 2018 / ırk Cevaplanmış
3 Aralık 2009 / Ziyaretçi Soru-Cevap
12 Ekim 2011 / meraklı 1974 Cevaplanmış
14 Temmuz 2013 / Misafir Soru-Cevap