MsXLabs
2005-2016
Cevaplanmış forumunda yer alan Misafir tarafından açılmış Susuz kalan bir insana neler olur? konusunu görüntülüyorsunuz.
Özet: Susuz kalmanın insan üzerindeki etkileri nelerdir? Susuz kalmak ne gibi sonuçlara yol açar?... Etiketler:
  • vücut susuz kalınca ne olur
  • susuz kalmak nelere yol açar
CEVAP VAR

Susuz kalan bir insana neler olur?

Gösterim: 13.525 | Cevap: 2
14 Mayıs 2011 15:48   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Susuz kalmanın insan üzerindeki etkileri nelerdir?
Susuz kalmak ne gibi sonuçlara yol açar?
Sponsorlu Bağlantılar
En iyi cevap Valeria tarafından gönderildi

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Susuz kalan bir insana neler olur?

Su Kaybının İnsan Vücudu Üzerine Etkileri

  • %1: Susuzluk hissi, ısı düzeninin bozulması, performans azalması,
  • %3: Vücut ısı düzenin iyice bozulması, aşırı susuzluk hissi,
  • %4: Fiziksel performansın %20-30 düşmesi,
  • %5: Baş ağrısı, yorgunluk,
  • %6: Halsizlik, titreme,
  • %7: Fiziksel aktivite sürerse bayılma,
  • %10: Bilinç kaybı,
  • %11: Vücut dirençsizliği, olası ölüm,
  • %12: %97 oranında ölüm,
  • %15: %100 ölüm.
Metabolizmanın mükemmel işleyebilmesinin yanında sağlıklı ve güzel bir hayat sürmenin temel koşulu bol bol su içmekten geçiyor.
İşte su içmek için 46 neden:
1- Hiç bir şey su olmadan yaşayamaz.
2- Göreceli su yetersizliği vücudun bazı fonksiyonlarını önce bastırır, sonra öldürür.
3- Su temel enerji kaynağıdır.
4- Su vücudun her hücresinde eletriksel ve manyetik enerji üretir, bize yaşam gücü verir.
5- Hücre yapısındaki maddeleri birbirine bağlayan bir yapıştırıcıdır.
6- DNA hasarını önler ve onarım mekanizmalarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur, böylece üretilen Anormal DNA sayısı azalır.
7- Bağışıklık sisteminin merkezi olan kemik iliğinde, bu sistemi kanser de dahil olmak üzere, çeşitli hastalıklara karşı güçlendirir.
8- Bütün besinlerin, vitaminlerin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinleri küçük parçalara ayırır, sindirimlerinde ve son metabolik aşamalarında görev yapar.
9- Besinlere enerji verir ve parçalanan besinler sindirim sırasında bu enerjiyi vücuda aktarır. Susuz yenen yemeğin vücut için hiçbir enerji değeri yoktur.
10-Su, besinlerdeki gerekli öğelerin emilimini artırır.
11-Bütün öğelerin vücuda taşınmasına yardımcı olur.
12-Akciğerlerde Oksijen toplayan kırmızı kan hücrelerinin çalışma verimini artırır.
13-Hücreye ulaşan su, o hücreye oksijen verir ve atık gazları vücuttan atılmaları için akciğerlere taşır.
14-Vücudun çeşitli bölgelerinden zehirli atıkları toplar ve atılmaları için karaciğer ya da böbreklere taşır.
15-Eklem boşluklarındaki temel yağlayıcı maddedir, sırt ağrılarının oluşumunun önlenmesinde yardımcı olur.
16-Omurgadaki diskleri “şok emici su yastıkları”na dönüştürür.
17-Bağırsakları en iyi çalıştıran yağlayıcı maddedir, kabızlığı önler.
18-Kalp krizi ve felce karşı koruyucudur.
19-Kalp ve beyin damarlarında pıhtılaşmayı önler.
20-Vücudun soğutma ve ısıtma sistemleri için vazgeçilmezdir.
21-Düşünme başta olmak üzere, bütün beyin fonksiyonları için bize güç ve eletriksel enerji verir.
22-Serotonin ve diğer noransmitterlerin (sinir ileticileri) üretimi için vazgeçilmezdir.
23-Melatonin de dahil olmak üzere, beyinde üretilen bütün hormonların yapımı için gereklidir.
24-Çocuklarda ve yetişkinlerde dikkat yetersizliği sorununa çözüm getirir.
25-Çalışma verimini artırır ve dikkat aralığını büyütür.
26-Su dünyadaki diğer bütün içeceklerden daha kolay bulunabilir ve hiçbir yan etkisi yoktur.
27-Stres, gerginlik ve depresyonun hafiflemesine yardımcı olur.
28-Uykuyu düzenler.
29-Yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur .
30-Cildi yumuşatır ve yaşlılık belirtilerinin azalmasına yardımcı olur.
31-Gözlere canlılık ve parlaklık verir.
32-Glokomdan korunmamıza yardım eder.
33-Kemik iliğinde kan üretim sistemlerini düzenler, lösemi ve lenfoma oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.
34-Vücutta enfeksiyon ve kanser hücrelerinin geliştiği bölgelerde bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok gereklidir.
35-Kanı sulandırır ve dolaşım sırasında pıhtılaşmasını önler.
36-kadınlarda, adet öncesi ağrıyı ve ateş basmasını hafifletir.
37-Kalp atışıyla birlikte kanı sulandırıp dalgalandırarak dolaşımdaki katı maddelerin dibe çökmesini engeller.
38-İnsan vücudunda dehidrasyon sırasında kullanılabilecek bir su deposu yoktur. Bu nedenle gün boyunca düzenli olarak su içmemiz gerekir.
39-Dehidrasyon cinsellik hormonunun üretimine engel olur, bu iktidarsızlık ve libido kaybının başlıca nedenlerinden biridir.
40-Su içtiğiniz zaman susuzluk ve açlık duygularını ayırt edebilirsiniz.
41-Kilo vermenin en iyi yolu su içmektir. Düzenli aralıklarla su için ve sıkı bir rejim yapmadan zayıflayın. Acıktığınız zaman aşırı yememeli ama susadığınızda suyunuzu içmelisiniz.
42-Dehidrasyon doku boşlukları, eklemler, böbrekler, karaciğer, beyin ve deride zehirli çökeltilerin birikmesine yol açar. Su bunları temizler.
43-Su, gebelikte sabah bulantılarını azaltır.
44-Zihin ve vücut fonksiyonlarını bütünleştirir. Karar verme ve hedefleri belirleme yeteneğini artırır.
45-Yaşlılıkta bellek kaybının önlenmesine yardımcı olur. Alzheimer, Multipl Skleroz, Parkinson ve Lou Gehring hastalıklarının riskini azaltır.
46-Kafein, Alkol ve bazı ilaçlara duyulan bağımlılığın giderilmesine yardımcı olur.
Görüldüğü gibi su hayattır….
Sağlıklı günler dileklerimle


Dr.Pelin CENGİZ


Kaynak
Son düzenleyen Hera; 1 Kasım 2015 22:16
4 Temmuz 2011 22:33   |   Mesaj #2   |   
Valeria - avatarı
VIP VIP Üye
Amisos

5.807
6.871 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 18-03-2010
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Susuz kalan bir insana neler olur?

Su Kaybının İnsan Vücudu Üzerine Etkileri

  • %1: Susuzluk hissi, ısı düzeninin bozulması, performans azalması,
  • %3: Vücut ısı düzenin iyice bozulması, aşırı susuzluk hissi,
  • %4: Fiziksel performansın %20-30 düşmesi,
  • %5: Baş ağrısı, yorgunluk,
  • %6: Halsizlik, titreme,
  • %7: Fiziksel aktivite sürerse bayılma,
  • %10: Bilinç kaybı,
  • %11: Vücut dirençsizliği, olası ölüm,
  • %12: %97 oranında ölüm,
  • %15: %100 ölüm.
Metabolizmanın mükemmel işleyebilmesinin yanında sağlıklı ve güzel bir hayat sürmenin temel koşulu bol bol su içmekten geçiyor.
İşte su içmek için 46 neden:
1- Hiç bir şey su olmadan yaşayamaz.
2- Göreceli su yetersizliği vücudun bazı fonksiyonlarını önce bastırır, sonra öldürür.
3- Su temel enerji kaynağıdır.
4- Su vücudun her hücresinde eletriksel ve manyetik enerji üretir, bize yaşam gücü verir.
5- Hücre yapısındaki maddeleri birbirine bağlayan bir yapıştırıcıdır.
6- DNA hasarını önler ve onarım mekanizmalarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur, böylece üretilen Anormal DNA sayısı azalır.
7- Bağışıklık sisteminin merkezi olan kemik iliğinde, bu sistemi kanser de dahil olmak üzere, çeşitli hastalıklara karşı güçlendirir.
8- Bütün besinlerin, vitaminlerin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinleri küçük parçalara ayırır, sindirimlerinde ve son metabolik aşamalarında görev yapar.
9- Besinlere enerji verir ve parçalanan besinler sindirim sırasında bu enerjiyi vücuda aktarır. Susuz yenen yemeğin vücut için hiçbir enerji değeri yoktur.
10-Su, besinlerdeki gerekli öğelerin emilimini artırır.
11-Bütün öğelerin vücuda taşınmasına yardımcı olur.
12-Akciğerlerde Oksijen toplayan kırmızı kan hücrelerinin çalışma verimini artırır.
13-Hücreye ulaşan su, o hücreye oksijen verir ve atık gazları vücuttan atılmaları için akciğerlere taşır.
14-Vücudun çeşitli bölgelerinden zehirli atıkları toplar ve atılmaları için karaciğer ya da böbreklere taşır.
15-Eklem boşluklarındaki temel yağlayıcı maddedir, sırt ağrılarının oluşumunun önlenmesinde yardımcı olur.
16-Omurgadaki diskleri “şok emici su yastıkları”na dönüştürür.
17-Bağırsakları en iyi çalıştıran yağlayıcı maddedir, kabızlığı önler.
18-Kalp krizi ve felce karşı koruyucudur.
19-Kalp ve beyin damarlarında pıhtılaşmayı önler.
20-Vücudun soğutma ve ısıtma sistemleri için vazgeçilmezdir.
21-Düşünme başta olmak üzere, bütün beyin fonksiyonları için bize güç ve eletriksel enerji verir.
22-Serotonin ve diğer noransmitterlerin (sinir ileticileri) üretimi için vazgeçilmezdir.
23-Melatonin de dahil olmak üzere, beyinde üretilen bütün hormonların yapımı için gereklidir.
24-Çocuklarda ve yetişkinlerde dikkat yetersizliği sorununa çözüm getirir.
25-Çalışma verimini artırır ve dikkat aralığını büyütür.
26-Su dünyadaki diğer bütün içeceklerden daha kolay bulunabilir ve hiçbir yan etkisi yoktur.
27-Stres, gerginlik ve depresyonun hafiflemesine yardımcı olur.
28-Uykuyu düzenler.
29-Yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur .
30-Cildi yumuşatır ve yaşlılık belirtilerinin azalmasına yardımcı olur.
31-Gözlere canlılık ve parlaklık verir.
32-Glokomdan korunmamıza yardım eder.
33-Kemik iliğinde kan üretim sistemlerini düzenler, lösemi ve lenfoma oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.
34-Vücutta enfeksiyon ve kanser hücrelerinin geliştiği bölgelerde bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok gereklidir.
35-Kanı sulandırır ve dolaşım sırasında pıhtılaşmasını önler.
36-kadınlarda, adet öncesi ağrıyı ve ateş basmasını hafifletir.
37-Kalp atışıyla birlikte kanı sulandırıp dalgalandırarak dolaşımdaki katı maddelerin dibe çökmesini engeller.
38-İnsan vücudunda dehidrasyon sırasında kullanılabilecek bir su deposu yoktur. Bu nedenle gün boyunca düzenli olarak su içmemiz gerekir.
39-Dehidrasyon cinsellik hormonunun üretimine engel olur, bu iktidarsızlık ve libido kaybının başlıca nedenlerinden biridir.
40-Su içtiğiniz zaman susuzluk ve açlık duygularını ayırt edebilirsiniz.
41-Kilo vermenin en iyi yolu su içmektir. Düzenli aralıklarla su için ve sıkı bir rejim yapmadan zayıflayın. Acıktığınız zaman aşırı yememeli ama susadığınızda suyunuzu içmelisiniz.
42-Dehidrasyon doku boşlukları, eklemler, böbrekler, karaciğer, beyin ve deride zehirli çökeltilerin birikmesine yol açar. Su bunları temizler.
43-Su, gebelikte sabah bulantılarını azaltır.
44-Zihin ve vücut fonksiyonlarını bütünleştirir. Karar verme ve hedefleri belirleme yeteneğini artırır.
45-Yaşlılıkta bellek kaybının önlenmesine yardımcı olur. Alzheimer, Multipl Skleroz, Parkinson ve Lou Gehring hastalıklarının riskini azaltır.
46-Kafein, Alkol ve bazı ilaçlara duyulan bağımlılığın giderilmesine yardımcı olur.
Görüldüğü gibi su hayattır….
Sağlıklı günler dileklerimle


Dr.Pelin CENGİZ


Kaynak
Misafir
1 Kasım 2015 18:04   |   Mesaj #3   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Reklam
Ben yaklasik 1 -1 bucuk haftadir su icmiyorum hic bisiy olmadi bence bi hata var yazınızda