Saatin Akmış
Vikipedi, özgür ansiklopedi
La persistencia de la memoria (1931) adıyla da bilinen Saatin Akmış (Eriyen Saatler olarak da anılmaktadır), Salvador Dalí'nin en ünlü tablosudur. 1932 yılında 250 ABD Doları karşılığında satılan tablo, 1934 yılından bu yana New York'taki Çağdaş Sanat Müzesi'nde sergilenmeketdir.
Açıklama
Ünlü gerçeküstücü tablo eriyen cep saatlerini konu almaktadır. Bu, Dalí'nin o yıllardaki 'yumuşaklık' ve 'sertlik' anlayışına ışık tutmaktadır. Yapıt her ne kadar Dalí'nin sanat yaşamındaki Freudçu evrenin bir örneği olsa da, sanatçının bilimsel evreye geçişinden 14 yıl önce yapılmıştır. Dalí'nin bilimsel temelli yapıtlar vermeye başlaması 1945 yılındaki atom bombası kullanımına dayanmaktadır.
Tablonun ortasında "canavar" biçiminde bir insan figürü gözlenebilmektedir. Dalí'nin birçok yapıtında kullandığı bu nesne, sanatçının kendini betimlemesi olarak da algılanmaktadır. Resmin sol alt köşesindeki turuncu saat karıncalarla kaplanmıştır. Dalí; karınca görüngesini, ölümü ve kadın üreme organlarını simgelemek amacıyla da kullanmıştır. Yapıtın (Mona Lisa'ya benzer biçimde), tamamlandıktan kısa süre sonra kırmızı şarapla ıslatıldığı söylenmektedir.
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Sponsorlu Bağlantılar
La persistencia de la memoria (1931) adıyla da bilinen Saatin Akmış (Eriyen Saatler olarak da anılmaktadır), Salvador Dalí'nin en ünlü tablosudur. 1932 yılında 250 ABD Doları karşılığında satılan tablo, 1934 yılından bu yana New York'taki Çağdaş Sanat Müzesi'nde sergilenmeketdir.
Açıklama
Ünlü gerçeküstücü tablo eriyen cep saatlerini konu almaktadır. Bu, Dalí'nin o yıllardaki 'yumuşaklık' ve 'sertlik' anlayışına ışık tutmaktadır. Yapıt her ne kadar Dalí'nin sanat yaşamındaki Freudçu evrenin bir örneği olsa da, sanatçının bilimsel evreye geçişinden 14 yıl önce yapılmıştır. Dalí'nin bilimsel temelli yapıtlar vermeye başlaması 1945 yılındaki atom bombası kullanımına dayanmaktadır.
Tablonun ortasında "canavar" biçiminde bir insan figürü gözlenebilmektedir. Dalí'nin birçok yapıtında kullandığı bu nesne, sanatçının kendini betimlemesi olarak da algılanmaktadır. Resmin sol alt köşesindeki turuncu saat karıncalarla kaplanmıştır. Dalí; karınca görüngesini, ölümü ve kadın üreme organlarını simgelemek amacıyla da kullanmıştır. Yapıtın (Mona Lisa'ya benzer biçimde), tamamlandıktan kısa süre sonra kırmızı şarapla ıslatıldığı söylenmektedir.
- Sanatçı: Salvador Dalí
- Yıl: 1931
- Tür: Yağlıboya
- Boyutlar: 24 cm × 33 cm (9.4 in × −-13 in)
- Konum: Çağdaş Sanat Müzesi, New York
Son düzenleyen Mira; 12 Haziran 2014 21:06
Sebep: Kırık resim linki kaldırıldı.
theMira