Arama

Yağlı Boya Resim ve Teknikleri

Güncelleme: 11 Şubat 2016 Gösterim: 39.811 Cevap: 2
_EKSELANS_ - avatarı
_EKSELANS_
Kayıtlı Üye
2 Aralık 2012       Mesaj #1
_EKSELANS_ - avatarı
Kayıtlı Üye
Yağlı Boya Resim ve Teknikleri
MsXLabs.org

Sponsorlu Bağlantılar

Yağ bazlı boyalar ile tuval üzerine el emeği ile yapılan resimlere “ Yağlıboya Tablo “ adı verilir.

Kavramlar
  • Tuval : Yağlıboya emilimi iyi olan Canvas Bez çeşidi.
  • Şase : Tuvalin gerileceği ince çıta iskelet.
  • Çerçeve: Çıta iskelet üzerine inşa edilen, tablonun etrafını saran yapı.
Yağlıboya Resimin Özellikleri Nelerdir ?
  • Yağlıboya resim daha kalıcıdır.
  • Renkleri daha parlak ve canlıdır.
  • Uzun süre dayanaklıdır.
Yağlıboya Resim İçin Kullanılan Zemin Nedir ?
Genellikle Canvas tuval bezi üzerine yapılır ancak ahşap veya duvar gibi düz yüzeyler üzerindede uygulanabilir.

Yağlıboya Resim ile Suluboya Resim Arasındaki Fark Nedir ?

Yağlıboya kıvamlı bir boya olup kalın tabakalar halinde kullanılır.İstenilen tonlar ilgili boyalar karıştırılarak elde edilir ve neticesinde bir tabaka oluşturur , tuvalin üstünde daha bir dolgun görünür.Ayrıca daha tok görüldüğü gibi daha kapatıcıdır.

Suluboya ise şeffaf ve ince olduğu gibi su bazlıdır ve su ile inceltilerek istenilen tonlar elde edilir.

Yağlıboya Resimde Kullanılan Malzemeler
  • Yağlıboya ; Genellikle 3 ana renk ,2 nötr boya kullanılır.
  • Şaseye gerilmiş veya board üzeri canvas tuval bezi.
  • Keten Yağı: Yağlıboyayı inceltmek ve uzun süre parlaklığını sürdürmek için kullanılır.
  • Terebentin: Fırçaların temizlenmesi için kullanılır.
  • Tiner: Genel temizlik için kullanılır.
  • Spatula, fırça, fırça saklama kabı.
  • Palet: Ahşap veya plastik kullanılır.
  • Sprey Vernik: Resim bittikten ve uzun süre geçtikten sonra parlaklığın devamı için kullanılır.
Yağlıboya Tablo Nasıl Yapılır ve Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekilen Hususlar Nelerdir ?
  • Şase üzerine çalışılıyor ise, Tuval gergin olmalıdır.
  • Tuvale çizim yapılırken yetenekten çok bilgiye ihtiyaç vardır.Çizim genellikle pastel boya veya kurşun kalem ile yapılır.
  • Boyama işlemi öncesi boyalar palet üzerinde karıştırılmalıdır.
  • Yapılacak tablonun renkleri önceden hazırlanmalı ve yapılacak objenin gölgelendirme alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • Boya ile birlikte yağ kullanımı;(Boyanın fazla kullanılabilmesi ve daha fazla parlaklık sağlayabilmesi için gereklidir.)
  • Fırça Kullanımı; Fırça elden uzak tutulmaldır.Böylelikle fırçaya daha fazla hakim olunabilinir.
  • Spatula Kullanımı; Birden çok boyayı tuvalde karıştırmaya veya resim yapmada, daha yoğun boyayı tuale aktarma işleminde yardımcı olur.Genellikle kesik uçlu, sivri uçlu ve oval olmak üzere üç farklı çeşitte spatül kullanılmaktadır.
  • Geniş alanların boyanması veya astar atma işlemi, boya yağ ile fazlasıyla inceltilerek yapılmalıdır.Genellikle kalın fırçalar kullanılır.
  • Gölgelendirme işleminde siyah boya kullanılmadığı gibi genellikle mavi boyadan yararlanılır.
  • Boyama işlemi, uzaktan, hafif, bastırmadan, seri hareketler ile yapılmalıdır.
  • Detay kısımlarına girilirken tuvalin büyüklüğü göz önüne alınarak fırça seçilir ancak bu işlem için resmin belirli bir kısmının bitmiş olması gerekmektedir.
Yağlıboya Resim Nasıl Muhafaza Edilir ?
• Resim şase(çıta iskelet) üzerinde gerili vaziyette bulunduğu için çıtalar arası kısım dikkat edilmesi gereken hassas kısımdır.Bez üzerine her hangi baskı uygulanmamalı veya bir ağırlık konulmamalıdır.Aksi taktirde bez üzerine gevşeme olabileceği gibi üzerinde kabarmala, bombelenmeler ve göze hoş gelmeyen durumlar görülebilir.Böyle bir durumda tablonun tekrar şase işlemi görmesi gerekmektedir.

• Belirli bir zaman geçtikten sonra parlaklığın devamı için sprey vernik kullanılabilir.Sprey vernik çok yaklaştırmadan fazla iz kalmayacak şekilde tüm yüzeye aynı oranda püskürtülür.

Makina ile Yağlıboya Resim Yapılabilir mi ?

Hayır. Yağlıboya Resimler tamamiyle sanatçı tarafından el emeğiyle yapılan resimlerdir.Henüz bu tip bir makina icat edilmemiştir.

Bob Ross Tekniği Nedir ?
Giriş tekniği.Manzara Çiçek ve Vahşi Doğa Resimleri Yapılabilir.Bob Ross tekniğinin kendi özel malzemesi vardır ve ıslak üzerine ıslak çalışılır, böylelikle kısa sürede çalışmanın bitirilmesi sağlanır.Bob Ross tekniği ile resim yapmak için belirli kurallarda ki tekniği öğrenmek yeterlidir, daha önce resim yapılmasına gerek yoktur.Bob Ross Tekniğinde insanların yeteneğim var mı yok mu diye düşünmesine gerek yoktur, sistematik çalışmalardır ve ünlü ressam Bob Ross' un kullandığı bu teknik resim sanatına giriş tekniğidir.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 11 Şubat 2016 21:06 Sebep: Sayfa düzenlendi.
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
23 Ocak 2013       Mesaj #2
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye
Yağlı Boya Resim Teknikleri...
MsXLabs.org
Sponsorlu Bağlantılar

Yağlıboya ile resim yapmanın en heyecan verici yollarından bir tanesidir. Yeni başlayanlar için mükemmel bir araçtır çünkü boyadığınız yeri silerek ya da üzerini boyayarak düzeltmesi kolaydır. Yağlı boyanın bir avantajı da, değişik renkleri birbirinin üstüne henüz yaş iken sürebilmenizdir ve bunlar birbirine karışmaz. Bu resim yaparken en yararlı yollardan bir tanesidir. En geniş seçim alanını sağlar. Zengin, koyu veya soluk renkler, yumuşak gölgeler koyulabilir.

Yağlı boya kullanmanın bazı dezavantajlarına gelince, kuruma süresinin uzunluğu en ciddisidir.

Boyama konusunda biraz teknik bilgi edinme gerektiği olgusunu da bazılarınca bir dezavantaj olarak düşünülebilir. Bir veya iki basit kuralı hatırlayıp, palette renk düzenini basit tutarak kolaylaştırılabilir. Yağlı boya-toz halinde boyanın yağ ile ; akrilik polimer reçine ile; suluboya-pigment, arap zamkı ve çeşitli maddelerin karışımıdır. Böylece, bir boya, boya maddesi artı bir katkı maddesinden oluşur. Örneğin toprak sarısı istiyorsanız, toz halindeki toprak sarısı beziryağıyla karıştırılır. Fakat kullanılan boyaların çoğu için bu basitleştirme geçerli değildir. Çünkü bir de boyanın kullanılabilecek iyi durumda korunabildiği bir süre vardır ki, bu kullanım ömrü boyadan boyaya epeyce değişir.

Yağlı boya tekniğinde iyi sonuç alabilmek için :
  • a) Resim yapılacak satıhın iyi hazırlanmasına
  • b) Kaliteli boya kullanılmasına
  • c) İncelticilerin kaliteli olmasına
  • d) Boya paleti, fırçalar ve resim sehpasının kullanışlı olmasına dikkat edilmelidir.
Yağlı boya ile Potre nasıl çizilir?

Ç İ Z İ M
Beyazlığı nedeniyle bir karton ya da tuval üzerinde hemen çalışmaya başlamak zor olabilir. Bu nedenle tuval, genellikle terebentinle seyretilmiş Çiğ Umber ve geniş bir fırçayla kabaca boyanır. Yine, tonu eşit olarak yaymak ve muhtemel küçük boşlukların dolmasını sağlamak için tuvalin üzeri bezle silinir.

Başın en üst kısmı bir çizgiyle belirtilerek çizim evresine geçelim. Buradan sağa ve aşağı doğru saçın kenarı çizilir. Sonra başın üst kısmından alnında saçlarının ortadadan ayrılacağı noktaya bir çizgi çekilir. Oradan yine sağa, yüzün kenar çizgisini aşağıda çeneye doğru ve çeneden itibaren yukarıya doğru yüzün sol tarafı çizilir. Büyük bir fırçayla saç tonu verilir. Bu noktada, başın tuval üzerinde doğru konumuna oturtup oturtulmadığını görmek mümkündür. Doğru değilse, terebentli bir bezle hepsini silip yeniden başlanır.

Bundan sonra, iki fırça vuruşuyla (başın boyutlarıyla orantılı olarak) gözlerin koyu noktaları boyanır, bunu yönleri karşılaştırılarak kaşlar izler. Sonra omuz çizgileriyle, tişörtün yakasını çizip, yüzün sağ tarafına geçilir. Burada yanak kemiği ve yüzün kenar çizgisini düzelttikten sonra burnun sağ ve sol taraflarını çizip ağza kadar inilir.

Geniş bir fırçayla sol üst plandaki sandalyenin arkalığını boyayıp, omuzların üstleri düzeltilir. Tekrar ağza dönüp konumu düzeltilip, dudaklar arasındaki çizgi çekilir. Burun doğru olmamışsa terebentle bir kısmı silinip, sonra da çenenin soldaki çizgisi değiştirilebilir. Yeniden yüzün sağına geçip yanak kemiğinin kenarı değiştirilir.

Bütün bunların amacı, başı tuvale doğru olarak yerleştirmek, ölçeği tuval boyutlarına uygun tutmak ve yüzün karakteristik çizgilerini yerleştirmekti. Artık tabloya başlanabilir.

BİRİNCİ EVRE:*
Her rengin her bir tonu için ayrı bir fırça kullanılır ve kullanılan bütün temel renkler karıştırılır. Alından başlayarak saçlar, gözler gibi, tuvalin her yerine her renkten biraz sürülür. Bütün ana renkler –bazen tek fırça vuruşuyla- sürülür.

Birinci evrede tuvale pek az dokunulmasına rağmen , çizimde olduğu kadar zaman harcanabilir. Zamanın hemen tümü renklerin karıştırılmasıyla geçer. Burada temel palet renk dizisi artı Çiğ Umber kullanılır. Palette sırasıyla, Kar Beyazı, Toprak Sarısı, Kadmiyum Kırmızısı, Virdian, Kobalt Mavisi, Çiğ Umber ve Fildişi Siyahı vardır. Yüzdeki en açık renk için Toprak Sarısı, Kadmiyum Kırmızısı, Virdian ve Beyaz karıştırılır. Yanakta yine aynı renkler bu kez Virdian yerine Kobalt Mavisi karıştırılarak kullanılır. Saçı Çiğ Umber, Kadmiyum Kırmızısı, Toprak Sarısı ve Beyaz karışımıyla, sandalye de yine bu renk dizisinin değişik oranlardaki karışımıyla boyanır. Arka plan için yine sandalye ile aynı aynı karışımı bu kez kırmızı koymadan ve Fildişi Siyah ekleyerek kullanılır. Tişörte gelince bu da, Kobalt Mavisi, Kadmiyum Kırmızısı, Toprak Sarısı ve Beyazla boyanır.

İKİNCİ EVRE:*

Bu devrede her şey biraz daha belirginleştirilir. Gözler daha iyi çizilir ama buruna yakın köşeleri tam gerektiği boyanır. Sonuçta her taraf biraz daha boyanır.

ÜÇÜNCÜ EVRE:*

Bu evrede, yüzü geliştirmekten çok çevresindekiler tuvale geçirilir. Saçın rengi seçilip tişörtün rengi hazırlanır. Her evrede, doyurucu seviyeye ulaşana kadar renk veya tonu hafifçe değiştirerek, tişört üzerinde azar azar çalışılır. Yüzün sol tarafı düzeltilir ve sonra da sandalye boyanır. Her fırça vuruşunu gereken doğru yere sürmeye çalışmakla beraber, hemen ardından, yanına veya üzerine sürülecek bir başka fırça vuruşuyla düzeltilir. Kullanılan katkı maddesi miktarı sınırlanırsa, fırça vuruşları daha kolaylıkla ayarlanabilir.

SON EVRE:*

Her şey bir ileriki aşamaya taşınmıştır. Tişört tamamen tamamlanmış, ağız daha kabul edilebilir durumdadır. Çoğu kişiler modelleriyle benzerlik sağlayamadıklarından yakınırlar. Benzerliğin nasıl sağlandığını ve bunun oldukça küçük değişiklerle başarıldığını, örneğin, ağız kenarına, gözün köşesine veya buruna bir fırça dokunuşuyla görülebilir. Temel yapı doğru kurulmaya çalışılmalıdır

Yağlı Boya Teknikleri / Stapula (Resim Bıçağı) İle Yağlıboya Teknikleri


Ç İ Z İ M :
Tabloyu çizerken sadece burada fırça kullanılmış. Çizim ve kompozisyonun ana çizgileri belirlenir. Burada koyu renkli alanlar basit olarak belirlenmiş. Çizim için çok fazla terebentinle Fransız Deniz Mavisi kullanılmış.

R E N K L E R : Palet bıçağıyla renk karıştırırken çok miktarda boya alınmalıdır. Renkler palet bıçağının sırtıyla iyice karıştırılmalıdır. Birinci evrede karıştırılan renkler bu kadar olamamakla beraber aşağıda görülüyor. *Temel renk dizisine ek olarak Limon sarısı ve Kobalt Mavisi kullanılmış. Renk karıştırırken resim bıçağı yerine palet bıçağı tercih edilmiş.

GÖKYÜZÜ :
Beyaz, Kobalt Mavisi, Kadmiyum Kırmızısı, Toprak Sarısı ve çok az da Limon sarısı
UZAK TEPELER : Kobalt Mavisi, Beyaz, Kadmiyum Kırmızısı, çok az Toprak Sarısı ve Limon Sarısı
YAKIN TEPELER : Kobalt Mavisi, Kadmiyum Kırmızısı, Toprak Sarısı ve Beyaz
MAVİYLE VURGULANAN TEPELER: Kobalt Mavisi, Kadmiyum Kırmızısı, Fransız Deniz Mavisi, Beyaz ve çok az toprak sarısı
SU KULESİ: Beyaz, Limon Sarısı ve Kırmızı

BİRİNCİ EVRE:

Üstte önce gökyüzü boyanmaya başlanır. Resim bıçağıyla tepeden aşağı doğru hareketlerle boyanır. Tablonun tamamını bu şekilde boyamak gerekmeyebilir, ama böyle yapılırsa başlangıçtaki tuhaf eğrilmelerin önüne geçilebilir. Tuval üzerinde bir baştan diğerine geniş hareketlerle gökyüzü boyandı. Sonra da uzaktaki tepelerin üstleri boyanır. Yeni bir renk alırken, resim bıçağının tamamen temiz olmasına dikkat edilmelidir. Sıra su kulesine geldi. Bunu gerçek boyutlarından biraz daha geniş boyadıktan sonra, taşan kenarlarını uzak tepelerin renkleriyle örterek biçimi düzeltilir. Bunu daha yakın tepeler ve nihayet maviliği biraz daha vurgulanmış olan tepeler izler. Her defasında boyayı, biraz daha aşağıya taşırıp bir sonraki renkle de fazlalıklar kapatılır. Su kulesinin dışında bütün bu renkler, resim bıçağı yatay tutulup aşağıya çekilerek boyanır. Bundan sonra, maviliği biraz daha vurgulanmış olan tepelere resim bıçağının ucuyla dikey olarak iki dokunuş eklenir. Su kulesi de sağdan sola doğru aynı tarzda boyanır. İ

KİNCİ EVRE:
Bu evrede yeşilliklerin bir kısmını tuvale geçirmeye ve ipek çiftliği boyamaya başlanır. Bu evre sonuncusuyla karşılaştırıldığında, koyu mavi-yeşillerin ve ön plandaki ağacın renklerinin sonradan değiştirildiği fark edilir. Daha sonra çatının ağaçların yanındaki kenarı boyanır. Bunu üstüna koyu ve geniş bir şerit halinde oluğun rengi sürülür ve fazlalığı da duvarın açık rengiyle örtülür. Altta ve evin sağındaki koyu çizgiler, ev veya ağaçların bitip çayırların başladığını belirtmek için kullanılabilir. Evin önündeki çayırın başlangıcını ve büyük ağacın dalların gövde ile birleştiği yer de boyanır.

SON EVRE :
Bu evrede ağaçlar biraz daha geliştirilmeye başlanır. Önce yakındaki dut ağacının çok koyu renklerini üzerinden boyayarak biraz daha açılır. Sonra orta plandaki büyük ağaçlar boyanır. Çimen için 3 farklı renk hazırlanır ve boyarken bunlar daha da çeşitlenebilir. Yakında duran büyük ağacın yanındaki koyuluk değiştirildikten sonra, ev, kapı ve pencereler eklenip rengi biraz daha açılarak yeniden boyanır. Bu bitince, çimenin üzerine bazı ayrıntılar çizip çit yerleştirilir.

Yeşiller henüz çok yaştır ve çit koyu olabilir. Çitin üzerine biraz açık renk sürülür. Bu renkler sağ tarafta bulunan son direğin üzerinde biraz karışıp kirlendiğinden, alttaki koyu renkler belli olur. Bu gibi ayrıntılar resim bıçağının yan kenarıyla; kenar boyunca bir miktar boya alınıp yukarı veya aşağı doğru çekerek boyanır.

Kapı ve pencereler resim bıçağının ucuyla ve su kulesinde olduğu gibi biraz daha büyükçe boyandıktan sonra, evin hafifçe değiştirilip açılan renginin sürülmesiyle düzeltilir. İleride eve doğru uzanan çayırın daha koyu renkli olan kenarı çitten önce, çitin dibindeki koyuluk ise çit bittikten sonra boyanır. Soldaki ağaç gövdesinin önce orta-tonu sonra açık tonu boyanır. Boyanan son alanlar sağdaki koyu renkli çalı, ötede ağaçların arasındaki bazı koyuluklar ve evin yanındaki koyu rengin içine yerleştirilen açık yeşil renkli birkaç küçük ağaçtan ibarettir.


"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
_GüzelikMeleği_ - avatarı
_GüzelikMeleği_
Ziyaretçi
28 Şubat 2013       Mesaj #3
_GüzelikMeleği_ - avatarı
Ziyaretçi
RESIM TEKNIKLERI


YAĞLI BOYA RESİM TEKNİĞİ
Rönesans’tan günümüze kadar en çok uygulanan ve kabul görmüş resim tekniğidir. Yağlı boya tekniği yapım sırasında kısmen hata kabul eden bir tekniktir. İstenmeyen yerler sonradan düzeltilebilir.Yapılan resimler uzun ömürlüdür.Temizlik ve bakımı kolaydır. Yağ (bezir yağı) ve toz boyaların karışımıyla yapılmış boyalara yağlı boya denir. Bu karışımın içine katılan diğer maddeler boyanın kalitesini belirlemektedir. Yağlı boyada aranan başta gelen özelliklerden biri renklerin solmaması, diğeri, üzerinde kabuk yapmadan kurumasıdır. Yağlı boya tekniğinde iyi sonuç almak için: Resim yapılacak sathın iyi hazırlanmasına, kaliteli boya kullanılmasına, incelticilerin kaliteli olmasına, boya paleti, fırçalar ve resim sehpasının kullanışlı olmasına dikkat edilmelidir.Ayrıca güzel resimler yapmak için çok çalışmak gerekir. Çok çalışmak kaliteyi de beraberinde getirir.
Yağlıboya Resim İçin Satıh Hazırlanması: Tuval:Yağlı boya resim yapmak için kullanılan yüzeye denir.Resim sathı; karton, tahta veya şasi üzerine bez gererek yapılacak tuvallerden yapılır. Resmin boyutlarına uyan boyut ve kesitlerde ahşap şasi üzerine bez gerilerek yapılacak işlemde ahşapların kesit ve boyutu resim boyutuna göre değişir.Ahşabın kesiti 2X4 cm den başlamak üzere resim boyutu büyüdükçe kesit kalınlıkları da bez gerildiğinde esneme yapmaması için kalınlaştırılmalıdır. Şasi üzerine bez gerildiğinde boyanırken bezin yapışmamasını ve iz yapmamasını sağlamak için ahşabın bir yüzü içe eğimli olarak rendelenmelidir.Şasinin çatılması köşelerinden yapıştırma, çakma ve kamalı olmak üzere çeşitli şekillerde yapılır. Yapıştırma ve çakma ile yapılan şasilerde köşeler sabit olur.Kamalı şasilerde bez gerildikten sonra tuvalde olabilecek bollaşmalar kamaların sıkıştırılması ile düzeltilebilir.Çatılmış bir şasiye bez gerilerek çakılmalıdır. Gerilecek bezin az bükümlü iplikten dokunmuş olması halinde, gerildikten sonra tuval bollaşmaz. Bezin kaba veya ince dokulu olması isteğe göre seçilir. Ayrıca bezin sentetik elyaflı olmamasına dikkat edilmelidir.Sentetik elyaflı bezlerin elektrik yükleri nedeniyle fazla toz tutacaklarından ileride resimlerin daha çabuk kirlenmesi gibi sakıncaları olacaktır.Şasi kenarlarından yaklaşık 5 er cm. büyük kesilen bez, kenar ortalarından başlamak üzere başlı küçük çivilerle şasiye çakılır. Bezdeki iplik dokusunu şasi kenarlarına paralel olması sağlanmalıdır. Çakma işlemi sırasında ağzı geniş germe pensesi ile bezin gerilmesi iyi olur.Gerilmiş tuvallerde ve bitmiş resimlerde herhangi bir nedenle bollaşma olursa, tuvalin arkasını ıslak bir fırça veya süngerle nemlendirerek, kurumaya bırakmak ve bu işlemi bir kaç kez tekrarlamak bollaşmayı giderebilir.

Gerilmiş bezin resim yapılır hale getirilmesi : Bezin emiciliğini giderecek şekilde boyanması gerekir.En basit şekliyle; inceltilmiş plastik boya ile 2 veya üç kat, katlar arası ince zımpara ile zımparalanarak boyanır. Bu durumda tuval sathı düzgün bir hal alır. Ancak emiciliği fazladır. Son kat üzerine zımpara sürerek, terebentin ile inceltilmiş bir kat bezir yağım sürmek sathın emiciliğini azaltır. Bezirin çok ince sürülmesine özen gösterilmelidir.Aksi halde satıhta akma yapar.
Diğer tuval hazırlama şekilleri: (Bezir yağı - çinko üstübeci) + (Kazein — kaba üstübeç) karışımı, inceltilmiş bezirli doyurulmuş satha 2 kat sürülür.Yukarıda verilmiş olan karışım bez, karton veya tahta üzerine uygulandığında çok iyi sonuç alınır. Az miktarda sentetik vernik katılırsa resim sathı daha az emici olur.Karton ve mukavva en ucuz resim yapılacak malzemedir. Her tür karton kullanılabilir. Yeter ki, yukarıda bahsedilen karışımlarla doyurulup hazırlansın.Karton veya mukavvanın arkası da bezir yağı ile doyurulur. Kartonun kıvrılmamasını sağlamak için sert bir satha yapıştırılmalıdır.Tahta eski ustaların kullandığı, özellikle ikonaların yapıldığı iyi bir resim sathıdır. Ancak çalışan bir malzeme olduğundan sonradan çatlama ve eğilme yapmaması için çok iyi hazırlanmalıdır.Bugün, prese edilmiş tahta levhalar ve özellikle “kontraplak” lar sanatçılar tarafından tercih edilmektedir.
Kaliteli Boya Kullanılması Yağlı Boya Resim İçin Önemlidir : Boyama karışımı resmin kalitesini ve kalıcılığını etkiler, yağlı boya resimde boya ne kadar kalın sürülürse sürülsün kururken kabuk yapmamalı, buruşmamalıdır.Yağlı boyanın ışığa dayanaklılığı da önemlidir. Kullanılan toz boyaların iyi olması halinde boyalar solmaz. Piyasada satılan tüp yağlı boyalar üzerinde ışığa dayanıklılıklarını belirten işaretler konulmaktadır. Günümüzde boya fabrikaları, titiz çalışmalarıyla oldukça iyi resim boyaları yapmaktadırlar. Bu nedenle sanatçının boyasını kendisinin hazırlaması gibi bir sıkıntısı yoktur. Ucuz boyalarla da çok iyi resimler yapılabilir. Piyasadan boya alırken boyaların markalarından çok, boyanın içinde bulunan maddelere dikkat edilmelidir. Aynı türde boyaları birlikte kullanmak yapılacak resmin kalıcılığını uzatır.Beyaz boyalardan kurşun beyazı örtücü bir boyadır ancak, diğer boyalarla karıştırıldığında ve havayla temasında kararma yapar. Bu nedenle çinko beyazı kullanılmalıdır. Çinko beyazı, kurşun beyazı kadar kapatıcı olmamasına karşın, kararma yapmadığı için tercih edilen beyaz boyadır.Çevremizde gördüğümüz tüm renklerin (sarı, kırmızı ve mavi) üç ana rengin karışımlarından elde edilebileceğini düşünerek, boyaların satın alınması faydalı olur. Üç ana renkle ve bunların ara renkleri ile (turuncu, yeşil, mor) işe başlayarak paletteki renk çeşidini tecrübe arttıkça artırmak doğru olur.

İncelticiler ve Vernikler: Boyayla birlikte kullanılacak incelticiler de boyalar kadar önemlidir. Kullanılacak incelticinin cinsi boyanın mat veya parlak olmasını etkileyeceği gibi çatlama veya dökülmelere de neden olabilirler. En iyi incelticiler sırasıyla keten yağı, haşhaş yağı, ceviz yağı, bezir yağıdır. Terebentin kullanıldığında boyayı matlaştırır. Bu nedenle, çok az miktarda inceltici olarak kullanılabilir.Yağlı boya resim bittikten sonra tam kuruma yaptığında sathının dış etkilerden korunması için vernik kullanılır. İsteğe göre mat veya parlak olan vernik türü sentetik olmalıdır.Resim sathına yumuşak bir fırça veya püskürtme usulüyle sürülür. Vernik sürülme işleminde akma yapmaması için çok ince ve homojen olarak sürülmelidir.
Palet, Fırça, Resim Sehpası ve Diğer Gereçler:
Palet
: Yağlıboyada kullanılacak boyaların tüpten sıkılarak üzerine konduğu ve karıştırıldığı; yaklaşık 30 x 40 cm. ölçülerinde plaka genellikle kontrplaktan yapılır.Palette sathın emici olmamasına ve elde tutularak kullanılıyorsa hafif olmasına dikkat edilmelidir.
Fırça:
Yağlı boya resim yaparken, kullanılacak fırça çeşidi, yapılan resmin büyüklük ve çalışma türüne göre değişir. Küçük ayrımlar gösteren bir resimde ince fırçalar, büyük lekeler ve çizgiler yapılan resimde geniş fırçalar kullanılır.Fırçalar, büyüklükleri ve türlerine göre kıllarının cinsi sert ve yumuşak olmak üzere çeşitlidir. Yağlı boya resim yapımında fırça dışında gereçler de kullanılmaktadır. Bunlar da yapılacak resim türünün isteğine göre çeşitli gereçlerdir.Boya ıspatulaları, tamponlar (sünger v.b.), değişik boya püskürtücüleri ve akla gelebilecek diğer boyama türleri gibi.Günümüzde devamlı bir araştırma içinde olan sanatçı her tür boyama işlemini yapıtlarında uygulamaktadır.
Resim sehpası( şövale); sanatçılar iki tür resim sehpası kullanırlar.Biri atölye içinde kullanılan büyü ve ağır sehpalar, diğeri hafif ve taşınabilir olan atölye dışında kullanılan sehpalardır.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.

Benzer Konular

20 Temmuz 2015 / Aynacan Genel Galeri
16 Aralık 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
28 Ağustos 2012 / by charisma Soru-Cevap
25 Mart 2009 / ryhnrthgfdt Soru-Cevap
6 Şubat 2009 / Ziyaretçi Soru-Cevap