Arama

Cayma Hakkımızı Nasıl Kullanabiliriz?

Güncelleme: 17 Kasım 2015 Gösterim: 20.271 Cevap: 2
Enqin591 - avatarı
Enqin591
Ziyaretçi
2 Eylül 2012       Mesaj #1
Enqin591 - avatarı
Ziyaretçi
İade yapmayan firmalar İmzalanan sözleşmeler
Bu konumuzda iade yapmayan firmalar imzalanan sözleşmelerin iptalini konuşacağız.
Sponsorlu Bağlantılar
Evet böyle bir hakkımız var.Şimdi herhangi bir ürünle ilgili sözleşme yaptık.Fakat
olur ya bir sorun çıktı sözleşmeden cayma hakkımızı kullanmak istiyebiliriz.
Fakat 7 Gün geçmemesi lazım o nedenden ürünün alındığı tarih çok önemlidir.
Ve Gelelim asıl konuya biz nasıl cayma hakkını kullanabiliriz,Böyle bir hakkımız
varsa ne yapmalıyız?
Sorunun cevabı Çok Basit Yapacaklarınızı Aşağı yazıyorum.
Bunları yapmanız için 7 gün süresi dolmamalı
1-Herhangi bir noterliğe gidip Firma dağıtım şirketi vb. ihtarname çekebilirsiniz.
2-İlinizin Tüketici heyet başkanlığına gidebilirsiniz (Kesinlikle Öneriyorum)
3-Ya Da Cayma Hakkı Bildirimi Dİlekçesi yazabilirsiniz.
Dilekçe İndirme Linki : Cayma Hakkı bildirimi dilekçesi
Bundan sonra firmanın eline eğer dilekçe geçerse size sözleşmenin aslını verene
kadar sizde ürünleri iade etmeyiniz.Çünkü önce sözleşmenin aslını almalısınız
Haydi Kolay Gelsin


Tüketici Hakem Heyeti

Tüketici hakem heyeti çalışanları sizin adınıza zaten bir dilekçe yazar yazdıktan sonra Taahhütlü Posta ile dilekçe gönderilir.5-7 Gün içerisinde firmaya ulaşır zaten.Daha sonra rahat rahat onların sizi aramasını bekleyin.Ha! bu arada size bir site vereceğim unidersite.org bu siteden gelen kitapları almazsanız sevinirim.

Bir teşekkür veya +reP olur.
eku123 - avatarı
eku123
Ziyaretçi
2 Eylül 2012       Mesaj #2
eku123 - avatarı
Ziyaretçi
Cayma hakkı nedir?
4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 7 gün içinde cayma haklarını kullanarak, sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması Yönetmeliği her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Sponsorlu Bağlantılar
Cayma Hakkı Nasıl Kullanılır?
Cayma hakkının kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 7 gün içinde alıcının, cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Sıfır Risk Sistemi içerisinde ürün bedeli satıcıya aktarılmış olsa bile, cayma hakkı gereğince alıcı ürünü iade edip parasını iade alma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler aşağıdaki gibidir:

Alıcının isteği ile kişiye özel olarak üretilen veya üzerinden değişiklik ya da ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler.

Niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler; ( İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)

Alıcı tarafından açılmış olan ve ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri.

Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.
Cayma hakkının kullanımıyla ilgili bilmeniz gerekenler:
Alıcı, cayma hakkını kullanabilmesi için, teslimat tarihinden itibaren 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmelidir.

Alıcı, ürün kargolandıktan sonra satıştan vazgeçiyorsa, alıcının bu talebi cayma hakkına girmez. Bu durumda, teslim alınmadığı için size geri dönecek kargonun ücretlerini alıcının karşılaması gerekmektedir.

Cayma hakkı kapsamına girmeyen ürünleri iyi bilmelisiniz. Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünleri lütfen inceleyiniz.

Ürünün ambalajının açılması, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışıla geldiği gibi kullanılması cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ürünün değerinin azalması durumunda veya üründe iadeyi imkansız kılan bir kusurun oluşması halinde zararınızın tazmin edilmesi için alıcı hakkında yasal işlem başlatabilirsiniz.

Kaynak İçin Tıklayınız

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Kasım 2015       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Dilekce gonderdim ulasti ve aramadilar ise ne olacak. Ve ya ulasmadi ise ne yapacaz vunki ben tahattutlu gonderdim hala donus yapmadilar bi sorun olurmu ben cayma hakkimi gerektigi sekilde kullandim.

Benzer Konular

7 Aralık 2011 / Misafir Soru-Cevap
5 Nisan 2010 / Misafir Taslak Konular