Arama

Volkswagen Beetle (VosVos)

Güncelleme: 24 Eylül 2016 Gösterim: 49.063 Cevap: 4
virtuecat - avatarı
virtuecat
Ziyaretçi
6 Nisan 2007       Mesaj #1
virtuecat - avatarı
Ziyaretçi

Volkswagen Bettle


1938-2003
Sponsorlu Bağlantılar
İngilizce bir şeyin çok sağlam olduğunu anlatmak için "bulletproof - mermi geçirmez" de denir. Bu güvenilir ve dayanıklı Kaplumbağa'yı anlatmak için şirinliğine tezat bir şekilde "mermi geçirmez"den daha iyi bir tanım olamaz.
Hafif vites geçişleri, uzun yolda sürekli yüksek devirde çalışabilen motoru ve kolay manevra edilebilirliliği ile zamanının kullanımı son derece kolay bir otomobil kaplumbağa. Hikâyesi ise şöyle: 1933 yılında Hitler, Ferdinand Porsche ile bir halk arabası; "halkın arabası", "Volks-Wagen" üzerinde konuşmak üzere buluşur. Hitler Temel bir otomobil ister; iki yetişkin ve üç çocuğu saatte 100 kilometre hızla bir noktadan diğerine götürebilecek ve bir Almanın 8 aylık maaşı ile alabileceği bir araç.

Ferdinad Porsche'nin elinde bu istekleri yerine getirebilecek bir araç için ön çalışma vardı ve maddi olarak ona üçüncü imparatorluk destek olacaktı. Daimler-Benz tarafından üretilen ilk prototipler 1935 gibi belirmeye başladı. Yuvarlak hatlara ve arkaya takılmış hava soğutmalı dört silindirli motora sahipti ilk çıkan prototipler. Savaş başladıktan sonra ancak birkaç adet üretilebildi. İlk üretilen kaplumbağalar savaşta kullanılmak üzere tasarlandı. Bunların 52000i "Kübelwagen" (arazi taşıdı), "Schwimmwagen" (amfibi taşıt) olarak üretildi. Otomobil olabildiğince basit üretilmişti, böylece mekanik sorun yaşama ihtimali de azalmıştı. Hava soğutmalı motorlar özellikle Kuzey Afrika sıcaklarında dayanıklılığını gösterdi. Yenilikçi süspansiyon sisteminde, sarmal yay veya makas yerine kullanılan burulma çubukları savaşta kullanılan kaplumbağaların başarılarını arttırmıştır. Savaş yıllarında Kaplumbağanın az miktarda yol versiyonu seçkin Naziler için üretildi. Bu modellerden bazıları benzin sıkıntısı nedeniyle odun ile çalışan motorlara sahipti ve "Holzbrenner" diye adlandırılıyordu.
Kaplumbağanın bir başka versiyonu da toplam 699 adet üretilen "Kommandeurwagen" diye adlandırılan, dört tekerden çekişli arazi versiyonu idi. Hava bombardımanlarında ağır hasar gören fabrika üretimi durdurmak zorunda bıraktı.

Seneler geçtikçe üretimde arttı. Öyle ki 1954 yılında bir milyonuncu otomobil banttan indi. Çağdaşları ile kıyaslandığında hem ekonomisi, hem de performansı üstün kalıyordu. Motorlar hiç tereddüt etmeden çalışıyordu. Bakımı ve kullanımı ekonomikti. Birçok insan kullanmasını da oldukça zevkli buluyordu. Amerika Birleşik Devletlerinde en çok satan yabancı otomobil olmayı başarmıştı. Kaplumbağanın 1960 ve 1970lerdeki başarılı reklâmları ve aracın dayanıklı ve güvenilir olması, Ford Model T'nin rekorunu 1972de 15 milyondan çok satılmış otomobil olarak kırdı. 1992 yılında bu rakam 21 milyona ulaştı.

Dünyada bu kadar çok satılan bir otomobilin tasarımının da özgün olması, her milletin otomobile bir isim takmasını da beraberinde getirdi.
Bazı takma isimler şöyle;
Türkiye'de "kaplumbağa, tosbağa, vosvos"
Almanya ve A.B.D.de "böcek"
Romanya'da "kurbağa"
Brezilya'da "Fusca"
Danimarka'da "baloncuk"
Belçika ve Fransa'da "uğurböceği"
Polonya'da "kambur"
Yunanistan'da "kabuklu böcek"
Meksika'da "Vocho"
Bulgaristan ve Bolivya'da "kaplumbağa"
Guatamala'da "hamamböceği"
Bu takma isimler, kullanılanların yarısından da azdır.

1971-1979 yılları arasında üretilen kaplumbağalara "Super Beetle" deniliyor. MacPerson ön amortisörleri, daha iyi dönüş çapı, dolgulu ön konsolu ve eğimli ön camı ile donatılmıştı. Varyasyonlarından bazıları da Karmann Ghia, VW181 ve Country Buggy'dir. Daha modern tasarımlar ve özellikle Avrupa'da üretilen "süper mini"ler ve ekonomik Japon otomobilleri nedeniyle 1970 ortalarına doğru, Kaplumbağa'nın satışları düşmeye başlar. WV düşen satış rakamlarını 1974 yılına kadar Type 3, Type 4 ve K70 gibi modeller ile arttırmaya çalışır. Satışları tekrar arttırmak için su soğutmalı önden motorlu bir model üretmekten başka çare kalmaz ve selefinden her yönü ile farklı Golf'ün üretimine başlanır 1974 yılında.
1978 yılına kadar Alman fabrikalarındaki kaplumbağa üretimi, üretimin Meksika ve Brezilya'ya kaydırılmasına kadar devam eder. Meksika'da 2004 model olarak 3000 adet satıldıktan sonra üretimi tamamen durur. Enteresan bir hikâye ise Kaplumbağa'nın tasarımın Çekoslovak Tatra otomobilinden alıntı olmasıdır. Tarta o yıllarda dava açmış ancak Almanya Çekoslovakya'yı işgal edince dava askıya alınmıştır. 1961 yılında Savaştan sonra açılan davada, Volkswagen Tatra'ya 3.000.000 Alman Markı ödemek durumunda kalmış bu da firmanın yeni model geliştirmesi için gerekli olan finansmanı kaybetmesine ve Kaplumbağa modelini daha uzun süre üretmesine neden olmuştur. Bir başka enteresan hikâye ise savaştan sonra İngiliz Binbaşı Ivan Hirst'in kontrolünde olan bölgede bulunan fabrika içinde, hava saldırısından kalan patlamamış bombayı oradan aldırtmasıdır. Bombanın patlaması, yerine konulması çok zor olan ekipmanı da yok edecekti. Hirst daha sonra İngiliz ordusunu 20,000 adet kaplumbağa alması konusunda ikna etmiştir. O bomba patlasaydı, Ferdinad Porsche'nin "kaplumbağa"dan yola çıkarak ürettiği, günümüzün efsane spor otomobili Porsche 911 beklide hiçbir zaman olmayacaktı.

Ad:  volkswagen-beetle-4.jpg
Gösterim: 1523
Boyut:  39.3 KB

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Jumong; 24 Eylül 2016 08:52 Sebep: Kırık link güncellendi.
HayLaZ61 - avatarı
HayLaZ61
VIP BuGS_BuNNY
17 Kasım 2007       Mesaj #2
HayLaZ61 - avatarı
VIP BuGS_BuNNY
Volkswagen by pixel plus

Sponsorlu Bağlantılar
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Pirana Kovalayan Çılgın Hamsi...
RuffRyders - avatarı
RuffRyders
Kayıtlı Üye
22 Nisan 2011       Mesaj #3
RuffRyders - avatarı
Kayıtlı Üye
2012 Volkswagen Beetle

Volkswagen 2012de satışa çıkaracağı yeni Beetle modelini görücüye çıkardı. Volkswagen Beetle yeni modeliyle birlikte New Beetle isminide arkada bırakıp özüne dönmüş.

Ad:  2012-VW-Beetle-23.jpg
Gösterim: 963
Boyut:  30.7 KB
Son düzenleyen Jumong; 5 Temmuz 2016 09:54 Sebep: Kırık link güncellendi.
ugurcicek - avatarı
ugurcicek
Ziyaretçi
11 Ekim 2012       Mesaj #4
ugurcicek - avatarı
Ziyaretçi
Volkswagen Type 1, Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in 1938-2003 'e kadar ürettiği ekonomik otomobil modeli. 21,5 milyondan fazla (21.529.464. adet) satılan dünyanın en çok satan modelidir. Üretildiği 1938 yılında fiyatı 990 RM (Eski Alman para birimi) aracın ana hatlarının tasarımı Hitler'in isteği üzerine Ferdinand Porsche tarafından yapılmıştır, ancak Ferdinand Porsche'nin orijinal tasarımı üretime geçmiş halinden daha basitti, onun üretim haline kavuşturan detayları ise Adolf Hitler tasarlamıştır. 1131-1584 CC Lik 4 zamanlı otto motoru 18Kw 40 beygirlik güç üretmektedir. 1974 yılına kadar Almanya'da üretilmiş daha sonra üretim Meksika ve Brezilyada 2003 yılının sonuna kadar devam etmiştir. Yerine VW Golf üretilmeye başlanmıştır. Ağırlığı 730-900 Kg'dır. Direksiyonun ortasındaki resimde su kenarında bir kale ve köpek figürleri yer alır. Bu resimdeki su, arabanın su gibi aktığını, kale, arabanın sağlamlığını, köpek ise aracın sahibine bir köpek kadar sadık olduğunu temsil eder. Ayrıca ateş böceği Herbie adıyla bir film serisine (1969-2003) konu olmuştur (6 adet film 1 adet tv filmi). Türkiye'de halk ağzıyla "vosvos" veya "kaplumbağa" olarak da tanınıyordu.

250px 1961Beetle

Son düzenleyen Jumong; 5 Temmuz 2016 09:55 Sebep: Kırık link.
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
5 Temmuz 2016       Mesaj #5
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye
Ad:  Volkswagen.jpg
Gösterim: 742
Boyut:  20.9 KB

Beetle Hikayesi


1967 yılında, aşkın yazında, binlerce Beetle Amerikan caddelerini doldurmuştu. Eşsiz ve alışılmışın dışında tasarımı, devrimin sembolü haline geldi ve barışı, aşkı ve özgürlüğü Amerika'nın en ücra köşelerine kadar ulaştırdı.

Ad:  VosVos.jpg
Gösterim: 721
Boyut:  34.1 KB
Kişisel özgürlük, evinde, Almanya'da da önemli bir rol oynadı. Buradan, sayısız ‘Käfers’ Alpler'i aştı. Fakat Avrupa'yı kasıp kavuran efsanenin öyküsü, Beetle'ın sadece bir turist olarak sahip olduğu tutkular sayesinde yazılmadı. İspanyol güneşi altında Escarabajo, Portekiz'de Carocha adıyla parıldarken, İtalyan dolce vita'sının tadını Maggiolino adıyla çıkardı.

Hala Yenilmez


O zamanlar bile Beetle zamanının çok önündeydi. Bu, bugün de The Beetle'da bulunan pek çok ayrıntıdan biri. Kazandıran formül o zamanlardan bu yana değişmedi: Bugün var olup da, yarın ortadan kaybolacak süslü reklam hileleri ve trendler yok. The Beetle hala zamanlar üstü, hala kült olarak anılmaktan hoşnut. Hazır ol 21. yüzyıl, The Beetle geri döndü.

Ad:  The Beetle Daima.jpg
Gösterim: 805
Boyut:  11.7 KB

The Beetle Daima


Yeniden anlatılan eski bir hikaye değil, yaşayan bir efsanenin görkemli geçmişinde yeni bir dönem. Bu yeni dönemin ise, sunacak çok şeyi var. İster bilgi ve eğlence, ister yüksek kalite malzemeler, isterse asla modası geçmeyen ikonik görünümü olsun; The Beetle'ın kendine özgü tarzı, çağdaş teknolojiler ile klasik tarzı başka hiçbir otomobilin yapamadığı şekilde bir araya getiriyor.

Ad:  The Beetle.jpg
Gösterim: 767
Boyut:  18.7 KB

The Beetle ile geleceğe...

Ad:  The Beetle ile geleceğe.jpg
Gösterim: 692
Boyut:  35.3 KB

Dahası da var


The Beetle asla yerinde durmaz. Gelecekte de bu böyle olacak. Yeni Beetle konseptleri, geleneksel Beetle tasarımının devrimci görünümü ve fütüristik yeniden yorumu ile yaklaşan çağın yüksek teknoloji zevkini taşıyor.

Ad:  concepts_02_small.jpg
Gösterim: 667
Boyut:  10.8 KB

🌘 🚀

Benzer Konular

9 Haziran 2016 / RuffRyders Motorlu Araçlar