Arama

Yasmin Levy

Güncelleme: 4 Ağustos 2012 Gösterim: 108.262 Cevap: 4
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
9 Eylül 2008       Mesaj #1
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Yasmin Levy
MsXLabs.org
Sponsorlu Bağlantılar
Yasmin Levy
Yasmin Levy
Yasmin Levy Kudüs doğumlu.32 yaşındaki sanatçı şehrin Baaka bölgesinde bir Yahudi olarak büyümüş. Babasının ölümünde sadece 2 yaşında olan Levy, annesi tarafından yetiştirilmiş. Çocukluğundan beri Araplarla birlikte büyüdüğünü söylüyor, ‘anneme anne derler’ diyor ‘Arap arkadaşlarım’.

Yasmin Levy, yeni albümünde Sefarad kültürünü Anadolu etkileriyle sunuyor
İspanya’da bir aile dostları kendisinin müzik alanındaki yeteneğini fark etmesiyle başlayan müzik yaşamında ilk olarak Flamenko ile tanışmış Yasmin. (Naci An Alamo yorumu çok güzeldir)

Ancak bu aşamadan sonra Yasmin kendisini içinde büyüdüğü kültürünün cazibesine kapılmaktan alıkoyamayarak, Sephardi Yahudileri’nin konuştuğu Ladino dilinde söylenen, dağıldığı toprakların kültürleriyle bir arada olmanın zenginliğini içinde barındıran müzikleri ortaya çıkartmaya, dünyaya tanıtmaya başlamış.

‘Bir kere duyduğunuzda bir daha asla unutamayacağınız ses’ olarak tarif ediliyor Yasmin Levy. Üçüncü albümü ‘Mano Suave’ ile yine Sefaradların çok kültürlülükle içiçe olan tarihlerini ard arda gelen canlı ve sürekli ritmlerle yeniden yaşatıyor. ‘Romance& Yasmin’ ve ‘La Juderia’ albümleriyle dünya müziği sahnesinin kısa sürede ümit veren şarkıcılarından birine dönüşen Kudüs doğumlu Yasmin Levy, Sefarad kültürünü yoğun olarak Anadolu etkileriyle yansıtan; üzerinde 500 yılı aşkın zamanın tozu bulunan şarkıları bu kez ‘Mano Suave’ albümüyle gün yüzüne çıkarıyor.

İzmir yakınlarında büyük bir Sefarad cemaatinin içinde doğan babasının kilise korosu şefliği ve şarkı derleyiciliği yapmış olması dolayısıyla bugünkü repertuarını oluşturan Yasmin Levy, şarkıcılık kariyerine flamenko söyleyerek başlamış. Fakat Ladino dilinin yok olmaması adına Sefarad şarkılarına yönelmiş. Yasmin Levy bunu yaparken de İran, İsrail, Paraguay, Türkiye ve İspanya’dan gelen müzisyenlerle çalışmış. Mümin Sesler’in kanun ve uduyla eşlik ettiği ‘Mano Suave’de gitar, perküsyon, darbuka, arp, kontrbas, klarnet, ney, zurna gibi farklı kültürlerden ve disiplinlerden enstrümanları bir arada duymak mümkün. Yasmin Levy’nin ‘Mano Suave’ albümü Türkiye’de AK Müzik etiketiyle yayımlanıyor.

Yasmin Levy Kudüs doğumlu.32 yaşındaki sanatçı şehrin Baaka bölgesinde bir Yahudi olarak büyümüş. Babasının ölümünde sadece 2 yaşında olan Levy, annesi tarafından yetiştirilmiş. Çocukluğundan beri Araplarla birlikte büyüdüğünü söylüyor, ‘anneme anne derler’ diyor ‘Arap arkadaşlarım’.

İkiyüzlü davranmamak gerektiğini; 1948 yılında İsrail kurulduğunda Arapların evlerinden uzaklaştırıldığını ve Yahudilerin onların yerlerine yerleştirildiğini, bunun haksız bir durum yarattığını kabul ediyor. Bu bölgede Arap kültürünün kendisini her alanda hissettirdiğini belirtiyor. Yahudi ve Arap toplumunun duygusal açıdan birbirine çok benzediğinin altını çiziyor.

İspanya’da bir aile dostları kendisinin müzik alanındaki yeteneğini fark etmesiyle başlayan müzik yaşamında ilk olarak Flamenko ile tanışmış Yasmin. (Naci An Alamo yorumu çok güzeldir)

Ancak bu aşamadan sonra Yasmin kendisini içinde büyüdüğü kültürünün cazibesine kapılmaktan alıkoyamayarak, Sephardi Yahudileri’nin konuştuğu Ladino dilinde söylenen, dağıldığı toprakların kültürleriyle bir arada olmanın zenginliğini içinde barındıran müzikleri ortaya çıkartmaya, dünyaya tanıtmaya başlamış.

Sephardi Yahudileri, Ladino Dili; kültürel bir yolculuğun peşinde
İspanya 8.yy’dan itibaren Moors adı verilen, Afrika kökenli Müslümanların yönetimine girer.1492 yılında Granada kalesinin düşmesine kadar Müslümanların egemenliğinde geçen bu dönem Sephardi Yahudileri, Hıristiyan ve Araplar barış içerisinde bir arada yaşamayı başarırlar. Ancak ülkenin Hıristiyanlar tarafından yeniden işgal edildiği 1492 yılından sonra tablo değişecektir. Araplar tasfiye edilir, Yahudilerin önüne ise iki seçenek konur ya Hıristiyan olun ya da bu ülkeyi terk edin. (Ya sev, ya terk et!)

Bunu üzerine Sephardi Yahudileri yeni evleri olacak Afrika, Balkanlar ve büyük çoğunluğunun adres olarak seçeceği Osmanlı İmparatorluğu’nun bünyesindeki Anadolu’ya yerleşir. Osmanlı’nın kendileri için bir sığınak olmasını manidar bulmuş Yasmin.

Babası İzmir’de büyük bir Sephardi topluluğunun içerisinde dünyaya gelmiş. Sinagog’ta duayı ve ayini yöneten, kantor adı verilen mesleğe sahip olan babası yaşamı boyunca kendi kültürüne ait müzikleri biriktirmiş.Yasmin çalışmalarına bu repertuarın kaynaklık ettiğini söylüyor.

Ladino dilinin ve kültürünün ciddi bir erozyona uğradığını, yok olma tehlikesi yaşadığını düşünen Yasmin ,yüzyılların içerisinden gelen bu birikimi yaşatmak için kolları sıvamış.Bu yolda en güçlü mirasın da babasından miras kalan repertuar olduğunu belirtiyor.

Bu bakış açısıyla Yasmin Levy’nin en son çıkarttığı albüm ‘Mono Suave’. Albümde İran, İsrail, Paraguay, Türkiye ve İspanya’dan müzisyenler çalışmış. Parçalarda Ortadoğu’nun, Anadolu’nun, Balkanların, Arap ve Yahudi kültürünün izlerini bulmak mümkün.

Albümde Natasha Atlas ile bir Bedevi şarkısında düet yapmışlar. Amir Shahsar ile birlikte söylediği ‘Odecha’ isimli parçadan çok etkilendiğimi belirtmeden geçemeyeceğim.

Dünyayı değiştiremeyeceğimin farkındayım diyor. Ancak medyanın sadece şiddetin resimleriyle gündeme getirdiği bu coğrafyadan küçücük de olsa bir mesaj verebiliyorsam bana yeter. Farklı kültürlerin (etnik, milli, dini) bir arada yaşamasının mümkün olduğuna, bunun ışıltısının müziklerde kendisini gayet açık gösterdiğine dair bir mesaj verebilirsem ne mutlu. İspanya’da bundan yüzyıllar önce farklı kültürler barış içerisinde bir arada yaşayabildi. Bunun şimdi de olması, niçin mümkün olmasın?

Dünyayı değiştirmek, insanoğlunun üretici-yaratıcı potansiyellerinin önünü açmak için, dayanışmacı ruha sahip aydın modelinin yerini, etnik-milli-dini gettolarında birbirine diş bileyen ''aydınların'' aldığı günümüz Türkiye’sinde bu mesajlar şu gün için duvarlara takılacaktır mutlaka.

Varsın takılsın ,Yasmin ne diyor? Küçücük de olsa …..

Sefarad müziği: Yasmin Levy "Benim şarkılarımda kavga yok"
Yasmin Levy Yahudilerin ve Arapların Kudüs'te de, barış içinde bir arada yaşamalarının mümkün olduğuna inanıyor. 32 yaşındaki şarkıcı kendini çokkültürlü bir metropolün elçisi olarak görüyor. Stefan Franzen, Yasmin Levy ile görüştü.

"Benim için, grubumda birbirinden çok farklı arka planlara sahip müzisyenlerin birlikte çalışabilmeleri önemlidir. Müslümanlar esasen en iyi müzisyenlerdir. | Konuya girmeden önce biraz tarihi arka plana bakalım: 15. yüzyıla kadar Portekiz ve İspanya'da (Endülüs) yaşayan Yahudiler (Sefaradlar), yüzyıllar boyunca Araplarla ve Hıristiyanlarla bir arada yaşadılar. İspanya’nın yeniden Hıristiyanların eline geçmesinden sonra ise, İspanyol Yahudileri üzerindeki baskılar arttı. 1492 yılında Krallık Yahudilere iki seçenek sundu: Ya Katolik inancını benimseyecek ya da sürgüne gideceklerdi.

Sefaradlar, İspanya’dan sürüldükten sonra Balkanlarda, ama özellikle Türkiye'de kendilerine yeni bir vatan buldular. Ladino dilindeki şarkılarını da beraberlerinde getirdiler; bu şarkılar içinde bulundukları coğrafi ortama göre yeni renklere de büründü.

Osmanlı İmparatorluğu Yahudiler için bir sığınak oldu
"O zamanlar Osmanlı İmparatorluğu Sefaradlara kucak açmıştı", diye vurguluyor Yasmin Levy. "Babam İzmir yakınlarında büyük bir Sefarad cemaatinin içinde doğdu ve sonra -çok genç yaşta Filistin’e- geldi."

Yasmin Levy’nin kilise korosu şefi olan babası, yaşamı boyunca önemli bir şarkı derleyicisi oldu ve kızının repertuarına temel oluşturdu. Yasmin babasıyla ilişkisini özellikle kitaplar aracığıyla sürdürüyor, çünkü henüz iki yaşına bile basmamışken, babasını yitirmişti.

Yasmin’in yine bir müzik sevdalısı olan annesi, onu Kudüs’teki Baaka semtinde yetiştirdi; Yasmin hâlâ bu semtte yaşıyor.

"Riyakâr davranmak istemiyorum", diyor Yasmin, düşüncelere dalarak. "İsrail 1948 yılında kurulduğunda, buranın Arap sakinleri evlerini terk ettiler ve Yahudiler buraya yerleşti. Bu atmosfer ve bu mimari olduğu gibi kaldı, burada her şey hâlâ Müslüman kültürünü soluyor. Benim için 'bu tarafta Yahudiler, bu tarafta Araplar' diye bir ayrım yok. Arapça yazıyor, okuyor ve konuşuyorum; havaalanında beni Arap zannediyorlar. Bugün bile, anneme "Mama (Anne) diyen Müslüman arkadaşlarım var.

Sefaradlar, İspanya’dan sürüldükten sonra Balkanlarda, ama özellikle Türkiye'de kendilerine yeni bir vatan buldular. Ladino dilindeki şarkılarını da beraberlerinde getirdiler. | Yasmin Levi, kendi sesine giden yolu çok geç bulmuş; Annesinin İspanya'daki bir arkadaşı ondaki şarkı söyleme yeteneğini keşfetmiş. Önce Flamenko sanatçılarını örnek almak istemiş. "Ancak başka bir görevin beni beklediğini hissettim. Sefarad kültürü on yıl önce henüz küçük bir çevrede yaşanıyordu. Kudüs’te bir konserde Sefarad şarkıları dinlemeye gidildiğinde, hep aynı yaşlı insanlarla karşılaşılıyordu. O zaman anladım ki, 15 yıla kalmadan Ladino dili unutulmuş olacak ve artık hiç kimse bu şarkıları dinlemeyecek.”

"Ancak bu müzik, üzerinde 500 yıllık toz bulunan, müzelik bir nesne de değildir", diye coşkuyla açıklıyor Levy. "Bunlar tutku ve ruh dolu taptaze şarkılar! Benim görevim ve babama karşı olan yükümlülüğüm, onları dünyaya taşımaktı, hem de herkese hitap edecek bir tarzda." Bu yüzden Levy, şimdiye kadar daha çok katı kurallar içinde icra edilen bu müziğin, modern bir yorumunu geliştirmiş.

Aynı grupta İranlı, Türkiyeli, Yahudi müzisyenler
Bunun nasıl bir tınısı olduğu, Yasmin Levy’nin Ocak ayında piyasaya çıkacak yeni albümü "Mano Suave"de dinlenebilecek. Sefaradların çokkültürlülükle içiçe olan tarihleri, onların şarkılarında da ard arda gelen canlı ve sürekli ritmlerle yeniden yaşatılıyor. Yasmin Levy, müzik grubuna İran, İsrail, Paraguay, Türkiye ve İspanya'dan gelen müzisyenleri almış; şarkıların düzenlemelerinde Ortadoğu, Balkan ve Yahudi unsurları birbirine karışıyor.

"Benim için, grubumda birbirinden çok farklı arka planlara sahip müzisyenlerin birlikte çalışabilmeleri önemlidir. Müslümanlar esasen en iyi müzisyenlerdir. Ben Müslümanlarla ve onların Arap müziğiyle büyüdüm. Bu yüzden, Mısır kökenli Natacha Atlas'la bir düet yapmak benim için bir görevdi. Eski bir Bedevi şarkısı sayesinde stüdyoda buluştuk ve kayıtlar sırasında çok yakın arkadaş olduk."

Yasmin Levy, kendisinin dünyayı değiştiremeyeceğinin farkında olduğunu söylüyor. Ne var ki, müziği aracılığıyla, kendi ülkesi hakkındaki haberler söz konusu olduğunda, sadece şiddet görüntüleri sergileyem kitle iletişim araçlarına "minicik bir işaret" çakmak istiyor:

Endülüs'ün Yahudi-Müslüman mirası
"Elbette burada aklınıza gelebilecek en radikal dindar insanlarda yaşıyor. Ama ben Kudüs’ün bir başka gerçekliğine de tanık oluyorum: Farklı dinlerden ve kültürlerden insanlar, bir arada yaşıyorlar. Benim dünyamda savaşa ve kavgaya yer yok. Bu farklı dünya görüşlerinin şehrinde, birbirimize daha fazla saygı göstermemizi gerçekten arzuluyorum."

"Ladino şarkıları bunun için iyi bir araç oluşturuyor, çünkü bu şarkılar İspanya'da Yahudilerin Müslümanlarla barış içinde yaşadıkları bir dönemde oluştular. Çok uzun bir süre karşılıklı saygı içinde yaşadığımızı birbirimize hatırlatmalıyız. Şimdi de böyle yaşamamızı engelleyen hiçbir neden yok.''


Stefan Franzen
© Qantara.de 2007
Almanca'dan çeviren: Mustafa Tüzel

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Mira; 4 Ağustos 2012 08:47 Sebep: Düzenlendi.
Biyografi Konusu: Yasmin Levy nereli hayatı kimdir.
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
9 Eylül 2008       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
Yasmin Levy tek bir kez, tek bir ses, tek bir aşk ve tek bir güzellik gibi...
SANY0066
Sponsorlu Bağlantılar
Çevrede hiçbirşey kıpırdamıyor, nesneler tüm farkındalıklarıyla duruyorlar. Onunla birlikte hareket edemiyorlar, herşey donuyor. Yasmin Levy sahnede...

Arkasında şehrin, boğazın ışıkları atmosferin güzelliğini tamamlıyor. Her yer yankılanıyor. Her şey yankılanıyor. Herşey Yasmin Levy oluyor. Onun sesi dolduruyor her yanı, bütün kent, sokaklar, deniz, yıldızlı gökyüzü... Herşeyde onun yankısı var...
"Bir yangın başlatabilirim parmaklarımla
Yüreğimle şarkı söylerim sana
Ki yüreğimin teli sızlamakta"
derken Yasmin hazan yaprağı gibi kopup gitmek istiyor sanki içteki bütün hüzünler son demlerinde ya da gönül telini titremeye hazır tutuyor insan acıyı damıtarak içebilmek için.

Sahnede o denli zarif ve büyüleyici duruyor ki, bir sesin peşine düşüp gelmek bu kadar heyecan verici olamazdı. Düşebilirdim yine o müziğin, diyaframdan çıkan o büyüleyici sesin ve sahnede insanı kendinden geçiren o varlığın peşine düşünmeksizin. Bir düşün pençesine takılmış gerçeğe yakın düşten uzak, parantez arası fotoğraf kareleri gözlerimde. Onunla birlikte ezbere söylüyorum bütün parçalarını. O an "bütünleşmek" kelimesinin anlamını yaşıyorum en derinde. Bütünleşiyorum, bütünleşiyoruz hep bir ağızdan...
"Adio, adio kerida
No kero la vida
Me l'amargates tu"

Elveda, elveda sevgilim
İstemiyorum artık
Benim için dayanılmaz kıldığın yaşamı...
Eşlik ediyoruz hep bir ağızdan. Mikrofonu uzatıp bizim söylememizi istiyor, ardından "bravo" diyip gülümsüyor tatlı tatlı Yasmin Levy.

Rüzgara tutulmuş yalnız bir kır çiçeğinin çelimsiz kökleriyle aslında düşmeye ne kadar yakın olduğunun sırrına Yasmin Levy La Alegria'yı söylerken erişiyoruz
"Seni sonsuza kadar terk ediyorum, aşkım
Ama yalnız senin için var olduğumu bil.
Ve hayatımın şarkısını sana armağan ediyorum.
Sonsuza kadar…
Ölene kadar"
Sözlerini bilmediği bir şarkıda yürekten kopup gelen bir damla gözyaşında buluşuyor kimi insanlar. Yanımdaki bir bayana usulca tercüme ediyorum şarkının sözlerini, gözyaşlarının yüzünde süzülüşünü izlerken. Sözcükler yetmiyor duygulara sarılıyor insan. Dilini, anlamanı bilmediği şarkıda "birlik" yaratılıyor. Her yüzde mutluluk tebessümü...

Şiir gibi atıyor sanki Yasmin Levy adımlarını şarkılarda, koşarken yere düştüğünde yumruklamıyor öfkeyle düştüğü yeri. Yağmur damlalarının yere düştüğü an çıkardığı sesi dinleyip kendini eşsiz bir bestenin notaları arasında dolaşırken buluyor insan. İnliyor, içten yakıyor, acıtıyor ama büyük haz veriyor, her defasında aynı hazzı istiyor.

Tek bir anı kaçırmamak için elim fotoğraf makinasına gitmiyor, gidemiyor. Bir kare çekiyorum, sadece bir kare, bütün görüntüleri saklıyorum içine... "Noches, Noches"i söylediğinde gözlerimi kapatıp başımı arkaya yatırıyorum. Yavaş yavaş gözlerimi açıp gökyüzüne bakıyorum. Hayatımda bir daha böyle bir mutluluk duyumsayabilir miyim bilmiyorum. İçime çekiyorum bütün güzelliği ile. Bedenim, her bir hücrem Yasmin Levy ve flamenko ile doluyor.

O kadar güzel bir insan ki Yasmin Levy desem, güzelliği fiziksel görünürlüğünün ötesinde dışa fazlasıyla vuran duru bir içsel güzellik. Hayatımda "güzel" dediğim çok nadir insanlar oldu hep. Bonkör davranıp - Yasmin Levy çok güzel bir insan, diyebilirim hatta.
Ezan okunurken "ezana saygı" diyip ezan okunmasının bitmesini bekleyen, inançlara saygılı, her sözünde hoşgörü mesajları veren, Ladino dilinin giderek yok olduğunu ve eğer şarkıları ile bir nebze olsun bu güzel dili canlı tutabiliyorsa ona ne mutlu olduğunu söyleyen, parçalarını okumaya başlamadan önce kısa kısa şarkı hakkında İngilizce olarak kah bilgi veren kah espiri yapıp bizi güldüren, "Uno ora en ta ventana" ile herkesi kendinden geçirip oynatan, "Los Bilbilikos" ile bana tarifsiz duygular yaşatan ve "Mano Suave"nin tadını dillerde bırakan melek gibi bir insan.

Konser sonrası daha yakından görme şansı yakalıyorum, hatta yüzyüze konuşuyorum. Kelimelere dökebildiğim kadar kendisine olan beğenimi söylüyorum. Sonrası da kesik kesik görüntüler... Heyecanım tavan yapıyor. Bir ben değilim böyle olan. Yasmin Levy'nin yanına gitmeden önce benim yaşlarımda elleri titreyip- cd'yi tutar mısınız diye benden ricada bulunan ve -3 senedir bu anı bekliyordum diyen birini gördükten sonra Tarkan konserlerinde çığlık atan kızları hala anlamamakta direniyorum.

Konuşmamız sırasında, festivaller bittikten sonra Türkiye'ye gelmek ve Manisa'yı babasının doğduğu yeri ziyaret etmek istediğini söylüyor. İzmir'de yaşadığımı ve konser için geldiğimi söylediğimde Türkçe olarak "teşekkür" demesi ve bana sarılması bütün yolculuk ve konser boyunca duyduğum sırt-bel ağrımı silip süpürüyor.
Ve öpüyorum onu. O kadar tatlı ki, işte bu anlatılmaz...

İngiliz darbukacı bayan, İsrailli gitarist, Ganalı basçı, Ermeni klarnetçi, İsrailli (eşi) perküsyonist ve yanılmıyorsam son albümünde beraber çalıştığı Türk kanuniden oluşan orkestrası ile Ortadoğu müziğinin karma esintilerini bize muazzam sesi ile sunan Yasmin Levy bana hayatımda unutamayacağım bir gece yaşattı, fonda Boğaz'ın güzelliği ve kulaklarda hiç eskimeyecek Endülüs flamenko ezgileri...

Konser dönüş yolunda "ben aşık oldum sanırım" dedim. Yanımdaki ses -kime? dediğinde, tam olarak kime ya da neye aşık olduğumu söyleyemedim, birçoktu...


r227061 901809

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Mira; 4 Ağustos 2012 08:50 Sebep: Düzenlendi.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Eylül 2008       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Yasmin Levy
ahkamkusu yasmin levy
sesi rüya gibi asla sıkılmam şarkılarını dinlerken en sevdiim ve bıkmadan dinlediğim şarkısı naci en alamo Msn Wink öneririm
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
20 Ocak 2010       Mesaj #4
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Mira - avatarı
Mira
VIP VIP Üye
4 Ağustos 2012       Mesaj #5
Mira - avatarı
VIP VIP Üye
Yasmin Levy
MsXLabs.org & Vikipedi, özgür ansiklopedi

Yasmin Levy (d. 23 Aralık, 1975; Kudüs, İsrail) İsrailli şarkıcı ve şarkı sözü yazarıdır.
Kişisel Bilgiler
  • Doğum: 23 Aralık 1975 (36 yaşında) Kudüs-İsrail
  • Meslekler: Şarkıcı, Şarkı sözü yazarı
  • Köken: Sefarad Yahudisi
  • Etkin Yılları: 2000-günümüze
  • Tarzlar: Sefarad, Flamenko
  • Plak Şirketi: Adama
  • Resmî Sitesi: www.yasminlevy.net
Biyografi
Babasını henüz iki yaşında kaybetmiş ve annesi tarafından büyütülmüştür. Müziğe ilgisi çocukluk yıllarında başladı. 6 yaşındayken piyano çalmayı öğrendi ve 18 yaşına kadar çalışmalarını sürdürdü. 20 yaşında ciddi olarak şarkı söylemeye başladı. 21 yaşında, İlk kez dinleyici önüne, annesinin bir konserinde çıktı. Daha sonra yerel konserler vermeye devam etti.
WOMEX 2002'de ilk kez uluslararası arenada boy gösterdi ve şarkıcılık kariyerinde yeni bir sayfa açıldı. İlk albümü Romance & Yasmin'de Ladino müziğine odaklandı, bu albümde babası Yitzhak Levy'nin çalışmalarının ve Türk müziğinin büyük etkisi vardı. Babası Yitzhak Levy, 1919 yılında, Manisa'da doğmuş bir Sefarad idi. Besteci ve Koro Şefi'idi. İsrail devleti, kurulduktan sonra, İsrail Ulusal Radyosu'nun Ladino Departmanının başkanı olarak atandı. Hayatını, Sefarad Yahudilerinin müziklerini derlemeye ve korumaya adadı. Yasmin Levy, bu miras ve ve repertuarla büyüdü. Yasmin, Latin ve Sefarad müziğinden Endülüs flamenkosuna; Türk ezgilerinden Arap etkilerine pek çok unsuru müziğinde kullanmaktadır. Viyolonsel ve piyano gibi batı müziği enstrümanları yanında ud gibi doğu müziği enstrümanlarını da şarkılarında kullanmıştır.

Diskografi

  • 2004: Romance & Yasmin
  • 2005: La Judería
  • 2006:Live at the Tower of David, Jerusalem
  • 2007: Mano Suave
  • 2009: Sentir
Son düzenleyen Mira; 12 Haziran 2014 17:03 Sebep: Kırık resim linki kaldırıldı.

Benzer Konular

21 Kasım 2015 / KisukE UraharA Sinema ww
1 Kasım 2015 / KisukE UraharA Sinema ww
26 Kasım 2013 / Jumong Sinema ww
19 Temmuz 2009 / careless_WhispeR Sinema ww
15 Temmuz 2012 / Rower Edebiyat ww