Arama

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Güncelleme: 7 Şubat 2017 Gösterim: 29.979 Cevap: 7
Kral_Aslan - avatarı
Kral_Aslan
VIP MsXTeam
18 Ekim 2007       Mesaj #1
Kral_Aslan - avatarı
VIP MsXTeam

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Ad:  kmu.JPG
Gösterim: 544
Boyut:  48.4 KB

Kuruluş yılı 1992
Sponsorlu Bağlantılar
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş'ta bulunan devlet üniversitesidir.
11 Temmuz 1992 tarih ve 21281 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 3837 sayılı yasa ile kurulmuştur.
Üniversite, şehir merkezinde, Merkez, Karacasu, Tıp Fakültesi, Avşar ve Afşin-İlahiyat kampüslerinden oluşmaktadır. Avşar Kampüsü Sır Barajı ile sınırı olan ve Kayseri Devlet yolunun 10. kilometresinde bulunan Avşar kesiminde inşa edilmektedir. Bu kampüs arazisinin 1100 dekarlık bir kısmının kamulaştırması gerçekleştirilmiştir. Bu arazi üzerinde Rektörlük, Mediko Sosyal, Fen-Edebiyat,Mühendislik - Mimarlık, Eğitim, Ziraat ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte binaları ile alt yapı inşaatları sürdürülmektedir.

Üniversiteye Bağlı Bölümler
Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Fen Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İlahiyat Fakültesi
  • Mühendislik Ve Mimarlik Fakültesi
  • Orman Fakültesi
  • Ziraat Fakültesi
Yüksek Okullar
  • Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu
  • Sağlik Yüksekokulu
Meslek Yüksekokulları
  • AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU
  • ANDIRIN MESLEK YÜKSEKOKULU
  • BAHÇE MESLEK YÜKS
  • DÜZİÇİ MESLEK YÜKSEKOKULU
  • ELBİSTAN MESLEK YÜKSEKOKULU
  • GÖKSUN MESLEK YÜKSEKOKULU
  • İSLAHİYE MESLEK YÜKSEKOKULU
  • KAHRAMANMARAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
  • KAHRAMANMARAŞ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
  • PAZARCIK MESLEK YÜKSEKOKULU
Araştırma ve Uygulama Merkezleri
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Çevre Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Kadını Güçlendirme ve Sorunlarını Araştırma Merkezi
  • Kahramanmaraş ve Yöresi Kültür Değerlerini Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Sert Kabuklu Meyveler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Öğrenci Toplulukları
  • Atatürkçü Düşünce Topluluğu
  • İktisat Topluluğu
  • İşletme Topluluğu
  • Kamu Yönetimi Topluluğu
  • Öğrenci Konseyi
  • Sinema Topluluğu
  • Tekstil Topluluğu (KTT)
BAKINIZ Kahramanmaraş
Son düzenleyen Safi; 7 Şubat 2017 00:06
Hayatın ne anlamı var.. Yanımda sen olmayınca....
LaDymm - avatarı
LaDymm
Ziyaretçi
11 Şubat 2008       Mesaj #2
LaDymm - avatarı
Ziyaretçi
K. S. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ400 Yataklı Yeni Hastane : 400 yataklı Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi olarak ihale edilen bu hastanenin temeli 8 Ekim 2001 tarihinde atılmıştır. Ayrıca Tıp Fakültesinin kuruluşundan sonra oluşan “Akademik Yapı”; Üniversitemizi, yeni ve büyük bir Araştırma Hastanesinin kurulmasına kadar geçici hastane arayışına sürüklemiştir.

Sponsorlu Bağlantılar
Kahramanmaraş Sağlık Müdürlüğünün yeni binalarına taşınması nedeniyle boşalan eski Devlet hastanesi binası Üniversitemize geçici olarak devredilmiş ve burada yapılan tadilatlarla 110 yataklı modern bir hastane binası olarak 2001 yılı başlarında halkımızın hizmetine sunulmuştur. Ayrıca 5 adet modern ameliyathane hizmete sokulmuştur.

Şu anda; genel cerrahi, üroloji, sterilite, androloji, ortopedi, obstetrik, jinekoloji, menopoz, infertilite, göz, KBB, çocuk cerrahi, beyin cerrahi, genel dahiliye, hipertansiyon, obezite, kardiyoloji, psikiyatri, çocuk hastalıkları, sağlam çocuk, anestezi, ağrı, diyet, göğüs hastalıkları, akupunktur, chek-up, nöroloji ve aile hekimliği dalların olmak üzere 28 adet tıbbi sahada poliklinik hizmetleri verilmektedir.

Bahçelievler Yerleşkesinde bulunan mediko-sosyal ünitesinde öğrenci ve personelin sağlık hizmetleri yürütülmeye devam edilmektedir. Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Avşar Kampusündeki yeni binasına taşınmış olup, tam teşkilatlı Mediko-Sosyal Ünitesi kurulması düşünülmektedir. Laboratuvar imkanlarını artırmanın zorunlu olduğunu hissetmekteyiz. Sağlık personelinin sayısının arttırılarak iş verimliliğinin maksimum seviyeye çıkartılması gerekmektedir. Mutlaka laboratuar teknisyeni istihdam edilerek, laboratuar faaliyete geçirilmelidir. Böylece verimliliğin artmasıyla iş gücü potansiyelinin oluşacağı düşünülmektedir.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 18.10.2007 tarihli Genel Kurulunda "Muayene Ücretleri" ile ilgili alınan kararı incelenerek, karara uyulmasına, Üniversitemiz Senatosunun 14.11.2007 tarih ve 2007/33 sayılı oturumunda alınan 5 nolu kararı gereği, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında öğrencilerden 1,00.-YTL.ücret alınmasına karar verilmiştir.
Son düzenleyen Safi; 6 Şubat 2017 23:38
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #3
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi:

Ad:  1.JPG
Gösterim: 495
Boyut:  39.7 KB
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 11 Temmuz 1992 tarih ve 21281 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 3837 sayılı yasanın 29. maddesi gereğince kurularak, 1993-1994 Eğitim-Öğretim yılında İşletme Bölümüne öğrenci alınmak suretiyle öğretime başlamıştır. Daha sonraki yıllarda İktisat ve Kamu Yönetimi bölümlerine öğrenci alınmıştır. Uluslararası İlişkiler Bölümüne ise henüz öğrenci alınmamıştır. Kuruluşundan bu yana, bir yandan kurulma çalışmalarını gerçekleştirirken bir yandan da bölgenin ihtiyaç duyduğu konular doğrultusunda bilimsel araştırma ve faaliyetlere ağırlık verilmektedir. Fakültemizde çağdaş öğretime katkı yanında, çeşitli bilimsel proje araştırmalarına destek verilerek, konusunda uzman bilim adamlarının yetiştirilmesine çalışılmaktadır. Eğitim - Öğretim sürecinde; İşletme Bölümü’nde, ülke içinde ve dışında faaliyet gösteren kamu ya da özel sektör kuruluşlarının orta ve üst kademe yönetiminde çalışabilecek nitelikli yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bu çerçevede, öğrenciye işletmelerdeki sorunların tanımı ve çözüm yollarının bulunması konusunda araştırmacı özelliği yanında ülke sorunlarına çözümsel yaklaşımlar kazandıracak, girişimcilik niteliklerini, iş kurma ve yönetme becerilerini geliştirecek programlar uygulanmaktadır.İktisat Bölümü’nde, ekonomi konularına ek olarak, işletme ve finansal ekonomi de dahil olmak üzere ekonominin bütün yönlerini kapsayacak ve öğrencilere ekonominin temel konularını anlamada katkıda bulunacak modern bir eğitim sağlanmaktadır. Öğrencilerin ülke ekonomisinin sorunlarını belirlemede ve çözüm önerilerinde bulunurken küreselleşen dünyadaki gelişmeleri de dikkate almalarını gerektiren bir anlayışta olmaları sağlanmaya çalışılmaktadır.

Kamu Yönetimi Bölümünün temel amacı ise, kamu yönetimi alanında yeterli bir eğitim vererek, kamu sektörüne nitelikli yönetici eleman yetiştirmektir. Kamu yönetimi eğitiminde, alanla ilgili sorunlar belirlemek ve çözümler üretmek amaçlanmaktadır. Öğretim programında, yerel, ulusal ve küresel politik ve yönetsel sorunlara ışık tutmak amacıyla bilgiler içeren siyaset, yönetim, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları ile ilgili dersler yer almaktadır.Fakültemize yeni kayıt yaptıran öğrencilerimize hoş geldiniz derken, mezun olan öğrencilerimize de burada öğrenmiş oldukları teorik ve uygulamalı bilgileri hayata geçirerek başarılı olmalarını ve ülke ekonomisine katkıda bulunmalarını ümit etmekteyim.
Bu bağlamda Ulu Önder Atatürk’ün özdeyişini bir kez daha yenilemekte yarar görüyorum: “Siyasi ve askeri zaferler, ne kadar büyük olursa olsun, ekonomik zaferlerle taçlandırılamazlarsa kazanılacak başarılar sürekli olmaz, kısa zamanda söner. Parlak zaferimizi taçlandıracak olan ise ekonomik egemenliğimizin sağlanması ve güçlendirilmesidir" .

Bölümler:
İktisat ,İşletme ,Kamu Yönetimi ,Uluslararası İlişkiler bölümleridir.
Adres : Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 46100 - Kahramanmaraş
Telefon : (344) 223 76 66
Faks : (344) 221 14 29
E-Mail : iibf@ksu.edu.tr
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Son düzenleyen Safi; 6 Şubat 2017 23:42
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #4
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi

Orman Fakültesi

Ad:  2.JPG
Gösterim: 445
Boyut:  45.7 KB
GENEL BİLGİLER
Orman Fakültesi 1992’de kurulmuştur. Orman Fakültesi Orman Mühendisliği Bölümü 1996-1997, Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü 2001-2002 ders yıllarında eğitim-öğretime başlamış olup Peyzaj Mimarlığı Bölümü henüz öğrenci almamıştır. Fakültede Orman Mühendisliği Bölümü’nde okuyan öğrenciler ‘Orman Mühendisi”, Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde okuyan öğrenciler “Orman Endüstri Mühendisi” ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde okuyacak öğrenciler “Peyzaj Mimari” olarak mezun olacaklardır.

Fakülte öğretim üyeleri ve yardımcıları ulusal ve uluslararası bilimsel etkinliklere katılmakta ve zaman zaman üniversitemizde bu etkinliklere yer vermektedirler. Fakülte, bölgede tek Orman Fakültesi olması sebebiyle Orman Genel Müdürlüğü ve Bölge Müdürlüklerindeki elemanlara danışmanlık hizmetleri vermektedir. Ayrıca, orman ürünleri, kağıt sanayisi ve özel kuruluşların ağaç işleme tesisleri ile yakın bir ilişki içerisindedir.

Ülkemizin ekonomik ve sosyal alanlarda gelişmesinde, doğal kaynaklarımızın verimli kullanılmasında, sürdürülebilir ormancılığın yaygınlaştırılmasında ve ormancılık sektöründe mal, hizmet ve bilgi üretiminde dünya ülkeleriyle ile rekabet eder düzeye ulaşılmasında orman fakültelerine çok büyük görevler düşmektedir. KSÜ Orman Fakültesi kurulduğu yer itibariyle, son derece önemli bir mevkide bulunmaktadır. Kahramanmaraş, Akdeniz Bölgesi’nin doğusunda yer alan bir ilimiz olup, ilin doğusundaki bir bölümü Güney Doğu Anadolu, kuzeyindeki bir bölümü ise Doğu Anadolu bölgesi sınırları içersinde kalmaktadır. Bu yönüyle Kahramanmaraş, farklı iklim tiplerine sahip ve özellikle karasal iklime geçiş noktasında bulunması nedeniyle, bölgede son derece zengin bir bitki örtüsü mevcuttur. Ayrıca, KSÜ Orman Fakültesi, ülkemizin en büyük projelerinden biri olan GAP’ın yer aldığı bölgeye en yakın olan orman fakültesidir. Bu nedenle KSÜ Orman Fakültesi, bölge ormancılığı ve orman endüstrisi açısından büyük önem taşımaktadır.

Orman Fakültesinin hedefi gelecek yıllarda ormancılık mesleğinin daha çağdaş ve bilgi toplumu ile uyum içerisinde bulunmasını ve KSÜ Orman Fakültesinin diğer Orman Fakülteleri arasında iyi bir yer edinmesini sağlamaktır.

Orman Endüstri Mühendisliği

Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü; Odun Mekaniği ve Teknolojisi, Orman Biyolojisi ve Odun Koruma Teknolojisi, Orman Ürünleri Kimyası ve Teknolojisi ile Orman Endüstri Makineleri ve İşletme Bilgisi Anabilim Dalı şeklinde dört anabilim dalından oluşmaktadır.

Orman Endüstri Mühendisliği bölümü, tabakalı ağaç malzeme, yonga levha, lif levha, mobilya ve ahşap konstrüksiyonlar, mühendislik ürünü ağaç malzemeler, kağıt üretimi ve türevleri, bakalit imalatı, MDF, emprenye, kereste ve türevleri, selüloz ve türevleri, odun tutkalı, çevreye uyumlu odun koruyucuları, yenilenebilir kaynaklardan enerji üretimi, OSB üretimi, orman yan ürünlerinin üretimleri konularında lisans ve lisansüstü eğitim vermektedir. Eğitim ve öğretimde bölümümüzde bulunan şu laboratuarlardan yararlanılmaktadır;
  • Fiziksel ve Mekaniksel Ağaç Teknolojisi laboratuarı,
  • Kağıt laboratuarı,
  • Orman Ürünleri laboratuarı
Bölümde, ağaç malzemenin yapısı, yapı malzemesi olarak kullanılabilirliği, odunun fiziksel ve mekaniksel özellikleri, mühendislik ürünü ağaç malzemeler, ağaç malzemenin doğal koruyucu kimyasallar kullanılarak mantar ve böcek gibi zararlı etmenlere karşı korunması, orman ve tali ürünlerinin kimyasal içerikleri ve bunların antibiyotik, yakıt ve kök boyası olarak kullanılması, zirai lignoselülozik artıklardan termoplastik, termoset ve tutkalların üretilmesi, orman ve zirai artıklardan yonga ve lif levha gibi kompozit levhalar, izolasyon malzemeleri ve kağıt mamullerinin üretilmesi, yıllık bitkilerin kağıt üretiminde kullanılması ve odun-plastik kompozitlerinin incelenmesi konularında araştırma yapılmaktadır. Sözkonusu araştırmaların bir bölümü yüksek lisans ders, tez çalışmaları ve fakülte-sanayi işbirliği içerisinde gerçekleşen projeler ile gerçekleştirilebilmektedir.

Orman Mühendisliği Bölümü

Orman Mühendisliği Bölümü; günümüz ve gelecekteki endüstri üstü toplumun orman ürünlerine olan gereksinimlerini karşılamak, sosyal hizmetleri yerine getirmek ve bunları sürekli kılabilecek tüm koşulları meydana getirmek için sürdürülen etkinliklerin planlanması, uygulanması ve denetimi işlerini yürütebilecek ve bunların yanında ormanların korunması ve sürekliliğinin sağlanmasında özveriyle çalışacak “Orman Mühendisleri” yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenci uygulamaları Bilgisayar, Orman Botaniği, Orman Entomolojisi, Ağaç Teknolojisi gibi dersler için fakültedeki laboratuarlarda; Orman Koruma, Silvikültür, Orman Amenajmanı, Orman Yolları, Transport Tekniği, Ormancılıkta Mekanizasyon ve Ağaçlandırma Tekniği gibi dersler için Kahramanmaraş’a yakın yerlerde (Adıyaman, Göksun, Andırın, Antakya-Serinyol Fidanlığı, Osmaniye, Ahırdağı, Kılavuzlu, Ayvalı ve Menzelet baraj havzaları) yaptırılmaktadır. Ayrıca, Fakültemiz araştırma ve uygulamaları için Başkonuş Araştırma Ormanı da etkin bir şekilde kullanmaktadır. Uygulama alanlarına ulaşım, fakülte bütçesinden kiralanan minibüsler ile gerçekleştirilmektedir. .
Orman Mühendisliği Bölümü öğrencileri Bahçelievler yerleşkesinde eğitim-öğretim görmektedir. Merkez kampus de yer alan fakültemiz bölümlerinde şu laboratuarlar bulunmaktadır;
  • Silvikültür laboratuarı,
  • Havza Amenajmanı ve Toprak Su laboratuarı,
  • GIS, Ölçme ve Havza laboratuarı,
  • Anatomi ve Botanik laboratuarı,
  • Entomoloji laboratuarı
  • Orman Amenajmanı laboratuarı
Orman Mühendisliği Bölümünün genel akademik çalışma hedefleri şöyle sıralanabilir: Gerek Lisans, gerekse Yüksek Lisans Düzeyinde başarılı bir eğitim öğretim yapmak,Başkonuş Araştırma ve Uygulama Ormanının 390 hektardan 1000 hektara çıkarılması ve bazı özelliklerinin araştırılması (toprak, ağaç türleri, silvikültürü v.b),Araştırmaların sürdürülmesi (Çam keseböceği, orman yangınları, yaban hayatı, milli parklar, orman işçiliği, silvikültür - transport ilişkileri, kırsal kalkınma, yörenin floristik analizi, erozyon ve sel kontrolü gibi konularla), Yurtiçi ve Yurtdışı yayınların artırılması,TÜBİTAK, DPT, ARAŞTIRMA Projelerinin artırılması,Ders kitapları ve Ders Notları yazılması,Türkiye’de uzman kişiler tarafından Kahramanmaraş’ta yöreyi de ilgilendiren konferanslar verilmesi,Paneller düzenlenmesi,İngilizce hazırlık sınıflarının oluşturulması,Yüksek lisans ve araştırma yapma imkanlarının arttırılması,Derslerde akıllı sınıfların kullanımının arttırılması,Orman Bakanlığı, Genel Müdürlükleri, Araştırma Enstitüleri ile ilişkileri artırmak, kent peyzaj ilişkilerini güçlendirmesi gibi hedefleri vardır.

PEYZAJ MİMARLIĞI

Peyzaj MimarlığıEğitim ve öğretime başlanılması için hazırlık çalışmaları devam eden KSÜ Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde, Üniversitemiz yerleşkelerinin planlanması, çevre düzenleme ve uygulama çalışmalarına katkı sağlanmaktadır.

Orman Fakültesi
Son düzenleyen Safi; 6 Şubat 2017 23:46
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #5
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi

ZİRAAT FAKÜLTESİ

Ad:  3.JPG
Gösterim: 482
Boyut:  45.1 KB
Kahramanmaraş Ziraat Fakültesi, 18.06.1987 tarih ve 41 sayılı Kanun hükmünde kararnamenin Ek 2. Maddesi gereğince Gaziantep Üniversitesi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Fakültenin kuruluş aşamasında sadece Tarla Bitkileri Bölümüne 1988-1989 öğretim yılında lisans düzeyinde öğrenci alınarak öğretime başlanmıştır.
03.07.1992 Tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 3837 Sayılı Kanunun Ek 26. Maddesinin (a) bendine istinaden Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinin (KSÜ) kurulmasıyla, Kahramanmaraş Ziraat Fakültesi Gaziantep Üniversitesi'nden ayrılarak 1993 yılı Ocak ayında KSÜ ye bağlanmıştır.
Ziraat Fakültesinde; Bahçe Bitkileri, Bitki Koruma, Gıda Bilimi ve Teknolojisi, Tarla Bitkileri, Tarım Ekonomisi, Tarım Makineleri, Tarımsal Yapılar ve Sulama, Toprak, Su Ürünleri ve Zootekni Bölümleri olmak üzere toplam 10 Bölüm faaliyet göstermektedir. Bölümler; bitkisel ve hayvansal üretim lisans programlarındaki derslerin yürütülmesi yanında, konularıyla ilgili araştırma ve yayım çalışmaları da yürütmektedirler.

BİTKİ KORUMA

Bitki Koruma Bölümü, Ziraat Fakültesinin kuruluş yılı olan 1992 yılında kurulmuş olmakla birlikte lisans öğrenimine 1998-1999 eğitim öğretim yılında başlamıştır. Bitki Koruma Bölümü, eğitim ve öğretim faaliyetlerine ek olarak araştırma ve yayım faaliyetlerinde de bulunmaktadır. Bu bağlamda, Kahramanmaraş ve çevre illerde kültür bitkilerinde hastalık, zararlı ve yabancı otlar ile bunların doğal düşmanlarının belirlenmesi, biyolojisi ve mücadele yöntemleri üzerinde araştırmalar yapmakta ve elde edilen sonuçları yayın faaliyetleri ile ilgili kesimlere ulaştırmaktadır.
Bölüm Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere iki ana bilim dalından oluşmakta, bölümün araştırma faaliyetlerinde ve öğrenci uygulamalarında kullanılabilecek kapasitede aletlerle donatılmış bir laboratuarı; sıcaklık, orantılı nemi ve ışıklanma süresi tam kontrollü üç adet iklim odası bulunmaktadır.
Bitki Koruma Bölümü'nün araştırma-geliştirme stratejisi ve hedefleri içerisinde; Kahramanmaraş ve çevre illerdeki fauna ve floraya ait örneklerin yer aldığı bir koleksiyon ünitesi oluşturmak, çalışma alanlarındaki önemli kültür bitkilerinde hastalık, zararlı ve yabancı otlarla mücadelede biyolojik mücadele ağırlıklı entegre mücadele modelleri oluşturmak, hastalıklar ve zararlılar ile ilgili çalışmalarda biyoteknolojik yöntemlerden yararlanma yollarını araştırmak yer almaktadır.

Gıda Mühendisliği Bölümü

Gıda Mühendisliği; temel bilimler, mühendislik bilimleri ve mesleki bilim disiplinleri ile, yeterli düzeyde sosyal içeriğe de müfredatında yer vererek öğrenci yetiştiren bölümlerdendir.
1993 yılında Gıda Bilimi ve Teknolojisi Bölümü olarak kurulan bölümümüz, diğer üniversitelerle birlikteliğin sağlanması amacıyla 2004 yılında Yüksek Öğretim Kurulu’na başvurmuş ve adı, Gıda Mühendisliği Bölümü olarak değiştirilmiştir.
Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı ile faaliyetini sürdüren bölümümüz 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında Lisans ve Yüksek Lisans Eğitimine başlamıştır.

Programdan mezun olacak öğrenciler; gıda ile ilgili tüm sektör ve yan kuruluşlarında, gıda işleyecek makine, ekipman ve donanımların üretim-pazarlama hatlarında, her türlü gıdanın; işleme, ambalajlama, pazarlama, depolama, kalite kontrol, analiz, mevzuat ve standartlarına konu olan özel ve resmi tüm kurum, kuruluş ve yapılanmada etkin ve yetkin bir şekilde görev alabileceklerdir. Programa destek verecek üniversite ve bölüm akademik kadromuz, sözü edilen disiplinleri uygulamalı olarak verecek donanım ve birikime sahip bulunmaktadır.

Ünü ve çeşidi zengin bir gıda potansiyeline sahip olan kentte, geleneksel ve modernize gıda üretim ve işleme hatlarından, raflara hatta sofraya kadar uzanan süreçle ilgilenmek bölümümüzün doğal görevleri arasındadır.
Dondurması, kırmızı biberi, tarhanası, zeytinyağı, peyniri, bağcılık ürünleri ve şekerlemeleri gibi pek çok gıdanın işleyicileri, yörede geleneksellikten gelen tecrübe ve ustalık geçmişlerini, günümüz modernizasyon ve teknolojisiyle buluşturmuş ve/veya bunun gayreti içerisindedirler. Üniversite-çiftçi, üretici ve sanayici işbirliği tam da bu noktada işlevsel olmakta, bu anlamda bölümümüze yapılan başvuru ve bilgilenme istekleri olanaklar çerçevesinde değerlendirilerek sorunlara çözüm üretilmeğe çalışılmaktadır.

Yerel üretici ve sanayicilere yönelik olarak organize edilen seminer, bilgilendirme toplantıları ve konferanslarda, uzman personelimiz bilimsel birikim ve yaklaşımlarını katılımcılarla paylaşmaktadırlar. İlaveten, yapılan çalışmalar yerel, ulusal ve uluslar arası çalıştay, sempozyum ve kongre katılımlarıyla sunulmakta, bu platformlar; bazen de yöre ile ilgili gerçekleştirilen çalışmaların ortaya konması ve mevcut gerçeklerin paylaşılması noktasında dikkatleri çekmeye yarar sağlamaktadır.
Bunun yanında, araştırma, yayın yapma, fakültemiz ve üniversitemiz diğer bölüm ve programlarına ders servis etme, mezuniyet çalışmaları ve stajlarda görev üstlenme gibi faaliyetler de, bölüm elemanlarımızca yerine getirilen akademik sorumluluk ve görevlerdendir. Bölümümüz; ilgili kamu kurum-kuruluşları, özel sektör, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerimizin adaş bölümleriyle işbirliği ve uyum içerisinde, yöre, bölge ve ülke insanına katma değer sağlayacak her çalışmaya mesleki katkı sağlama azim ve gayreti ile faaliyetlerini sürdürmektedir.

Su Ürünleri Bölümü

Su Ürünleri Bölümü 1992 yılında balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliği konularında eğitim vermek amacıyla kurulmuştur. Hayvansal Üretim Programında yada Ziraat Mühendisliği Programında 4. sınıfa gelen öğrenciler Su Ürünleri Alt Programından ders seçebilmektedir. Ayrıca 2005 yılındfan itibaren Su Ürünleri Ana Bilim Dalına yüksek lisans öğrenmcisi alınmaya başlayacaktır.Su Ürünleri Bölümünde balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliği konularında dersler verlimektedir. Bölüme ait 6,5 m boyunda bir araştırma teknesi, avcılık malzemeleri ve Sır Baraj Gölünde yüzer konumlu bir kafes işletmesi mevcuttur. Ayrıca bir akvaryum ünitesi ve laboratuvar bulunmaktadır. Su Ürünleri bölümünde su ürünleri temel bilimleri ve balık yetiştiriciliği konularında araştırmalar yapılmaktadır. Bölümden ders alan öğrenciler Ziraat Mühendisi ünvanıyla mezun olmaktadırlar.

Tarla Bitkileri Bölümü

Tarla Bitkileri ile ilgili olarak yetiştirme teknikleri, çeşit adaptasyonu, alternatif üretim teknikleri, bitki fizyolojisi, bitki ıslahı ve genetiği ile biyoteknoloji konularında çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.
Laboratuar olanakları, bilgisayar ve arazi alet ekipmanları bakımından bölümümüz oldukça iyi konumdadır.
Bölümümüzde Lisans ve Lisansüstü (Yüksek Lisans ve Doktora) programları yanında, çeşitli konularda bilimsel araştırmalar yapılmakta, yöre üreticisi ve teknik elemanlar için eğitici seminerler ve kurslar düzenlenmekte, yöre ve ülke tarımına olabildiğince katkıda bulunulmaya çalışılmaktadır. Bölümümüzde yürütülen arazi çalışmalarının önemli bir bölümü Kahramanmaraş Tarımsal Araştırma Enstitüsü deneme alanında sürdürülmektedir.
Tarla Bitkileri Bölümü'nde halen 7 Profesör, 3 Doçent, 2 Yardımcı Doçent, 1 Araştırma Görevlisi Doktor ve 6 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.

Tarım Ekonomisi Bölümü

Genel ekonomi prensiplerinin tarıma uyarlanması konusunda uğraş veren Tarım Ekonomisi Bölümü iki ana bilim dalına ayrılmaktadır. Bunlar Tarım İşletmeciliği ile Tarım Politikası ve Yayım ana bilim dallarıdır. Tarım İşletmeciliği ana bilim dalı ağırlıklı olarak tarım işletmelerinin analiz ve planlanması, tarımsal projelerin hazırlanması ve analizi, tarımsal kıymet taktiri ve bilirkişilik, tarım muhasebesi, tarımsal kooperatifçilik, tarım işletmelerinin finansmanı, mikro-ekonomik analizler ve ekonometri konularını kapsamaktadır.

Tarım Politikası ve Yayım ana bilim dalında ise tarım politikaları, kırsal kalkınma politikaları, köy sosyolojisi, doğal kaynaklar ve çevre politikaları, tarımsal yayım ve iletişim teknikleri, makroekonomik analizler ve tarım hukuku konuları ele alınmaktadır.

Tarım Ekonomisi Bölümü, Bitkisel Üretim, Hayvansal Üretim ve Tarım Teknolojisi Programlarının bir ortak alt programı olarak lisans eğitimi vermektedir. Her bir programda üç yıl eğitim gören ziraat fakültesi öğrencileri tercih ettiklerinde dördüncü sınıfı Tarım Ekonomisi Bölümünde tamamlayabilmektedir. Aynı uygulama Ziraat Mühendisliği uygulamasında da devam edecektir. Bölüm mezunları kamu sektörünün ziraat fakültesi mezunlarına sağladığı istihdam olanaklarından yararlanmakla birlilikte, aldıkları ekonomi ve işletmecilik eğitimiyle de özel sektörde istihdam olanakları bulabilmektedir.

Bölümde hali hazırda yüksek lisans eğitimi yapılmaktadır. Yüksek lisans eğitiminin ders aşamasında yukarıda anılan konular daha ileri düzeyde işlenmektedir. Tez aşamasında çalışılacak konunun seçiminde öğrenci tercihleri göz önünde bulundurulmaktadır. Bölüm olarak daha çok Kahramanmaraş ve çevre illerin tarım işletmelerini ve kırsal toplumunu konu alan araştırmalara öncelik tanınmaktadır. Son yıllarda yürütülmekte olan tez çalışmaları Kahramanmaraş yöresinde hayvancılığı geliştirme stratejileri, ailelerin gıda tüketim harcamaları, modern tarım teknolojilerinin yayılması ve benimsenmesi konularına ağırlık vermiştir. Bölümden yüksek lisans eğitimi alan öğrenciler de kamu sektöründe veya özel sektörde istihdam olanağı bulabilmektedir. Bölüm olanakları çalışkan, azimli ve hedefleri yüksek öğrencilere sonuna kadar kullanılmaktadır. Yüksek lisans tez projelerinin yanı sıra bölüm elemanlarınca KSÜ Araştırma Fonuna, TÜBİTAK’ a ve Devlet Planlama Teşkilatına yöreyle ilgili çeşitli araştırma projeleri sunulmaktadır.

Tarım Makinaları Bölümü

Bölümün amacı, tarım makinalarının projelenmesi, imalatı, ergonomisi, ekonomik bir şekilde işletilmesi, tarımda enerji kullanımı konularında eğitim ve araştırma faaliyetlerinde bulunmaktır.

Bölümümüz tarafından yapılan araştırma çalışmaları "faaliyetler" başlığı altında verilmiştir. Gündemde olan araştırma konuları ise aşağıda sunulmuştur:Kahramanmaraş'ta görülen yaygın sorunlardan birisi, toprak sıkışmasıdır. Toprak sıkışmasını azaltmak konusunda sonuç veren araştırmalarda bulunmak için gerekli altyapı oluşmaya başlamıştır.
Kültivatörden modifiye edilerek imal edilen bir mekanik nohut ekim makinesi bölümümüzce test edilmiş, dağıtıcı ile yapılan serpme ekim yöntemine göre üstünlükleri gösterilmiştir. Mekanik nohut ekim makinesi, pnömatik ekim makinesine göre çok daha ucuz olduğundan hızla yaygınlaşmaktadır. Bölümümüz, bu makinenin hareket iletim düzeneğinin geliştirilmesi üzerine çalışmaktadır.

Bölüm, tarımda çevre faktörlerinin iş verimine ve işçi sağlığına etkileri konularına önem vermekte, tarımda ergonomi çalışmalarını sürdürmektedir. Traktör ve biçerdöver operasyonlarında ve tarıma dayalı sanayi tesislerinde çevre faktörlerinin ergonomik değerlendirmesi sürdürülmektedir. Tarımda ergonomi konusuna, tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de önem verilmeye başlanmıştır.

Sert kabuklu meyveler Kahramanmaraş için önem taşıyan bahçe bitkileridir. Ülkemizde sert kabuklu meyveler için hasat sonrası işleme teknolojileri henüz yeterince geliştirilmiş değildir. Bölümümüz, badem için bir proje hazırlamış, fiziko-mekanik özelliklerin incelenmesiyle işe başlamıştır. Bu proje 2005 yılı içinde bitirilecek, bir sonraki aşamada mekanik işleme için gerekli projelendirme çalışmalarına geçilecektir.

Toprak Bölümü

Topraklar en önemli doğal kaynaklarımızdır. Bütün canlılar için beslenme, barınma ve yerleşme ortamıdır. Bu nedenle tarım, orman, çevre ve mühendislik çalışmalarında çok önemli role sahiptir. Bitkisel üretimde toprak verimliliği en önemli etmenlerden birisidir. Tarımsal üretimde bilinçli gübreleme yapılmaksızın yüksek ve kaliteli ürün alınması olanaklı değildir. Toprak analizlerine göre bilinçli bir gübreleme yaparak, insan sağlığını, çevre kirliliğini ve ekonomik kayıpları engellemek olanaklı olmaktadır.

Toprak bilimi, biyoloji, fizik, kimya ve matematiğe dayalı bir uygulamalı bilim olduğundan söz konusu bilim dalları ile ilişkilidir. Bu da öğrencilere, temel bilimlere dayalı sorunların çözümünde önemli avantaj sağladığı gibi, geniş bir çalışma alanı olanağı sağlamaktadır. Bu nedenle toprak bilimi farklı yetenek ve ilgi alanlarına sahip öğrencilerin kolayca uyum sağlayabilecekleri bir bilim dalıdır.

Toprak bölümü öğrencileri lisans üstü eğitim olanağına da sahip olup, tarımsal üretim, çevre koruma, toprak ve su kaynakları yönetimi konularında kendilerini geliştirebilirler. Toprak bölümü öğrencilerinin çalışma alanlarından başlıcaları şunlardır: Tarımsal üretim - Gübre üretimi ve pazarlaması -Toprak ve su koruma - Toprak etüt ve haritalama - Toprak sanayi - Arazi kullanım planlaması - Çevre koruma - Akademik Çalışmalar. Toprak bölümü mezunlarına imkanı sağlayan bazı kurumlar ise şunlardır: Tarım Bakanlığı, Orman Bakanlığı, Çevre Bakanlığı, DSİ, Köy Hizmetleri, TİGEM, Gübre Sanayi, Tuğla- Kiremit ve Seramik Sanayi, Toprak ve Gübre analiz Laboratuarları, Serbest Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri.

TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA


K.S.Ü. Ziraat Fakültesinin Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, 1992 yılında kurulmuştur. Lisans düzeyinde eğitim-öğretime 2002-2003 yılında başlamıştır. Bu amaçla anılan eğitim-öğretim döneminde Tarım Teknolojisi Bölümüne 30 öğrenci alınmıştır. Bunun yanında yüksek lisans (master) öğrenimine 1997-1998 akademik yılında başlamıştır. Ayrıca bölüm öğretim elemanları tarafından diğer bölümlere servis dersleri verilmektedir.

Tek bir anabilim dalından oluşan bölüm, tarımda bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretilmesi, bu ürünlerin depolanması ve işlenmesi ile kırsal alanda yaşayan toplumun yaşam düzeyinin yükseltilmesine yönelik yapı ve altyapı sistemlerinin planlanması, projelenmesi ve inşaatında biyoloji ve mühendislik prensiplerini entegre eden bir bilim dalıdır.

Bölüm, uğraşı alanı içerisindeki su kaynakları (sulama ve drenaj) ile tarımsal yapılar ve çevre denetimi olmak üzere iki grupta toplanabilen konularda eğitim, öğretim ve araştırma görevlerini sürdürmektedir. Su kaynakları grubunda toprak ve su kaynaklarının uygun kullanımı, geliştirilmesi, iyileştirilmesine yönelik analiz, projeleme ve işletim yöntemleri, sulama suyu sağlanması, tarımsal sulama, su kalitesi, tuzluluk, hidroloji, hidrolik gibi konular; tarımsal yapılar grubunda ise seralar, hayvan barınakları, gübre işletimi, depolama yapılarının analiz ve projelenmesi, bu yapılarda optimum çevre koşullarının sağlanması, arazi toplulaştırması ve kırsal yerleşim planlaması gibi konular incelenmektedir.

Temel araştırma konuları; çeşitli bitkilerin su tüketimleri, sulama programları ve su-verim ilişkilerinin belirlenmesi, farklı sulama yöntemlerinin karşılaştırılması, seraların sulama, drenaj ve yapısal sorunları, tuzlu ve alkali toprakların iyileştirilmesi, optimum barınak içi çevre denetiminin sağlanması, hayvan barınaklarını optimum koşullarda projeleme ve işletme yöntemleri olarak sayılabilir. Güncel araştırma konularının bazıları ise; uygun sera tip ve konstrüksiyonlarının belirlenmesi, sera içi iklim denetiminde otomasyon, bitki çevre simülasyon modellemesi, sulama programlamasında yeni tekniklerdir.

Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü mezunları; Kamu Kuruluşlarında veya Özel Sektörde çalışma olanağı bulurlar. Kamu kuruluşları arasında D.S.I (Devlet Su İsleri), Koy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Tarım Bakanlığı sayılabilir. Özel sektörde ise sulama alet ve ekipmanı üreten şirketler, proje büroları v.b yerler olabilir.

ZOOTEKNİ


Zootekni Bölümü 1994 Eğitim-Öğretim yılında ilk kez öğrenci almıştır. Büyük bir hızla araştırma, uygulama ve üretim birimlerinin kurulması çalışmalarına başlanmıştır. İlk öğrenciler mezun olmadan yem analizleri, biyoteknolojik çalışmalar, karkas çalışmaları, yumurta kalite ölçümleri ve arıcılık konusunda araştırmaları destekleyecek bir bölüm laboratuarı kurulmuş, varolan süt sığırcılığına keçicilik, kanatlılar ve arıcılık araştırma ve uygulama üniteleri eklenmiştir. Öğrenciler bu birimlerde uygulama yapmalarına ek olarak araştırma faaliyetlerinin yürütülmesinde de görev almaktadırlar. Hayvancılık ünitelerimizde çiftçilere yönelik eğitim çalışmaları yapılmakta olup yöre çiftçisinin istekleri göz önünde bulundurulmaktadır. Ziraat fakültelerinin Türkiye genelinde yürütülen yeniden yapılanması kapsamında Zootekni, Tarım Ekonomisi ve Su Ürünleri alt programları şeklinde üç alt programdan oluşan “Hayvansal Üretim Programı” olarak eğitim-öğretime devam etmektedir.

ZİRAAT FAKÜLTESİ
Son düzenleyen Safi; 6 Şubat 2017 23:50
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #6
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi

İlahiyat Fakültesi

Ad:  4.JPG
Gösterim: 442
Boyut:  46.0 KB

İnsanlık tarihi boyunca ortaya çıkan dinî, felsefî, kültürel ve sosyal gelişmeleri, problemleri ve bunlara getirilmiş çözüm önerilerini akademik anlayış ve ilmî esaslar çerçevesinde incelemek, günümüzde meydana gelen veya gelmesi muhtemel sorunlara söz konusu tarihî verileri de dikkate alarak çözüm önerileri üretmek, dinin hitap alanının canlı, hareketli ve irade sahibi insan olması sebebiyle, içinde bulunduğu ortamın şartlarına uygun yorum ve söylem oluşturmak, toplumsal gelişmeleri dinî açıdan takip etmek ve toplumdan ve kişilerden gelecek talepleri karşılayacak eleman yetiştirmek, dinî ihtiyaçların toplumsal bir ihtiyaç olduğu bilinciyle bu ihtiyacın diğer toplumsal ihtiyaçlarla birlikte çatışma ortamı oluşturmaksızın giderilmesi yönünde çalışmalar yapmak, öğrencilere dinî alanda temel bilgi ve tartışma konuları vererek temel kaynaklardan araştırma yapma ve eleştiride bulunma yetisini kazandırmak, öğrencilerin bilgi ve beceri yığınıyla değil gittikçe farklılaşan, karmaşıklaşan ve küresel ilişkiler içerisine giren bir toplumda hizmet etmelerini sağlayacak bir şekilde bilgilendirmek ve eleştirel düşünme becerisi kazandırmak Fakültemizin kuruluş amaçları arasında yer alan temel konulardır.

Fakültemiz,Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları bölümlerinden oluşmaktadır. Ancak bu bölümler idarî maksatlı olup, eğitim-öğretim faaliyetleri "İlâhiyat Lisans Programı" şeklinde yürütülmekte ve tüm öğrenciler, bölüm farkı gözetmeksizin aynı dersleri almaktadır.
1996-1997 Eğitim-Öğretim yılında (hazırlık sınıfı + dört yıl eğitim sistemiyle) eğitim-öğretime başlayan Fakültemiz, ilk mezunlarını 2001 yılında vermiştir. İlâhiyat Fakültelerinde hazırlık sınıflarının kaldırılmasıyla birlikte Fakültemizde halen 4 yıllık lisans düzeyinde, ayrıca "Temel İslam Bilimleri" ve "Felsefe ve Din Bilimleri" bölümlerinde Yüksek Lisans düzeyinde eğitim-öğretime devam edilmektedir.

Misyon
İlahiyat alanında bilgi üreterek dinî düşünceye akademik bir nitelik kazandırmak.
Din ve dinin ilgi alanına giren sosyal bilimler ekseninde ortaya çıkan fikrî birikim ve kültürel miras üzerinde objektif ölçütlere uygun özgün çalışmalar ortaya koymak.

Akademik eleman yetiştirmek

Modern bilimin verilerini ve çağdaş araştırma yöntemlerini kullanarak günümüze yönelik evrensel değerler üretmek ve bu değerleri toplumla paylaşmak.

Vizyon
Her türlü fikrin rahatça ifade edilebildiği, hiç kimsenin başkasına düşüncelerinden dolayı baskı yapmadığı ve küçümsemediği hür bir ortam yaratarak, “aklı hür, vicdanı hür, irfanı hür”, temel hak ve özgürlükleri savunan, insan sevgisini ön planda tutan, bütün din ve mezhep mensuplarına karşı hoşgörülü, barışçı, katılımcı, uzlaşmacı, uluslararası standartlarda mesleki bilgi, beceri ve donanıma sahip, ülke sorunlarına duyarlı, yeniliklere açık, Atatürkçü, özgüven sahibi ve girişimci bireyler yetiştiren bir fakülte olmak.

Evrensel değerleri özümsemiş ve toplumu bu yönde eğitmeyi amaç edinmiş üstün nitelikli bireylerin ve dinî hizmet üreten meslek adamlarının yetişmesinde akademik öncülük yapmak.

İlahiyat Fakültesi
Son düzenleyen Safi; 6 Şubat 2017 23:53
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #7
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi

Eğitim Fakültesi

Ad:  5.JPG
Gösterim: 417
Boyut:  41.9 KB
Fakültemiz, 2007-2008 Öğretim Yılı itibariyle İlköğretim Matematik, Eğitim Bilimleri ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümlerinde Lisans ve Yüksek Lisans düzeyinde faaliyetlerine başlamıştır.
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, kuruluş çalışmalarını sürdürmektedir. Kuruluş çalılşmalarını tamamladığı takdirde öğrencileri ile buluşacaktır.
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü ve İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı açılması için Yüksek Öğretim Kurumu tarafından gereken izinler verilmiştir.

Ksu Eğitim Fakültesi Tarihçesi
Kahramanmaras Sütçü İmam Üniversitesi Egitim Fakültesi, 2809 sayılı kanunun degisik ek 30’uncu maddesine göre, 17.03.2004 tarihli Bakanlar Kurulu karariyla açilmasi kararlastirilmis ve bu karar 16.04.2004 tarihli resmi gazetede yayinlanarak yürürlüge girmistir.
2007- 2008 Öğretim Yılından İtibaren Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ve İlköğretim Bölümü Matematik Eğitimi Anabilimdalında ilk öğrencileri ile buluşmuştur.

Eğitim Bilimleri Bölümü,
Fakültemiz Lisans Düzeyinde Pedagojik Formasyon derslerinin yürütülmesinin yanında,
Yüksek Lisans Düzeyinde faaliyetlerini sürdürmektedir.

Eğitim Fakültesi
Son düzenleyen Safi; 6 Şubat 2017 23:55
GÜLGECELER - avatarı
GÜLGECELER
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #8
GÜLGECELER - avatarı
Ziyaretçi

Güzel Sanatlar Fakültesi

Ad:  6.JPG
Gösterim: 459
Boyut:  50.6 KB

Resim ve Heykel anasanat dallarının dışında, kurulması düşünülen-önerilen bölüm ya da anasanat dalları Kahramanmaraş’ın zanaatsal alt yapısı ile doğrudan bağlantılı olarak dikkate alınmış ve düşünülmüştür. Geleneksel sanatın özüne zarar vermeden o geleneksel sanatın becerilerine en yatkın bölüm ya da anasanat dalları önerilmiştir.

1919 yılında Weimar’da kurulan, tüm dünya ülkelerinde ( Türkiye’de Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu ) kabul gören ( zaman zaman uzaklaşılsa da tekrar tekrar kabul gören ) Bauhaus sanat anlayışı ile sanat eğitimi vermek ana amacımızdır.
Kahramanmaraş’ın; bakırcılık zanaatı, Endüstri Ürünleri Bölümü-Metal Eşya Sanat Dalını, İstanbul’dan sonraki ikinci büyük kuyumculuk merkezi oluşu ve gümüşçülüğü, Takı Sanat Dalını; ahşap-eşya oymacılığı İç Mimarlık Bölümünü ya da Mobilya Tasarımı Sanat Dalını, … ton pamuk üretimi, 355 Tekstil fabrikası ve atölyesi , bu alanda çalışan 20.000 işçisi ise bize, Tekstil Bölümünü ya da Moda, Baskı, Dokuma Sanat Dallarını çağrıştırmaktadır.

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi 16 Nisan 2004 tarihli 2004/7032 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile Prof. Dr. Nafi BAYTORUN2un Rektörlüğü yönetiminde kurulmuştur.

Madde 2- Güzel Sanatlar Fakültesi’nin Misyonu
Sanat ve tasarım alanlarına, özgün yaratılarla katkıda bulunabilecek sanatçı ve tasarımcılar yetiştirmek, çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumun sanat ve tasarım açısından eğitilmesine, sanat ve tasarımın yaşamın içine girmesine yardımcı olmak.

Madde 3- Güzel Sanatlar Fakültesinin Vizyonu
Güzel Sanatlar Fakültesi’nin kurulmasında, Kahramanmaraş’ın sosyo ekonomik yapısı, sanayisi ve zanaatsal alt yapısına göre hareket edilmiş, bununla beraber yerel sanayinin ihtiyacı olan elemanı yetiştirmekten daha çok, özgür düşünebilen, uygulayabilen yaratıcı bireyleri toplumla buluşturmak ana hedef olarak belirlenmiştir.

Ayrıca;
  • Öğrencilerin çağdaş sanat ve bilimsel araştırma yöntemleri ile kazandıkları yeteneklerini endüstri alanında uygulamaya dökebilmesi.
  • Çağımızın teknolojik ve sosyal değişmelerine duyarlı, yaratıcı, eleştirel düşünebilen, kendi kültürünü benimsemiş genç sanatçılar yetiştirilmesi.
  • Öğrencinin disiplinler arası çalışmalar yapabilmesini ve kendine özel bir program hazırlamasını sağlayacak olanakların oluşturulması.
  • Çift dal ve ana dal-yan dal diploma olanaklarının sağlanması.
  • Öğretim üyelerinin araştırma geliştirme, yaratı çalışmalarını kolaylaştıracak ve disiplinler arası çalışmalarla sanata katkılarını artıracak ortamın oluşturulması.
  • Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi değişimlerinin arttırılması.
  • Sanat ve tasarımın toplum yaşamındaki yerinin artırılması amacı ile çeşitli yayınların, TV programlarının, gezici sergilerin, atölye çalışmalarının düzenli hale getirilmesi diğer hedeflerdir.
A Grubu Dersler
  • Resim Anasanat Atölye
  • Heykel Anasanat Atölye
  • Takı Sanat Dalı Atölye
B Grubu Dersler
( Zorunlu Atölye Dersleri )
  1. Fresko
  2. Mozaik
  3. Sugrafitto
  4. Vitray
  5. Kalıp-Döküm
  6. Metal
  7. Teknik Resim
  8. Perspektif
  9. Mimarlık Bilgisi
  10. Fotograf
  11. Video
Zorunlu Teorik Dersler
  • Türk Sanat Tarihi
  • Dünya Sanat Tarihi
  • Çağdaş Türk Sanat Tarihi
  • Çağdaş Dünya Sanat Tarihi
  • Yazı
  • Estetik ve Sanat Felsefesi
C Grubu Dersler
Seçmeli Dersler
  • Deri
  • Geleneksel Türk Sanatları
  • Geleneksel Halk Sanatları
  • Seramik
  • Cam
  • Köşgerlik
  • Keçe
  • Baskı-Resim
  • Sanat Ekonomisi + İktisat
  • Bakırcılık
  • Ahşap Oymacılık
  • Halı
Tekstil Tasarımı Bölümü
  • Dokuma Sanat Dalı
  • Baskı Sanat Dalı Dersler sonra tasarlanacaktır
  • Moda Sanat Dalı
İçmimarlık Bölümü
  • Mobilya Tasarım Sanat Dalı Dersler sonra tasarlanacaktır
Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü
  • Metal Eşya Sanat Dalı
  • Deri Eşya Sanat Dalı Dersler sonra tasarlanacaktır
Grafik Tasarımı Bölümü
  • Endüstri Grafiği Sanat Dalı Dersler sonra tasarlanacaktır

Madde 4- Yönetsel yapı
Fakültenin işleyişi, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu, Bölüm Kurulu, Bölüm Akademik Kurulu, Ana Sanat Dalı Kurulu, Ana Sanat Dalı Kurulu, Ana Sanat Dalı Akademik Kurulu gibi yönetsel organların çalışmalarıyla olur. Hemen her sanatsal akademik ve teknik konuda Fakülte ve Bölüm düzeyinde kurulan komisyonlar, yaptıkları ön çalışmalar ve hazırladıkları raporlarla bu kurulları bilgilendirir ve kararların daha doğru alınmasını sağlar.

Madde 5- Diploma Proje Ders/ Dersleri
Tüm A grubu dersleri Diploma Proje dersi/ derslerinin ön koşuludur. Son sınıf A grubu derslerinden devam koşulunu sağlamış ve stajlarını tamamlamış olan öğrenciler, Diploma Proje dersi/derslerine girebilirler. 8. yarı yılın bitiminden önceki 30 iş günü süre, Diploma proje derslerinin final sınavı sayılacak ve öğrencinin bilgi, birikim, yaratıcılık ve uygulama düzeyini gösterecek bir bitirme projesine ayrılır. Proje konuları, öğrenci ile Diploma Proje derslerinin öğretim üyeleri tarafından önerilir. Bölüm Akademik Kurullarınca kesinleştirilir. Diploma Proje derslerinde başarı notu 100 tam puan üzerinden 60’tır.

Madde 6- Haftalık Ders Yükü
Tüm bölümlerde 1. ve 2. yarıyıllarda haftada 30 saat zorunlu ders vardır. 3. yarıyıldan başlayarak her bölümde ve her yarıyılda haftalık zorunlu ders saatleri 20-30 saat arasında değişir. Herhangi bir dersten başarısız olan öğrenci bir yıl sonra, borçlu olduğu dersin o yılki programda bir başka dersle aynı saatte yer alması durumunda, öncelikle borçlu olduğu dersi almak zorundadır. Bir öğrencinin haftalık ders yükü 40 saati geçemez.

Madde 7- Çift Ana Dal, Ana Dal-Yan Dal Programları
Fakültenin öğrencileri, Ana dal; Yan Dal ve Çift Ana Dal yönergesine uygun olarak, gereken koşulları yerine getirdikleri takdirde 7 yıllık üst sınırı geçmemek koşuluyla iki ayrı bölümün diplomalarını ya da bir bölümün diplomasıyla bir başka bölümün yan dal diplomasını almaya hak kazanabilirler.

Madde 8- Atölyeler

Tüm bölümlerin öğrencileri mezun olabilmek için 4 yıl boyunca dersler dışında en az 4 krediyi fakülte içi atölye çalışmalarından almak zorundadırlar. Her 4 saatlik çalışma süresi 1 kredi olarak değerlendirilir.

Madde 9- Fiziki Mekan Gereksinimi
Fakültemizde her bir bölümün ihtiyacına yönelik 1 atölye, 1 laboratuar, 1 derslik ve 5 bölüme ait 5 sergi galerisi gerekmektedir. Kitap, çeşitli süreli yayınlar içeren bir kütüphane, 100 kişilik konferans salonu, bir bilgi işlem merkezi, 5 bölümde 5 bilgisayar atölyesi, Doğal Boya Araştırma ve Geliştirme laboratuarı, bir marangoz atölyesi, bir metal işleri atölyesi, bir öğretim elemanları kafeteryası, bir öğrenci kantini, öğrenciler, öğretim elemanları ve idari personel için bir yemekhane, gereğinde tenis kortu olarak da kullanılabilen bir basketbol sahası da gerekmektedir.

Madde 11-
Sınav Şekli
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Giriş Yetenek Sınavı iki aşamalı olarak yapılır. Her öğrenci sınava girmeden önce, istediği bölümleri tercih sırasına göre sıralar. Birinci sınavın başarı puanlarına göre, aday dört bölümün ikinci aşama sınavına girmeye hak kazanabilir.

Madde 11a-
Birinci Aşama Eleme Sınavı
Sınav; modelden resim, görsel algılama veya şekillendirme konularında tüm Fakülte Bölümleri için ortak yapılır.

Madde 11b-
İkinci Aşama Seçme Sınavı
Her bölümde ayrı olarak yapılır. Sınav, dosya değerlendirme ve sözlü sınavdan oluşur. Bölümlerce gerek duyulması halinde, sözlü sınavın yanı sıra yazılı sınav da yapılabilir.
Giriş sınavlarına yabancı uyruklu öğrenciler de kabul edilir. Sınavları kazanan yabancı uyruklu öğrencilerden, toplam alınacak öğrenci sayısının en çok %5’inin kesin kayıtları yapılabilir.

Madde 12- Eğitim – Öğretim

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ne özel yetenek sınavı ile öğrenci alınır.Bir yıl İngilizce hazırlık okutulacaktır.Eğitim Öğretimle ilgili tüm kurallar Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve KSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi ile düzenlenmiştir. Dört yıl olan Fakültede lisans programını tamamlamak için öğrencilere verilen süre en çok 7 yıldır.
Fakültede öğretim; tasarım ve sanat dersleri, teorik dersler atölye veya laboratuar çalışmaları, proje, diploma ödevi, staj, yıl içi ödevleri ve seminer gibi uygulamalardan oluşur. Lisans programlarında (yıllara ve yarıyıllara göre) yer alacak dersler ve uygulamaları ile bunların saat sayısı, zorunlu mu seçmeli mi olduğu, Bölümlerin önerileri dikkate alınarak Fakülte Kurulu’nca belirlenir ve Üniversite Senatosu’nun onayı ile kesinleşir.
Bu derslerin müfredatı da ilgili akademik sanat/bilim, anasanat/anabilim dalı kurullarında belirlenir ve Bölüm Başkanlarının önerisi üzerine Fakülte Kurulu’nun onayı ile kesinleşir.

Madde 13- Ders Grupları
Fakültede tüm dersler özelliklerine göre dört ana grupta toplanır.
  • 13a- A Grubu Dersler : Fakültenin her bölümündeki mesleki şekillendirmeye yönelik, kurumsal ve uygulamalı nitelikte ve ön koşullu olabilen tasarım ve sanat dersleridir. Tüm bölümlerde Temel Sanat Eğitimi ve Diploma Proje Dersleri A Grubu kapsamındadır. Bu derslerde devam zorunluluğu %80’dir.
  • Tüm bölümlerde 1. ve 2. yarıyıllardaki A grubu dersleri 3. yarıyıla geçmek için ön koşuldur.
  • 13b- B Grubu Dersler : Her bölümde A Grubu derslerini destekleyen ve bölümün kendi alanındaki zorunlu veya seçmeli teorik ya da uygulamalı ön koşulsuz derslerdir. Bu derslerde devam zorunluluğu % 80’dir.
  • 13c- C Grubu Dersler :Bölümler arası ortak, ön koşulsuz, zorunlu veya seçmeli kuramsal dersler ve Yabancı Dil dersleridir. Bu derslerde devam zorunluluğu % 70’dir.
  • 13d- D Grubu Dersler : YÖK tarafından konulmuş olan ve tüm Türkiye üniversitelerindeki programlarda zorunlu olarak bulunan derslerdir.
Madde 14-
Seminerler ve Atölye Çalışmaları ( Workshoplar )
Her bölüm kendi programları içinde çeşitli seminerler ve atölye çalışmaları düzenleyebilir. Bu etkinlikler kredi ile değerlendirilmez ancak öğrencilere katıldıklarını gösteren belgeler verilir.

Madde 15-
Fakülte Dışından Öneriler ve Etkinlikler :
Akademik işleyişin dışında her bölümün oluşturduğu Danışma Kurullarının, eğitimin kalitesini artırıcı, endüstri ile ilişkileri geliştirici, dış dünya ile entegrasyonu sağlayıcı önerileri de Bölüm ve Fakülte kurullarında ele alınır ve değerlendirilir.

KURUMSAL STRATEJİLER
1- Devlet Kaynakları
Devletin genel bütçe içinden üniversitelere ayırdığı paydan fakülteye düşen bölüm.Bu gelirin kaynağının bir bölümü, üniversite öğrencilerinden alınan yükseköğretim katkı paylarıdır.

2- Özel Sektör Katkıları
Çeşitli kuruluş ve kişiler, Bölüm danışma kurulları aracılığı ile veya özel projeler bağlamında, teknoloji, mekan düzenlemeleri, sergiler ve yayınlar için katkılar sağlar, öğrencilere burslar verirler.

3- Döner Sermaye Gelirleri
Fakültemiz, kamu kuruluşlarına, özel kişi ve kuruluşlara sanat ve tasarımlar üretir, bu yolla gelir sağlar.
Kendi ayakları üzerinde durabilen, öğreten, üretirken öğreten, üretirken kazanan, yaratıcı bireylerin tavizsiz bir arada olduğu bu grubun adıdır.KSÜ G.S.F.

Güzel Sanatlar Fakültesi
Son düzenleyen Safi; 7 Şubat 2017 00:02

Benzer Konular

19 Şubat 2014 / KisukE UraharA Asker tr
1 Ocak 2014 / Misafir Soru-Cevap
6 Mart 2011 / Misafir Cevaplanmış
19 Şubat 2014 / Misafir Cevaplanmış