MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Cevaplanmış (https://www.msxlabs.org/forum/cevaplanmis/)
-   -   Nasıl broşür hazırlayabilirim? Broşür nasıl hazırlanır? (https://www.msxlabs.org/forum/cevaplanmis/172299-nasil-brosur-hazirlayabilirim-brosur-nasil-hazirlanir.html)

The Unique 24 Mayıs 2008 21:42

Nasıl broşür hazırlayabilirim? Broşür nasıl hazırlanır?
 
Nasıl broşür hazırlayabilirim? Broşür nasıl hazırlanır?


*TeoDora* 25 Kasım 2008 14:09

Genellikle bir şeyi tanıtmayı amaçlayan, sayfa sayısı az, küçük kitaplara broşür denir.
Broşürler, kişiler, kurumlar, kuruluşlar veya ürünler hakkında genel bilgi içeren, ilginç ya da önemli özelliklerini ön plana çıkartan, açıklayıcı, bilgilendirici, tanıtıcı nitelikteki basılı materyallerdir.
Broşürde mutlaka resim, grafik ya da şema, varsa ve gerekliyse detaylı adres bilgileri, kroki, müşteriye yönelik hazırlanmışsa çekici bazı çağrılar, geçerli tarih bilgileri, çarpıcı slogan tarzı yazılar bulunur. Uzun ve kitabi dille yazılan yazılar broşürde tercih edilmez.
Genelde arkalı önlü 4 sayfa kullanımı ve küçük ebatlar yaygındır. Örneğin A4 kağıdının ikiye katlanmış hali gibi. Kolay taşınmalı, çantaya ya da cebe sığabilmelidir. Kağıt cinsi olarak da az gramajlı parlak kağıtlar tercih edilir.
Broşürde; büyük veya büyüklü küçüklü ama okunabilir puntolar kullanılmalı ve hatırda kalıcı yazılar yer almalıdır.
Bir kenti ya da ülkeyi tanıtan broşürler veya kalıcı olup saklanması istenen broşürler ise kalın kağıt ya da ince kartondan yapılır, katlanan ya da kitapcık gibi ama mutlaka çok sayfalı olur.

BAKINIZ Broşür Nedir?


Misafir 24 Mayıs 2009 00:28

Broşür Nasıl Hazırlanır?
"Etkili bir broşür tasarımı nasıl yapılır?" sorusunun bir diğer cevabı da dönemlik broşürler hazırlanması olabilir. Tasarlanan bir broşürün uzun zaman aralıklarında kullanılıyor olması güncelliğini yitireceğinden tercih edilmemelidir. Dönemlik olarak hazırlanan broşürler güncel bilgiler içereceği için daha etkili sonuçlar verecektir. Bu yüzden broşürler uzun vadeli değil de dönemlik hazırlanmış olması son derece önemlidir. İyi bir grafik tasarımcısı da dönemlik broşürler yapmayı tercih eder. Çünkü güncel olmayan broşürlerin üzerlerinde belirtilen işler ve özellikleri, iletişim bilgileri ya da özellikleri zamanla değişkenlik gösterebilir. Bu yüzden broşürdeki bilgiler güncelliğini kaybetmiş olacağından dönemlik hazırlanmamış olan bir broşür broşürün hitap ettiği kesimi yanılmış olacaktır. Hiçbir grafik tasarımcısı da başarısızlıkla sonuçlanan bir broşür tasarımının altında imzası olsun istemez. Başarısız bir sonucu hiçbir kurum ya da şirket de istemez. Bu yüzden grafik tasarımcılar da güncel, dönemlik broşürler yapmayı tercih eder.

Özetle etkili bir broşür tasarlarmak için, doğru yapılan bir araştırma süreci gereklidir. İlk öncelikle firma yetkilileri broşür çalışmasını yapacak olan grafik tasarımcılarının araştırılması gerekir. Önceki yaptıkları broşür çalışmaları göz önünde tutularak bir seçim yapılması mümkündür. Ya da referanslarını da göz önünde bulundurularak bir seçim yapılabilir. Çalışmayı gerçekleştirecek olan grafik tasarımcı kişi seçildikten sonra grafik tasarımcının firma ya şirket her kim için çalışılacak ise isteklerini dinlenmelidir. Çalışılacak olan firmanın istekleri iyi bir şekilde analiz edilmelidir. Firma için farklı çözüm önerileri ileri sürülmelidir. Fikirler ve çözüm önerileri harmanlanarak en doğru sonuçlara ulaşılmalıdır.

Firmanın amblemi, logosu, adresi, iletişim bilgileri vs. öğrenilmeli ve sonrasında broşür için kullanılacak olan metin hazırlıkları başlamalıdır. İmla kurallarının doğru bir şekilde kullanılması son derece önemlidir. İmla kurallarının yanı sıra seçilecek olan cümlelerin oldukça etkili olması ve ne anlatılmak isteniyor ise eksiksiz bir şekilde yazıya dökülmesi gerekir. Bir kere okunmuş olsa bile akılda kalıcı olmalı ki ortaya çıkan broşür amacına ulaşmış olsun. Ortaya konacak olan yazı kadar kullanılacak olan görsel öğelerde son derece önemlidir. Firmaya uygun renklerin seçimi ve kullanımı da bir o kadar broşürü etkin kılmak da etkili olur. Etkili bir broşür tasarlamak çok iyi bir reklam aracı kazanmak demek olduğu unutulmaması gereken bir gerçektir.

Broşür Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Broşürlerin güncel bilgileri içeriyor olmaları da önemli bir diğer unsurdur. Güncel bilgiler içeren bir broşüre sahip olmak için de broşürleri dönem dönem yenileri ile değiştirmekte fayda vardır. Yapılacak olan çalışmalarda sorun yaşamamak adına kağıt seçiminin doğru olması da çok önemlidir. Çok kalın, ağır, yüzeyi pütürlü kağıtlar yerine daha ince, hafif, yüzeyi pürüzsüz kağıtlar kullanmak hem maliyet açısından hem de baskıda olası yaşanacak olan problemleri önlemek adına size avantaj sağlayacaktır.

Broşür boyutları da genellikle A4 boyutunda iki ya da üç yüzü olacak şekilde tasarlanır. Tabi bu seçimler yapılacak olan çalışmaların özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir. Kullanılacak olan görsel öğelerin yüksek çözünürlüklü olması da matbaada bir problem ile karşılaşmanızı engellemeye yarar. Eğer elinizdeki görsel öğeler çözünürlük açısından yeterli değil ise paralı siteler aracılığı ile yüksek çözünürlüğe sahip olan görsel öğeler satın alınmalıdır. Bütün bu çalışmalar gereken özen gösterildiği takdirde elinizde çok etkin bir broşür olacaktır. Bu etkin broşür sayesinde de amacınıza kolaylıkla ulaşacaksınız.


Misafir 24 Mayıs 2009 00:28

Broşür Hazırlanmasında Nelere Dikkat Edilmeli?
Broşür tasarımı buradaki en önemli konulardan birisidir. Kötü hazırlanmış bir broşür kötü bir reklam demektir ve müşteri üzerinde olumsuz bir etki yaratacaktır. Bunun sonucunda oluşan negatif etkileri düzeltmek ileriye yönelik daha zor olacaktır ve marka itibarı için kötü bir etki yaratacaktır. Fakat ihtiyaca yönelik, düzgün hazırlanmış broşürler iyi bir reklamdır ve ticari getirileri fazla olacaktır. Bu yüzden broşür yapma aşamalarının ilk adımı olan tasarım aşaması çok büyük önem taşımaktadır. Broşür tasarımı yapılırken dikkat edilmesi kritik noktaları aşağıda paylaşıyor olacağız;

Tasarımdan önce iyi bir araştırma yapılmalıdır.
Tasarıma başlamadan önce hedef kitlenize yönelik bir araştırma yapmalısınız. Müşterinin beklentileri nelerdir, hedef kitlenizdeki müşterilerin dikkatini çekecek detaylar neler olabilir, müşterinin istekleri nelerdir gibi soruların cevapları araştırılmalı ve buna göre bir tasarım oluşturulmalıdır. Broşürde neyi vurgulamak istediğiniz de oldukça önemlidir bunun için vurgulamak istediğiniz noktayı tasarımda dikkat çekici olacak bir şekilde öne çıkarın. Firmanın adres, iletişim ve telefon bilgileri mutlaka yer almalıdır ve bunlar dışında firmanın broşürde bulunmasını istediği diğer bilgiler de varsa bunlar da broşürde yer almalıdır. Doğru bir araştırma yöntemi ile etkileşim sağlayabilecek başarılı bir broşür tasarımı oluşturulabilir. Elde edilen bilgiler doğru yerlerde, net bir dil ile müşteriye aktarılmalıdır.

Broşür içeriği (metin ve görsel) bütünlük içerisinde olmalıdır.
Broşür tasarımında kullanılan görseller ve eklenen yazılar bir bütün olmalıdır. Müşterinin dikkatini çekecek renkli görseller kullanılmasına dikkat edin. Fakat bu görsellerin de sade olması ve çok karmaşa yaratmaması önemli bir noktadır. Broşür üzerinde yer alacak yazılar ise müşteriye bilgi veren metinler olmalıdır. Müşteriyi sıkmayan akıcı bir dil ile okunabilirliği artırılmalıdır ve imla kurallarına da dikkat edilmelidir. İmla hataları bulunan bir broşür insanlara pek de profesyonel görünmeyecektir. Broşür üzerindeki ögeler birbiri ile rekabete girecek şekilde olmamalıdırlar. Yani, görseller ile yazılar birbiri ile yarışmamalı sadece öne çıkarılmak istenen yer ilk göze çarpan öge olmalıdır.

Broşür boyutu doğru olmalıdır.
Broşür tasarımında genellik belli ölçüler kullanılar. Doğru olan ölçüler, A4 yada A5 boyutlarıdır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta A4 boyutu bir veya iki kıvrımlı olabilmesi fakat A5 boyutunun tek parça olarak kullanılmasıdır. Broşürleriniz tek sayfalı olabileceği gibi birkaç sayfalık küçük kitapçıklar halinde de olabilir. Broşürlerde kapak kısmında kullanılan görselin etkili olması önemli bir detaydır. Müşterinin dikkatini ilk buradan çekeceğiniz için kapak resminde göze çarpan bir görsel kullanmanız tavsiye edilir.

Kağıt seçimine dikkat edilmelidir.
Broşürünüzü tasarlattıktan sonra sıra geldi basım aşamasına! Broşürü bastırdığınız kağıt da en az tasarım kadar önemlidir. Çünkü tasarımı gösterecek olan şey kağıdın kalitesidir. Kalitesiz kağıda yapılan bir baskının tasarımı çok iyi olsa da beklenen etkiyi vermeyecektir. Broşür basımı yaptırırken uygun kağıt seçimi için kağıdın gramajı, parlaklığı, dokusu gibi detaylara dikkat etmeniz gerekir. Örneğin; katlamalı bir broşür hazırlatıracaksanız kağıt kalınlığının çok fazla olmaması gerekmektedir. Çünkü, katlanan bölgelerde kağıt kırışacaktır ve hoş bir görüntü olmayacaktır. Fakat birkaç sayfadan oluşan bir broşürde kalın, kuşe kağıt kaliteli duran kağıtlar kullanabilirsiniz.

Broşür Tasarımı Nasıl Daha Etkili Hale Getirilebilir?
Etkili hazırlanmış bir broşür, markanız için çok iyi bir reklam aracıdır. Hazırladığınız broşürün daha etkili olması için hem tasarımda hem de dağıtım aşamasında dikkat edilecek hususlar vardır. Broşürünüzün daha etkili olması için göze hitap edebilir ve dikkat çekici olması önemlidir. Göze hitap eden bir tasarım olmasının nedeni, müşterinin ilgisini çekerek broşüre yönlendirmek ve incelemesini sağlamaktır. Göze hitap eden etkili bir tasarım yapmak için kullandığınız görsellerin kaliteli olması, broşür üzerinde düzgün durması önemlidir. Yazı fontlarında, arka planda ve görsellerde kullandığınız renklerin birbirine uyumlu olması ve gözü yormaması da diğer önemli noktadır.

Etkili yazıların yer aldığı broşürler, müşteriler tarafından daha uzun süre incelenir ve yazılar daha çok okunur. Müşterilerin hemen atmadığı, inceleyip okuduğu broşürlerde sıkıcı olmayan, kısa ve net olarak anlatılmak isteneni veren metinler yer almalıdır. Yazılar tek seferde okunduğunda bile akılda kalıcı olacak şekilde yazılmalıdır.

Bir diğer önemli detay da, hazırlanan broşürün kullanılacağı zaman aralığıdır. Yani uzun vadeli mi yoksa kısa vadeli mi olacağı önemlidir. Bu noktada, şunu belirtmek isteriz ki çok uzun dönemli olarak planlanıp hazırlanan bir broşür, zaman içerisinde güncelliğini kaybetme riski taşıdığı için uzun dönemli olması çok mantıklı değildir. Kısa vadeli, yani dönemlik olan broşürler daha verimli olacaktır. Zaman içerisinde firmanızın telefon numarası veya adresi gibi güncel bilgilerinin değişebilme ihtimali vardır. Müşterinin eline geçen çok eski bir broşür olduğunda bu bilgilerin yanlış olması durumunda broşür işlevini yerine getirememiş ve işe yaramamış olacaktır. Dönemlik hazırlanan broşürlerde bu risk daha az seviyededir. Broşür yakın bir zamanda hazırlandığı için bilgileriniz hala günceldir ve doğrudur. Müşterinin elindeki doğu bilgiler içeren broşür ile geri dönüş alabilirsiniz.

Ayrıca, çok kısa dönemli olan reklamlar veya kampanya tanıtımları için broşür yerine el ilanı tercih etmenizi öneririz. Çünkü çok kısa bir süre için, uzun uğraşlar sonucunda bir broşür hazırlatmak ve bastırmak daha maliyetli olacaktır. Bu nedenle kısa dönemli kampanya, indirim veya tanıtım haberleriniz için el ilanları bastırmak daha iyi bir yoldur.


Misafir 24 Mayıs 2009 00:28

broşür nasıl hazırlanır?
Görsellik Önemli
Broşür hangi işletmeye ait olursa olsun, sadece yazı içermemelidir. İçerisinde okuyucunun dikkatini çekecek fotoğraflar ve diğer görsel materyaller mutlaka olmalıdır. Hedef kitlenize uzattığınız broşürün tasarımı karşı taraf için en vurucu noktadır. Onun için görselliğe önem verilmesi çok mühimdir.

Doğru Kağıdı Seçin
Özellikle bazı kötü niyetli baskı firmaları maliyeti düşürmek için çok ince kağıt kullanır ve bunu size beyan etmezler. Broşür için kullanılan kağıtlar, standart kağıtlar değildir. Bu konuda baskıyı yapacak firma ile muhakkak mutabık kalın. Aksi halde son derece kalitesiz görünen broşürlere sahip olursunuz.

Doğru Ebatı Seçin
Tanıtımını yapacağınız içeriğin ne olduğuna göre değişmekle birlikte her içerik herhangi bir ebata basılmaz. Broşüre basılacak içerikten emin olduktan sonra ebat konunda doğru tercihi yaptığınızdan emin olmalısınız.

Kırımlı Broşürler Tercih Edin
Broşürler modüler olmalıdır. Yani onu alan kolayca taşıyabilmelidir. Diyelim firmanızı bir A4 kağıdında tanıttınız. Bu kağıdı bütün halinde vermeniz durumunda okuyucu bütün içeriği tek bir sayfada ardı ardına görecek ve okumayacak, ayrıca taşıması da sorun teşkil edecektir. Bu sebeple ideal ebat 2 kırımlı A4 broşür olarak tanımlanmakla birlikte büyük kağıtlara yapılan baskılar farklı opsiyonlara sahiptir.

İçeriğe Dikkat!
Broşürde her şeye değinin elbette. Ama uzun ve içinden çıkılmayacak metinler broşürde yer almamalıdır. Kanun maddesi yazmıyorsunuz. Daha açık ve anlaşılır olun. Direkt olarak konuya girin kısa ve net cümlelerle kendinizi tanıtın. Hiçbir müşteri mahkeme celbi gibi bir broşürü okumak istemez.

Kurumsal Kimlik Ögeleri Olmalı

Broşür, kartvizit, antetli kağıt; ne olursa olsun, sizin tanıtım ürünlerinizde, sizin markanız net bir şekilde görünmelidir. Bunun için bir kurumsal kimlik çalışması yapmanızda fayda vardır. İyi bir logo, kurumsal çizginizi yükseltecektir.

İletişimi Sakın Unutmayın!
Broşürü okuyan kişi size ulaşamazsa hiçbir kıymeti kalmaz. Eğer global bir markanız yoksa, firmanızın iletişim bilgileri, mümkünse detaylı biçimde broşürde yer almalıdır.



Saat: 23:06

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık