Okumak ile ilgili atasözleri var mı? Okumak ile ilgili atasözü örnekleri verir misiniz Okuma ile ilgili özdeyişleryazar mısınız? Okumakla ilgili atasözü ve özdeyişler nelerdir? |
Atasözü değil ama neciz sözler olarak birkaç örnek mevcut:
|
Kitap Hayatı Okumaktır ( Orhan Hocamızın imzası ) İyi kitaplar en gerçek dostlarımızdır. (Francis Bacon) İlk defa yeni bir kitap okumaktansa, okunmuş bir kitabı tekrar okumak daha yararlıdır. (Lord Dudley) Kitaplıklar aklin tedavi yerleridir. (Scilus) Bugünün gerçek üniversitesi, bir kitaplıktır. (Carlyle) Kitap ruhun ilacıdır. (Japon Atasözü) Bir tek kitap yazmak için yarim kitaplık eser okunmalıdır. (Samuel Johnson) DEVAMI Kitap okuma ve kitap okuma sevgisi ile ilgili afiş çalışması nasıl yapılır? |
|
|
kitap ile ilgili özdeyişlerr
|
|
Kitap İle İlgili Deyimler ve Anlamları İçinde kitap kelimesi geçen deyimler, kitap ile ilgili deyimlerin anlamları, açıklamaları. (bir şeyi) kitaba (kitabına) uydurmak yasal olmayan bir işi hile, düzen vb. ile kanuna uygun gibi göstermek: “Müfettiş Bey güldü ama babacan gülüşü değildi bu; tam tersine, işini kitaba uydurmuşların güveni vardı onda.” -T. Buğra. hesaba kitaba gelmemek sınırsız olmak. hesabını kitabını bilmek tutumlu olmak: “Ayşe hesabını kitabını bilir, tutumlu bir ev kadınıydı.” -Halikarnas Balıkçısı. hesap etmek, kitap etmek bütün ayrıntılarıyla düşünmek. hesap kitap yapmak (etmek) ayrıntılarıyla hesap edip düşünmek: “Yıllardır ilk defa hesap kitap yapmadan etrafına para saçıyordu.” -E. Şafak. hesaplamak kitaplamak hesap kitap yapmak: Hesapladım kitapladım, işin içinden bir türlü çıkamadım. kitaba el basmak kutsal kitap üzerine elini koyarak ant içmek. kitabı kapamak herhangi bir konu ile ilgiyi kesmek. kitabında yer almamak aklına ve mantığına aykırı düşmek. kitap (kitaplar) devirmek (devretmek) bir veya birden çok kitabı başından sonuna kadar okuyup bitirmek: “… zengin bir tasvir ve izah yapabilmek için evde kitaplar devirdi.” -M. Ş. Esendal. kitapta yeri olmak din veya yasa kitaplarında bulunmak, konusu geçmek. |
Kitap okumak hakkında atasözleri ve özdeyişler Okuma ihtiyacı barut gibidir, bir kere tutuşunca artık sönmez Victor Hugo Okuma zevkini kazanmayanın öğrenimi yarıda kalmıştır P Peacut Okuma zevkini, Hindistan'ın hazinelerine değişmem E Gıbbon Okumak bir deva, anlamak bir şifadır R Necdet Evrimer Okumak bir insanı doldurur, insanlarla konuşmak hazırlar, yazmak ise olgunlaştırır Bacon Okumak gıdadır, okuyan insanlık bilen insanlıktır V Hugo Okumasını bilirsen, her insanın bir kitap olduğunu göreceksin W E Channing Okumayı sevmek, hayattaki can sıkıcı saatleri güzel saatlerle değiştirmektir Montesquieu Okunacak en büyük kitap insandır Hacı Bektaş Veli Okunu hedeften öteye atan okçu, okunu hedefe ulaştıramayan okçudan daha başarılı sayılmaz Montaigne Okuyabilirseniz her insan bir kitaptır W Ellery Channing Okuyan insan fenalığa vakit bulamaz (Atasözü) Bir kitap, içimizdeki donmuş denize indirilmiş bir baltadır Franz Kafka Okumayı sevmeyene dokuz hoca az |
ÇOCUK KİTAPLARI: İnsanların toplum yaşantısında kitapların önemini daha önce anlatmaya çalışmıştık. Yetişkinlerin yetişmesinde kitapların etkisi önemli olduğu gibi çocuklar üzerinde de kitapların etkisi elbette yadsınamaz.” Kitap kişilerin ve ulusların Yaşamını değiştiren, İyiye, güzele, götüren toplumların İlerlemesi sağlayan en önemli eğitim aracıdır. Kişilerin ve toplumların bilinçlenmesi, kitap aracılığıyla olur. Bu nedenle çocuk edebiyatı ve çocukları kitapları üzerinde önemle durmak gerekir. Bugünün çocuklarını,, yarının barışsever, insancıl, ileri görüşlü kişileri yapmak için çocuk kitaplarından yeterince yararlanmaya çalışmalıyız.”.Bu görüşlerini aldığımız değerli eğitimci yazar Murat Özmen, “ATATÜRK’LE YAŞAMAK “ adını taşıyan ki tabında seçilecek çocuk kitaplarının özellikleri konusunda özetle şöyle sıralıyor, adı geçen yapıtından birkaç maddeyi alıntı yaparak sizinle paylaşmak istiyorum: 1-Çocuk kitapları çocukların yaşlarına göre, öğrenim durumlarına uygun olmalıdır. Örneğin 6 yaşındaki çocuklar, öykülere, 8 yaşındaki çocuklar serüvenlere, 12 yaşındaki çocuklar ise, tarih ve efsanelere, kahramanlarının, büyük adamların yaşam öykülerine ilgi duyarlar. ( bilimsel veri ). 2- Çocuk kitaplarının dili ve anlatımı, açık, yalın ve kısa cümlelerden oluşmalı, anlayamayacağı karışık ve sanatlı anlatımdan kaçınılmalıdır. 3-Çocuk kitaplarının baskı işlemlerine de bir önem verilmelidir. Yazımlarlının ve resimlerinin iyi olmasına özen gösterilmelidir. 4-Çocuk kitapları bencilliği, ırkçılığı değil, özverili olmayı, toplum yararına çalışmayı öğütlemelidir. 5-Çocuk kitapları Kemalettin Tuğcu’ nun kitaplarında olduğu gibi aşırı karamsarlık aşılamamalı, öykü ve roman kahramanı olarak özellikle Yetim Aliler, Köprü Altı Çocukları, Kimsesiz Çocuklar seçilmemelidir. 6-Çocuk kitapları saldırgan ve ırkçılığı, aşırı ulusçuluğu değil, insancıl olmayı savunmalıdır. 7-Çocuk kitaplarında aşırı iyimserliği de vermemelidir. Polyana adlı yapıtta olduğu gibi bir çocuk bu denli iyimser olamaz. Çocuklarımızı gerçekçi olmaya alıştırmalıyız. 8-Okul öncesi çocuklar için masal gerekli olabilir. Belli bir yaştan sonra çocukları, devlerden, perilerden, peri masallarından uzak tutmalıyız. 9- Çocuk kitaplarında insan hak ve özgürlüklerine, ulusal değerlere yer verilmelidir. 10- Çocuklarımıza, Atatürk, Yunus Emre, Nasrettin Hoca, Aşık Veysel gibi Türk büyüklerini tanıtmak için elimizden geldiğince çalışmalıyız. Türk büyüklerinin yanı sırda insanlığa hizmeti geçmiş Edison, Pastör …gibi dünya büyüklerinin de yaşam öykülerini ele alan çocuk kitapları yazılmalıdır. 11- Çocuklarımıza okuma sevgisini aşılayabilmek için, okullarımızda sürekli olarak okuma ve yazma yarışmaları düzenlenmeli ve bu yarışmalarda dereceye giren öğrencilere çeşitli ödüller vererek teşvik edilmelidir. 12- Çocuklarımıza kitap okuma alışkanlığını verdiğimiz gibi kitap alma alışkanlığını da kazandırmalıyız. |
Saat: 04:34 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık