MsXLabs
Sayfa 1 / 2

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Soru-Cevap (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/)
-   -   Boğaziçi Köprüsü hakkında bilgi verir misiniz? (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/212859-bogazici-koprusu-hakkinda-bilgi-verir-misiniz.html)

ozi7676 24 Kasım 2008 20:54

köprünün yapımında kullanılan malzemeler nelerdir şimdiden çok teşekkür ederim


Keten Prenses 24 Kasım 2008 21:12

Boğaziçi Köprüsü

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Boğaziçi Köprüsü http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Most_Bosfor_Istambu%C5%82_RB1.jpg/280px-Most_Bosfor_Istambu%C5%82_RB1.jpg Uzunluk 1.071 metre Genişlik 39 metre Ayaklar Arası
Uzunluk
837 metre Yerden Yüksekliği 105 metre Gemi Geçiş
Yüksekliği
64 metre Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası) Tamamlanma Yılı 1973 Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/Bosphorus_Bridge_Night.jpg/350px-Bosphorus_Bridge_Night.jpg http://upload.wikimedia.org/skins/common/images/magnify-clip.png
Boğaziçi köprüsü


Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.


Nisyan-ı Bâtın 24 Kasım 2008 21:15

Asya ve Avrupa kıtalarını, İstanbul Boğazı üzerinde birleştiren köprü. Anadolu yakasında Beylerbeyi'nden başlar, Avrupa yakasında Ortaköy'den geçer, Mecidiyeköy'de sona erer.

Köprünün yapımı boyunca, 35 mühendis ve 400 işçi, 3 vardiya (24 saat) yöntemiyle çalıştılar.
Köprü, temelinin atılışından; 1574 gün sonra açıldı.
Köprüden geçen araçların ödediği ücret; 10 Lira idi.
Köprüden ilk intihar; 16 Aralık 1974’de yaşandı (Açılışından 14 ay sonra).
Köprünün üzerinde, ilk 10 yıl içinde 9.500 trafik kazası oldu (Günde ortalama 3 kaza).
Köprü ilk olarak 1984’de (11 yıl sonra) bakıma alındı.
Köprüden 1 milyarıncı (1.000.000.000) araç, 1999 yılında (26 yıl sonra) geçti.
Köprüden yaya geçişleri, sadece; 4 yıl sürdü (1977’den sonra geçişler tamamıyla yasaklandı).
Köprü açıldığı yıl, dünyanın 4., Avrupa’nın ise 1. “Asma Köprüsü” unvanını kazandı.
Köprünün açıldığı gün; 28.126 araç geçiş yaptı.
Köprüden, günümüzde ortalama; 200.000 araç geçmekte...


Köprünün asfaltı ile tabanı arasındaki 3 metrelik mesafede yer alan geçidin resmi:

Köprü geçişini oluşturan içi boş tabliyeler boyunca uzanan bu geçit sayesinde, onarım hizmetleri yapılabilmekte... Tabliyeler arasındaki kapılar yardımıyla, bir tabliyeden diğerine geçilebiliyor. Tabliyeler güneş ışığı aldıkları zaman, içinin ortalama ısısı; 54 derece olarak ölçülüyor.


Misafir 21 Aralık 2009 13:57

Boğaziçi Köprüsü nasıldır?
 
boğaz içi köprüsü nasıl bir şeydir?


Misafir 2 Şubat 2010 20:20

fıat fiyorino koltuklu ticari araç geçe bilir mi


Misafir 27 Nisan 2010 19:24

Boğaziçi Köprüsü'nü kim yaptı?
 
boğaziçi köprüsünü kim yaptı


Misafir 24 Mart 2011 19:10

çok zor yapılmış ama kelimeler kısa olmalı saat 20de bugün


Misafir 12 Kasım 2011 17:19

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1765900)
boğaziçi köprüsünü kim yaptı

selahattin uzunkaya( türk mimar)


Misafir 25 Mart 2012 14:41

BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜ "FATİH SULTAN MEHMET "YAPTIRMIŞTIR


Misafir 16 Nisan 2012 15:36

Boğaziçi Köprüsü

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Boğaziçi Köprüsü Uzunluk 1.071 metre Genişlik 39 metre Ayaklar Arası
Uzunluk 837 metre Yerden Yüksekliği 105 metre Gemi Geçiş
Yüksekliği 64 metre Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası) Tamamlanma Yılı 1973 Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E

Boğaziçi köprüsü


Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.

Kaynak: Boğaziçi Köprüsü hakkında bilgi verir misiniz?



Saat: 05:59
Sayfa 1 / 2

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık