Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir? |
Medya Araçları, Bu Araçların Tarihsel Gelişimi ve Temel Özellikleri 2.1. Medya Araçları Kitle iletişim; iletinin kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema ve kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, izleyici, okuyucuya) iletilmesidir. Kitle iletişiminin birçok avantajı ve dezavantajı vardır. Örneğin kitle iletişim araçları sayesinde düşüncenizi, fikrinizi, haberinizi çok kısa bir süre içerisinde geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kitle iletişim araçlarının bir iletiyi geniş kitlelere yayma özelliği kuskusuz bu araçların en büyük özelliğidir. Buna karşın yayınlanan / yayımlanan iletinin bireyler üzerindeki etkinliği ne yazık ki yüz yüze iletişim ya da kişiler arası iletişim kadar etkin değildir. Kille iletişim aracı dendiğinde aklımıza ilk gelen, gazete, dergi, kitap gibi yazılı; radyo gibi işitsel; televizyon, sinema gibi işitsel-görsel; internet gibi işitsel-görsel ve yazılı iletişim araçlarıdır. Elbette bunlar dışında da resim, tiyatro gibi kitle iletişim araçları da vardır. İlk kitle iletişim aracı, ilk çağ uygarlıklarından Roma ve Mısırda da yaygın bir şekilde kullanılan gazetedir. ilk kitle iletişim aracı olan gazetenin iletisi okur-yazarlıkla sınırlıydı. Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojilerindeki gelişme sayesinde verini radyoya bırakmak zorunda kaldı. Radyo; radyo dalgaları vasıtasıyla sınırları ortadan kaldırarak geniş hedef kitlelere ulaştı. Radyoda ki ileti yalnızca okuma- yazma bilen elit bir kesime değil, okuma yazma bilmeyenlere de hitap eder. Radyo sayesinde sizden kilometrelerce uzakta olan insanlara fikrinizi, haberinizi rahatlıkla ulaştırabilirsiniz. Gazetenin, mekana bağımlılığını, radyo sınırlı olarak ortadan kaldırdı. Radyonun iktidarı, görsel ve işitsel iletişim aracı olan televizyonla kısa sürede sona erdi. Böylelikle Neil Postmanın Televizyon Öldüren Eğlence adlı kitabında da belirttiği gibi insanoğlu yaşamını sürdürmesi için kendisine gereken birebir bilgiler, haberler dışında haritada yerini adını bile bilmediği, devletler, kültürler ve insanlar hakkında geniş ve yoğun bir enformasyon sağanağı altında kaldılar. Böylelikle uzaklar bize yakınlaşırken, aynı evdeki bireylerin farklı odalarda farklı kanalları izlemesiyle, yakınlar birbirinden uzaklaştı. Kitle iletişim araçlarının farklı özellikleri olmasına rağmen, hepsinin birleştiği ortak bir nokta vardır. Bu da, kitle iletişim araçlarının “yayma özelliğidir. Kitle iletişim araçları, bir haberi, fikri, düşünceyi, duyguyu yazı, resim görüntü veya ses olarak çoğaltmak suretiyle aynı mesajı anonim nitelikteki kitleye ulaştıran teknik araçlardır. Böylece insanlar etrafında, yakınlarında ya da uzaklarında meydana gelen olaylar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilirler. 2.2. Medya Araçlarının Tarihsel Gelişimi Kitle iletişim araçlarının özellikle de gazetenin miladı çok eskilere gitmesine karşın; genel anlamda kitle iletişim araçları teknolojisindeki bilimsel gelişmeler birkaç yüzyıl öncesine dayanmaktadır. Televizyonun, internetin, cep telefonunun kullanımı diğer kitle iletişim araçlarına nazaran çok yenidir. Asıl şaşırtıcı olan da bu araçların bu kadar genç nesil iletişim araçları olmalarına karşın yaşamımızın vazgeçilmezleri arasına bu kadar kısa bir süre içerisinde girebilmeleridir. Artık hiçbirimiz cep telefonsuz internetsiz, bilgisayarsız, televizyonsuz bir yaşam düşünemiyoruz. Basın aracı olan gazete ile başlayan bu gelişim 20. yüzyıl içinde hızlanarak toplumları çok derinden etkileyecek boyutlara ulaştı. 2.2.1. Gazete Gazetenin tarihsel gelişimine bakıldığında ilk gazetenin Mısır’da ortaya çıktığı görülür. Mısır tarihini inceleyenler, M.Ö. 1750 yılında 3. Thoumes döneminde resmi bir gazetenin yayınlandığını belirtmektedir. 3. Thoumes’den günümüze gelene kadar eski Roma, Avrupa ve daha dünyanın birçok yerinde pek çok gazetede yayınlandı. Gerek eski Mısırda gerekse Romada yapılan şey yazılı haberleşmeydi. Y |
Medya Araçları, Bu Araçların Tarihsel Gelişimi ve Temel Özellikleri 2.1. Medya Araçları Kitle iletişim; iletinin kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema ve kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, izleyici, okuyucuya) iletilmesidir. Kitle iletişiminin birçok avantajı ve dezavantajı vardır. Örneğin kitle iletişim araçları sayesinde düşüncenizi, fikrinizi, haberinizi çok kısa bir süre içerisinde geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kitle iletişim araçlarının bir iletiyi geniş kitlelere yayma özelliği kuskusuz bu araçların en büyük özelliğidir. Buna karşın yayınlanan / yayımlanan iletinin bireyler üzerindeki etkinliği ne yazık ki yüz yüze iletişim ya da kişiler arası iletişim kadar etkin değildir. Kille iletişim aracı dendiğinde aklımıza ilk gelen, gazete, dergi, kitap gibi yazılı; radyo gibi işitsel; televizyon, sinema gibi işitsel-görsel; internet gibi işitsel-görsel ve yazılı iletişim araçlarıdır. Elbette bunlar dışında da resim, tiyatro gibi kitle iletişim araçları da vardır. İlk kitle iletişim aracı, ilk çağ uygarlıklarından Roma ve Mısırda da yaygın bir şekilde kullanılan gazetedir. ilk kitle iletişim aracı olan gazetenin iletisi okur-yazarlıkla sınırlıydı. Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojilerindeki gelişme sayesinde verini radyoya bırakmak zorunda kaldı. Radyo; radyo dalgaları vasıtasıyla sınırları ortadan kaldırarak geniş hedef kitlelere ulaştı. Radyoda ki ileti yalnızca okuma- yazma bilen elit bir kesime değil, okuma yazma bilmeyenlere de hitap eder. Radyo sayesinde sizden kilometrelerce uzakta olan insanlara fikrinizi, haberinizi rahatlıkla ulaştırabilirsiniz. Gazetenin, mekana bağımlılığını, radyo sınırlı olarak ortadan kaldırdı. Radyonun iktidarı, görsel ve işitsel iletişim aracı olan televizyonla kısa sürede sona erdi. Böylelikle Neil Postmanın Televizyon Öldüren Eğlence adlı kitabında da belirttiği gibi insanoğlu yaşamını sürdürmesi için kendisine gereken birebir bilgiler, haberler dışında haritada yerini adını bile bilmediği, devletler, kültürler ve insanlar hakkında geniş ve yoğun bir enformasyon sağanağı altında kaldılar. Böylelikle uzaklar bize yakınlaşırken, aynı evdeki bireylerin farklı odalarda farklı kanalları izlemesiyle, yakınlar birbirinden uzaklaştı. Kitle iletişim araçlarının farklı özellikleri olmasına rağmen, hepsinin birleştiği ortak bir nokta vardır. Bu da, kitle iletişim araçlarının 'yayma özelliğidir. Kitle iletişim araçları, bir haberi, fikri, düşünceyi, duyguyu yazı, resim görüntü veya ses olarak çoğaltmak suretiyle aynı mesajı anonim nitelikteki kitleye ulaştıran teknik araçlardır. Böylece insanlar etrafında, yakınlarında ya da uzaklarında meydana gelen olaylar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilirler. |
zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir |
yapamadıımmm ben televizyonun zaman içerisindeki gelişiminii arıyorum ama bulamıyorum...ödeviim yarına yetişmek zorunda yapamıyoruuumm.....!!! |
Saat: 19:55 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık