Grafik ve fotoğraf alanı bölümü hakkında bilgi verir misiniz? Grafik ve fotoğraf alanı bölümü hakkında bilgi verir misiniz? |
GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI ÖNSÖZ Günümüzde mesleki eğitim, her yaşta ve her düzeyde bireye yönelik olarak her alanda farklı nitelikte araçlarla etkinliğini sürdürmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan araçlardan biri olan fotoğraf ve grafik sanatı, bu anlamda önemli bir yere sahiptir. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. Bu çerçevede sektör ihtiyaçları doğrultusunda Grafik ve Fotoğraf alanı altında; “grafik”, “fotoğraf çekim” ve “fotoğraf baskı” dallarında öğretim programları hazırlanmıştır. Grafik ve Fotoğraf alanı ile bireylere, öncelikle temel bilgileri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çağımızın gereği olan insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterliklerini kazandırmak hedeflenmiştir. Programın genel amacı; bireylerin, temel yeterlikler üzerine, temel mesleki bilgi ve becerilerle donatılmasını sağlamaktır. Kazandırılan mesleki bilgi ve becerilerle sektörün beklentileri doğrultusunda kaliteli hizmet sunabilen, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, çevre ve toplum bilincine sahip, güç birliği bilinci ile kendi iş yerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirebilen ve işin her aşamasında kaliteden sorumlu olmanın gereğini bilen bireyler yetiştirmek hedeflenmiştir. GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL AÇIKLAMALAR BASIM VE YAYIM ALAN GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANIN TANIMI Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. ALANIN AMACI Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1.GRAFİK Tanımı: Bir mesajı görsel yolla belirli bir hedef kitleye ulaştırmak amacıyla tasarımları elle ve bilgisayarla sanatsal ölçütler içinde hazırlama yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında grafikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2.FOTOĞRAF ÇEKİM Tanımı: Ürün veya konunun fotoğrafını çekme, çektiği fotoğrafları baskıya hazır hâle getirme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf çekim elemanı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır 3.FOTOĞRAF BASKI Tanımı: Çeşitli özelliklerdeki, klasik veya otomatik banyo ve baskı sistemlerinin çalışmaları hakkında yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında fotoğraf baskı operatörlüğü mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. GİRİŞ KOŞULLARI Öğrencilerin sağlık durumu, Grafik ve Fotoğraf alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. İSTİHDAM ALANLARI Grafik ve Fotoğraf alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; 1. Orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, 2. Grafik tasarım stüdyolarında, 3. Reklam ajanslarında, 4. Televizyon, gazete vb. basın kuruluşları, 5. Fotoğraf stüdyoları, 6. Fotoğraf laboratuarları, 7. Bünyesinde tanıtım birimi bulunan tüm kurum ve kuruluşlarda vb. yerlerde çalışabilirler. EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI 1. Program, mesleki ve teknik eğitim alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki örgün ve yaygın mesleki ve teknik eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır. 2. Programın uygulanabilmesi için Grafik ve Fotoğraf alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır. EĞİTİMCİLER 1. Programın uygulanmasında Grafik ve Fotoğraf alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Grafik ve Fotoğraf alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre; 1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, 2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir. YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır. 1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir. 2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, Grafik ve Fotoğraf alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okuluna sınavsız geçiş yapabilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir. BELGELENDİRME 1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir. EĞİTİM SÜRESİ 1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır. 2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, Grafik ve Fotoğraf alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır. ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır. 1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder. 2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir. 3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır. 4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. 5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir. 6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır. İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, grafik ve fotoğraf sektöründe yer alan işletmeleri, meslek odaları ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir. ÖĞRENCİ KAZANIMLARI Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci; 1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir. 2. Grafik ve Fotoğraf alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir. 4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
BÖLÜM TANITIMI: GRAFİKER Tanımı Bir mesajı görsel yolla belirli bir hedef kitleye ulaştırmak amacıyla tasarımları elle ve bilgisayarla sanatsal ölçütler içinde hazırlama yeterliklerine sahip nitelikli kişidir. Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında grafikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. Görevleri
Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenlerin, doğru yazılı ve sözlü anlatım yapma, düşüncelerini açık aktarabilen, tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, sistemli düşünebilen, kendini yenileyebilen, araştırmacı ve yaratıcı, sayılar ve şekiller arasındaki ilişkileri doğru ve çabuk algılayabilen, teknoloji gelişmeleri takip eden, gördüklerini zihninde canlandırabilen, el ve gözlerini eş güdümlü kullanabilen, estetik görüş sahibi ve yenilikçi, renk ve şekilleri ayrıntılı algılayabilen, planlı ve organize çalışabilen, ekip halinde çalışmaya yatkın kişiler olmaları gerekmektedir. Grafiker olmak isteyenlerin;
Bu alandaki meslek elemanları, kapalı ve açık ortamlarda, teknolojik donanımlarla ve insanlarla iletişim içinde çalışmaktadırlar. Grafikerler, Büroda, çoğu zaman bilgisayar karşısında, (zaman zaman sakin ortamlarda) film stüdyolarında, fotoğraf stüdyolarında, ajanslarda, genellikle zamana karşı yarışarak çalışmak durumundadır. İŞ BULMA İMKÂNLARI Bu alanda çalışacak eğitimli elemana her zaman ihtiyaç vardır. Orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklâm ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler. Grafikerlik dalından mezun olan öğrenciler; Kazandıkları yeterlikler doğrultusunda orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklâm ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kurum ve kuruluşlarda çalışabilir. Tecrübeli olanların iş bulma olanağı daha fazladır. Grafikerler bilişim teknolojisinde e-öğrenme çalışmalarında yer alan animasyon ve grafiklerin hazırlanmasında da görev aldıklarından istihdam alanları artmaktadır. Toplumumuzun sanayi toplumuna geçiş aşamasında olmasından dolayı birçok ürün kendi ülkemizde üretilmeye başlanmıştır. Bu malların gerek iç ve gerekse dış piyasada Pazar bulması iyi bir reklam, ambalaj sorununu beraberinde getirmektedir. Bu alanda çalışacak eğitimli elemana her zaman ihtiyaç vardır. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI Meslek eğitimi; meslek liselerinin (ML; AML; TL ve ATL) Grafik ve Fotoğraf Alanında diploma programları ile Mesleki Eğitim Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri ve çeşitli yaygın eğitim kurumlarında sertifika programlarıyla verilmektedir. Liseden sonra, yüksek öğrenime geçiş sınavını başaranlar lisan programlarına devam edebilirler ya da meslek yüksek okullarının ilgili bölümüne sınavsız geçiş yapabilirler. Meslek yüksek okulunu bitirenler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına geçebilirler. Lise eğitimi sonrasında meslek yüksek okullarının;
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının Grafik / Grafik Sanatlar, GrafikT asarımı alanlarından mezun olanlar yükseköğretim lisans programlarına ek puan ile girebilecekleri
|
Alıntı:
Günümüzde mesleki eğitim, her yaşta ve her düzeyde bireye yönelik olarak her alanda farklı nitelikte araçlarla etkinliğini sürdürmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan araçlardan biri olan fotoğraf ve grafik sanatı, bu anlamda önemli bir yere sahiptir. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. Bu çerçevede sektör ihtiyaçları doğrultusunda Grafik ve Fotoğraf alanı altında; “grafik”, “fotoğraf çekim” ve “fotoğraf baskı” dallarında öğretim programları hazırlanmıştır. Grafik ve Fotoğraf alanı ile bireylere, öncelikle temel bilgileri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çağımızın gereği olan insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterliklerini kazandırmak hedeflenmiştir. Programın genel amacı; bireylerin, temel yeterlikler üzerine, temel mesleki bilgi ve becerilerle donatılmasını sağlamaktır. Kazandırılan mesleki bilgi ve becerilerle sektörün beklentileri doğrultusunda kaliteli hizmet sunabilen, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, çevre ve toplum bilincine sahip, güç birliği bilinci ile kendi iş yerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirebilen ve işin her aşamasında kaliteden sorumlu olmanın gereğini bilen bireyler yetiştirmek hedeflenmiştir. |
Alıntı:
|
Ben geçen sene grafik ve fotoğrafçılıkta yetenek sınavına yani mülakata girdim. Öncelikle kayıt gününün ilk günü okula kesin gitmelisiniz. Okuldan malzemelerin listesini alacaksınız. Genelde ertesi gün sınav olur malzemelerin hiçbirini eksik götürmeyin. :) Sonra orada sırayla tek tek sizi alıp sorular soruyorlar. Sorularda 'neden bu bölümü seçtiğinizi, bilgisayar kullanacağınız için sorununuz olup olmadığını, daha önce bir resim yarışmasına katılıp katılmadığınızı, resim sergilerine gidip gitmediğinizi vs..' sorular soruyorlar. :P O sorulara mantıklı ve güzel cevaplar vermeye özen gösterin, sakın ters tepkiler vermeyin.. :)) Neyse soru sorma işi bitince çizim için hepinizi çağırıyorlar. Bize çizilecek 3 obje vermişlerdi. testi, ve 2 farklı boyutlarda az desenli kutu.. arkalı önlü koymuşlar.. Bazı sitelerde de okumuştum.. Yiyecek, vazo, çanta, ayakkabı gibi objelerde koyuyorlarmış. Yani uzun lafın kısası her şey çok kolaydı.. Bende ilk çok korkmuştum.. hatta ağlamıştım. Ama hiç korkmanıza gerek yok. Çizim yaparken perspektife , gölgelendirmeye dikkat edin yeterr.. :) (Bu arada bu sene ki arkadaşlara yardım edemedim ama seneye girecek arkadaşlarıma umarım yardımcı olurum..) :) :) |
Yorumlarinizi okuyunca meslek lisesi grafik bolum cikisli olup mimarsinan universitesini dereceyle kazanmis tecrubeli ablaniz olarak tavsiye edecegim bir bolumdur korkmaniza gerek yok sanat ogrenilebilen yetenektir dogustan gelmez diger insanlardan farkli olursunuz ve bunu hissedersiniz liseyi bile bitirseniz issiz kalmazsiniz tavsiye ederim ve son olarak Ataturk un dedigi gibi"herkes muhendis doktor avukat olabilir ama herked sanatci olamaz" hayatinizda basarilar dilerim |
Soru-Cevap sakın grafik ve fotoğrafçılığı seçmeyin adaletsizlik sadece başka bişey deil.ben 8. sınıfı bitirip tercih yapıp izmir gaziemir imbk anadoluyu kazandım(özellikle söylüyorum seçmeyin) 1 gün boyunca uğraştık ön kayıt için ertesi günde 3 sınava girdim saçma sapan sınıfta en güzel ben yaptım zaten 4 kişiydik millet akıllılık edip gelmemiş keşke boşu boşuna uğraşmasaydım.herneyse sonuçlar açıklandı adalletsizliğin böylesi ben alınmadım iğrenç çizen işnsanları aldılar zaten 4 kişiyiiz zaten 2 miz alındı 2miz aşlınmadı.kısacası arkadaşlar sakın ama sakın seçmeyin. okul hakkım olan şeyi vermediler bana ressam mıyım ben ya?.boşu boşuna gidip geldik 2 gün boşu boşunamı uğraştım ben ben eski okuulumda okulklun gözde öğrencisiydim.bu saçma ookulda neye göre seçtikleri bile bellli deil.hiç bişeye cevap veremiyolar yemiyo tabi.dayın,anan,amcan varsa okulda girersin başka giremessin biraz zor ressam arıyolar. |
Ben Uşak Kız Teknik meslek lisesi Grafik ve Fotoğrafçılıkta okuyorum Lise 3 oldum . Erkeğim ismim bende kalsın :) . Mülakatta Bir guaj , kara kalem objeleri veya hayalinizden birşey çizdiriyorlar ... Daha bitmedi , göz testi ve psikolog da olarak mülakata giriyorsunuz. Benim mülakat puanım 82 ve Uşak ' ta geçen yok :) Mülakat puanın neden yüksek derseniz İlkokulda çok resim yarışmasına katıldım. Sertifikalarımı verdim o sertifikalar bana + olarak geri döndü :) Eğer sınava girecekseniz resminizde sadece oran orantıya dikkat etseniz yeterlidir. :) Bazı okullarda fotoğraf dersi verilmez. Lise 3 e geçinde alan seçersiniz Ya Grafik / yada Fotoğraf üzerine okursunuz. Yorucu bi okadarda eğlenceli bir bölüm. Geleceği var mı derseniz çok , helede üniversiteye giderseniz :) Biraz detay olarak anlatıyım dedim. İyi forumlar :) |
GRAFİK VE FOTOĞRAF Günümüzde her alanda yaşanan bilimsel, teknolojik, kültürel ve ekonomik gelişmeler bütün sektörleri etkilemekte ve bu durum doğal olarak mesleki eğitimi de yakından ilgilendirmektedir. Görsel ve işitsel teknikler ve medya yapımcılığı sektöründe yaşanan hızlı ve teknolojik gelişmeler Grafik ve Fotoğraf alanını doğrudan etkilemektedir. Günümüzde mesleki eğitim, her yaşta ve her düzeyde bireye yönelik olarak her alanda farklı nitelikte araçlarla etkinliğini sürdürmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan araçlardan biri olan fotoğraf ve grafik sanatı, bu anlamda önemli bir yere sahiptir. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır. |
Saat: 19:34 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık