MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Meslekler (https://www.msxlabs.org/forum/meslekler/)
-   -   Hostes (Yer Hostesi, Uçuş Hostesi) (https://www.msxlabs.org/forum/meslekler/41124-hostes-yer-hostesi-ucus-hostesi.html)

kompetankedi 2 Ağustos 2007 17:05

Hostes (Yer Hostesi, Uçuş Hostesi)
 
1 ek

YER HOSTESİ

Alıntıdaki Ek 66970
TANIM
Biletlerini alan uçak yolcularının; uçağa bininceye kadar gerekli olan tüm işlemlerini yapan kişidir.

GÖREVLER


- Yolcunun bileti ve bagajlarını alarak uçağa binebilmesi için geçiş numarası ve bagaj etiketi verir,
- Yurtdışına giden yolcuların pasaport, davetiye vb. belgelerine bakar ve eksik işlemleri tamamlaması amacıyla ilgili yerlere yönlendirir,
- Yolcuların uçağa binmesi için gerekli olan uyarıcı anonsu yapar (uçak kalkış saati, uçağın kalkış kapı numarası vb.),
- Uçağa binen yolcuların isim, soyadı, cinsiyet, bagaj sayısı ve bagaj kilosu gibi bilgileri kapsayan çizelgeleri doldurur,
- Uçağın emniyeti ve dengesinin kurulabilmesi için yükleme bölümündeki görevlilere bu çizelgeyi verir,
- Yolcuya verilen geçiş numarasını uçağa binmeden önce yolcudan alır,
- Özürlü, yaşlı ve tek başlarına seyahat eden (refakatsiz) çocukların tüm işlemlerini yapar ve uçağa bindirir. Çocukların kimliklerini kontrol eder ve rapor düzenler,
- Uçaktan inen refakatsiz çocukları velisine teslim eder.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER


-Telsiz,
-Telefon,
-Bilgisayar,
-Büro malzemeleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER


Yer hostesi olmak isteyenlerin;
-İnsanlarla iletişim kurabilen,
-İngilizce’yi iyi şekilde bilen,
-Büro işlerine ilgili,
-Dikkatli, sorumlu,
-Bedenen sağlam ve uzun süre ayakta durabilecek kadar dayanıklı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI


Yer hostesleri; çoğunlukla uçak şirketlerinin yer hizmetleri bölümlerinde ve havalimanında bulunan şirketlerin bürolarında görev yaparlar. Çalışma ortamı, temiz, düzenli ve zaman zaman kalabalıktan dolayı gürültülüdür. Çalışma saatleri düzensizdir. Vardiyalı çalışma, gece çalışmaları ve hafta sonu çalışmaları gerekir. İş temposu hareketli ve yoğundur. Uçak yolcuları ve tur yetkilileri ile iletişim halindedir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI


Yer hostesleri uçak şirketlerinin bölümlerinde ve havaalanında bulunan şirketlerin bürosunda görev yaparlar. Özel havayolu şirketlerinin çoğalmasıyla birlikte yer hostesine de duyulan ihtiyaç artmaktadır. Ancak özel şirkette bu meslek elemanı uzun yıllar çalıştırılmamakta ve kadrolarının sürekli gençleşmesi hedeflenmektedir. İş yoğunluğunun az olduğu dönemlerde işten çıkarılmalar daha fazla görülmektedir. Bu nedenle çalışanlar kendilerini güvencesiz hissetmektedirler. Havayolu şirketleri yarışma ortamında çalıştıkları için personelin şirket değiştirmeleri oldukça sık görülmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER


İngilizce’yi bilen elemanlar yer hostesi olarak THY Eğitim Müdürlüğünde 6 haftalık Temel Uygulamalı Eğitim programına katılabilirler. Ayrıca;
Çeşitli özel havayolu şirketleri,
Özel Kurslar (Deulcom vb.) mesleğin eğitim yerleri arasında sayılabilir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI


Yer hostesleri havayolu firmalarının açmış oldukları sınavlar sonucu alınır. Her firma kendi özel şartlarını ilan eder. Genellikle bu şartlar şu şekildedir.
-En az lise tercihen yüksekokul mezunu olmak,
-Meslek ingilizcesini iyi bir derecede bilmek,
-Sağlıklı ve bedence özürsüz olmak. (Tam teşekküllü hastaneden rapor almak gerekmektedir.) Elemanlar yazılı ve sözlü sınavı kazandıktan sonra kursa katılabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ


Yer hostesi adaylarına kendi firmalarının eğitim birimlerince temel ve uygulamalı eğitim verilmektedir. Temel eğitim 2 ila 6 hafta olabilir. Eğitim esnasında; uçak tiplerini tanıma, uçak biletlerini tanıma, evrak bilgileri, müşteri hizmetleri, halkla ilişkiler vb. dersler verilir.

MESLEKTE İLERLEME


Özel havayolu şirketlerinde en az 2 yıl çalışan elemanlar eğer lise mezunu iseler şef, üniversite mezunu iseler denetmen olabilirler. Yurt dışında seminerlere, ara eğitimlere katılarak kendilerini geliştirebilirler.

BURS, ÜCRET VE KREDİ DURUMU


Ücret, şirketlere göre değişmektedir. Ücretler genellikle asgari ücretin 2 ila 4 katı arasında değişmektedir. Çalışma süresi ve tecrübeye göre farklılaşmaktadır. Meslek elemanları fazla çalışma ücreti ve ikramiye alabilmektedirler.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER


-Türk Hava Yolları,
-Özel havayolu şirketleri,
-İlgili Eğitim Kurumları,
-Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
-Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.


ener 21 Ocak 2011 09:21

Kabin memuru alımlarını şirketler kendi standartlarına göre belirlerler.Kendi resmi sitesinde alım ilanını sürekli takip ediniz..Ancak önemli olan mülakatlar.Bu yıl ki uygulama toplamda 4 mülakattan oluşuyor.
1.Boy-kilo uyumu
2.Danışmanlık şirketleri
3.Şirketin kurul ve dil mülakatı
4.Psikolog

Ve bunları geçen biri Sağlık raporunda sorun yaşamaz ise 2 ay süren bir eğitime tabi tutuluyor.Ancak eleme işlemi burdada devam ettiğini unutmamak gerekir.

(Her uçak alımında hostes alım sayısı artar.)
Örnek olarak

Ön Koşullar
  • T.C. uyruklu olmak.
  • En az lise veya dengi okul mezunu olmak. (Yurtdışında eğitim görmüş adaylar için denklik belgesi ibraz edilmesi zorunludur.)
  • İyi derecede İngilizce bilmek.
  • THY A.O.'nın öngördüğü ilde ikamet etmeyi kabul etmek.
  • 01.01.1980 ile 31.12.1989 tarihleri arası doğumlu olmak.
  • Adli sicil kaydı ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)
NOT: ERKEK ADAYLARIN BAŞVURULARI KABUL EDİLMEYECEKTİR.

Sağlık ve Fiziki Koşullar
  • 160-180 cm.arası boya sahip olmak.
  • Boy ve kilo arasında uygun farklılıkta olmak. (Ölçümler THY tarafından veya THY'nın belirleyeceği kurum/kuruluşlarca yapılacaktır.)
  • Sağlık durumu uçuşa müsait olmak. (THY'nin yönlendireceği sağlık kurumlarından sağlık durumunun uçuşa uygun olduğuna dair rapor almak.)
  • Daha önce THY A.O. veya diğer havacılık kuruluşlarındaki uçuş görevlerinden disiplinsizlik, sicil yetersizliği ve sağlık nedeniyle ayrılmamış olmak.
Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol
  • Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
  • Adaylara, başvurularını eksiksiz olarak tamamlayıp onayladıktan sonra sistem tarafından aday numarası ve şifre verilecektir. Adayların, alım süreci boyunca katılacakları tüm aşamalara ait bilgi ve sonuçları bu aday numarası ve şifre ile takip etmeleri gerekecektir. Bu nedenle söz konusu aday numarası ve şifrenin özenle korunması gerekmektedir.
  • Başvuruda bulunan ve gerekli şartları taşıyan adaylara elektronik ortam üzerinden önkayıt tarihi ve yeri bildirilecektir.
  • Adayların, önkayıt için belirtilecek yere yine belirtilecek tarihte;
o 2 adet fotoğraf,
o nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
o En az lise veya dengi okula ait diploma aslı ve noter onaylı sureti (eğitimini yurtdışında tamamlayan adaylar için denklik belgesinin aslı ve noter onaylı sureti)
ile şahsen gelmeleri gerekmektedir.
  • İlan, yeterli sayıda başvuru alınana kadar yayında kalacaktır.
  • Daha önce herhangi bir şekilde yapılmış tüm başvurular geçersizdir.


Safi 20 Temmuz 2018 16:32

GÖKYÜZÜNE DAVET


Yeni yıla girerken havacılık sektöründe hareketlilik yaşanıyor. Birbirleriyle yarış halinde olan havayolu şirketleri satın aldıkları yeni uçaklarla filolarını büyütüyor. Hat sayılarını genişten şirketler, büyüyen iş potansiyellerine parelel olarak eleman sayılarını da artırıyor. Havayolu şirketlerinin insan kaynakları bölümleri ağırlıklı olarak uçuş işletme, teknik personel ve kabin hizmetleri için eleman alımına gidiyor. Özellikle Türk Hava Yolları (THY) 2006'da ciddi bir eleman alımı gerçekleştirecek. Satın aldığı 59 uçağı filosuna ekleyen THY'nin, artan yolcu potansiyelini karşılamak üzere öncelikli olarak teknisyen, kabin memuru ve kokpit elemanı ekibi ihtiyacı olacak. THY yaklaşık 450 kabin memuruna istihdam sağlayacak. Filosuna eklemeyi planladığı yeni nesil uçaklarla dış hatlarda yüzde 10, iç hatlada ise yüzde 40 daha fazla uçuş yapmayı hedefleyen Fly Hava Yolları ise uçak başına 50 kişiyi işe alacak. 2006'da 20'den fazla uçakla hizmet verecek olan Atlasjet Hava Yolları da bu büyüme paralelinde ortalama 135 kişiye istihdam sağlayacak. Pilot, hostes ve teknisyen alımına gidecek olan firma, muhasebe ve endüstri mühendisine de ihtiyaç duyacak. Özel okullarla anlaşarak kendi pilotunu kendisi yetiştiren Onur Air ise 2006'da 100'ün üzerinde uçuş hostesi ve 50'nin üzerinde teknik personele iş imkânı sunacak. Personel sayılarında yüzde 30'luk bir artış planlayan Pegasus Airlines da pilot, hostes ve teknisyen alımına gidecek.

TÜRK HAVA YOLLARI
Türk Hava Yolları'nın geçen yıl Boeing ve Airbus şirketlerinden satın aldığı 59 uçağın filoya dahil edileceğini belirten THY Basın Müşaviri Ali Genç, Ağustos 2006 tarihinde THY'nin toplam 100 uçakla iç ve dış hatlarda hizmet vereceğini söylüyor.
Yurtiçinde 28 hatta faaliyet gösteren THY'nin yurt dışında mevcut hatlarına yapacağı ilavelerle toplam 103 hatta havacılık ulaşımı hizmeti vermeyi planladığını belirten Genç, şöyle konuşuyor:
"2006 yılında yeni açılacak hatlarımız ve filomuza dahil olan uçaklarımızla beraber uyguladığımız dinamik gelir yönetimi esasları doğrultusunda yüzde 30 büyüme ve potansiyel artışı bekliyoruz.
59 yeni uçağın filomuza katılmasıyla beraber artan yolcu potansiyelini karşılamak üzere öncelikli olarak teknisyen, kabin memuru ve kokpit ekibi ihtiyacı olacak.
Bu ihtiyacı karşılamak üzere zaman içinde belirlenen periyodlarla yeni çalışma arkadaşlarımız THY'de göreve başlayacak.Yaklaşık 450 kişinin kabin memuru olarak istihdam edilmesi planlanıyor. Her bir program için ayrı özelliklere sahip personel alınacaktır. Her bir departman için uygulanan ayrı eğitim programları var. Kabin memuru ise dünya otoritelerinin belirlediği eğitim sürecine tabi tutuluyor."
Kokpit ekibinin eğitim sürecinin çok daha uzun olduğunu ve belirli periyodlarla düzenli olarak gerçekleştirildiğini kaydeden Genç, "Kurum içinde teknik eleman ise uzman eğitmenlerin eğitim programı uygulanır, yer hizmetleri memuru ise mevcut bilgisayar programları ve uçuş işletim programlarına ait tüm sistemlere ilişkin uzun bir eğitim sürecine tabii olur" diyor.
THY - Turkish Airlines - Global Gateway

Kabin memurlarında aranan özellikler - T.C uyruklu olmak
- Meslek lisesi ve dengi okullar ile meslek yüksek okulu mezunu olmak
- Erkek adaylar için askerlik hizmetini yapmış olmak
- Son 2 yıl içinde TOEFL (Test of English as a Foreign Language) Sınavından Asgari 460 (Normal Sınav) Veya 140 (Bilgisayar Ortamında Yapılan Sınav) Puan, IELTS (International English Language Testing System) Sınavından Asgari 4,5 (AKADEMIK) Puan Veya KPDS'Den (Kamu Personeli Dil Sınavı) 50 ve üstü Puan almış olduğunu belgelemek veya THY A.O. tarafından yaptırılacak İngilizce sınavında başarılı olmak.
- İstanbul ilinde ikamet etmeyi kabul etmek
- İlan yayın tarihi itibariyle, 19 yaşını doldurmuş 29 yaşından gün almamış olmak.
- Bayanlar için 1.63-1.80 santimetre arası boya sahip olmak.
- Erkekler için 1.70-1.85 satnimetre arası boya sahip olmak.
- Boy ve kilo arasında uygun farklılıkta olmak
- Sağlık durumu uçuşa müsait olmak
- Fiziki engeli bulunmamak.
- Daha önce THY A.O. veya diğer havacılık kuruluşlarındaki uçuş görevlerinden disiplinsizlik, sicil yetersizliği ve sağlık nedeniyle ayrılmamış olmak.

ONUR AIR
100 hostes ve 50 teknik personel alacak Ulaştırma sektörünün 2005 yılındaki büyüme hızının, IATA'nın Türkiye için tahmin ettiği yüzdenin üzerinde gerçekleştiğini belirten Onur Air Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahabettin Bolukçu, sektörle ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor:
"İç hatların da liberalleşmesiyle taşıma kapasitesi ve yolcu sayısının arttığı bir yıl olarak geçti. Türk sivil havacılığı, iç hatlarda 2005'te 7 milyon civarında yolcu taşıyarak Türk turizmi ve ulaştırma sektörüne büyük katkıda bulundu. 2006'da ise hem Türk sivil havacılığının özel sektör tarafı hem de THY'nin artan kapasitesiyle mevcut koltuk kapasitesi 30 bin koltuk üzerine çıkacak."
Onur Havayolları'nın 2006'ya iç hatlardaki filo yapısını, görünümünü ve uçak içi dizaynını değiştirerek gireceğini söyleyen Bolukçu, bu değişimin ocak ayının sonunda tamamlanacağını ifade ediyor. Onur Havayolları'nın 25 uçaklık mevcut filosuna 4 adet Boeing MD tipi uçak ekleyerek 2006 başında filo sayısını 29'a çıkaracağını da belirten Bolukçu, şöyle konuştu: Sektöre pilot yetiştiriyor
"Değişiklikler çerçevesinde iç hatlarda kullanılan uçakların koltukları deri kaplanacak ve koltuk sayıları 172'den 165'e düşürülerek, koltuk aralıkları da artacak. Uçakların üzerindeki logo ile renkleri de değişecek. Bu yıl iç hatlarda 2,1 milyon, dış hatlarda ise 2,8 milyon yolcu taşıyan firmamız, 2006'da iç hatlarda 3 milyon, dış hatlarda ise 3,6 milyon yolcu taşımayı planlıyor."
Onur Air'ın özel okullarla anlaşarak kendi pilotunu kendisi yetiştirdiğini söyleyen Bolukçu, gelecek yıl pilot açığını bu şekilde kapatacaklarını ve sektöre önümüzdeki yıl 10 - 15 arası pilot kazandıracaklarını söylüyor. Onur Air'ın 2006'da 100'ün üzerinde uçuş hostesi ve 50'nin üzerinde teknik personele istihdam sağlayacağını belirten Bolukçu, istihdam konusundaki son planlamanın 2006 Şubat ayında yapılacağını ifade ederek, şöyle devam ediyor:
Eğitimden geçiyorlar
"Adayların mutlaka en az yüksek okul mezunu olması ve yabancı dil bilmesi gerekiyor. Alınacak departmanlara göre aranan özellikler değişiyor. Departmanlara göre farklı farklı olmakla birlikte personele yıl içinde devam eden havacılık mevzuatlarına uygun eğitimler veriliyor. Bu eğitimler 'Eğitim Müdürlüğü' tarafından planlanıyor. Şirketimizde hem şirket içi hem de şirket dışı eğitimlerle toplam kalite eğitimleri sürekli devam ediyor."
www.onurair.com.tr

ATLASJET
Endüstri mühendisi ve muhasebeci de arıyor Türk sivil havacılık endüstrisinin alt ve üst yapıdaki tüm olumsuzluklara rağmen bir yıl içerisinde yüzde 100'e varan bir büyüme gerçekleştirdiğini belirten Atlasjet Havayolları Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Tuncay Doğaner, firmanın 2006'da 20'den fazla uçakla uçuşlarına devam edeceğini söylüyor.
Şirketin yeni yıl için uçak sayısı bazında yüzde 29, koltuk kapasitesinde yüzde 15, yolcu profilinde ise yüzde 53'lük bir büyüme gerçekleştirmeyi hedeflediğini belirten Doğaner, "15 Mayıs 2006 tarihinden itibaren iç hatlarda uçacak olan uçakların yaş ortalaması 0 - 1, toplam filo yaş ortalaması ise 4,5 olarak hedeflendi. Bugün itibariyle 773 kişinin çalışmakta olduğu Atlasjet Havayolları'nda insan kanyakları departmanında yüzde 17'lik büyüme ile beraber ortalama 135 kişi işe alınacak" diyor.
3 kademeli mülakat yapılıyor
İşe alınacak 135 kişi ağırlıklı olarak pilot, hostes, teknisyen, muhasebe ve endüstri mühendisi olacak. Şirket, işe alımlarda adayların pozisyonun gerektirdiği yetkinliklere sahip olmasına bakıyor. Yapılan mülakatlar iki kademeli bazen de pozisyona bağlı olarak üç kademeli olabiliyor.
Şirket işe alımlarda, değerlendirme merkezi uygulamalarını da başlattı. Yabancı dil sınavı (yazılı ve sözlü), bireysel mülakatların yanı sıra yakında psikometrik testleri de bu süreçte kullanmaya başlayacak.
Doğaner, özellikle kabin ekiplerinin alımının toplam çalışan sayısının yüzde 40 - 45' ini oluşturduğunu belirterek, pilot, hostes ve teknik ekibin eğitimlerini kendilerinin sağladığını söylüyor.
Atlasjet Havayolları

PEGASUS
Kadrosunu yüzde 30 büyütecek Önümüzdeki yıl şirketin büyüme planıyla birlikte özellikle uçucu kadrolar başta olmak üzere personel sayısında yüzde 30'luk bir artış planladıklarını belirten Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, şöyle konuştu:
"Uçucu kadrolarımız derken kokpit, kabin ve teknik ekiplerimizi kastediyoruz. 2006 insan kaynakları planlama çalışmalarımız kapsamında özellikle pilot, hostes ve teknisyen alımı olacak. Öncelikle tüm şirkette takım ruhu, iletişim ve müşteri bilinci kavramlarını özellikle yerleştirmeye çalışıyoruz. Adaylarda bu davranışsal yetkinlikleri arıyoruz. Ayrıca adayların, pozisyonlara özel eğitim altyapısını bulunması ve teknik yetkinliklere sahip olunması da gerekiyor. Tüm adayların, çalışılmak istenilen alanla ilgili üniversite eğitimi almış olması, özellikle İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dili iyi düzeyde bilmesi şart."
İşe yeni girenlere oryantasyon eğitimleri, kabin ve kokpit ekiplerini tazeleme eğitimleri, teknisyenlere ise 'bakımda insan faktörü' eğitimleri verdiklerini belirten Sabancı, şöyle devam ediyor:
"Tüm çalışanlarımızda kalite bilincinin yükseltilmesine yönelik kişisel gelişim eğitimleri de yapmayı planlıyoruz. Eğitim okulumuzda kendi ihtiyacımıza yönelik olarak pilot ve kabin memuru yetiştiriyoruz. Kabin memuru ve pilot eğitimlerini kendi ihtiyacımıza yönelik olarak vermenin yanı sıra dışarıdan yapılan bireysel veya sektördeki diğer kurumların ihtiyacına yönelik olarak da planlıyoruz."
2013 yılına kadar 30 uçaktan oluşan bir filoya sahip olmayı planladıklarını belirten Sabancı, "Ürettiğiniz hizmet satılabilir ve pazarlanabilir olmalı. Bu sektörde uçak sayımız fazla olacak diye plan yapmak yanlış olur." diyor.
Pegasus Airlines

FLY HAVA YOLLARI
Son dönemde havacılık sektöründe sürekli bir gelişmenin söz konusu olduğunu belirten Fly Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Mehmet Hasançebi, havayolu şirketlerinde kaliteli hizmet, güvenli uçuş konularında yeni politikalar oluşturduğunu belirtiyor.
Bunlara paralel olarak istihdam politikaları ve sektörün ihtiyacı olan personelin özelliklerinin de değiştiğini söyleyen Hasançebi, "Sektörün büyümesi ile birlikte teknik alt yapıya sahip elemanların daha fazla yetiştirilmesi, bu konuda eğitim veren kurumların kontenjanlarının artması da bunun en önemli göstergesidir" diyor.
Yeni nesil uçaklar alacak
Fly Hava Yolları'nın filosuna eklemeyi planladığı yeni nesil uçaklarla dış hat uçuşlarında yüzde 10, iç hat uçuşlarında ise yüzde 40 daha fazla uçuş yapmayı hedeflediğini ifade eden Hasançebi şöyle konuşuyor: "Artan filomuza bağlı olarak eleman ihtiyacı duyulacak olan departmanlara yetiştirilmek üzere veya tecrübeli eleman alınması planlanıyor. Net bir rakam veremesek de uçak başına 50 kişinin işe alınmasını düşünüyoruz. Öncelikle uçuş işletme, kabin hizmetleri ve teknik departmanlara eleman alınması düşünülüyor. Artan filomuza bağlı olarak diğer departmanların netleşecek eleman ihtiyacını uçuş programımıza göre belirlemeyi planlıyoruz."
Havacılık sektörünün diğer sektörlere göre daha çok teknik bilgi gerektirdiğini kaydeden Hasançebi, periyodik olarak gerçekleştirilen personel eğitimlerini şirket bünyesinde eğitim sertifikalarına sahip eğitmenlerce veya dışarıdan alınan eğitim programlarıyla gerçekleştirdiklerini söylüyor. Şirket, uçuş işletme, kabin hizmetleri ve teknik departmanlarının dönemsel olarak aldıkları zorunlu eğitimlerin yanında müşteri memnuniyeti ve uçuş güvenliğini içeren eğitimlere de ağırlık veriyor.
FLY AIR
Hostes olmak için lise, kaptan pilot olmak için üniversite mezun olmak gerekiyor Ticari pilot olmak için lise mezunu olmak ve 1. sınıf sağlık raporu almak gerekiyor. Bon Air Genel Koordinatörü ve Emekli Hava Pilot Tuğgeneral Bican Erşakır, her ne kadar lise mezunu olmak sertifika almak için yeterli olsa da lise mezunlarının ikinci pilot olarak kaldıklarını, kaptan pilot olamadıklarını çünkü kaptan pilot olarak üniversite mezunlarının tercih edildiğini belirtiyor. Özel pilot lisansı (PPL) için asgari 17 yaşında ve lise mezunu olmak, 1. veya 2. sınıf sağlık raporu almak gerekiyor. Hostes olmak için de lise mezuniyeti yetiyor.

DUHA HAVACILIK
Hem hostes hem de pilot yetiştiriyor
Hem hosteslik hem de pilotluk eğitimleri veriliyor. Hostes olmak için lise mezunu ve 18 - 30 yaşları arasında olmak gerekiyor.
PPL (Özel Pilot lisansı)'de 40 + 5 (gece) saat uçuş, 108 saat teorik eğitim veriliyor. CPL (Ticari Pilot Lisansı) için 25 saat uçuş, 200 saat teorik eğitim alınıyor. IR (Aletli Uçuş Sertifikası) 50 saat uçuş, 200 saat teorik;
ME (çok motor setifikası) 12 saat uçuş, 9 saat teorik eğitimden oluşuyor. PPL - IR - CPL lisansları 200 saat uçuş, 508 saat teorik; PPL - IR - CPL - ME lisansları için de 212 saat uçuş, 517 saat teorik eğitim almak gerekiyor.
PPL (Özel Pilot Lisansı)
Süre: Hosteslik 9 hafta,
Ücret: Hosteslik Bin 750 euro + 500 euro kayıt ücreti. PPL 8 bin 350 euro, CPL 4 bin 175 euro, IR 8 bin 350 euro, ME 7 bin 350 euro, PPL - IR - CPL 33 bin 400 euro, PPL - IR - CPL - ME 40 bin 750 euro. CPL (time building) 12 bin 525 euro

DEULCOM
Sertifikalar yurtiçi ve yurtdışında geçerli
Turizm eğitim programları arasında yer alan hosteslik, uçuş ve yer hostesliği olmak üzere iki bölüme ayrılıyor. En az lise mezunu 18 - 25 yaş arasındaki adaylar programlara başvurabiliyor. Yer hosteslerinde boy kıstası aranmazken, uçuş hostesliği eğitimine katılacaklarda 1.60 - 1.75 santimetre boy uzunluğu aranıyor. Hosteslerin İngilizce, Almanca, Fransızca gibi yabancı bir dili iyi derecede bilmeleri gerekiyor.
Mezunlar, gerek yurt içinde gerekse yurt dışında geçerli sertifikalarla, yerli ve yabancı tüm havayollarında kabin memuru olarak görev alabilirler. Ayrıca mezunlar almış oldukları Milli Eğitim Bakanlığı'ndan onaylı uçuş hostesliği veya yer hostesliği sertifikası ile özel öğretim kurumlarında, havalimanlarının eğitim departmanlarında ve üniversitelerde eğitim verebilirler. Hava taşımacılığı yapan tüm kuruluşların yolcu hizmetleri departmanlarında iş olanakları söz konusu.
Süre: Hosteslik iki buçuk ay. İngilizce ağırlıklı olursa Malta'da 2 hafta Conversation eğitimleri de dahil olmak üzere bir tam yıl sürüyor.
DEULCOM INTERNATIONAL

BON AIR
Üniversite mezunu olanlar tercih ediliyor
PPL (Özel Pilot Lisansı), CPL (Ticari Pilot Lisansı) verme yetkisi bulunuyor. Asgari lise mezunu olmak şart. Kaptan pilot olmak içinse üniversite mezunu olmak önemli. Lise mezunları CPL belgesi alabiliyor ancak ikinci pilot olarak kalıyor, kaptan pilotluğa yükselemiyor.
PPL için asgari 50 saat uçuş, 110 saat yer dersi almak gerekiyor. PPL'yi alan biri iyi görerek yani hava şartlarının uygun olduğu zamanlarda, tek motorlu uçaklarla uçabiliyor.
CPL almak için IR (Aletli Uçuş Sertifikası) alınıyor. 3 hafta yer dersi, aletle uçuş asgari 50 saat. Aletli uçuşla ilgili bakanlığın yaptığı sekiz sınavı geçmek gerekiyor. Bunlardan sonra CPL uçuşuna geçiliyor. 25 saat sürüyor. CLP'den de 8 sınava giriliyor. Sınavlar verilirken 75 saat (time building) uçması gerekiyor. Ticari lisans almak için toplam 200 saat uçmak gerekiyor.
Untitled Document



Saat: 18:54

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık