Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Duygusal Uyum Güçlüğü

Gösterim: 1848 | Cevap: 1
3
  • 3 Gönderen _PaPiLLoN_
_PaPiLLoN_
21 Haziran 2009 21:19   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

Duygusal Uyum Güçlüğü

Duygusal Uyum Güçlüğü

Duygusal Uyum Güçlüğü: Sağlık durumu, zihinsel ve duyusal faktörlerle açıklanamayan; bireyin kendisi ve çevresiyle dengeli, doyurucu ilişki kurma ve sürdürmede güçlük çekme, genel bir mutsuzluk ve depresyon hâli, bireysel veya okul problemleriyle ilgili korku, tırnak yeme, parmak emme ve benzeri fiziksel belirtilerden bir veya birden fazlasının uzun süreli olarak ortaya çıkması nedeniyle eğitim performansının ve sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesi durumudur.

Sosyal Uyum Güçlüğü: Madde bağımlılığı, yetersiz beslenme, göç, suç işleme, suça yönelme, çalışma, ihmâl, istismar ve terk edilme gibi riskli hayat şartlarından dolayı bireyin eğitim performansının ve sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesine denir.


Özellikleri

• Sosyal, duygusal, iletişimde uyum güçlükleri gözlenir.
• Dikkat dağınıklığı, okul başarısı ve arkadaş ilişkilerinde problemler sıklıkla ortaya çıkar.
• Suça yönelme ve aşırı risk alma özellikleri gösterebilirler.
• İçe dönüklük, sosyal ilişkilerde zayıflık veya aşırılıklar gözlenebilir.

Kimi bireylerde yetişme koşullarından, olumsuz aile tutumlarından (aşırı koruyuculuk, ilgisizlik, şiddet v.b.) maddi yetersizliklerden, sosyal, kültürel olanaksızlıklardan dolayı bu farklılıklar daha ileri düzeyde görülerek, olumsuz davranış örüntüleri şeklinde ortaya çıkabilmektedir. Bireye bu olumsuz davranışları öğreten yukarıda sayılan süreçler dikkate alınmadan bakıldığında ve değerlendirildiğinde de bu bireyler duygusal ve davranış bozukluğu gösteren birey olarak görülmektedir.

Nedenler:

İnsan davranışları bir çok etmenin sonucu olarak meydana gelmektedir.Duygu ve davranış bozukluğunun nedenlerini açıklamada yaşanan sorunların başında insan davranışların tek bir nedenin sonucu olarak açıklanmaya çalışılmasıdır.Yine farklı kuramsal yaklaşımların farklı açıklamadan bakmaları konunun daha karmaşık hal almasına neden olmaktadır.Duygu ve davranış bozukluğunun nedenleri belirlemede karşılaşılan güçlüklere ve kuramsal yaklaşımlarının farklı açılardan bakmalarına rağmen duygu ve davranış bozukluğuna neden olan etmenler biyolojik ve çevresel olmak üzere iki grupta toplanmaktadır.

Biyolojik Etmenler: Günümüzde insan davranışlarını biyolojik yapının etkilediği kabul edilmektedir.Bununla birlikte biyolojik özellikler tek başına bireylerdeki Duygu ve davranış bozukluğunun nedeni olarak görülmemektedir.Her birey biyolojik yapısının bir sonucu olarak doğuştan bazı eğilimlerle dünyaya gelmektedir.Daha sonraki yıllarda yaşanılan çevre ve edinilen deneyimler bu eğilimleri biçimlendirmektedir.Örneğin, doğuştan zor yaradılışta olan bir birey, yaşantılarının sonucunda farklı bir kişilik sergileyebilmektedir.Bu yönüyle biyolojik etmenleri çevresel etmenlerden ayırt edebilmek oldukça güç olmaktadır

Çevresel etmenler: Çevresel etmenler bireyin davranışlarında etkili olan her çeşit olaylardır ve ev ve okul ortamlarıyla yakından ilişkilidir(Eripek,1998).Bu yönüyle çevresel etmenler okul etmenleri ve aile etmenleri olarak iki grupta ele alınmaktadır.

Aile Etmenleri: Birey, yaşamının ilk yıllarını ev ortamlarında ailesiyle geçirmektedir.Bu yıllar aynı zamanda bireyin kişilik özelliklerinin biçimlendiği yıllardır ve ailenin bireye yönelik davranışları, bireyin kişilik yapısının temelini oluşturmaktadır(Eripek,1998).Ailenin olumlu ve yapıcı davranış ve yaklaşımları bireyin pozitif davranışlar geliştirmesine yardımcı olduğu gibi bunun tersine olumsuz ve yıpratıcı davranış ve yaklaşımlar bireyin problem sayılabilecek negatif davranışlar geliştirmesine neden olduğu biline bir gerçekliktir.

Okul Etmenleri: Bireyin duygusal gelişiminde aile yaşantısının yanı sıra okul yaşantısının önemli oranda etkili olduğu bilinmektedir.Okul ortamı birey için aileden sonra yeni bir psikolojik ortamdır ve okul arkadaşları , öğretmen davranış ve yaklaşımları,okul kuralları ve okul çalışmaları bireyin duygu ve davranışlarının şekillenmesine neden olabilmektedir.Bunun yanında bireyin okul başarısı yada başarısızlığının duygu ve davranış gelişimini etkilediği yapılan araştırmalar göstermektedir.

Kaynak: Karşıyaka RAM
ThinkerBeLL, asla_asla_deme ve adsız bu mesajı beğendi.
yelzzz
27 Nisan 2012 02:00   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

Cvp: Duygusal Uyum Güçlüğü

Duyusal uyum ile duyarsızlaşma arasındaki temel fark, duyusal uyumda uyarıcının belirli bir süre sonra hissedilmemesi, duyarısızlaşmada ise söz konusu davranışın zayıflamasıdır (uyarıcının az da olsa hissedildiği halde tepkilerin azalması, az verilmesi durumu). Yani bir birey, bir durumla çok kez karşı karşıya kaldığında, bireyin söz konusu davranışa tepkisini giderek yitirmesidir duyarsızlaşma.


Alıntı..
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Duygusal Uyum Güçlüğü Konusuna Benzer Konular

Çocuklarda Aksama ve Yürüme Güçlüğü
Gönderen: zamangezgin1453 Forum: Kadınca
Cevap: 0
Son Mesaj: 4 Ekim 2013 10:51
Disfaji (Yutma Güçlüğü)
Gönderen: Valeria Forum: Hastalıklar
Cevap: 0
Son Mesaj: 9 Şubat 2012 12:28
Öğrenme Güçlüğü
Gönderen: ahmetseydi Forum: Psikoloji ve Psikiyatri
Cevap: 1
Son Mesaj: 16 Ağustos 2010 23:17
Öğrenme güçlüğü için ne yapılmalıdır?
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 2
Son Mesaj: 8 Ocak 2010 16:47
Cevap: 7
Son Mesaj: 7 Ocak 2009 19:38
Sayfa 0.203 saniyede 9 sorgu ile oluşturuldu