Arama

Arzu Başaran

Güncelleme: 15 Kasım 2006 Gösterim: 7.391 Cevap: 1
NihLe - avatarı
NihLe
Ziyaretçi
15 Kasım 2006       Mesaj #1
NihLe - avatarı
Ziyaretçi
1963 İstanbul'da doğdu.
1985 İstanbul Devtel Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bolümü'nü bitirdi.
Sponsorlu Bağlantılar
1989 İtalyan Hükümeti'nin bursuyla Roma'da Modern Sanatlar Müzesinde araştırma bursunu tamamladı.
2000 Fransız Konsolosluğu aracılığı ile CİT_ Deş Arts Paris Bursu

Kişisel Sergiler:
1987 Galleria D'arte Papülione, Perugia-Italya
1992 Urart Sanat Galerisi, İstanbul
1996 Atatürk Kültür Merkezi, İstanbul
1999 Siyah Beyaz Sanat Galerisi, Ankara
2000 Galeri Apel, İstanbul

Grup Sergileri:
1989 l .İstanbul Bienali, AKM, İstanbul
1991 "Çıplak Maya/Aktarımlar" Urart Sanat Galerisi, İstanbul
1997 Uluslararası Akdeniz Bienalı, Tunus
1997 "Paravanlar" Urart Sanat Galerisi, İstanbul
1998 "Yüzyüze" Atina/istanbul, Atina

Alıntıdır

Biyografi Konusu: Arzu Başaran nereli hayatı kimdir.
NihLe - avatarı
NihLe
Ziyaretçi
15 Kasım 2006       Mesaj #2
NihLe - avatarı
Ziyaretçi
El yapımı kağıt üzerine gerçekleştirdiği çalışmaları ve portreleriyle tanınır. 1980-85 arasında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Özdemir ALTAN atölyesinde eğitim gören Başaran, 1983, 1985 ve 1986 yıllarında Günümüz Sanatçıları İstanbul Sergilerine katılmış; 1984’te Gösteri Dergisi Altın Fırça Yarışması’nda Birincilik, 1985’te de 46. Devlet Resim Heykel Sergisi’nde Başarı Ödülü kazanmıştır.

Sponsorlu Bağlantılar
İlk kişisel sergisini 1986’da İstanbul’da Galeri Berk’te açan Başaran, 1989’da İtalyan Hükümeti Araştırma Bursu ile Roma’ya gitmiş ve Roma Modern Sanatlar Müzesi’nde araştırmalarda bulunmuştur. Bugüne kadar (2005) 20 kişisel sergi açan Başaran, aralarında 2. Uluslar arası İstanbul Bienali (1989), Tokyo’daki Çağdaş Türk Sanatı Sergisi (1991), Tunus’taki 1. Uluslar arası Akdeniz Ülkeleri Bienali (1997), Yüz Yüze İstanbul-Atina Sergisi’nin (1998), de bulunduğu çok sayıda uluslararası etkinlikte yer almıştır.

İlk dönem çalışmalarında kahverengi tonların hakim olduğu ve portrenin belirgin olduğu figüratif soyut tuvaller gerçekleştiren Başaran, 1990’ların ilk yarısında el yapımı kağıtlar üzerine hayvan dizileri gerçekleştirmiş; 2000’lerde ise portreye ağırlık vermiştir. Özellikle otoportrelerinde, arka planı belli belirsiz bir dokuyla sunan ve izleyicinin bakışını doğrudan porteye çeken Başaran, bu yolla Doğu toplumundaki “bakış”, “nazar” gibi olguları sorgulamıştır. 2001’de İstanbul Contemporary Art Marketing (C.A.M.) Galeri’de açtığı kişisel sergisinde yakın çevresinden kişilerin portrelerini yapan sanatçı, aynı serginin ikinci salonunda kağıt malzeme üzerine çocuk giysilerinden gençlik giysilerine kadar kadın giysilerini işleyerek mekana yönelik bir düzenleme gerçekleştirmiş ve bu yolla kadın kimliği, bellek gibi kavramları portreler ile birleştirmiştir.

2003’te katıldığı İstanbul Dolmabahçe Kültür Merkezi’ndeki Sudaki Suret adlı karma sergide Diyarbakır, Mardin ve Urfa’ya ithaf ettiği üç çalışmada, bölge insanını çağrıştıran hüzünlü yüzleri, bölgeyi anımsatan bir geri planın önüne yerleştiren Başaran, 2005’te İstanbul Galeri Apel’de açtığı son kişisel sergisi İhlal’de ise, gazetelerin üçüncü sayfa haberlerine konu olan çocukları resimlemiş ve çocukların bu haberlerde nesneleştirildiği, kimliksizleştirildiği düşüncesinden yola çıkarak çocuk portrelerini çerçevesiz, boş alanlar üzerine, çizgiyle anlatılabilecek bir biçimde çizerek yan yana yerleştirmiş ve bu sergisinde de bedenin nesneleşmesi sorunu üzerine yoğunlaşmıştır.

Ad:  zarb05.jpg
Gösterim: 557
Boyut:  22.4 KB Ad:  zarb32.jpg
Gösterim: 491
Boyut:  22.5 KB

Ad:  zarb07.jpg
Gösterim: 617
Boyut:  27.0 KB

Ad:  zarb06.jpg
Gösterim: 511
Boyut:  23.3 KB Ad:  zarb08.jpg
Gösterim: 465
Boyut:  33.4 KB
forumuz.biz


Benzer Konular

1 Ağustos 2008 / thedoctor_611 Sinema tr
6 Aralık 2006 / BARIŞ Edebiyat tr
26 Eylül 2009 / Daisy-BT Müzik tr
14 Eylül 2011 / Jumong Müzik tr
9 Mart 2009 / virtuecat Sinema tr