Hakkı Torunoğlu
(1926-1984, Sivas). Ressam
Sponsorlu Bağlantılar
Üslubu
Hakkı Torunoğlu, çoğunlukla tuvallerinde, betimleyici figüratif olarak köylü işçileri ve kırsal kesim manzara çalışmıştır. Resimlerinde, köylülerin yaptıkları iş, çektikleri zorluklar, ve yoğun biçimde kırsal kesimin duygusal ve doğal atmosferi yansıtılmaktadır. Genellikle duralit üzerine yağlı boya ve karton üzerine çini kullanmıştır. Torunoğlu, sanat insan ilişkisini, tohum toprak ilişkisine benzeterek, sanat ile toplum arasındaki ilişkinin kendisi için önemini vurgulamaktadır. Bir röportajında, 'Önce sevgiyle başladım. Doğanın ve tüm kırsallığıyla karabasanı, kerpici, ağıdı, türküsü ve çilesiyle toprağımın insanlarının resmini yaptım' diyerek bu ilişkiyi pekiştirmektedir. Resminin kaynağını, insanın en yüce varlık olmasından ve diğer canlı cansız tüm varlıklarla olan derin ilişkisinden, insan emeğinden aldığını söyler ve doğayı bir tiyatro sahnesi gibi görür. Resimleri incelendiğinde, bu etki açıkça görülebilir. Doğa bütün duygusallığıyla, tıpkı bir sahne gibi tuvallerin arka planını saygılı ve özellikle renkleriyle etkileyici biçimde doldurur. Ayrıca tuvallerinde, İzlenimci (empresyonist) öğeler okunabilir. İbrahim Balaban ile dostluğu göz önünde bulundurulursa, iki ressamın konuyu ele alış benzerliği görülebilir.
Biyografi Konusu: Hakkı Torunoğlu nereli hayatı kimdir.
Gerçekçi ol imkansızı iste...