Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Tiziano Vecellio

Gösterim: 20570 | Cevap: 3 Tiziano Vecellio kimdir, nereli, hayatı.
  • tiziano kimdir
  • tiziano vecellio
  • tiziano vecellio hayati
8
  • 4 Gönderen ThinkerBeLL
  • 2 Gönderen MaRCeLLCaT
  • 2 Gönderen ThinkerBeLL
8 Nisan 2009 01:40   |   Mesaj #1   |   
ThinkerBeLL - avatarı
VIP Özel Üye-VIP
Istanbul TR

61410
11.504 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 18-02-2009

Tiziano Vecellio (Tiziano Vecellio Kimdir? - Tiziano Vecellio Hakkında)

Titian (Tiziano Vecellio)
Resim sanatının babası sayılan Titian (Tiziano Vecellio)’ın doğum tarihi bir bilmece, daha doğrusu bir rakamlar kördüğümüdür. 1476-1477 yıllarında doğmuş olması ihtimali olmakla beraber, bazı kayıtlara göre bu tarihin 1488 veya 1489 olması da muhtemeldir.
İtalyan ressam Titian, Yüksek Rönesans’ın temsilcisi ve Venedik Okulu’nun en büyük ustasıdır. 9 yaşındayken Venedik’te Sebastiano Zuccato’nun atölyesine çırak olarak girdi. Daha sonra ustası tarafından Gentile Bellini’nin yanına verildi.
1513’te Venedik’te kendi atölyesini kurdu. 1516’da Giovanni Bellini’nin ölümünden sonra Venedik’in en büyük ressamı durumuna geldi. Santa Maria Gloriosa dei Frari Kilisesi için yaptığı Meryem’in Göğe Yükselmesi adlı resimden sonra karşılayamayacağı kadar çok sipariş almaya başladı. 1519-1526 arasında Venedik’in çeşitli kiliseleri için resimler yaptı.
İlki 1530, ikincisi de 1532-1533 yıllarında resim yapmak üzere Roma-Germen İmparatoru XV. Charles (Charles Quint) tarafından iki kez Bologna’ya çağrıldı, 1533’te İmparatorluğun resmi ressamlığına getirildi. 1540 papa III. Paulus’un çağrısı üzerine gittiği Roma’da görkemli bir biçimde ağırlandı. Papalığa hizmetleri nedeniyle Roma vatandaşlığına alındı. 1548’de çağrıldığı Augsburg’da XV. Charles’in ve oğlunun, gelecekteki İspanya Kralı II. Felipe’nin, Saksonya Elektörü Johann Friedrich’in ve çevrelerindeki soyluların portrelerini yaptı.
1550'den sonra bir daha Venedik’ten ayrılmadı. 1576 yılında bir veba salgını sırasında öldü.
Titian sanatındaki gelişme üç döneme ayrılır. Çıraklık dönemi, ustası Giorgione’in etkisi altındadır. Bu etki öylesine güçlüdür ki, uzmanlar Giorgione’in son dönem ürünleri ile Titian’ın başlangıç yapıtlarının hangisine ait olduğunu kesinlikle anlayabilmiş değildir. Yaklaşık olarak 1520-1545 arasını kapsayan ikinci döneminde Titian, başlangıçtaki üslubunun özelliklerini daha da belirginleştirmiştir. Dinsel yapıtlarındaki figürlerin ruhsallığı, mitolojik yapıtlarındaki figürlerinin ise duyumsallığı artmıştır. Rengi, zaman zaman tek bir rengin çeşitlenmesine dayanan bir tekdüzelik içinde kulanmış, ama bu onun yoğun bir renkçilik anlayışı geliştirmesini engellememiştir. Titian’ın olgunluk dönemi üslubu, ruhsallık boyutunun giderek daha özgürce bir anlatıma dönüşmesiyle belirginlik kazanır. Üslubu yaşadığı çağda, Tintoretto dışında hiçbir ressam tarafından anlaşılmamıştır.
Ünlü Alman şairi ve fikir adamı Goethe, Titian’ın son resimleri için şöyle demiştir:
“Sanatçı gençlik çağlarında taştan daha sağlam olarak inşa ettiği eserlerini son yıllarında sadece birer sembol halinde çizdi. Yani önceleri bir kadife kumaşı en ince ayrıntılarına kadar işlerken, sonradan aynı kadifeyi sadece fikir olarak vermekle yetindi.”
Venedik Okulu’nun ve başka İtalyan ustaların bir çoğu onun üslubunu ruhsuz bir biçimde kopya etmişlerdir.
Venus and Cupid with a Partridge, 1550
David and Goliath


MaRCeLLCaT
9 Nisan 2009 19:57   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
KisukE UraharA ve ThinkerBeLL bu mesajı beğendi.
Son düzenleyen KisukE UraharA; 10 Nisan 2009 07:54. Sebep: Kırık Link
10 Nisan 2009 01:06   |   Mesaj #3   |   
ThinkerBeLL - avatarı
VIP Özel Üye-VIP
Istanbul TR

61410
11.504 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 18-02-2009
Urbino Venüsü
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Urbino Venüsü
Tiziano Vecellio, 1538 Yağlıboya, 119 × 165 cm Uffizi Galerisi, Floransa


Urbino Venüsü, İtalyan ressam Titian'ın 1538 yılında çizdiği yağlıboya tablodur. Tabloda, Venüs olduğu düşünülen çıplak bir genç kadın, Rönesans dönemine ait bir sarayın gösterişli ortamında, bir kanepe ya da yatak üzerinde uzanmış olarak betimlenmiştir. Tablo, Floransa'daki Uffizi Galerisi'nde sergilenmektedir.

İçerik
Resimdeki kadının duruşu, Giorgione'nin Uyuyan Venüs (yak. 1510) isimli tablosuna dayanmaktadır. Ancak Titian, Giorgione'nin resmindeki uzaklık yerine, daha şehvetli bir duruşu tercih etmiştir. Resimdeki kadın figürü, temsil ettiği tanrının özellikleri göstermeyecek şekilde, klasik veya alegorik süslemelerden yoksundur. Böylece resmin erotik olması sağlanmıştır. Venüs'ün tablodaki samimi duruşu dikkat çekicidir. Çıplak oluşunu hiç umursamadan, doğrudan izleyiciye bakar. Sağ eli bir çiçek demedi tutmaktayken, sol eli kışkırtıcı biçimde resmin merkezine yerleştirilmiş olan cinsel bölgesini gizler. Kadının hemen ardındaki köpek sadakati temsil eder. Genelde sadıklığı simgeleyen köpek imgesinin uyumakta oluşu, resimdeki kadının sadakatsiz olduğunu düşündürür.


Yapılışı
Kapağının içi bir resimle süslenmiş olan cassone örneği. Urbino Venüsü de böyle bir sandığı süslemek amacıyla sipariş edilmişti.


Tablo ressama, Urbino Dükü Guidobaldo II della Rovere tarafından sipariş edildi. Resim aslında, İtalya'da geleneksel olarak düğün armağanı olarak verilen ve cassone olarak adlandırılan sandıklardan birini süslemek amacıyla kullanılacaktı. Resmin arka planında bu tür bir sandığı karıştırmakta olan hizmetçiler, Venüs'ün elbiselerini ararken betimlenmiştir. İçeriğinin aşırı erotik oluşu resmin, dükün evleneceği oldukça genç eşi için bir eğitici model olarak tasarlandığını akla getirir.

Tepkiler ve Etkileri
1880 tarihli gezi kitabı Yurtdışında Bir Serseri'de Mark Twain, Urbino Venüsü hakkında "dünyanın sahip olduğu en çirkin, en aşağılık, en müstehcen resim" dedi. Ayrıca resmin "bir genelev için ısmarlandığını ama biraz fazla ağır olduğu için reddedildiğini" öne sürdü ve mizah yollu "resmin kamuya açık bir sanat galerisi haricindeki herhangi bir yer için ağır olduğunu" belirtti.
Urbino Venüsü Édouard Manet'nin Olympia tablosuna ilham verdi. Ayrıca Sarah Dunant'ın In the Company of the Courtesan isimli kitabındaki Fiammetta Bianchini karakteri de bu tablodan ilhamla oluşturuldu.

Benzer Tablolar
Giorgione, Uyuyan Venüs, yak. 1510


Manet, Olympia, 1863

KisukE UraharA ve _Yağmur_ bu mesajı beğendi.
11 Aralık 2012 15:00   |   Mesaj #4   |   
_Yağmur_ - avatarı
SMD MsXTeam
Ankara

18993
19.262 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 16-04-2010
Tiziano Vecellio (1488-1490 arası Pieve di Cadore/İtalya-1576 Venedik),
MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi

Venedikli ressam. Gençliğinde, resim öğrenmek üzere Venedik'e gitti. Önce Centile ve Giovanni Bellini'nin atölyelerinde çalıştı. 1507'de, üslubundan büyük ölçüde etkilendiği Giorgione'nin asistanı oldu. Tiziano, Giorgione'nin ölümünden sonra onun yarım kalan birçok yapıtını bitirdi. Bellini'nin ölümünden sonra (1516), Venedik hükümet ressamlığına getirildi. Bunu izleyen on yıl içinde en önemli yapıtlarını ortaya koydu. Bunlar arasında, Venedik'teki bir kilise için yaptığı iki büyük mihrap resmi önemlidir. Bu resimler, Venedik'in yüksek Rönesans'ın merkezi hâline gelmesine yol açtı. Çağdaşları tarafından bir dâhi olarak değerlendirilen Tiziano, kralların, papaların ve soyluların resimlerini yaptı. Yaşamı boyunca başyapıt niteliğinde birçok portre, dinî ve mitolojik konulu resim ortaya koydu.
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Tiziano Vecellio Konusuna Benzer Konular

Tiziano Ferro - 10 Piegamenti
Gönderen: d_n_z Forum: Yabancı Şarkı Sözleri
Cevap: 0
Son Mesaj: 16 Mayıs 2014 11:19
Tiziano Ferro - Indietro
Gönderen: jumong Forum: Yabancı Şarkı Sözleri
Cevap: 0
Son Mesaj: 3 Mart 2013 23:19
Tiziano Ferro
Gönderen: KisukE UraharA Forum: Müzik ww
Cevap: 11
Son Mesaj: 6 Nisan 2011 22:30
Tiziano Ferro - Stop! Dimentica
Gönderen: RoSSoRoSe Forum: Yabancı Şarkı Sözleri
Cevap: 0
Son Mesaj: 30 Mayıs 2008 10:19
Tiziano Ferro - Perdono
Gönderen: RoSSoRoSe Forum: Yabancı Şarkı Sözleri
Cevap: 0
Son Mesaj: 30 Mayıs 2008 10:16
Sayfa 0.238 saniyede 11 sorgu ile oluşturuldu