Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Kasım 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Uçak Nasıl Havalanır?
Havalanmanın ardında "Bernaulli ilkesi"(
Akışkanlar Mekaniğinin Temel İlkesi) yatmaktadır. Bir akışkanın hızı arttıkça sıvıdaki basınç azalır. Uçak kanatlarının üst yüzeyleri dışbükey , alt yüzeyleri ise neredeyse düz olarak tasarlanmıştır. Bu da kanadın üst kısmındaki havanın alttakinden daha hızlı hareket etmesine yol açar.

Hava sıkıştırılamaz; kütle ve enerjinin korunumu ilkesi hava içinde geçerlidir. Yani kanadın üst kısmından geçen havanın aynı süre içinde daha uzun bir yol katetmesi gerekir. Bu durumda Bernaulli ilkesi bize kanadın altındaki basıncın üstündekinden daha yüksek olacağını söyler; bu da uçağın havalanmasına olanak verir.

Uygulamada havanın kanatlara yapışmasının ve vizkoz (Akmazlık sonucu ortaya çıkan) kuvvetinin de hesaba katılması gerekir. Aeorodinamik havalanma kuramı bir bütün olarak oldukça karmaşıktır ; ancak kuram içinde kanat çevresindeki hava akışının dalgalı bir hareketle ilerlemesinin etkisi olduğu çok açıktır. Dolaşım hızı kanadın üzerinde havanın akış hızına etki eklenirken , kanadın altında ters yönde bir etki yapar; bu da havalanmayı daha kolay hale getirir.

Hava akımının akışını açık havada koşarken veya rüzgara karşı dururken veya bu ikisinin bir bileşimi olarak rüzgarda koşarken rahatça hissedebilirsiniz.
Son düzenleyen nötrino; 17 Haziran 2015 11:46 Sebep: Yazım yanlışı ve gereksiz ayrıntı!