Arama

İmar Affı Kanunu - Tek Mesaj #4

asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
3 Eylül 2009       Mesaj #4
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
İKİNCİ KISIM
TAPU SİCİL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK İŞLEMLER

1 - Gecekondulara Tapu Tahsis Belgesi Verilmesi

2981 sayılı Kanunun değişik 10 ncu maddesinin (a) fıkrası ile; Hazine, belediye, il özel idarelerine ait veya Vakıflar Genel Müdürlüğünün idaresindeki araziler üzerinde yapılmış gecekonduların sahiplerince bu Kanunla tanınan süreler içerisinde ilgili idarelere müracaat ederek yeminli bürolara başvuranlara başvuru tarihinden itibaren yeminli özel teknik bürolarca ilgili idarelere devredilen dosyaların da ilgili idarece 2 ay içerisinde işlemlerinin sonuçlandırılıp hak sahiplerine tapu tahsis belgesi verileceği hükmü getirilmiştir.
Tahsisi yapacak idareler, bu Kanun hükümlerinden yararlanmak için müracaat eden gecekondu hak sahiplerinin, müracaat formuna eklediği ve yeminli özel teknik bürolarca doldurulmuş tesbit ve değerlendirme belgelerinden yararlanmak suretiyle gecekondunun durumunu tesbit ettirerek, hak sahiplerine (400) m2 den fazla olmamak üzere araziyi tahsis edeceklerdir. (400 m2 den fazla alan işgal eden yapılarda, fazlalıkların ne şekilde değerlendirileceği kanunun 9/b maddesinde açıklanmıştır.)
Görevli idarenin gecekondu hak sahiplerine yapacağı tahsis için lüzumlu olan tapu tahsis belgesi daha önceden gönderilmiş olup, ihtiyaç anında bulunmadığı takdirde örneğine uygun şekilde teşkilatımızı veya görevli idarelerce çoğaltılması mümkündür.
Tapu tahsis belgesi, İstanbul Boğazı sahil şeridi öngörünüm bölgeleri ile Çanakkale Boğazında 2 Haziran 1981 tarihinden, bu alanlar dışında ise 10 Kasım 1985 tarihinden önce Hazine, belediye, il özel idarelerine ait veya Vakıflar Genel Müdürlüğünün idaresindeki arsa ve araziler üzerinde yapılmış gecekondulara verilecektir.
Bu belgelerin ilgili bölümleri, yeminli özel teknik bürolar ve tahsisi yapacak idare tarafından belgenin arka sahifesindeki açıklamalara göre üç nüsha olarak doldurulacaktır.
Tapu tahsis belgesinin (1 ve 2) nolu bölümlerindeki bilgiler tapu sicili ile karşılaştırılıp uygunluğu anlaşıldıktan sonra (7) numaralı bölümün boş kısımlarına tarih ve yevmiye numarası yazılarak tapu sicil müdürü tarafından mühür konulmak suretiyle imzalanacaktır.
Tahsise konu taşınmaz malların tapu kütük sahifelerinin, (kadastro görmeyen yerlerde zabıt defterinin) beyanlar hanesine ilgili idarece, belgenin 1,3,4 ve 6 ncı bölümlerinde verilen bilgilere dayanılarak (haritasında ...........numaralı ..............m2 yüzölçümlü gecekondu hak sahibi....................'ya tahsis belgesi verilmiştir. ....../....../Y. No: "şeklinde belirtme yapılacaktır. Belirtmelerin fazla olması sebebiyle beyanlar hanesi yetersiz kalıyorsa, Tapu Sicil Tüzüğünün 85 inci maddesi kıyasen uygulanarak, beyanlar hanesine "298 sayılı Kanuna göre yapılan tahsislere ait liste, kütük sahife dosyasındadır" şeklinde belirtme yapıldıktan sonra tahsislerin yazıldığı listeler kütük sahife dosyasında mahafaza edilecektir. Aynı parselle ilgili olarak sonradan gelen talepler de bu listeye yevmiye ve tarih sırasıyla ilave edilecektir.
Bu belirtme yapıldıktan sonra tapu tahsis belgesi'nin, birinci beyaz nüshası evrakı müsbite olarak kütük sahife dosyasında saklanacak, diğer beyaz nüshası, tahsisi yapan idareye zimmet karşılığında teslim edilecektir. Sarı zeminli birinci nüsha tapu tahsis belgesi gecekondu hak sahibine verilecektir. Tapu tahsis belgesinin tanzimine esas teşkil edecek belgeler görevli idarece saklanacağından tapu sicil müdürlüklerince bu belgeler istenmiyecektir.
Tapu tahsis belgesi verildikten sonra, gecekondunun, hak sahibini niteliklerini taşıyan bir başka kişiye haricen satılması halinde, tahsisi yapan idarenin talebi üzerine daha önce yapılan belirtme terkin edilerek, yeni hak sahibi adına tahsis belirtmesi yapılacaktır.

2 - Hisseli Arsa ve Araziler Üzerindeki Yapılara Tapu Verilmesi

Kanunun değişik 10 ncu maddesinin (c) fıkrası, üzerinde imar mevzuatına aykırı bina yapılmış hisseli arsa ve araziler ile özel parselasyona dayalı arazilerde imar düzenlenmesi yapılması hususunda 3194 sayılı İmar Kanunun 18 nci maddesinden farkıl olarak valilik ve belediyelere daha geniş yetki vermiş bulunmaktadır. Buna göre valilik ve belediyeler ile özel parselasyona dayalı arazilerde bir nevi taksim yapmak suretiyle müstakil tapu verebileceklerdir.
Valilik ve belediyeler, bu gibi hisseli arsa ve araziler veya özel parselasyona dayalı bir imar adası veya parseli (bir ada bir imar parseli de olabilir) olabilecek büyüklükteki alanlarda binalı veya binasız arsa ve arazileri birbirleriyle, yol fazlalarıyla veya Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerle birleştirmeye, bunları yeniden ada ve parsellere ayırmaya, yapıları, yeniden oluşan imar ada veya parseli içinde kalanları yapı sahiplerine, üzerinde yapı olmayan parselleri diğer hisse sahiplerine müstakil, hisseli veya kat mülkiyet esaslarına göre vermeye ve malikleri adına tescil ettirmeye, tescil işlemi dışında kalan kişilere ait hisseleri, kamulaştırma kanununa göre tesbit edilecek bedelin peşin ödenmesi veya parsel aleyhine kanuni ipotek tesisi suretiyle tapu sicilinden terkin ettirmeye valilik veya belediyeler re'sen yetkili kılınmış olup bu yetkilerini kadastro müdürlüklerine de devredebileceği hükmü getirilmiştir.
Valilik veya belediyelerce yapılan veya özel sektöre yaptırılan ıslah imar planlarının kadastro müdürlüklerince teknik kontrolları yapılacaktır. Bu kontrollarda görülen noksanlıklar ilgili idarece (valilik ve belediyelerce) giderildikten sonra tescil için tapu sicil müdürlüğüne gönderilecektir.
Tapu sicil müdürlükleri, kendilerine intikal edecek ıslah imar planı ile dağıtım cetvellerine göre maliklerin talep ve muvafakatlarını aranmaksızın re'sen tescil işlemlerini yapacaktır.
Tescil işlemi sırasında eski kayıt maliklerinin haklarının zayi olmaması için gerekli kontroller yapılacak, ada dağıtım cetveline göre yer verilmeyen hissedarların hisselerinin akibeti araştırılıp belli olduktan sonra işlem harici hisse kalmamasına dikkat edilerek tesciller yapılacaktır. Hissedarların, hisseleri üzerinde mevcut her türlü ayni ve şahsi haklar, takyitler, dağıtım cetvelleri ile belirlenen yeni parsel veya bağımsız bölüm kütük sahifelerine aynen nakledilerek M.K. 927 nci maddesine göre ilgililerine bilgi verilecektir.
Kayden hisse maliki olmakla beraber, ada dağıtım cetvelerine göre hisselerine karşılık kendilerine yer verilmeyerek, kanuni ipotek tesis edilmek suretiyle bedele dönüşen hisselerin üzerinde mevcut ayni ve şahsi hak sahiplerine, bu haklarının 2981 sayılı Kanun uygulaması sonucunda bedele dönüşerek ipotek tesis edildiği M.K.927 nci maddesi uyarınca duyurulacak ve rehin haklarına ait düşünceler hanesine, ipotek alacağı üzerinde şahsi ve aynî haklar olduğu belirtilecektir.
Bedelin peşin olarak ödenmesi söz konusu ise, tescil işlemi dışında kalan hisse üzerinde mevcut ipotek, haciz vs. takyidler ilgili idareye bildirilerek bedelin ödenmesinde gözönüne alınması istenecek ve hak sahiplerine bilgi verilecektir.

3 - Başkasının Arsa veya Arazisi Üzerindeki Yapılara Tapu Verilmesi

Başkasının arsa veya arazisi üzerine gecekondu yapan kişilerin arazi veya arsa sahibi ile anlaşmaları ve bu Kanundan yararlanmak üzere suresi içinde valilik veya belediyeye müracaat ettiklerinin tesbiti halinde, varsa ıslah imar plânı, yoksa binanın konumu esas alınarak, öncelikle kadastro müdürlüğünce ifraz işlemleri yapıldıktan sonra tapu sicil müdürlüğünde resmi senet düzenlemek ve tapu harçları tahsil edilmek suretiyle devir-temlik talepleri karşılanacaktır. Valilik veya belediyelerce tasdik edilmiş ıslah imar planlarına göre yapılacak ifraz işlemlerinde il idare kurulu veya belediye encümeni kararı aranmasına gerek yoktur. İfrazın mümkün olmaması halinde ise, 2981 sayılı Kanunun kapsamında bulunan yerlerdeki hisseli satışlar, 3194 sayılı Kanunun 18 ve 42 nci maddelerindeki yasak ve ceza kapsamlarına girmediğinden, hisse devir-temlik talepleri karşılanacaktır.
Arsa veya arazi sahibi ile gecekondu sahibinin anlaşamamaları halinde ise, idaremizce yapılacak herhangi bir işlem bulunmadığından mahkemeden alınacak kararlar doğrultusunda işlem yapılacaktır. (Madde 9/c, fıkra 2,3)
Üzerinde gecekondu bulunan arsa veya arazilerin, valilik veya belediyelerce, 9 ncu maddenin c fıkrası uyarınca kamulaştırılması halinde;
a) Arsa ve arazi sahiplerinin, tapu sicil müdürlüklerinde verecekleri rızai ferağ-takririne göre veya Kamulaştırma Kanununun 16, 17 veya 19 ncu maddelerine göre alınacak mahkeme kararına dayanılarak kamulaştıran idare adına tescil edilecektir.
b) Kamulaştırılan arsa veya arazilerde, ilgili idarelerce öncelikle ıslah imar planı yapılacaktır. Bu plan ve dağıtım cetvelelrinde gösterilecek hak sahipleri adına, talep halinde kanuni ipotek tesis edilmek suretiyle, kadastro çalışmaları sırasında kadastro müdürlükle-rince, kadastro çalışmaları tamamlanan yerlerde ise tapu sicil müdürlüklerince resmi senet düzenlenmeden hak sahipleri adlarına tescil işlemleri yapılacaktır.

4 - Hazine - Belediye - İl Özel İdarelerine Ait veya Vakıflar Genel Müdürlüğü İdaresinde Bulunan Arsa ve Araziler Õzerindeki Gecekondulara Tapu Verilmesi

Hazine, belediye, il özel idarelerine ait veya Vakıflar Genel Müdürlüğünün idaresinde bulunan arsa ve araziler üzerine yapılmış gecekondular nedeniyle hak sahibi olarak tapu tahsis belgesi verilenler adına, valilik veya belediyelerce tasdikli islah imar planlarına göre ilgili idarelerce tescil isteminde bulunulması halinde, öncelikle, kadastro müdürlüğünce, ıslah imar planının teknik uygunluğu kontrol edilecektir. Islah imar planında teknik hata veya eksiklik görüldüğü takdirde, hata ve eksikliklerin planı yapan idarece giderilmesinden sonra, ıslah imar planlarına ek olarak gönderilecek dağıtım cetvellerinde hak sahibi olarak gösterilen kişiler adına ifrazen tescil işlemleri süratle yerine getirilecektir.
Dağıtım cetvellerine göre resmi senet düzenlemeden tescili ve kanuni ipotek işlemleri yapılacaktır. Tescili müteakip tapu senetleri imza karşılığında ilgililerine verilecektir.

5 - Hazine Arsa ve Arazilerinin Belediyeler Adına Tescili

Kanunun değişik 10 uncu maddesinin son fıkrasında; belediye sınırları içerisindeki Maliye Hazinesi adına kayıtlı arsa ve arazilerden, üzerinde yapılaşma bulunması sebebiyle ıslah imar planı yapılmış ve yapılacak yerlerde tapu tahsis belgesi verilmiş bulunan arsa ve arazilerin, bu Kanun amacında kullanılmak üzere iktisap tarihine bakılmaksızın, sınırı içerisinde bulunan belediyelere devredileceği hükme bağlanmıştır.
Buna göre, yapılmış veya yapılacak islah imar planlarında kamu hizmeti için ayrılmış veya ayrılacak yerler hariç belediyelerin talepleri, öncelikle kadastro müdürlüklerince mahallen incelenerek Maliye Hazinesine ait arsa veya arazinin tamamı üzerinde yapılaşma yoksa, sadece yapılaşma bulunan kısımlar ifraz edilmek suretiyle belediyenin istemi maliye kuruluşuna duyurulup (sakınca olduğunun bildirmesi hali hariç) belediyeler adına tapu sicil müdürlüklerince tescil edilecek ve sonucundan mahalli maliye kuruluşuna ayrıca bilgi verilecektir. Bu tescil işlemleri belediye ve mücavir alanların dışında özel idareler adına yapılacaktır.

6 - Belediye veya Özel İdare Adına Tescil Edilen Yerlerin Hazineye İadesi

Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan yerlerin valiliğin talebine istinaden belediye veya özel idare adına tescilinden sonra düzenlenecek olan ıslah imar planlarında, genel büt-çeye dahil idarelerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere ayrılan veya bir kamu hizmeti için lüzumlu görülen arsa ve araziler, eski sahibi kamu idarelerine veya o işe tahsis edilmek üzere Hazineye aynı şartlarla geri verileceğinden o idarelerin talepleri uyarınca adlarına tapu sicil müdürlüklerince tescil edilecektir.

7 - Bu Kanuna Göre Kat Mülkiyeti Tesisi

Kanunun 16 ncı maddesinde, bu kanunun uygulama alanına giren yapılarda kat mülkiyetine geçişte, kanunun 8 nci maddesindeki belgelere dayanılacağı açıklanmıştır.
Buna göre, yeminli özel teknik bürolarca bütün bağımsız bölümler için düzenlenecek tesbit ve değerlendirme belgelerine (formlarına) ekleyecekleri, iki kata kadar olan yapılarda röleve planı, üç veya dah çok katlı yapılarda ise, yeminli özel teknik bürolarca veya belediye-lerce tasdik edilmiş inşaat projeleri, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun 2814 sayılı Kanunla değişik 12 nci maddesinin (a) fıkrasında belirtilen inşaat planı ve vaziyet planı yerine kabul edilip ortak maliklerden birinin talebi ile kat mülkiyeti tesis edilecektir.
Tesbit ve değerlendirme belgelerinden yapının henüz tamamlanmadığının anlaşılması halinde yine aynı belgelere dayanılarak kat irtifakı tesis edilebilecektir. Tapu kütüğünün beyanlar hanesinde "kat irtifakı 2981 sayılı Kanun gereğince tesis edilmiştir" şeklinde belirtme yapılacaktır.
Kat irtifakı tesisi veya kat mülkiyetien geçiş için yukarıda sayılan tesbit değerlendirme belgesi ile röleve plan veya inşaat projesi yeterli olup bunların dışında her hangi bir belge aranılmasına ve resmi senet düzenlenmesine gerek yoktur. İstem sahibinin dilekçesi veya düzelenecek tescil istem belgesine göre (Kat mülkiyetine geçişte öncelikle cins değişikliği yapıldıktan sonra) talep karşılanacaktır.
Diğer taraftan, bu kanunun 16 ncı maddesine göre tesis edilecek kat irtifakı veya küt mülkiyeti için Kat Mülkiyeti Kanununun 12 nci maddesinde sayılan diğer belgelerin ibrazı halinde, bunlarda kabul edilecektir.
Ancak, kat mülkiyeti tesis edildikten sonra her bağımsız bölüm için açılan kütük sahifesinin beyanlar sütununa "kat mülkiyeti 2981 sayılı Kanun gereğince tesis edilmiştir" şeklinde bir belirtme yapılacaktır.
Ayrıca, daha önce kat mülkiyetine çevrilmiş ana gayrimenkullere, 634 sayılı Kanunun 44 ncü maddesinde belirtilen kaidelere uyulmadan ilave edilmiş bağımsız bölümlerin de kat mülkiyetine çevrilmesi hususunda Kanunun 16 ncı maddesinin 3 ncü fıkrası ile yeni hüküm getirilmiştir.
Bu hükme göre, imar mevzuatına aykırı olarak inşa edilmiş bağımsız bölümlere, içerisinde inşaat yapılmış bulunan arsanın tamımı için beyan edilen değerden, bu bağımsız bölüme isabet edecek değerin oranı, ilave bağımsız bölümün arsa payı olarak kabul edilecektir. Diğer kat maliklerine ödenecek bedel maliki oldukları bağımsız bölümlerin arsa payları oranında olacaktır.
İlave bağımsız bölümlerin kat mülkiyetine çevrilmesi, bütün mük maliklerinin birlikte müracaatı ve ilave bağımsız bölüm veya bölümleri içine alan tasdikli tadilat projesi ile diğer bağımsız bölümlerin arsa paylarında değişiklik oluyorsa bütün bağımsız bölümleri gösterir, bütün bağımsız bölümlerin arsa paylarında değişiklik olmuyorsa sadece ilave bağımsız bölüm veya bölümler ile arsa payları değişen bağımsız bölümleri gösterir noterden tasdikli listenin ibrazı halinde, resmi senet düzenlenmek suretiyle gerçekleştirilecektir. Kat maliklerinin tamamının birlikte müracaat etmemeleri halinde, kat mülkiyetine geçebilmek için ilgililerin sulh hukuk mahkemelerinden karar getirmeleri gerekir.
Kanunun 16 ncı maddesine, 3290 sayılı Kanunla eklenen fıkra uyarınca yapılacak işlemlerden sadece bağımsız bölümün kayıtlı değeri üzerinden tashih harcı alınacaktır.

8 - Kullanma İzni Alınmış Sayılan Yapılar

Kanunun geçici 2 nci maddesi hükmünce gecekondu olmamak koşulu ile;
a) 6785 sayılı İmar Kanununun yürürlüğe girdiği 17 Ocak 1957 tarihinden önce yapılmış,
b) 6785 sayılı İmar Kanununun ek madde 8 kapsamına giren alanlarda 10 Ocak 1975 tarihinden önce yapılmış,
c) Belediye ve mücavir alan sınırları dışında 6785 sayılı İmar Kanunun ek 8 maddesi gereğince çıkarılan yönetmeliğin 1.03 maddesi kapsamı dışında kalan köy ve mezralar ve dağınık yerleşim alanlarındaki ve nehir kenarlarına 500 metrelik kara yönündeki kuşak içinde kalan alanlarla, bu bölgelerde Hazine, özel idare, belediye, köy tüzel kişiliği ve vakıflara ait arazilerde, köy nüfusuna kayıtlı ve sürekli oturanlara ait konut ve müştemilatı,
İmar mevzuatına uygun inşaa edilerek kullanma izni verilmiş yapılar olarak kabul edilmiştir. Bu nedenle, bu tür yapılar üzerinde 634 sayılı Kanunu göre kat mülkiyeti tesis edilirken ilgililerden kullanma izni veya bunun yerine geçecek her hangi bir belge veya yazı istenilmeyecek, sadece yapının bitim tarihi resmi bir yazı ile kanıtlanacaktır.

9 - Gedik ve Zeminlerin Tasfiyesi

Bu kanunun 21 ve 3196 sayılı İmar Kanununun geçici 5 nci maddesi hükümlerine göre, bütün Türkiye'deki zemin hakları (gediklerin tamamen müntafi ve münhedin olarak varlıklarını kaybedip kaybetmediklerine bakılmaksızın) bedele dönüştüğünden bu gibi yerlerde 1477 sayılı genelge eki İmar Mevzuatı Hakkındaki Yönerge hükümleri uygulanacaktır.

10 - Tapu Harçları

2981 sayılı Kanunda harç muafiyetine dair her hangi bir hüküm getirilmemiştir.
Bu nedenle;

1) İlgilileri veya yeminli özel teknik bürolarca istenilecek harita ve kayıt örnekleri ile diğer belge örneklerinin verilmesinde,
2) Kişiler arasında yapılacak devir-temlik ile, ilgili idarelerce yapılacak devir ve bununla ilgili kanuni ipotek işlemlerinde;
3) İlgililerinin istemi ile yapılacak vasıf değişikliği işlemlerinde,
492 sayılı Harçlar Kanununa ekli 4 sayılı tarifenin ilgili pozisyonlarına göre tapu harçları tahsil edilecektir.
4) Bu kanuna göre yapılan kadastro çalışmaları sırasında, fiili zemin durumu esas alınarak tahdit ve tesbitleri yapılan taşınmaz mallardaki, vasıf değişiklikleri ve harici satışlar ile ilgili idarelerin tahsisleri nedeniyle doğrudan doğruya hak sahipleri adına yapılacak tesbit ve tesciller, kanuni ipotek tesisleri, 1432 sayılı genelgede belirtilen usul dahilinde ilgili maliye kuruluşuna bildirilecektir.
5) Bu Kanuna göre yapılacak ifraz işlemlerinde; ifraz harcı, ifraza konu taşınmaz malın tamamının değeri üzerinden değil, sadece ifraz edilecek parça veya parçaların ilgililerince emlak vergisi değerinden az olmamak üzere beyan edilecek değerler üzerinden tahsil edilecektir. (Ek: 2 nci madde)
Ancak, ifraz harcı, tapu fen hizmeti olarak yapılacak ifrazlarda söz konusu olduğundan, 2613 ve 766 sayılı Kanunlar ile 2981 sayılı Kanuna göre yapılacak kadastro çalışmaları sırasındaki ifrazen tahdit ve tesbit işlemlerinde bu harçlar tahsil edilmeyecektir.
6) Kanunun 10/c maddesine göre re'sen tescil edilecek ıslah imar planları ve eklerine göre yapılacak tescil işlemlerinde tapu harcı alınmayacaktır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TAPU TAHSİS BELGELERİNİN VE TAPULARIN İPTALİ

2981 sayılı Kanunun değişik 10 uncu maddesinin (b) fıkrasının son bendinde "Hak sahibi olmadığı halde tapu verilen kişilerin tapuları re'sen iptal edilir" hükmü yer almaktadır.
Bu nedenle, gerçek hak sahibi olmadığı halde her hangi bir nedenle tapu tahsis belgesi veya tapu verilen kişilerin hak sahibi olmadıkları yahut tahsis veya tapusu verilen yerlerde gecekondularının bulunmadığı anlaşılırsa, ilgili idarece tahsisin veya tapunun iptali mümkündür.
İlgili idarece, tahsis veya tapunun iptal edildiğinin bildirilmesi durumunda, herhangi bir hüküm aranmaksızın,
a) Tahsisin iptal edilmesi halinde, ilgili idarenin talebi yevmiye defterine kaydedilip alacağı tarih ve yevmiye numarası ile beyanlar hanesindeki tahsis belirtmesi re'sen terkin edilecektir.
b) Tapunun iptal edilmesi durumunda ise yine ilgili idarenin talebi yevmiye defterine kaydedilip alacağı tarih ve yevmiye numarası ile tashihen idare adına re'sen tescil yapılacaktır.
Her iki halde de, M.K. 927 nci maddesi uyarınca ilgilisine bilgi verilecektir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ HUSUSLAR

1 -Eski Eserler İle Korunma Alanları ve Sit Bölgelerinin Yeniden Değerlendirilmesi

Kanunun 6 ncı maddesi ile, şimdiye kadar verilmiş eski eserler ile bunların koruma alanları ve SİT bölgelerine ilişkin kararların 2863 sayılı Kanun uyarınca en geç ik iyıl içinde yeniden belirlenip ilan edileceğini hükme bağlamıştır. Kültür ve Turizm Bakanlığınca, kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren iki yıl içerisinde yeniden belirlenecek bu gibi eski eser, koruma alanı ve SİT bölgeleri içinde kalan taşınmaz mallar üzerine 2863 sayılı Kanun ve 1457 sayılı genelgemiz uyarınca gerekli belirtme yapılacak, yeni kararda, eski eser, koruma alanı veya SİT bölgeleri dışına çıkarılanların kayıtları üzerine, daha önceki kararlara göre düşürülmüş olan belirtmeler, yeni karara göre yapılacak talebe istinaden ve bu talep yevmiyeye alınmak suretiyle terkin edilecektir. (Madde 6)

2 - Uygulamanın Örnek Teşkil Etmemesi

Bu kanunda yer alan ruhsat ve kullanma iznine ilişkin işlemler ve kat mülkiyeti uygulamalarının sadece uygulama alanına giren yapılar hakkında bir defaya mahsus olmak üzere uygulanacağı Kanunun 20 nci maddesinde belirtilmiş ve uygulamanın örnek teşkil etmeyeceği hükme bağlanmıştır.
Bu Kanuna göre ruhsat ve kullanma izni verilen yapıların herhangi bir sebeple yıkılmaları halinde, bu alanlarda yeniden yapılanacak yapılar hakkında yürürlükteki plan ve mevzuat hükümleri ile gecekondular için ıslah imar planlarını geliştiren imar planları uygulanır. Ancak zorunlu hallerde ve süratle gecekondulaşma ve kaçak yapılaşma istidadı gösteren alanlarda belediye veya valiliklerin yapıtracakları ıslah imar planı niteliğinde o bölgedeki yapılaşmanın şekil ve şartlarını gösteren planlara göre uyglama yapılabilir. Bu durumu tesbite belediye veya valilikler yetkilidir. Böyle zorunlu hallerde ve uygulama yapma zarureti olan bölgelerde yapılacak planlarda 3194 sayılı İmar Kanununun, imar planı yapma şartları ve standartları aranmaz. Ancak, buralarda yapılacak binaların irtifaı azami H-12,50m olacaktır. (Madde 20)

3 - Görevli İdarelere ve Yeminli Özel Teknik Bürolara Yardımcı Olunması

Kanun; Valilik, Belediye ve İl Özel İdaresi ve Vakıflar İdaresini, bu Kanunun uygulanmasını kolaylaştıracak ve işlemleri süratle sonuçlandıracak tedbirleri almakla görevli kıldığı ve bir çok teknik ve idari işlemleri yerine getirmekle de yeminli özel teknik büroları yet-kilendirdiğinden, gerek görevli idarelerin ve gerekse yeminli özel teknik büroların tapu sicilinden öğrenmek istedikleri her türlü hukuki ve teknik bilgi ve belgelerin eksiksiz olarak ve sür-atle verilmesine özen gösterilecektir.

4 - Belediyelerce İzinsiz Satılan Yerler

2981 sayılı Kanuna, 3290 sayılı Kanunla getirilen geçici 2 nci madde hükmüne göre, belediyelerce Bayındırlık ve İskan Bakanlığından (eski İmar ve İskan Bakanlığı dahil) izin alınmadan satılan taşınmaz mallara kadastro çalışmaları sırasında rastlanıldığında, Kanuni vecibelerini yerine getirenler adına tahdit ve tesbiti yapılacaktır.
Kadastrosu tamamlanmış yerlerde ise, Bakanlığın muvafakatı aranmadan belediyenin talebi üzerine hak sahipleri adına akit ve tescil işlemleri tapu sicil müdürlüklerince yerine getirilecektir

Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....