Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Mart 2010       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
A.Ö.A. KAZANIMLAR ETKİNLİK ÖRNEKLERİ AÇIKLAMALAR
SIVILARI ÖLÇME Öğrenciler bu alt öğrenme alanının sonunda;
1. Litre ve mililitre arasındaki ilişkiyi belirtir. H İçilen şurup miktarları ilaç şişeleri diş macunu tüpleri süt kutuları meyve suyu kutuları vb. inceletilerek mililitrenin hayatımızdaki yeri ve gerekliliği keşfettirilir.

H Süt kutusu ilâç şişesi vb. yardımı ile bir litrenin içinde kaç tane 50 mL 100 mL 200 mL 500 mL bulunduğu tartışılarak 1L= 1000 mL olduğu fark ettirilir.

H Ölçekli kaplar kullanılarak 1 çay kaşığı sıvının yaklaşık olarak 1 mililitre 1 tatlı kaşığı sıvının ise 5 mililitre olduğu fark ettirilir.

H Litre ve mililitre ile ölçülen sıvıların listesi yaptırılır. [!] 1 litre = 1 L ve 1 mililitre = 1 mL ile gösterilir.
` Türkçe dersi Görsel Sunu öğrenme alanı Görsel Okuma (Kazanım 1)
4 Yaptığı çalışmalarda mililitreyi en çok kullanan bilim dalları hakkında kısa bir yazı yazdırılır.

2. Litre ve mililitre arasında dönüşümler yapar.



H Bir litrenin kaç yarım litreye veya kaç çeyrek litreye karşılık geldiği buldurulur.



H Kova damacana vb. bir kap içindeki suyun miktarı litrelik ve mililitrelik kaplarla ölçtürülerek sıvının miktarı;
• 5 litre 300 mililitre
• 5 L 300 mL = 5300 mL gibi yazdırılır. [!] Litre ile mililitre arasındaki dönüşümler ondalık kesir yazımını gerektirmeyen dönüşümler yaptırılır.
` Fen ve Teknoloji dersi Maddeyi Tanıyalım ünitesi (Kazanım 3.5)
3. Bir kaptaki sıvının miktarını litre ve mililitre birimleriyle tahmin eder ve ölçme yaparak tahminini kontrol eder. H Çay bardağı su bardağı pet şişe vb. bir kabın içindeki sıvının miktarının kaç mililitre olduğu tahmin ettirilir ölçme yaptırılarak tahmini ile ölçme sonucu karşılaştırılır.