Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Kasım 2010       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Etkinlik Numarası : 2
Ünite Adı: Madde ve Özellikleri
Etkinlik Adı : Gazların Hacimleri Var mıdır?
İlgili Olduğu Kazanımlar : 1.3
Etkinlikte Kullanılan Yöntem /Teknik: Üç Aşamalı Tanılama Soruları
Bir önceki “Akran Öğretimi” etkinliğinde kullanılan sorulara üçüncü aşamaları ve birinci ve ikinci aşamalarında görüşlerini yazacakları bir boş şık ekleyerek güzel bir tanılama testi yapabilirsiniz. Burada “1.3.” kazanımda yalnızca katı ve sıvılardan bahsettiğimiz için öğrenciler “Gazların hacmi yoktur dolayısıyla ölçülemez.” diye bir düşünebilirler. Öğrenciler bunu ya da bilgi eksikliklerinden dolayı yapabilirler. Ama aynı zamanda kavram yanılgısı
olarak da bunu savunabilirler. Bunun hatayla veya bilgi eksiklikleri ile yapılmayıp kavram yanılgısı ile yapıldığını anlamak için üç aşamalı soruları kullanabiliriz.

1.1. Gazların hacimlerini ölçebilir miyiz? Neden?
A. Evet
B. Hayır


1.2. Çünkü:
A. Gazların hacimleri yoktur.
B. Gazlar da madde olduğu için hacimleri vardır.
C. Gazların hacimleri vardır fakat ölçülemez.
D. Hiçbiri ise lütfen yazınız..........................................
1.3. Yukarıdaki iki soruya verdiğiniz cevaptan emin misiniz?
A. Evet
B. Hayır



Bir öğrenci kavram yanılgısı ile “Gazların hacimleri yoktur.” diyorsa birinci aşamada “B” şıkkını ikinci aşamada “A” şıkkını üçüncü aşamada da “A” şıkkını seçmesi gerekir. Bu, öğrencinin gazların hacimlerinin ölçülememesinin sebebinin gazların hacimlerinin olmaması olduğunu söylemesi ve söylediklerinden emin olduğunu gösterir. Söylediklerinden emin değilse büyük olasılıkla kavram yanılgısı değil, bilgi eksikliğidir. Birinci aşamada “B”
şıkkını seçtikten sonra ikinci aşamada da “B” şıkkını seçtiyse büyük olasalıkla hatadır. Hata ve bilgi eksikliğini gidermek kolaydır fakat kavram yanılgısını klasik anlatımla düzeltmek çok zordur. Bunu tanılamak derste hangi yaklaşımın kullanılacağını belirleyeceği için çok önemlidir.
G. Kullanılan Sabitler, Formüller ve Birimleri
d = m/V;
d: yoğunluk; m: kütle; V: hacim
P = F/A;
P: basınç; F: kuvvet; A: alan
Fk = Vb.ds.g;
Fk: kaldırma kuvveti; Vb : cismin batan kısmının hacmi; ds : cismin daldırıldığı sıvının yoğunluğu
Kütlenin birimi olarak kg alt ve üst katları kullanılır.
Hacim birimi olarak m3 alt ve üst katları kullanılır.
Kuvvet birimi olarak newton Msn Down kullanılır.
Alan birimi olarak m2 alt ve üst katları kullanılır.