Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Mayıs 2011       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Avustralya Turizm Profili

2003 yılında yasanan Irak Savası ve SARS nedeniyle ülkemize gelen Avustralyalılar’ın sayısında az da olsa bir düsüs yasanmıstı. Pazar geçtigimiz yıl yeniden yükselis trendine girdi. Bu yılın on aylık döneminde de yüzde 35.42 oranında yüksek bir artıs dikkati çekiyor.

Gelen Avustralyalılar’ın aylara göre dagılımına bakıldıgında, Nisan ayıyla birlikte yogunlasma basladıgı ve bu yogunlasmanın eylül ayına kadar devam ettigi dikkati çekiyor.
DE’nin gerçeklestirdigi anket sonuçlarına göre Avustralyalılar ülkemize yüzde 60 oranında tatil amaçlı geliyorlar. Bunu yüzde 9.56 ile akraba ziyareti izlerken, kültür amaçlı gezilerin oranı ise yüzde 9.06.

Turizm Gelirleri Oldukça Yüksek

Avustralya turizm sektörü 1990’lı yılların baslarında, dünya turizminin üstünde bir gelisim sergiliyordu. 1997-98 yıllarında Asya’da yasanan ekonomik kriz, sektörü olumsuz etkiledi. Bununla birlikte, 2000 yılındaki artıs oranı dünya ile paralel olarak yüzde 10 oranında gerçeklesti. Bu tarihten 2003 yılına uzanan dönemde ise rakamlarda yeniden gerileme yasandı.

Avustralya 2003 yılında 4 milyon 746 ziyaretçi agırladı. Turist sayısı ise 4 milyon 354 bin olarak gerçeklesti. Ülkenin turizm geliri 15 bin 478 ABD Doları. Bu da yaklasık 3 bin dolar üzerinde gerçeklesen kisibası gelir anlamına geliyor. Incoming turizmde Yeni Zelandalılar yüzde 18’lik payla ilk sırayı alırken, onu yüzde 14 ile ngiltere, yüzde 13 ile Japonlar takip ediyor. Avustralya’ya gelen ziyaretçilerin yüzde 71’i tatil amacı tasıyor.

İyi Para Harcıyorlar

Avustralya statistik Bürosu’ndan alınan bilgiye göre Avustralya vatandasları, en fazla komsuları Yeni Zelanda’yı ziyaret ediyorlar (yurtdısı seyahatlerin yaklasık yüzde 20’si). Diger önemli destinasyonlar ise yüzde 9’luk paylarla ngiltere ve ABD’ye ait. ABD’yi Endonezya takip ediyor. Yurtdısına çıkısların üçte ikisi tatil amaçlı (buna akraba ve yakınlarını ziyaret edenler de dahil). s seyahatleri ise yüzde 20’lik bir paya sahip. Bu amaçla seyahat edenlerin en fazla tercih ettikleri destinasyonlar Yeni Zelanda ve ABD. 2003 yılında Avustralyalıların yurtdısında gerçeklestirdikleri harcama tutarı ise yaklasık 10 milyar dolar olarak gerçeklesmis. Yurtdısında gerçeklestirilen tahmini kisibası harcama tutarı 2900 dolar civarında. Aynı kaynaktan alınan bilgiye göre yurtdısınaa çıkanların yüzde 12’si (agırlıklı is seyahatleri) bir haftadan az yurtdısında kalırken, yüzde 32 gibi bir bölüm ise bir aylık seyahatleri tercih ediyorlar. Bir aydan fazla kalanların oranı yüzde 73 civarında.

Avustralyalıların yurtdısı için en fazla tercih ettikleri ay Aralık, Eylül ayı ise ikinci sırada yeralıyor. Çesitli kaynaklardan alınan bilgiye göre, Avustralyalıların yaklasık dörtte biri, gidecekleri ülke konusunda bilgiye bir seyahat acentası aracılıgıyla ulasırken, diger
dörtte birlik bölüm ise nternete bakmayı tercih ediyor. Bununla birlikte yüzde 80’lik
bölüm güvenirlilik açısından rezervasyonlarını seyahat acentası aracılıgıyla gerçeklestiriyor.

Avustralya’da turizm, Endüstri, Turizm - Arastırma ve Kaynaklar Departmanı’na baglı olarak yürütülüyor. Turizm sektörü, Avustralya’nın ihracat ve GSYH’sine dogrudan katkı saglayan bir sektör durumunda. 2000-2001 döneminde ülke GSYH’sine 59 milyar dolarlık katkı saglamıs (GSYH içinde yaklasık yüzde 9’luk paya sahip). Departman, ülkedeki turizmin kalitesini artırmak yönünde arastırmalar yapıyor, istatistikler yayımlıyor ve çesitli programlar olusturuyor.

2004 yılında olusturulan ve 235 milyon dolarlık bütçesi bulunan Tourism White Paper adlı girisim ise 2007-2008 yılına kadarki 4.5 yılı kapsıyor ve endüstrinin sürdürülebilir alanda daha ileri hedeflere tasınmasını amaçlıyor.

Tourism Australia, Avusturya Hükümeti’nin ülke turizminin gelistirilmesi için kurdugu bir diger organ. Avustralya’ya daha fazla turistin gelmesi, ülke turizminin daha üst seviyelere çıkarılması, bu alanda arastırmalar yapılması gibi misyonları bulunan kurulus, Australian Tourist Commission, See Australia, the Bureau of Tourism Research and the Tourism Forecasting Council gibi kuruluslarla ortak çalısmalar gerçeklestiriyor.

Avustralya Hükümeti, ülkenin yurtdısında tanıtılmasına yönelik olarak 120.6 milyon dolarlık bir bütçe ayırmıs durumda. Yurtiçi turların gelistirilmesine yönelik ayrılan bütçe ise 45.5 milyon dolar. Hükümet arastırma ve istatistiklere, 21.5 milyon dolarlık bütçe ayırırken, çevrenin korunması amacıyla ayırdıgı bütçe ise 4 milyon dolar.

Hükümetin ülkedeki turizmin gelistirilmesi yönünde birlikte çalıstıgı kurum ya da
kuruluslar ise sunlar:

• Endüstri Danısma Grubu (IIAG)
• Ulusal Turizm ve Havacılık Danısma Komitesi (NTAAC)
• Turizm Arastırma Komitesi (TRC)
• Portal Danısma Grubu
• Hükümetlerarası sbirligi Komitesi....vb

Ülkenin seyahat acentalarının büyük bir bölümünün üyesi bulundugu Avustralya Seyahat Acentaları Federasyonu (AFTA) 1957 yılında kurulmus. AFTA’nın görevleri arasında üyelerine finansal, hukuksal ve pazarlama alanlarında destek vermek, egitim çalısmaları organize etmek ve yeni politikalar gelistirmek...vb bulunuyor.

Dogalarını Koruyorlar

Sürdürülebilirlik kavramı, Avustralya turizm sektöründe çok önemli bir yere sahip ve bu amaçla1991 yılında “Ekoturizm Avustralya” adlı kar amacı gütmeyen bir birlik kurulmus. Birligin çatısı altında konaklama merkezlerinden, seyahat acentalarına, akademisyenlerden, derneklere, birliklere birçok farklı kesimden kurum, kurulus ve kisiler bulunuyor.
Kurulusun ana amacı, ülkede turizminin sürdürülebilirlik ilkesi çerçevesinde, kültürel ve sosyal sorumluluk bilinciyle yürütülmesi. Bu amaçla, çesitli standartlar hazırlıyor, sürdürülebilirlik politikaları üretiyor, tur operatörlerine egitim veriyor, pazarlama ilkeleri gelistiriyor...vs.

Eko Sertifika Programı, Birligin en önemli çalısmalarından biri. Otellerden, seyahat acentalarına, lokantalara kadar sertifikalandırma yapan kurulus, programını yurtdısına da satıyor.

Turistik Cazibeleri

Kanberra: Baskent Kanberra galeri , müze, restoran ve kafelerinin bolluguyla anılır.
Parlamento Evi, Ulusal Galeri ve Müze görülmesi gereken yerler.

Sydney: Avustralya’nın en eski sehri olan Sydney, resmi olmasa da, adeta Avustralya’nın baskenti gibidir. Dogal atraksiyonları, gökdelenleri, ünlü restoranları, büyük alısveris merkezleri ile yeni ve eskinin bir bileseni adeta.

Melbourne: Ülkenin en cazip sehirlerinden biri olan Melbourne halkı, sanata, müzige, spora, alısverise, yeme-içmeye oldukça düskün. O nedenle burayı ziyaret edenler, bu alanda oldukça degisik seçeneklere sahiptirler.

Adelaide: Muhtesem müzeler ve sanat galerileri, çok iyi korunmus bir mimari, huzur veren park ve bahçeleri ile ünlüdür.

Darwin: Kuzey Avustralya’nın “baskenti” Darwin, Crocodylus Parkı ile ünlüdür. Tropikal bir atmosfere sahip olan Darwin, birçok farklı kültürün birarada yasadıgı bir sehirdir.



Kaynak : TÜRSAB Ar-Ge Departmanı


Kaynak: https://www.msxlabs.org/forum/dunya-turizmi/194995-avustralya-turizm-profili.html#ixzz1MRYHnzdV