Arama


uçak mühendisi - avatarı
uçak mühendisi
Ziyaretçi
17 Haziran 2011       Mesaj #51
uçak mühendisi - avatarı
Ziyaretçi
Merhaba arkadaşlar. Ben 2007 İtü uçak mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yüksek lisansımı tamamladım. Şu anda 5 aydır iş arıyorum. Size aktaracağım bütün bilgiler gerçekçidir.

Öncelikle Türkiye'de ODTÜde havacılık ve uzay mühendisliği bölümü, İTÜde ise uçak mühendisliği ve uzay mühendisliği olmak üzere ayrı iki bölüm vardır. Başka da uçak mühendisliği bölümü yoktur. Bunun dışındaki mesela eskişehirde uçak gövde motor bakımı vs bölümler mühendislik değildir.

Yazılan yorumlara çok güldüm. Sanırım bir kısım arkadaşlar uçak mühendisliği ile pilotluğu birbirine karıştırmış. 15-30 bin TL dediğiniz maaşları pilotlar alıyor. Uçak mühendisleri çok çok çok büyük istisnalar hariç bu maaşı göremez maalesef. O nedenle havacılığa bir ilginiz yoksa, sizin için büyük paralar kazanmak çok önemliyse uçak mühendisliğini tavsiye etmem. (Gerçi THY pilot adaylarını itü uçaktan seçiyor 3 arkadaşım pilot oldu.) Çok daha az emek harcayıp zengin olacak yollar bulun.
Havacılık, gemicilik, otomotiv gibi sektörler makina mühendisliğinin özelleşmiş kollarıdır. Yani makina mühendisliği genel cerrahi ise uçak mühendisliği göz doktorluğu gibidir. Biraz komik bir benzetme oldu farkındayım ama liseden mezun olacak arkadaşların anlayabilmesi için böyle yazıyorum.

UÇAK MÜHENDİSİ OLARAK:
1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:
Öncelikle yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zamanla maaş biraz düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları tatil yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (arkadaşım 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek sosyal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan arkadaşlarım torpille girdi güzel güzel çalışıyor!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/ÜRETİM ŞİRKETLERİ
TAI Türk Uçak ve Uzay sanayi : Ankaradadır. Tai'de uçak üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi gibi faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren arkadaşlarım var. İTÜden torpilsiz giren arkadaşım da var. İş bulmak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine göre değişir) genelde cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. Ücretler çok iyidir en az 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi arkadaşım mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Bu arada insanlar rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı gayet güzel.

TEI Türk motor sanayi: Eskişehirdedir. Uçak motor tasarımı yapar. Tai gibi kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları biraz daha resmi ve asık suratlıdır. Takım elbise giymenizi vs. beklerler (Sorun takım elbise giymek değil iş gereği giyilir ama takım elbiseye gereğinden fazla anlam yüklemek sorun bence). Mülakatta çok fazla teknik soru sorarlar bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik bile çizdirmişlerdi. İnsan kaynakları çalışanları BENCE gittiğim şirketler içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/ÜRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ)
Arge: Araştırma geliştirme
Ürge: Üretim ve geliştirme
Şunu belirtmek isterimki uçak mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada uçak mühendisi arıyoruz yazar. Bir çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir çok uçak mühendisi ise başta otomotiv olmak üzere makina sektöründe çalışıyor.
Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, analiz vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/ÜRGE tarzı işlere başvurursunuz. İş tecrübeniz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Tabi benim torpilim var diyorsanız bütün kapılar ardına kadar açıktır. Küçük şirketler bayan makina mühendisi çalıştırmaz bu durum benim gibi bayan mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise böyle bir ayrım asla görmedim.

Ford otosan: Kaliteli bir kuruluştur. İzmitte otomotiv, eskişehirde kamyon fabrikası var. İzmitteki kısım büyük ve profesyoneldir. Fakat nedense ben gölcüğü pek sevemedim. Eskişehirdeki fabrika daha küçük olduğu için resmen aile gibi olmuşlar. İnsanları son derece içten, sıcak ve iyi niyetliydi. Zaten eskişehir yaşanası bir kent olduğu için burada işe başlamayı çok istemiştim Neysem devam edelim maaşlar iyidir. Sanırım 2700 civarı tecrübesiz başlangıç maaşı. Mesai ile falan 3000in üstüne çıkar. İş son derece yoğun ve yorucudur. 7/24 üretim yaptıkları için 8:00-18:00 çalışır 18:00-21:00 mesai yaparsınız, çoğu zaman ctesi pazarda mesai yapmanız gerekebilir. Uzay müh bir arkadaşım eskişehir fabrikasında çalışıyor.

Arçelik: Ford gibi bu da bir koç kuruluşudur. Arge kısmı biraz daha ön plandadır. İstanbul tuzladaki çamaşır makinası kısmına mülakata gittim. Güzel bir çalışma ortamı vardı. İnsanlar iyi niyetli ve bilgiliydi. Maaşı ford gibi ama aşırı mesai gerekmez. Benimle görüşen mühendis itü uçak mezunu idi.
GÖRÜYORSUNUZ Kİ İTÜ UÇAKÇILAR HER YERDE

BAKINIZ Havacılık-Uçak Mühendisliği
Son düzenleyen Safi; 17 Ağustos 2018 00:45