Arama


Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
2 Temmuz 2011       Mesaj #8
Avatarı yok
Yasaklı
Alıntı
ozgurbeyin adlı kullanıcıdan alıntı

hz. muhammedin miraca çıktığında gittiği mescidi aksa neresidir? bilen varmı_
ayrıca miracdan bahseden bir tek hadis vardır. isra suresinin miracı işaret ettiğide zorlamalı te'vildir..
ayrıca kuranda hz muhammede verilmiş hiç bir mucizeden bahsedilmez


En Büyük Mucize Mirac

El-Mescidü'l-Aksa, Kudüs'te eski Süleyman mabedinin bulunduğu yerde inşa edilmiş olan caminin adıdır. En uzak mescit anlamına da gelmektedir.

Mirac mucizesi, genel olarak iki aşamada gerçekleşmiş olduğu için,iki adla anılmaktadır. Birinci aşama,küçük bir zaman diliminde Mekke’den Kudüs’e gidilmesidir buna İsra denilir. İsra suresinin ilk ayetinde bu konu işlendiği için bu adı almıştır.İsra olayı açıkça Kur’an’da ifade edildiği için, bunu inkar eden dinden çıkar.

"Bir gece, kendisine bazı ayetlerimizi gösterelim diye kulu Muhammed'i Mescid-i Haram'dan çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa'ya götüren Allah eksikliklerden münezzehtir. O, gerçekten işitendir, görendir." (El-İsra, 17/1)

İkinci aşamayı oluşturan Kudüs’ten göklere ve daha ötelere gidilmesi olayına ise Mirac adı verilir. Mirac mucizesi, Necm Suresi'nde anlatılmaktadır.Ayrıca, yerden göğe yapılan Mirac hadisesi, İsra hadisesi kadar açık değildir. Ancak Mirac olayını kavramak insan aklını zorlayacağından bu konu sahih hadis-i şeriflerle daha detaylı bir şekilde işlenmiştir.Mirac ile ilgili hadis kaynaklarında da sahabiler vasıtasıyla bizzat Peygamberimizden(s.a.v) bilgiler nakledilmiştir.(sahih hadisler)

Büyük tasavvuf alimi İmam-ı Rabbani miracı şöyle anlatır: "O'nun (s.a.v) mirac gecesinde Rabbini görmesi, dünyada değil, ahirette vaki olmuştur. Çünkü O (s.a.v), mirac gecesi mekan-zaman dairelerinin dışına çıkınca ve imkan aleminin darlığından kurtulunca ezel ve ebedi bir an olarak buldu, başlangıç ve sonu bir nokta olarak gördü..." (C. I, 283. mektup).

Necm Suresi(1-18.ayetler-Mirac)

"1-2- İndiği sırada yıldıza andolsun ki bu arkadaşınız ne sapıtmış ne de eğri yola gitmiştir. 3- Kişisel arzularına göre de konuşmamaktadır. 4- O, kendisine indirilmiş vahiyden başka bir şey değildir. 5-7- Onu, çok güçlü, üstün niteliklerle donatılmış biri öğretti. O, ufkun en yüce noktasındayken asıl şekliyle göründü. 8- Sonra yaklaştıkça yaklaştı. 9- O kadar ki iki yay kadar hatta daha yakın oldu. 10- (Allah) kuluna ne vahyettiyse vahyetti. 11- Gözün gördüğünü kalp yalanlamadı. 12- Şimdi siz şüpheye düşüp gördükleri hakkında onunla tartışmaya mı kalkışıyorsunuz! 13-14- Andolsun ki onu bir başka iniş esnasında da Sidre-i Müntehâ'nın yanında gördü. 15- Ki onun yanında huzur içinde kalınacak cennet vardır. 16- O an Sidre'yi bürüyen bürümüştü. 17- Göz ne kaydı ne de hedefinden şaştı. 18- Hiç kuşkusuz o, Rabbinin âyetlerinden en büyüğünü görmüştü" (Necm: 1-18)

İsra suresinin 1. ayeti ile Necm suresinin ilk ayetleri mirac olayına işaret etmektedir.

Peygamberimizin(s.a.v) Mucizeleri

Kuran-ı Kerimde Peygamber Efendimizin(s.a.v) akli ve ilmi bir çok mucizesinden bahsedilmektedir ,Ayın ikiye ayrılması(yarılması) mucizesi Kuran-ı Kerimde bildirilmiştir=> ''Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı Kafirler bir mucize görünce yüz çevirirler ve: ‘Bu devam ede gelen bir büyüdür’ derler.'' (Kamer, 54/1-2) Aynı mucize hadislerde ve tarih kaynaklarında da geçmektedir.İsra ve mirac olayı Peygamberimizin (s.a.v) en büyük mucizelerindendir özellikle mirac olayı Peygamberimizin (s.a.v) eşsiz bir mucizesidir; mucize olduğu için de insanların sınırlı bir akıl ve cüzi bilgileri ile bunu bilmeleri kavramaları, kısmen mümkün değildir.Bunun yanında Kuran-ı kerimin kendisi zati baştan sona en büyük mucizedir.

*Mirac Peygamberimizin(s.a.v) en büyük mucizelerinden biridir. Peygamberimiz(s.a.v) bu mucizeye bizzat kendisi tanık olup, kendi ağzından sahabeleri vasıtasıyla mirac mucizesini nakletmiştir (sahih hadisler),bunu irdelemek, yok saymak,sınırlı bir akıl ile bu mucizenin mantığını kavramaya çalışıp inkara kalkışmak, kişiyi küfre götürür dinden çıkarır Böyle bir mantık içinde bu minvalde hareket eden zihniyetler ise sadece kendilerine gece yaparlar ve zarara uğrarlar.