Arama


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ocak 2012       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Karlı yollarda, karın sertleştiği yollarda ve buzlu zeminlerde mutlaka zincir takmalıyız. Aksi takdirde arabamız patinaj ya da frenleme sorunu yaşarız. Zincirin işlevi özellikle kar ve buzlu bir yolda, kışlık lastiklerinin yetmediği durumlarda devreye girer. Zincir yapısı gereği kara, buza tutunması daha yüksektir. Daha doğrusu saplandığı için araba bizi daha emniyetli götürür. Eğer aracınız önden çekiçli bir otomobilse, çekicin olduğu lastiğe zincir takılmalı. Arkadan itişli ise iş değişir. Tabi çekiş için arka lastiklere takmamız lazım ama kış koşullarında, ön lastiğimizde en az bir tane zincir tararsak manevra kabiliyetimizi yok etmemiş oluruz. 4×4 araçlarda çekiş üstünlüğü nedeniyle aracın marka ve modeline bağlı olmak üzere zincir seçmeliyiz. 4×4 ‘ lerde otomobillerde kullanılan zincirleri kullanmamalıyız. Diğer yandan kutularda normal şartlarda iki tane zinçir çıkar. Ama ihtiyaç duyduğunuzda, servisinizin de fikrini alarak aracınıza 4 tane zincir takabilirsiniz.

YADA KISACA
Buz veya kar üzerinde sürtünme kuvveti azdır. Otomobillerin, araçların kaymalarını önlemek için zincir takılır ve böylece zincir sayesinde sürtünme arttırılır ve kayma önlenir