Arama

İnovasyon Nedir? - Tek Mesaj #3

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Şubat 2013       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi

İNOVASYON NEDİR?


İnovasyon; yeni fikirleri, (ürün, metod veya hizmet gibi) değer yaratan çıktılara dönüştürme sürecidir. Bu süreç iki temel basamaktan oluşur. İnovasyon sürecini başlatması bakımından önem arz eden ilk basamak; yeni ve yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasıdır. Emek ve yatırım gerektiren ikinci basamak ise ortaya çıkartılan yeni ve yaratıcı fikirlerin ticarileştirilmesi, başka bir deyişle katma değer yaratan ürün, metod veya hizmetlere dönüştürülmesidir.

İNOVASYON NEDEN GEREKLİDİR?


İnovasyon firmanın ticari hayatında başarıya ulaşabilmesi için anahtar faktördür ve ticari faaliyetin gerçekleştiği tüm alanlarda söz konusudur. Sıkı rekabet koşulları içerisinde var olma ve kar etme mücadelesi veren İşletmeler, kendini zorlayan üretim maliyetlerinin getirdiği yükü ancak yenilikçi ve yaratıcı fikirleri ürün veya hizmet haline getirerek elde edeceği katma değer ile kaldırabilir. İnovasyona yapılan yatırım, geleceğe yapılmış yatırımdır. Küreselleşme ile ortaya çıkan sıkı rekabet ortamına karşı yapılmış bir sigortadır.

NELER YAPILMALIDIR?


  • Konuya firmasal, sektörel, bölgesel ve ulusal açıdan bakıldığında inovasyona yönelik politika, program ve proje eksikliği ortaya çıkmaktadır.
  • Firmaların, inovasyonu firma kültürü olarak benimseyerek, sürekli inovasyon yapma yeteneğini geliştirmek üzere gerekli altyapı çalışmalarına hız vermeleri gerekmektedir.
  • Eğitim sisteminde, öğrencilere girişimci ve inovatif düşünce yapısının kazandırılmasına yönelik programların ve projelerin hazırlanarak uygulanması, geleceğe yapılmış en büyük yatırım olacaktır.
  • Ulusal, bölgesel ve sektörel inovasyon politikalarının belirlenmesi; işletmelerin inovasyon yapmasını kolaylaştıracak uygulamaların hayata geçirilmesi ve ulusal inovasyon sistemi içerisinde yer alan kurumların, işletmelerin inovasyon çalışmalarını destekleyecek şekilde hizmetlerini yeniden yapılandırması büyük önem arz etmektedir.
  • Yukarıda genel hatları ile verilen hususların gerçekleştirilebilmesi için karar vericileri de içerecek şekilde, geniş kapsamlı bilgilendirme kampanyaları yapılmalı; toplumun tüm kesimlerinde inovasyon bilinci oluşturulmalıdır
Son düzenleyen Safi; 3 Aralık 2016 14:52