Arama


DrAm3vLH - avatarı
DrAm3vLH
Ziyaretçi
22 Temmuz 2007       Mesaj #1
DrAm3vLH - avatarı
Ziyaretçi

RENAULT:


Ad:  renault-logo.jpg
Gösterim: 69929
Boyut:  9.2 KB
Kübist baklava şekli
Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor. Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgeliyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.

PEUGEOT:


Ad:  PEUGEOT Aslanın gücü.jpg
Gösterim: 4651
Boyut:  26.2 KB
Aslanın gücü
Peugeot'un asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü"sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başaldı.

MERCEDES BENZ:


Daimler Chrysler ile ortak calısıp bir araba yapan Carl Benz, isim bulamayınca bir tek kızı olan Mercedes'in ismini bu arabaya verir.
178px Mercedes Benz free logosvg
Mercedes, hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür.
Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes'i, üç ayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki gücünü tanımlıyor. Mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes emblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarakta ilk sırayı alıyor


CITROEN: İsmi ne demek bulamadım. Logosunun çok enteresan bulduğum bir hikâyesi var.
citroen logo
Cıtroen'i yapan bu kişinin asıl amacı o zamanlar Mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmış. Sırf bunun için yaptıgı arabada çok sıradışı özellikler varmış. Adam öyle bir yapmış ki mesela yaptığı otomobilin 4 tekerleğinden herhangi biri çıkarılınca araba diğer 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir şekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormuş. (Gerçekten de şu an kullanılan Citroen'lerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta İstanbul'da Citroen'i olan biri herkesin gözü önünde denemiş bunu. Ama ben inanmadım.) Neyse ayrıca bu arabanın mucidi yaptığı arabasının maksimum hızdayken bile virajın sertliği ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir şekilde kesinlikle savrulmayacağını iddia ediyormuş. Ve öyleki söylediği o maksimum hızda diğer otomobil şirketlerinin arabalarının savrulmaması imkânsızmış. (Mercedes bile savruluyormuş.) Ardından bu adam söylediği o maksimum hızda arabasını savuran biri olursa o kişi arabadan sağ çıktığı takdirde o kişiye bedava araba yapıp vereceğini de iddia edip herkesin dikkatini çekmeyi başarmış. Bu derece güveniyormuş yaptığı arabaya. Vel hâsıl kelam epey bir insan denemiş ama savurmayı başaramamış hiçbiri. Sonunda bu adamın oğlu denemeye karar vermiş. Oğlu da askeriyede çavuşmuş. Adamın oğlu denemiş ve savurmayı başarmış. Ama sonuçta savrulmanın etkisiyle çok feci şekilde can vermiş. Adam günlerce üzülmüş ağlamış. En sonunda oğlunun anısına oğlunun askeriyedeki rütbesinin (çavuş) işaretini bu arabaya logo yapmış. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında araba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.


OPEL: Kurucusu Adam Opel'in ismidir. Opel, önceleri sadece dikiş makinaları üretiyordu. 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel, ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeliyor.

SUBARU: Japon yıldızı
subaru logo
Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.

BMW: Bayern Motor Werken, yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi. Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş.

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemde de üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor. Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarında da aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor.

Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi. Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

FORD: kurucusu Henry Ford'un ismidir.

Mavi plaka üzerine süslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

VOLKSWAGEN: VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu.

Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.

TOYOTA: Müşterilere sevgiler

Japon firmanın kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu. Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

VOLVO: İsveç'in savaş tanrıçası

Volvo arabalarını, İsveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

SEAT: İspanyol'un S'si ilham verdi.

90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle İspanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.

MAZDA: Mahkeme kararıyla yeni amblem
MAZDA new logo BW
Renault'a büyük benzerliği nedeniyle, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.

JAGUAR: Hızlı kedi, araba ve kedi. Güç ve zariflik.

Jaguar, arbalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak için değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

FERRARI: Hediyelik beygir

İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

PORSCHE: Suebyalı'nın gururu

Porsche logo web 210x263

Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor. Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgart şehrinin armasından. Geyik boynuzu ile kırmızı-siyah çizgiler ise Almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.

NISSAN: Güneş ve dürüstlük

Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor. Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.

MITSUBISHI: Samurai erdemi


Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.

ROLLS ROYCE: Sevimli Emily

Lüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil, 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy" (yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "Emily" adı verildi.
Son düzenleyen Safi; 15 Ekim 2018 13:34