PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Neden dengeli ve düzenli beslenmeliyiz?
1 23
«Önceki KonuSonraki Konu»
Ziyaretçi17:05, 16 Kasım 2008 
neden dengelı ve duzenlı beslenmelıyız
En iyi cevap fadedliver tarafından gönderildi
Benzer Konular:
Etiketler:
  • dengeli beslenmeliyiz cunku
  • neden dengeli beslenmeliyiz
  • nicin dengeli beslenmeliyiz
Cevap
fadedliver17:08, 16 Kasım 2008 
İnceleyiniz
Sağlıklı Beslenme - MsXLabs
Cevap
Misafir13:41, 16 Aralık 2009 
neden dengeli ve düzenli beslenmeliyiz
Cevap
Misafir16:59, 3 Ocak 2010 
neden dengeli beslenmeliyiz
Cevap
Misafir17:27, 21 Mayıs 2010 
Merhaba

Ben merak ediyorum bana sağlıklı beslenme ile ilgili verebilecek hiç öneriniz var mı?
Cevap
Misafir06:23, 13 Ekim 2010 
niçin dengeli beslemeliyiz?bana bunu söylermisiniz?
Cevap
gÖkÇeee19:09, 20 Ekim 2010 
niÇin DeNgElİ vE DüZeNlİ BeSlEnİyOrUz??
Cevap
Misafir18:08, 24 Ekim 2010 
Dengeli ve Düzenli beslenme (ilkokul 2. sınıf Seviyesi)
Cevap
Daisy-BT18:21, 24 Ekim 2010 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
niçin dengeli beslemeliyiz?bana bunu söylermisiniz?
gÖkÇeee adlı kullanıcıdan alıntı:
niÇin DeNgElİ vE DüZeNlİ BeSlEnİyOrUz??
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
Dengeli ve Düzenli beslenme (ilkokul 2. sınıf Seviyesi)

Dengeli ve düzenli beslenme, sağlıklı yaşamak için gereklidir.

Alttaki mesajı okuyun ve linke tıklayarak daha fazla bilgi alın.

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı beslenme, vücudun büyüme, gelişme ve günlük işlevlerinin sürekliliğinin sağlanması için gerekli olan besin öğelerinin yeterli miktarlarda alınmasıdır. Gıdalar içerdikleri besin öğelerinin benzerlikleri açısından dört gruba ayrılırlar:

1) Süt, yoğurt, peynir grubu: Süt ve sütlü gıdaların oluşturduğu gruptaki besinler protein, hayvansal yağlar, kalsiyum, fosfor, B2 ,B1 ,A vitaminleri açısından zengindir.

2) Et, yumurta ve kuru baklagiller grubu: Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek gibi gıdaların oluşturduğu bu gruptaki besinler başlıca protein kaynağıdır, ayrıca yağ, B vitaminleri, demir ve çinko da içerir.

3) Taze sebze ve meyve grubu: Bu gruptaki gıdalar vücut için kalsiyum, demir, magnezyum ve diğer bazı minerallerin, A, B, C, E, folik asit gibi vitaminlerin kaynağıdır.

4) Tahıl grubu: İçerdikleri karbonhidratla başlıca enerji kaynağıdır, ayrıca B grubu vitaminleri içerir.

Yaşam boyu geçilen bebeklik, çocukluk, ergenlik, gebelik, emzirme, menapoz, iyileşme gibi dönemler ve yapılan işlere uygun olarak bu dört ana gruptan alınması gereken miktarlar değişebilir. Ancak az ve sık yemek, güne mutlaka kahvaltı ile başlamak, öğün atlamamak, abur cubur yememek, günde en az 4 - 6 bardak su içmek, kolalı içecekler, çay, kahve, kızartma, kavurmalar, aşırı yağlı, tuzlu ya da şekerli gıdalar ve açıkta satılan yiyeceklerden kaçınmak, yağ seçiminde doymamış yağları tercih etmek, yiyecekleri hazırlarken içlerindeki besin öğelerinin korunmasına dikkat etmek ve uygun koşullarda saklamak, çiğ yenen meyve ve sebzeleri bol ve temiz suyla iyice yıkamak her yaş ve dönem için geçerli temel sağlıklı beslenme kurallarıdır.
Cevap
Misafir19:07, 29 Aralık 2010 
Sağlıklı yaşamak için dengeli ve düzenli beslenmeliyiz.
Cevap
1 23
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Düzenli ordu ne zaman ve neden kurulmuştur?
Dünyada nüfus neden dengeli bir şekilde dağılmaz?
Düzenli orduya neden ihtiyaç duyulmuştur?
Dengeli ve düzenli beslenmenin spor üzerinde nasıl bir etkisi vardır?
Dengeli ve düzenli beslenen çocukla beslenmeyen çocuk arasındaki farklar nedir?