Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Ziyaretçi tarafından 23 Kasım 2008 (09:02) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
21462 kez görüntülenmiş, 13 cevap yazılmış ve son mesaj 5 Mart 2010 (10:32) tarihinde gönderilmiştir.
  • Bu konuyu beğendiniz mi?   
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 23 Kasım 2008, 09:02

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

#1 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
nietzsche nin ahlak felsefesi ve hayatı
En iyi cevap deneyimmmmmmlliii tarafından gönderildi

nietzsche nin ahlak felsefesi nedir?nasıldır?NOT: EN AZ 15 SAYFA
Rapor Et
Reklam
Eski 23 Kasım 2008, 09:06

NİETZSCHE AHLAK FELSEFESİ

#2 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
NİETZSCHE NİN AHLAK FELSEFESİ,HAYATI.ESERLERİ
Rapor Et
Eski 23 Kasım 2008, 10:54

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

#3 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Ahlak felsefesi alanında ahlak kurallarına karşı çıkan doktrinin adı “amoralizm”dir.[1] Amoralist ahlak felsefesinde, insanın doğal bir varlık olduğu ve insanın ahlaki davranışları kadar ahlaki olmayan (gayri-ahlaki ) davranışlarının da sözkonusu olabileceği, bu yüzden toplumda ahlak kuralları oluşturmanın gereksiz olduğu savunulur. Alman düşünürü Friedrich Nietzsche (1800-1900) “amoralist ahlak felsefesi” nin savunucularından birisidir. Nietzsche şöyle demektedir: “Ahlaki gerçekler diye bir şey yoktur.” Nietzsche’ye göre insan doğal bir varlıktır. Bu yüzden insan davranışlarında ahlak ve erdem kadar ahlaksızlık ve erdemsizlik de normal karşılanmalıdır. Ahlaki ölçüler ve normlar koymak saçma ve gereksizdir.

ayrıca
Friedrich Wilhelm Nietzsche
Rapor Et
Eski 23 Kasım 2008, 10:55

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

#4 (link)
!..............!
KisukE UraharA - avatarı
İnceleyiniz;
Rapor Et
Eski 24 Kasım 2008, 15:50

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

#5 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
NİETZSCHE NİN AHLAK FELSEFESİ EN AZ 15 SAYFA
Rapor Et
Eski 24 Kasım 2008, 16:10

nietzsche nin ahlak felsefesi nasıldır? açıklayınız

#6 (link)
deneyimmmmmmlliii
Ziyaretçi
deneyimmmmmmlliii - avatarı
nietzsche nin ahlak felsefesi nedir?nasıldır?NOT: EN AZ 15 SAYFA
Rapor Et
Eski 24 Kasım 2008, 16:34

NİETZSCHE NİN AHLAK FELSEFESİ

#7 (link)
profffffffffrrr
Ziyaretçi
profffffffffrrr - avatarı
NİETZSCHE NİN AHLAK FELSEFESİ
Rapor Et
Eski 24 Kasım 2008, 18:48

NİETZSCHE NİN AHLAK ANLAYIŞININ İNCELENMESİ

#8 (link)
usssttaaaa
Ziyaretçi
usssttaaaa - avatarı
NİETZSCHE NİN AHLAK ANLAYIŞININ İNCELENMESİ
Rapor Et
Eski 24 Kasım 2008, 19:07

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

#9 (link)
fiillozzooff
Ziyaretçi
fiillozzooff - avatarı
NİETZSCHE NİN AHLAK ANLAYIŞI NASILDIR?? NELERDİR?
Rapor Et
Eski 24 Kasım 2008, 19:13

Nietzsche'nin ahlak felsefesi nedir?

#10 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
lütfen ilk mesajlara bakın.. ayrıca onun yanısıra;


NİETZSCHE ve ahlak


O, dünyada nesnel bir ahlaki düzenin olmadığını tekrar tekrar söyler:

Ahlaki fenomenler yoktur, ama sadece fenomenlerin ahlaki yorumları vardır.

O kendisinin, bir bütün olarak hiçbir ahlaki olgu bulunmadığını ilk gören kişi olduğuna inanır ve kendisi de dahil olmak üzere, her filozofu
iyi ve kötünün ötesinde bir duruş almaya, kendisini ahlaki yargılar yanılsamasının altına yerleştirmeye zorlar.

Her ahlak, doğaya, hatta akla karşı bir parça zorbalıktır diye yazan Nietzsche, hemen ardından şunu eklemeyi unutmaz:

Bu, onlar için asla bir itiraz değildir.

Bunun nedeni, herşeyden önce tutkuların bazen,

Budalalıkların ağırlığıyla kurbanlarını mecalsiz bıraktıkları yerde, mahvedici olmaları, ikinci olarak da ahlaki kısıtlamanın hayatı yaşanmaya değer kılan şeylerin önemli bir bölümün zuhurundan nedensel olarak sorumlu olmasıdır.


Ahlaki perspektifin, efendi ahlaki ve köle ahlaki olmak üzere, iki temel türü vardır.:
Bunlardan ikincisi yaratan şey, korku ve yetersizliktir.Verili bir grup ya da tolulukta, belirli bireyler geri kalanlara, aynı topluluğun diğer bireylerinin yoksun oldukları karakter özelliklerine sahip olmaları dolayısıyla hükmetme eğilimi sergilerler; söz konusu önderlere ve kararlarına itaat etmek zorunda olanlar, bu bireylere kızar, onlardan korkarlar. Bu gruplardan her biri iyi sözcüğüne farklı bir anlam yükler. Buna göre, önder veya efendiler için iyi sözcüğü tam tamına onların sahip oldukları ve kendileri sayesinde grup ya da topluluk içinde öncelik ve üstünlük elde ettikleri nitelikleri gösterir.


Nietzsche’ye göre, din tarafından güçlendirilen ahlaki mekanizmalar olmasaydı, güçsüzler durumun doğası gereği güçlünün güç isteminden önce yok olup giderlerdi.Fakat o bir yandan da, güçlülerin her halükarda olağanüstü seyrek ve birçok yönden olağandışı olduklarını iddia eder:

İnsanlar arasında, diğer hayvan türleri arasında olduğu gibi, başarısızlığın, hastalığın, soysuzlaşmanın, acıya mahkum olmanın daima bir aşırılığı var; başarılı durumlar, insanlar arasında da daima bir istisnadır.


Tragedyanın Doğuşu’nda, ölçüsüz ve ehliyetsiz vahşiliğe, onu dehşet verici bularak, karşı çıkar. Karşılıksız çekilen bütün bu acıların, ona göre hiçbir anlamı yoktur.Fakat avcı ve avın bir olduğu çileci ideal acıya bir mana kazandırır ve ona göre, bu pozitif bir değeri olan bir şeydir:

Çileci idealin dışında, insanın, bir hayvan olan insanın, şimdiye dek bir anlamı olmadı. Dünyadaki varoluşunun hiçbir amacı yoktu; İnsana ne gerek var? sorusu yanıtsızdı; insan ve dünya için isteme eksikti; her büyük insan yazgısının ardında, nakarat olarak koca bir “ boşuna!” çınladı: İşte çileci idealin anlamı tam da bu: Eksık olan bir şey, insanı çepeçevre saran müthiş bir boşluk- kendini nasıl haklı kılacağını, açıklayacağını, evetleyeceğini bilmiyordu; anlamının yarattığı sorundan dolayı acı çekiyordu; başka bir şeyden dolayı da yaralıydı, temelde hastalıklı bir hayvandı:
Oysa çektiği acının kendisinden gelmiyordu sorunu; “niçin bunca acı?” soru çığlığına yanıtı yoktu. En cesur, acıya en alışık olan hayvan olan insan, böyle bir acıyı olumsuz bulmuyor; istiyor onu, hatta arıyor, yeter ki ona bunun anlamı gösterilsin, acısının bir amacı ortaya konsun.Acının kendisi değil de anlamsızlığı, şimdiye dek insanlığın üzerine bir lanet olarak çökmüştür- ve çileci ideal insana anlam sundu!

Hristiyan idealin hayata düşman olduğu, onun hayatın en temel önkabullerine aykırı düştüğü doğrudur. Bu, genel olarak dinlerin hepsi için söylenebilir.Ama din, hayata karşı bir iradeyi temsil etse bile, yine de bir istemi ifade eder ve Nietzsche’nin gözünde, insan, istememeye karşı, hiçliği ister.
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.192 saniyede (76.43% PHP - 23.57% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 09:53
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi