Arama

Boğaziçi Köprüsü hakkında bilgi verir misiniz?

Güncelleme: 15 Aralık 2013 Gösterim: 34.341 Cevap: 13
ozi7676 - avatarı
ozi7676
Ziyaretçi
24 Kasım 2008       Mesaj #1
ozi7676 - avatarı
Ziyaretçi
köprünün yapımında kullanılan malzemeler nelerdir şimdiden çok teşekkür ederim
Sponsorlu Bağlantılar
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
24 Kasım 2008       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Boğaziçi Köprüsü

Sponsorlu Bağlantılar
Vikipedi, özgür ansiklopedi

Boğaziçi Köprüsü 280px Most Bosfor IstambuC582 RB1 Uzunluk 1.071 metre Genişlik 39 metre Ayaklar Arası
Uzunluk
837 metre Yerden Yüksekliği 105 metre Gemi Geçiş
Yüksekliği
64 metre Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası) Tamamlanma Yılı 1973 Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E
350px Bosphorus Bridge Night magnify clip
Boğaziçi köprüsü


Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.
Quo vadis?
Nisyan-ı Bâtın - avatarı
Nisyan-ı Bâtın
Ziyaretçi
24 Kasım 2008       Mesaj #3
Nisyan-ı Bâtın - avatarı
Ziyaretçi
Asya ve Avrupa kıtalarını, İstanbul Boğazı üzerinde birleştiren köprü. Anadolu yakasında Beylerbeyi'nden başlar, Avrupa yakasında Ortaköy'den geçer, Mecidiyeköy'de sona erer.

Köprünün yapımı boyunca, 35 mühendis ve 400 işçi, 3 vardiya (24 saat) yöntemiyle çalıştılar.
Köprü, temelinin atılışından; 1574 gün sonra açıldı.
Köprüden geçen araçların ödediği ücret; 10 Lira idi.
Köprüden ilk intihar; 16 Aralık 1974’de yaşandı (Açılışından 14 ay sonra).
Köprünün üzerinde, ilk 10 yıl içinde 9.500 trafik kazası oldu (Günde ortalama 3 kaza).
Köprü ilk olarak 1984’de (11 yıl sonra) bakıma alındı.
Köprüden 1 milyarıncı (1.000.000.000) araç, 1999 yılında (26 yıl sonra) geçti.
Köprüden yaya geçişleri, sadece; 4 yıl sürdü (1977’den sonra geçişler tamamıyla yasaklandı).
Köprü açıldığı yıl, dünyanın 4., Avrupa’nın ise 1. “Asma Köprüsü” unvanını kazandı.
Köprünün açıldığı gün; 28.126 araç geçiş yaptı.
Köprüden, günümüzde ortalama; 200.000 araç geçmekte...


Köprünün asfaltı ile tabanı arasındaki 3 metrelik mesafede yer alan geçidin resmi:

Köprü geçişini oluşturan içi boş tabliyeler boyunca uzanan bu geçit sayesinde, onarım hizmetleri yapılabilmekte... Tabliyeler arasındaki kapılar yardımıyla, bir tabliyeden diğerine geçilebiliyor. Tabliyeler güneş ışığı aldıkları zaman, içinin ortalama ısısı; 54 derece olarak ölçülüyor.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Aralık 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
boğaz içi köprüsü nasıl bir şeydir?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Şubat 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
fıat fiyorino koltuklu ticari araç geçe bilir mi
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Nisan 2010       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
boğaziçi köprüsünü kim yaptı
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Mart 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çok zor yapılmış ama kelimeler kısa olmalı saat 20de bugün
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
12 Kasım 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

boğaziçi köprüsünü kim yaptı

selahattin uzunkaya( türk mimar)
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Mart 2012       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜ "FATİH SULTAN MEHMET "YAPTIRMIŞTIR
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Nisan 2012       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Boğaziçi Köprüsü

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Boğaziçi Köprüsü Uzunluk 1.071 metre Genişlik 39 metre Ayaklar Arası
Uzunluk 837 metre Yerden Yüksekliği 105 metre Gemi Geçiş
Yüksekliği 64 metre Konum Ortaköy (Avrupa Yakası)
Beylerbeyi/Abdullahağa (Asya Yakası) Tamamlanma Yılı 1973 Koordinatlar: 41°02′42″N, 29°02′02″E

Boğaziçi köprüsü


Boğaziçi Köprüsü, İstanbul Boğazı üzerinde Ortaköy ile Beylerbeyi semtleri arasında yer alan asma köprü.
Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran İstanbul Boğazı'ndan karşıdan karşıya geçişi sağlayan ilk köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'te zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 1970 yılında başlandı ve 29 Ekim 1973 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir.Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64m.dir. Avrupa ve Asya kıtalarını ayıran Boğaz'dan karşıdan karşıya kolayca geçebilme fikri yüzyıllar boyunca çekiciliğini korudu. Bilinen en eski Boğaz geçişi M.Ö. 511 yılında gerçekleştirildi. İskit seferine çıkan Pers Kralı Darius'un 700 bin kişilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle oluşturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler, Boğaz'ın bir köprüyle geçilmesi konusunda zaman zaman değişik projeler üretse de bunlar tasarı halinde kaldı. Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyıl'ın ikinci yarısında İstanbul'un hızla gelişmesi ve Avrupa-Asya arasındaki trafiğin artışı Boğaz'a köprü yapılmasını zorunlu hale getirdi. Bunun üzerine Boğaziçi Köprüsü tasarlandı ve 1970 yılında da yapımına başlandı ve 29 Ekim 1973 yılında tamamlanarak hizmete açıldı. Avrupa ve Asya ile sabit bağlantı olarak Türkiye ulaşım ağının çok önemli bir halkasını oluşturan köprüde, o dönemden bugüne beklenen trafik artışı beklenenin çok üstünde gerçekleşti. Köprünün ilk hizmete açıldığı yıl günlük ortalama araç geçişi 32 bin iken 1987'de bu sayı 130 bine, 2004 yılında ise 180 bine çıktı.1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.

Kaynak: Boğaziçi Köprüsü hakkında bilgi verir misiniz?

Benzer Konular

5 Aralık 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
7 Ocak 2012 / Misafir Soru-Cevap
6 Mayıs 2011 / HasanV_42 Soru-Cevap
15 Şubat 2011 / Misafir Taslak Konular
5 Aralık 2011 / Misafir Soru-Cevap