PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Baharat yolu, Kral yolu ve İpek yolu Türkiye'de hangi güzergahı izlemiştir?
İlk...567 89...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
sercem15:03, 7 Ocak 2011 
baharat yolu hakkında detsylı bilgi istiyorum
Cevap
Misafir15:17, 10 Ocak 2011 
ipek yolunun kralı kimdir?=)
Cevap
Misafir17:11, 11 Ocak 2011 
kervanlar die biliorum
Cevap
Misafir20:34, 13 Ocak 2011 
yaa ipek yolu nerede başlıyor nerde bitiyor kısa kısa hemen lütfen bu şekilde istiyom

ipek yolu =
baharat yolu =
kral yolu =
Cevap
Misafir18:19, 15 Ocak 2011 
ipek yolunun kurulmasının amacı nedir ve kaç yılında nereden başlayıp nereye kadar giden bir yoldur kaç kilometredir. kim tarafından kurulmuştur ve hala faliyettemidir? faliyetteyse taşımacılık yapılıyomudur bu soruların cevapları lazım hoca istedi
Cevap
Misafir17:53, 20 Ocak 2011 
bu yollara neden bu isimler verilmiştir?
Cevap
Misafir17:58, 24 Ocak 2011 
ipek yolunun kullanımı ne zaman nerede başladı ne zaman nerede bitti siz yazmayın siteyi verin güvenemem ben site addııııııı verinnnnnnnnnnnnn ( tüm herkese duyrulur cevap yazın ödev var hemen cevaplasın biriiiiiiiiiiiiiii ) cevap vermesseniz ödev olunca cevaplamam hadi akalım araştırıp yazzın 1 dk sonra geri dneceğim
Cevap
Misafir15:02, 21 Şubat 2011 
!!!!!!Baharat Yolu nerde başlar nedere biter acill lazımm bilen varsa yazsın!!!!!!!!!
Cevap
Misafir17:52, 23 Şubat 2011 
baharat yolunun haritasını istiyorum türkçe ????????????????????????????????????????????????????????
Cevap
Misafir18:32, 2 Mart 2011 
TİCARET YOLLARI



İPEK YOLU


Avrupa, doğunun kaliteli ipek ve baharatı ile tanışınca, bu ürünlere büyük bir talep doğmuş ve "İpek Yolu" olarak adlandırılan tarihi ticaret yolları yapılmıştır. Antakya ve Tir’ den başlayan İpek yolu,İran ve Afganistan’ın kuzeyini geçtikten sonra Pamir bölgesine ulaşıyor ve burada,’’Taş kule’’denen bir yerde Doğu ve Batıdan gelen kervanlar arasında alışveriş yapılıyordu. Bakra’da ayrılan bir kol Hindistan’a varıyor,bir başkası da bugünkü Rus Türkistan’ının güneyinden geçiyordu.Çin'in en uç noktasından başlayıp Anadolu'nun çeşitli yerlerinden geçerek İstanbul'da birleşen ve oradan da Avrupa'nın içlerine giden bu yol boyunca, yükleri taşıyan kervanlar sadece ticaretin gelişmesini değil, Asya ile Avrupa arasında günümüzde de izleri görülen kültür alışverişini de sağlamıştır.
Akdeniz kıyılarından Çin’e dek Asya’yı baştan başa katleden kervan yolu.Hristiyanlık tan önce kullanılan bu ticaret yolu adını,Çin’den gelen ve taşınan başlıca mal olan ipekten alır.
Ortaçağda İpek Yolu, Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir. Ayrıca, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üzerinden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya gibi önemli limanlar üzerinden Avrupa'ya ulaşırdı. Çin Türkistan’ında iki yol izleniyordu; Takla Makan çölü,kuzey ve güneyden geçiliyor,daha sonra da iki kol birleşerek Luoyang bölgesine ulaşıyordu.Batıyı Uzakdoğu’ ya,Hindistan’ ı da Çin’e bağlayan İpek yolu,felsefe akımlarıyla dinlerin (buddhacılık) yanı sıra sanat alanında da gelenek ve örneklerin (hallenistik sanat) iletilmesi ve değiş tokuşunda başrolü oynadı.


BAHARAT YOLU


Hindistan'dan başlayarak İran Körfezi ve Irak üzerinden Suriye Limanlarına veya Kızıldeniz yoluyla Süveyş ve Akabe'ye, oradan da kara yoluyla İskenderiye'ye ulaşan yoldur. Bu yola “Buhur yolu” da denir. Bu yol Hadramut şehrinin Baharat ormanlarında başlar,Sibve nehrini geçer,Katban’dan Moarab ve Main’e vararak oradan Kızıldeniz’e paralel Neptilerin başşehri olan Petra’ya ve aynı zamanda Mekke’ye varırdı.Burada üç kola ayrılırdı:1.Filistin ve Finike limanlarına Sayda ve Şam şehirlerine; 2.Beyn-ül Nehreyn’den,Ninova’ya;3.’de Sina yarımadasından Mısır’a ulaşırdı.Kervanların geçtiği en eski yollardan birisidir.Uzak Doğu ile yapılan ticaret, Venedik ve Mısırlıların elinde bulunuyordu. Bu devletler, diğer devletlerin Baharat Yolu'ndan faydalanmasını engellemeye çalışmışlardı.
Görünüşte bu yolun can damarı Hadramut ve Yemen’di.Buralarda Moin ve Saba hükümdarları ve onların soyundan gelen Hamir padişahları baharat alışverişini tamamıyla kontrolleri altına almışlardı.Bu yolun çeşitli yerlerinde vergi almak için kaleler kurulmuştu.Çin Hindi’nden ve Afrika’dan ilaçlar,günlük ve baharat bu yoldan Arap yarımadasına gelirdi.Bu yolun adı bundan dolayı Baharat yolu olmuştu.Gemiciliğin Kızıldeniz’de gelişmesiyle Baharat yolu önemini yavaş yavaş kaybetti.


KRAL YOLU

İlkçağda kendiliğinden oluşan bir ticaret yoludur. Aşağı Mezopotamya'da
İran Körfezi kıyılarından Anadolu'da Ege Denizi kıyılarına kadar uzanır.
Lidyalılar (MÖ:676-MÖ:546 ) tarafından geliştirilmiştir.Persler zamanında yol
boyunca karakollar ve ko-nak yerleri (menzil) yapılmış, ticaretin yanı
sıra askeri amaçla da kullanılmıştır. Yak-laşık 2500 km. Uzunluğunda bakımlı ve düzenli bir yoldur. Anadolu tarihinin bilinen en eski yolu Kral Yolu’dur. Bu yolile ilgili olarak yazılı en eski bilgileri Herodot Tarihinde bulmaktayız. Kral Yolu bazı beşerî sebeplerden ötürü, önce Tuz Gölü’nün kuzeyinden geçmiştir. Bu sebeplerin birisi Hititlerin merkezinin Hattuşaş olması, diğeri de Sinop’un İlkçağ’ın önemli limanlarından birisi olmasıdır. M.Ö. 6. yüzyılda Kral Yolu, Efes’ten başlamakta ve Sardes, Gordion, Hattuşaş üzerinden Kayseri’ye varmakta ve Gülek Boğazı’ndan geçerek Susa’ya ulaşmaktaydı. Zaman içerisinde Hattuşaş’ın önemini kaybetmesiyle Kral Yolu Tuz Gölü’nün güneyinden geçmeye başlamıştır
Cevap
İlk...567 89...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
İpek yolu, Baharat yolu ve Kral yolu nerelerden geçer?
İpek yolu hangi şehir ve ülkelerden geçer?
Baharat yolu, Kral yolu ve İpek yolunun haritalarını nasıl bulabilirim?
Baharat Yolu
Kral Yolu (Pers Kral Yolu)