Arama

Uçaklar az yakıt yakmak için neden yüksekten uçarlar? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 5 Aralık 2014 Gösterim: 47.679 Cevap: 32
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Aralık 2011       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Yolcu uçakları uzun mesafeli uçuşlarda daha az yakıt harcamak için çok yüksekten gitmeyi tercih eder. Bunun sebebi nedir?XD
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
16 Aralık 2011       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bunun ceavıbı hemen alabilirmiyiz acaba....??????
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Aralık 2011       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
offf yzn şunu yha ltfnn !!!!1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Aralık 2011       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Uçakların yaklaşık 10 km yükseklikte uçmalarının ana nedeni; alçaklara oranla bu yüksekliklerde, aynı yakıt sarfiyatıyla daha yüksek hızlara ulaşabilmeleridir. Çünkü, yüksekliğin her 5 km’lik artışında, hava yoğunluğu ½ faktörüyle azalır. Dolayısıyla, 10 km yükseklikteki hava yoğunluğu, deniz düzeyindekinin dörtte biri kadardır. Belli bir hızda uçan uçak için hava yoğunluğunun azalması, uçağın uğradığı sürtünme kuvvetinin azalması anlamına gelir. Ancak, uçağın belli bir kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için, yoğunluğu daha az olan havada daha hızlı uçması gerekir. En yaygın olarak uçulan hız 960 km/sa olup, bu değer; sıcaklıkla birlikte değişmekle beraber 1200 km/sa civarında olan ses hızından yeterince uzaktır. Sonuç olarak; 10 km yükseklikte 960 km/sa hızla uçan bir uçak; deniz seviyesinde bu hızın yarısıyla uçarken karşılaşacağı kadar sürtünme kuvvetine maruz kalır ve belli bir yakıt stoğuyla, deniz seviyesinde uçarak katedebileceği mesafenin iki misli yol alır. Tabii, yükseklerdeki basıncın düşüklüğü, kabinlerin yeterli oranda oksijen içeren havayla basınçlandırılmasını gerektirir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Aralık 2011       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
şunu bir an önce yazınnn ?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
20 Aralık 2011       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Uçakların yaklaşık 10 km yükseklikte uçmalarının ana nedeni; alçaklara oranla bu yüksekliklerde, aynı yakıt sarfiyatıyla daha yüksek hızlara ulaşabilmeleridir. Çünkü, yüksekliğin her 5 km’lik artışında, hava yoğunluğu ½ faktörüyle azalır. Dolayısıyla, 10 km yükseklikteki hava yoğunluğu, deniz düzeyindekinin dörtte biri kadardır. Belli bir hızda uçan uçak için hava yoğunluğunun azalması, uçağın uğradığı sürtünme kuvvetinin azalması anlamına gelir. Ancak, uçağın belli bir kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için, yoğunluğu daha az olan havada daha hızlı uçması gerekir. En yaygın olarak uçulan hız 960 km/sa olup, bu değer; sıcaklıkla birlikte değişmekle beraber 1200 km/sa civarında olan ses hızından yeterince uzaktır. Sonuç olarak; 10 km yükseklikte 960 km/sa hızla uçan bir uçak; deniz seviyesinde bu hızın yarısıyla uçarken karşılaşacağı kadar sürtünme kuvvetine maruz kalır ve belli bir yakıt stoğuyla, deniz seviyesinde uçarak katedebileceği mesafenin iki misli yol alır. Tabii, yükseklerdeki basıncın düşüklüğü, kabinlerin yeterli oranda oksijen içeren havayla basınçlandırılmasını gerektirir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Aralık 2011       Mesaj #17
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bir uçak normal yükseklikte uçarken bu bölgede bulunan hava molekülleri ile bir sürtünme olayı gerçekleştirerek yavaşlar.Fakat bu yükseklik seviyesinin üzerinde yani atmosfere yakın bir bölgede uçtuğu zaman buradaki hava molekülleri normal seviyedeki hava moleküllerinden daha az orandadır.Bu sayede uçağın sürtünme olayını gerçeklerştirmesi de azalır.Azaldığı içinde uçak daha hızlı bir şekilde yol alabilir.

tamamen kendi aklımdan yazdm Msn Grin kolay gelsin arkadaşlar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Aralık 2011       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bir uçak normal yükseklikte uçarken bu bölgede bulunan hava molekülleri ile bir sürtünme olayı gerçekleştirerek yavaşlar.Fakat bu yükseklik seviyesinin üzerinde yani atmosfere yakın bir bölgede uçtuğu zaman buradaki hava molekülleri normal seviyedeki hava moleküllerinden daha az orandadır.Bu sayede uçağın sürtünme olayını gerçeklerştirmesi de azalır.Azaldığı içinde uçak daha hızlı bir şekilde yol alabilir.

tamamen kendi aklımdandır.alıntı değildir.herkese kolay gelsin arkadaşlar Msn Grin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
23 Aralık 2011       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yyyyyyyaa lütfen yaardım eddin yarın kuizimiz var.Allahını seven banayaardım etsin...
parisienne - avatarı
parisienne
Ziyaretçi
23 Aralık 2011       Mesaj #20
parisienne - avatarı
Ziyaretçi
Uçaklarin yuksekten uçmasindaki sebeb hava ile surtusmesinden dolayi 8 ile 11 km yukseklikten uçarlar
simdi soyle dusunelim araba ile yolculuk yaparken bazen elimizi arabanin penceresinden disari çikaririz arabanin hiz &àà km uzerinde ise elimize çok ruzgar çarpar daha hizli gitse elimizi zor tutabiliriz ruzgarda Uçaklarin hizi 800 KM Ile 900 km arasindadir o hizda giden bir uçagin ruzgarla surtunmesini dusunebiliyormusunuz yuksekten uçmasindaik amaç daha hizli ve yakittan tasarruftur yillardir uçakla yolculuk yaptim ilgimi çeken yaz kis soguklugun 45 Ile 60 drece arasinda olmasi

Benzer Konular

18 Mart 2009 / ThinkerBeLL Genel Mesajlar
6 Şubat 2016 / Safi X-Sözlük