MsXLabs
2005-2016
Soru-Cevap forumunda yer alan Ziyaretçi tarafından açılmış Uçaklar az yakıt yakmak için neden yüksekten uçarlar? - Sayfa 2 konusunu görüntülüyorsunuz.
Özet: Yolcu uçakları uzun mesafeli uçuşlarda daha az yakıt harcamak için çok yüksekten gitmeyi tercih eder. ...
CEVAP VAR

Uçaklar az yakıt yakmak için neden yüksekten uçarlar?

Gösterim: 39.883 | Cevap: 32
15 Aralık 2011 18:47   |   Mesaj #11   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Yolcu uçakları uzun mesafeli uçuşlarda daha az yakıt harcamak için çok yüksekten gitmeyi tercih eder. Bunun sebebi nedir?XD
(2014-12-05T09:39:24+02:00)
Misafir
16 Aralık 2011 13:17   |   Mesaj #12   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
bunun ceavıbı hemen alabilirmiyiz acaba....??????
Misafir
19 Aralık 2011 20:04   |   Mesaj #13   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
offf yzn şunu yha ltfnn !!!!1
Misafir
20 Aralık 2011 18:43   |   Mesaj #14   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Uçakların yaklaşık 10 km yükseklikte uçmalarının ana nedeni; alçaklara oranla bu yüksekliklerde, aynı yakıt sarfiyatıyla daha yüksek hızlara ulaşabilmeleridir. Çünkü, yüksekliğin her 5 km’lik artışında, hava yoğunluğu ½ faktörüyle azalır. Dolayısıyla, 10 km yükseklikteki hava yoğunluğu, deniz düzeyindekinin dörtte biri kadardır. Belli bir hızda uçan uçak için hava yoğunluğunun azalması, uçağın uğradığı sürtünme kuvvetinin azalması anlamına gelir. Ancak, uçağın belli bir kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için, yoğunluğu daha az olan havada daha hızlı uçması gerekir. En yaygın olarak uçulan hız 960 km/sa olup, bu değer; sıcaklıkla birlikte değişmekle beraber 1200 km/sa civarında olan ses hızından yeterince uzaktır. Sonuç olarak; 10 km yükseklikte 960 km/sa hızla uçan bir uçak; deniz seviyesinde bu hızın yarısıyla uçarken karşılaşacağı kadar sürtünme kuvvetine maruz kalır ve belli bir yakıt stoğuyla, deniz seviyesinde uçarak katedebileceği mesafenin iki misli yol alır. Tabii, yükseklerdeki basıncın düşüklüğü, kabinlerin yeterli oranda oksijen içeren havayla basınçlandırılmasını gerektirir.
Misafir
20 Aralık 2011 19:48   |   Mesaj #15   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
şunu bir an önce yazınnn ?
Misafir
20 Aralık 2011 22:03   |   Mesaj #16   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Uçakların yaklaşık 10 km yükseklikte uçmalarının ana nedeni; alçaklara oranla bu yüksekliklerde, aynı yakıt sarfiyatıyla daha yüksek hızlara ulaşabilmeleridir. Çünkü, yüksekliğin her 5 km’lik artışında, hava yoğunluğu ½ faktörüyle azalır. Dolayısıyla, 10 km yükseklikteki hava yoğunluğu, deniz düzeyindekinin dörtte biri kadardır. Belli bir hızda uçan uçak için hava yoğunluğunun azalması, uçağın uğradığı sürtünme kuvvetinin azalması anlamına gelir. Ancak, uçağın belli bir kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için, yoğunluğu daha az olan havada daha hızlı uçması gerekir. En yaygın olarak uçulan hız 960 km/sa olup, bu değer; sıcaklıkla birlikte değişmekle beraber 1200 km/sa civarında olan ses hızından yeterince uzaktır. Sonuç olarak; 10 km yükseklikte 960 km/sa hızla uçan bir uçak; deniz seviyesinde bu hızın yarısıyla uçarken karşılaşacağı kadar sürtünme kuvvetine maruz kalır ve belli bir yakıt stoğuyla, deniz seviyesinde uçarak katedebileceği mesafenin iki misli yol alır. Tabii, yükseklerdeki basıncın düşüklüğü, kabinlerin yeterli oranda oksijen içeren havayla basınçlandırılmasını gerektirir.
Misafir
22 Aralık 2011 16:54   |   Mesaj #17   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
bir uçak normal yükseklikte uçarken bu bölgede bulunan hava molekülleri ile bir sürtünme olayı gerçekleştirerek yavaşlar.Fakat bu yükseklik seviyesinin üzerinde yani atmosfere yakın bir bölgede uçtuğu zaman buradaki hava molekülleri normal seviyedeki hava moleküllerinden daha az orandadır.Bu sayede uçağın sürtünme olayını gerçeklerştirmesi de azalır.Azaldığı içinde uçak daha hızlı bir şekilde yol alabilir.

tamamen kendi aklımdan yazdm Msn Grin kolay gelsin arkadaşlar
Misafir
22 Aralık 2011 16:55   |   Mesaj #18   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

Yonca

bir uçak normal yükseklikte uçarken bu bölgede bulunan hava molekülleri ile bir sürtünme olayı gerçekleştirerek yavaşlar.Fakat bu yükseklik seviyesinin üzerinde yani atmosfere yakın bir bölgede uçtuğu zaman buradaki hava molekülleri normal seviyedeki hava moleküllerinden daha az orandadır.Bu sayede uçağın sürtünme olayını gerçeklerştirmesi de azalır.Azaldığı içinde uçak daha hızlı bir şekilde yol alabilir.

tamamen kendi aklımdandır.alıntı değildir.herkese kolay gelsin arkadaşlar Msn Grin
Misafir
23 Aralık 2011 10:25   |   Mesaj #19   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
yyyyyyyaa lütfen yaardım eddin yarın kuizimiz var.Allahını seven banayaardım etsin...
parisienne
23 Aralık 2011 12:49   |   Mesaj #20   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Reklam
Uçaklarin yuksekten uçmasindaki sebeb hava ile surtusmesinden dolayi 8 ile 11 km yukseklikten uçarlar
simdi soyle dusunelim araba ile yolculuk yaparken bazen elimizi arabanin penceresinden disari çikaririz arabanin hiz &àà km uzerinde ise elimize çok ruzgar çarpar daha hizli gitse elimizi zor tutabiliriz ruzgarda Uçaklarin hizi 800 KM Ile 900 km arasindadir o hizda giden bir uçagin ruzgarla surtunmesini dusunebiliyormusunuz yuksekten uçmasindaik amaç daha hizli ve yakittan tasarruftur yillardir uçakla yolculuk yaptim ilgimi çeken yaz kis soguklugun 45 Ile 60 drece arasinda olmasi
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj: