Arama

Uçaklar az yakıt yakmak için neden yüksekten uçarlar? - Sayfa 3

En İyi Cevap Var Güncelleme: 5 Aralık 2014 Gösterim: 47.676 Cevap: 32
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Aralık 2011       Mesaj #21
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yardm:!
Sponsorlu Bağlantılar
serhat684 - avatarı
serhat684
Ziyaretçi
29 Aralık 2011       Mesaj #22
serhat684 - avatarı
Ziyaretçi
Uçakların yaklaşık 10 km yükseklikte uçmalarının ana nedeni; alçaklara oranla bu yüksekliklerde, aynı yakıt sarfiyatıyla daha yüksek hızlara ulaşabilmeleridir. Çünkü, yüksekliğin her 5 km’lik artışında, hava yoğunluğu ½ faktörüyle azalır. Dolayısıyla, 10 km yükseklikteki hava yoğunluğu, deniz düzeyindekinin dörtte biri kadardır. Belli bir hızda uçan uçak için hava yoğunluğunun azalması, uçağın uğradığı sürtünme kuvvetinin azalması anlamına gelir. Ancak, uçağın belli bir kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için, yoğunluğu daha az olan havada daha hızlı uçması gerekir. En yaygın olarak uçulan hız 960 km/sa olup, bu değer; sıcaklıkla birlikte değişmekle beraber 1200 km/sa civarında olan ses hızından yeterince uzaktır. Sonuç olarak; 10 km yükseklikte 960 km/sa hızla uçan bir uçak; deniz seviyesinde bu hızın yarısıyla uçarken karşılaşacağı kadar sürtünme kuvvetine maruz kalır ve belli bir yakıt stoğuyla, deniz seviyesinde uçarak katedebileceği mesafenin iki misli yol alır. Tabii, yükseklerdeki basıncın düşüklüğü, kabinlerin yeterli oranda oksijen içeren havayla basınçlandırılmasını gerektirir.

Sponsorlu Bağlantılar
--------------------------------------------------------------------------------


Kaynak: Uçaklar az yakıt yakmak için neden yüksekten uçarlar?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Ocak 2012       Mesaj #23
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
kısa bişeyler yazın ya Msn Grin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
18 Mart 2012       Mesaj #24
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Olay tamamen sürtünme katsayısıyla alakalı birde buna ek olarak uçağa takılan wingnettlerde sürtünmeyi azaltarak yakıt sarfiyatını azaltır. Uçakların yaklaşık 10.000 metreden uçmalarının ana nedeni yakıt tasarufudur.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Kasım 2013       Mesaj #25
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
uçakların yakıtı hava direnci yüzünden fazlalaşır ve yukarıda hava az olacağı için direnç azalır ve uzun süreli uçuşlarda yakıtın yetmesi için bu yöntem kullanılır
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Kasım 2013       Mesaj #26
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

arkadaşlar bana yardım edin pazartesi verilecek ödevim

benimde ödevim pazartesi verilecek kaçıncı sınıfa ve hangi okula gidiyorsun
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Aralık 2013       Mesaj #27
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ucaklar rüzgar sayesinde az yakıt harcamalarının sebebini yazın lüften Msn Grin

çünkü rüzgar onları iter ve bu olay ile yakıt tüketimi azalır
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Aralık 2013       Mesaj #28
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bana sorunun cevabını söyleyin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Aralık 2013       Mesaj #29
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bide havanın direnciyle olduğunu yazsanız.... Msn Sad
misafir - avatarı
misafir
Ziyaretçi
11 Aralık 2013       Mesaj #30
misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

lütfen cevapları biraz daha açıklayıcı bir şekilde verebilir misiniz?

Uçakların yaklaşık 10 km yükseklikte uçmalarının ana nedeni; alçaklara oranla bu yüksekliklerde, aynı yakıt sarfiyatıyla daha yüksek hızlara ulaşabilmeleridir. Çünkü, yüksekliğin her 5 km’lik artışında, hava yoğunluğu ½ faktörüyle azalır. Dolayısıyla, 10 km yükseklikteki hava yoğunluğu, deniz düzeyindekinin dörtte biri kadardır. Belli bir hızda uçan uçak için hava yoğunluğunun azalması, uçağın uğradığı sürtünme kuvvetinin azalması anlamına gelir. Ancak, uçağın belli bir kaldırma kuvvetini sağlayabilmesi için, yoğunluğu daha az olan havada daha hızlı uçması gerekir. En yaygın olarak uçulan hız 960 km/sa olup, bu değer; sıcaklıkla birlikte değişmekle beraber 1200 km/sa civarında olan ses hızından yeterince uzaktır. Sonuç olarak; 10 km yükseklikte 960 km/sa hızla uçan bir uçak; deniz seviyesinde bu hızın yarısıyla uçarken karşılaşacağı kadar sürtünme kuvvetine maruz kalır ve belli bir yakıt stoğuyla, deniz seviyesinde uçarak katedebileceği mesafenin iki misli yol alır. Tabii, yükseklerdeki basıncın düşüklüğü, kabinlerin yeterli oranda oksijen içeren havayla basınçlandırılmasını gerektirir.

Benzer Konular

18 Mart 2009 / ThinkerBeLL Genel Mesajlar
6 Şubat 2016 / Safi X-Sözlük