Arama

Derslerde başarılı olmak için neler yapmak gerekir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 16 Kasım 2016 Gösterim: 46.843 Cevap: 24
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Ocak 2010       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bence başarılı olmak için kursa veya başka bir yere gitmekte olur ama bu başarıyı biz evdede tamamlayabiliriz tabi okuldaki kurslar maddi ve manevi açıdanda bakmamız gerekir .......... (üyelerimizden)
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Şubat 2010       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
eğer başarılı olmak istiyorsak düzenli çalışmalıyız . derste gördüklerimizi tekrar etmeliyiz . ödeevlerimizi tam ve eksiksiz yapmalıyız öğretmenimizi tam ödev yaptık diye kandırabiliriz belki ama kendimizi kandıramayız . sınavlarımızada ayrıca çalışmalıyız . işte tüm bunları yaparsak başarılı oluruz
Sponsorlu Bağlantılar
Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
27 Şubat 2010       Mesaj #13
Avatarı yok
Yasaklı
Alıntı
Ziyaretçi adlı kullanıcıdan alıntı

derslerde başarılı olmanın sırları nelerdir

Dersi,ders içinde öğrenmeye çalışın Hiç birşeyi, çok basit bir ayrıntı bile olsa anlamadan geçmeyin soru sorun; Soru sormak anlamanın ve çözüme ulaşmanın yarısıdır Unutmamak için de periyodik olarak düzenli tekrarlar yapın Çünkü çok iyi öğrenmiş ve anlamış olsanız da bazı dersler unutulmaya müsait oluyordur(tarih,coğrafya gibi dersler) Ezberci olmayın sürekli pratik yapın Bunun yanında kendinizde çözüm teknikleri geliştirebilirsiniz (matematik,kimya,geometri fizik gibi dersler)Bu şekilde başarılı olabilirsiniz ya da başarıyı yakalayabilirsiniz...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Ekim 2010       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar ben orta düzey bir öğrenciydim bu 6. ve 7. sınıflarda böyleydi tekrar yapmaz sınav dan önceki akşamları ders çalışırdım sbs yede test kitabından kısmen öğrendiğim konularrdan soru çözerek çalıştım 2 sene boyunca ilkkinden 422 ikincisinden 380 aldım bu ders sevme olayında arkadaşlık rolu çok önemliymiş onu yaşayarak öğrendim çalışkan bir arkadaşım sürekli bana derslerin iyi olduğunu tekrar ederrek ve onun yaptıklarını göre göre ders çalışma hevesim geldi ve kendime söz verip 8. sınıfın başında sonuna kadar azimle ve konuları öğrenip kavradığım konuları testlerle pekiştirerek planlı ve programlı çalışarak çalışkan bir öğrenci oldum önceleri hep planlı çalışamadığımı benim dersleri akşam daha iyi öğreneceğimisöyleyerk kendimi kandırmıştım oysaki insan inanırsa her zaman diliminde planlı ve programlı her derste başarılı olabilir ilkin matematik bana ağır geldi fakat çalışarak onuda başardım ve 431 puan alarak alanyanın en iyi liselerinden birine yerleştim kendinize inanın ve anlamaya çalışın plan ve programı kesinlikle yapın
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Ocak 2011       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gerçekten dediklerinize katılıyorum bir düzen olması ve derse kendimizi verirsek o konuyu daha çabuk algılayabiliriz uykuda önemli tabi düzensiz ders çalışırsak çok daha düşük not alabiliriz
bnce her öğrenci kendine göre düzen kurmalıdır...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
10 Mart 2011       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
başarılı olmak isteyen bir öğrenci ilk öncee okulda ne işlendi ise tekrar etmeliii ... vee kendine bi kağida ve ya bi deftere özet çikarmali eğer bunu yaparsaa tüm konular aklında kalırrrr .... zaten yazılı soruları deftere yazılanlardann çikiyorr vee her günn düzenli anlayarakk bilinçli test çözmelii .. odevlerini zamanında yapmalıı bunları yapan kitabini oluyan bir öğrencii zaten çalişkan demektirr .... çalişkanliğin 1 yoludaa kitaptırr kitap okumak çok yararlıdırrrrrr ...... bunları yapın başarili olunnn ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woltka1001 - avatarı
woltka1001
Ziyaretçi
26 Şubat 2012       Mesaj #17
woltka1001 - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Başarılı olmak, kaliteli ve düzenli çalışmaktan geçer.Çalışmak denince gözümüz korkmasın çünkü pratik ve kolay yollarını bilip ipuçlarını yakaladıktan sonra çalışmak hem kolay hem zevkli. İşte belli başlı püf noktaları ve ipuçları.
  • Çalışacağımız süreyi önceden iyi bir şekilde planlamamız, çalışacağımız konuları belirlememiz ve dersleri ayırmamız ayarlamamız gerekir.
  • Dersleri ayırırken okumaya dayalı Tarih, Edebiyat, Sosyoloji gibi derslere, çalışmanın başında yer vermek uygun olur.
  • Birbirine benzeyen dersleri arka arkaya çalışmak zihni yorar. Bu sebeple okumaya dayalı bir dersin arkasından sayısal bir dersin çalışılması yararlı olur.
  • Günlük planımız olmalıdır. Çalışma programı içerisinde dinlenmeye, aile ve arkadaşlarla vakit geçirmeye ve hobilere daima zaman vardır.
  • Ders çalışmak için her gün belirli bir zaman ayrılmalıdır. Mümkünse her gün aynı saatlerde ders çalışılmalıdır. Zor öğrenilen derslere daha çok zaman ayrılmalıdır.
  • Sürekli ders çalışmak hem fiziksel hem ruhsal olarak yorar. Çalışma aralarında dinlendirici serbest zaman uğraşlarına yer vermek bireyi daha uyumlu ve daha başarılı kılar.
  • Kaliteli bir çalışma için en uygun süre birer saatlik sürelerdir. 40dk çalışmanın ardından çalışılan konuyu 10dk tekrar etmek tekrardan sonra 10dk dinlenmek faydalı olacaktır. Bunu şöyle formüle edebiliriz: 40dk + 10dk + 10dk = 60dk (1 saat)
  • Ders bitmediği halde çalışma isteğimiz azalırsa çalışmaya son VERMEMELİYİZ. Ufak kurallar geliştirip onlara uymalıyız, 3 sayfa daha okuyup kalkacağım gibi. Ondan sonra ara verip çalışma yerinden ayrılabiliriz.
  • İlgimiz ve dikkatimiz azalırsa, çalışmayı bitirince kendimize ödül verme sözü verebiliriz. Örneğin; Bu bölümü bitirince çay içeceğim.Şu 5 soruyu bitirmeden çikolata yemeyeceğim.
  • Okuduklarımızı kendi kelime ve cümlelerimizle ifade etmemiz ÖĞRENDİKLERİMİZİN İYİCE YERLEŞMESİNİ SAĞLAR.
  • Çalıştığımız dersle ilgili SINAVDA ÇIKABİLECEK SORULARI TAHMİN ETMEYE çalışabiliriz. Bu şekilde soru üreterek çalışabiliriz
DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK DERDİNİ NASIL YOK EDERİZ
  • Ders çalışmaya başlayabilme davranışı KARAR VERMEYİ gerektirir hem de çalışma isteğini beklemeden.
  • Öncelikle hedefimizi belirlemiş olmalıyız. Bu hedef GERÇEKÇİ, ÖLÇÜLÜ, ULAŞILABİLİR ve ZAMANA DAYALI olmalıdır.
  • Başaracağımıza bütün kalbimizle İNANALIM.
  • Yapmamız gerekenleri PLANLAYALIM.
  • Programımıza SADIK kalalım.
  • Ders çalışma davranışı arttırılmak isteniyorsa, çalışma, HOŞLANILAN BİR İŞLEMDEN ÖNCEYE ALINMALIDIR. Örneğin, bulmaca çözmeden önce çalışmak ya da müzik dinlemeden önce çalışmak. Ancak bu kural hatalı kullanılmamalıdır. Öğrenci çalışmaktan sıkılınca dersi yarıda bırakıp gitmemelidir.
  • ÖĞRENME İSTEK VE ARZUSUNU TAŞIMAYAN VE ÖĞRENMENİN GEREKLİLİĞİNE İNANMAYAN hiçbir öğrenciye, hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen YARDIMCI OLAMAZ.
BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN;
  • Çok çalışmak değil bilinçli çalışmak
  • Amacı net bir şekilde belirlemek
  • Hedefe inanmak ve kendine güvenmek
  • Amaca uygun şekilde günlük, haftalık, aylık planların yapılması ŞARTTIR.
  • İnsan beyni aynı anda birçok uyaranı alabilir ancak dikkatini bir tek noktaya odaklayabilir. Bu nedenle insanın hem müzik dinleyip hem ders çalışması mümkün değildir. İnsan ya müziği dinler ya dersi çalışır. Dahiler bile aynı anda iki işi birden yapamamaktadır.
  • Öğrenci çalışmaya başlamadan önce kendine erişebileceği bir hedef seçmeli ve bu hedefi gerçekleştirmeden çalışmayı bırakmamalıdır. Seçeceği hedef öğrencinin kapasitesine uygun olmalıdır.
  • Düzenli tekrar yapmak öğrenciyi bütün çalışmayı bir geceye sığdırmaya çalışma zahmetinden kurtarır ve ondan daha kalıcı bir öğrenme sağlar.
  • Tekrar şekli; sesli okuma, gözden geçirme, kendi ifadeleriyle anlatma olabilir.
  • İlk tekrar, öğrenmenin hemen ardından 10 dakika süreyle yapılmalıdır. Bu, 24 saat hatırlamayı sağlar.
  • İkinci tekrar, öğrenmeden 24 saat sonra 5,10 dakika süreyle yapılmalıdır. Bu, 1 hafta hatırlamayı sağlar.
  • Üçüncü tekrar, 1 haftanın sonunda yapılır. 1 ay süreyle hatırlamayı sağlar.
  • Dördüncü tekrar, yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu, çok daha uzun süre, sağlıklı olarak hatırlamayı sağlar.
  • Kabul etmek istemediğimiz bir talep için HAYIR demeyi öğrenmeliyiz. Bu, hem zamandan tasarruf sağlar hem de o anki çalışma isteğimizi gerçekleştirmiş oluruz. Burada kritik nokta SANA DEĞİL, İSTEĞİNE HAYIR DİYORUM mesajını karşı tarafa iletebilmektir.
  • Yemekten sonra ders çalışmaya başlamadan önce midemize 30 dakikalık bir bekleme süresi tanımalıyız.
YORULDUĞUNUZDA VE SIKILDIĞINIZDA;
  1. Deriiiin bir nefes alın (içiniz oksijenle dolsun). Bunu günde en az 3 kez uygulayıp alışkanlık haline getirin.
  2. Vücudunuzu dinlendirin. Basit egzersizler yapın, gevşeyin.
  3. Beyninizi rahatlatın. Kimsenin sizi rahatsız etmeyeceği bir yerde oturun veya uzanın.
Son düzenleyen Safi; 16 Kasım 2016 14:53
büşra_sarah - avatarı
büşra_sarah
Ziyaretçi
6 Haziran 2012       Mesaj #18
büşra_sarah - avatarı
Ziyaretçi

Başarılı Olmak İçin


Hedefinizi (amacınızı ) tespit edin


Başarı için, öğrencinin hayattan ne beklediğini amacının ne olduğunu bilmesi gerekir
Başarılı olmanın tek ve mutlak ölçüsü iyi bir üniversiteye girmek, herkesin gıpta ettiği bir mesleğe sahip olmak değildir Elbette önemlidir ama İnsan, yetenekli olduğu çok değişik alanlarda, severek yapabileceği çeşitli işlerde kendini ortaya koyabilmişse, yaşamdan zevk alan biri ise, başarılı olmuş demektir Hayatta en büyük amaç mutlu olmaktır Her şey bunun uğruna yapılmaktadır Ancak herkesin mutlu olmak için kullandığı araçlar farklıdır
Çalışmanızın yönünün belirlemek ve çalışma isteğinizi sürekli tutmak için yapmanız gereken en önemli şey, sizi ilerde umutlu edecek yolu belirlemektir Neye ulaşmak için çalıştığınızı bilmeniz gerekir

Planlı ve Programlı Çalışın


Amacınıza ulaşmak için hangi dersi ne kadar çalışacağınızı, ne zaman çalışabileceğinizi, ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz
Zamanı israf etmemek, en sağlıklı şekilde değerlendirmek için, her etkinliği planlayarak yapmak gerekirEn kullanışlı çalışma planı, haftalık olandır Haftalık çalışma planı yaparken, her gün, hangi saatlerde hangi etkinliği yaptığınızı düşünerek, her etkinlik için belli zamanlar ayırın Dersi en verimli çalışabilmeniz için yapmanız gereken şey, dersinizi engelleyecek etkenlerin en az olduğu saatleri çalışmaya ayırmaktır
Bunu saptadıktan sonra yapacağınız şey ise, çalışmanız gereken dersleri, belirlediğiniz saatlere dengeli olarak dağıtmaktır

A Planlı Çalışmanın Yararları
  • Her işe daha rahat zaman ayırmanızı ve yapmak istediğiniz şeyleri daha huzurlu yapmanızı sağlar
  • Hangi dersi çalışacağınıza karar vermemekten dolayı zaman kaybetmenizi, bir dersi bırakıp diğerine geçmenizi önler
  • Her derse yeterince zaman ayırmanın verdiği bir güven sağlar
  • Günü gününe çalışma nedeniyle,sınav öncesi çalışma süresini kısaltır, sınav paniğini önler ve çalışma verimini yükseltir
  • Öğrenilecek konunun kısa bir zamana sıkıştırılması yerine, uzun zamana yayılarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar
  • Anne-babanız ile aranızda ders çalışma konusunda çıkabilecek anlaşmazlıkları önler
  • Bilinçli bir plan yapmanız, derse kendinizi daha kolay vermenizi sağlar

Plan Yaparken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir?


Derslerin planını dengeli olarak yapın, belli derslere ağırlık vererek, çalışılması gereken diğer dersleri ihmal etmeniz, amacınıza ulaşmanızı güçleştirir

Günde kaç saat çalışılması gerektiği, öğrenciden öğrenciye değişmektedir Günlük çalışma süresi, öğrencinin öğrenme kapasitesine, temel bilgisine, derslerdeki eksiğine göre değişir Bugüne kadar hiç çalışma alışkanlığı edinmemiş bir öğrenci, başlangıçta daha az bir çalışma ile başlayıp, gittikçe arttırabilir Günlük ortalama çalışma süresi olarak 4-5 saat verilebilir Bu ihtiyaca göre azalır ya da artabilir

Ara vermeden yapılan uzun süreli çalışma da, sık aralarla, uzun dinlenmeli olarak yapılan kısa çalışma da verimsiz olur En uygunu, 40-50 dakikalık çalışma sonunda 5-10 dakika bir ara vererek derse devam etmektir Farklı özellikteki derslere geçerken verilen ara biraz daha uzun olabilir

Planınızda derslere vereceğiniz çalışma sürelerini, öğreneceğiniz dersin özelliğine ve sizin o dersteki başarı durumunuza göre ayarlamanız gerekir

Aynı tür çalışma gerektiren derslerin ard arda gelmesi yerine, değişik çalışma gerektiren derslerin ard yarda gelmesine çalışın Örneğin problem çözme gerektiren bir dersin arkasına okuma, anlatma, yazma gerektiren derslerin gelmesi uygun olabilir
Zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin Araştırmalar, en verimli çalışma saatlerinin sabahın erken saatleri, öğleden sonra 14-16 arası olduğunu ayrıca, yatmadan önce yapılan tekrarların yararlı olduğunu ortaya koymakla birlikte, verimli çalışma saatleri öğrenciden öğrenciye değişmektedir

Tekrar için ayırdığınız saatler, genellikle dersin sınıfta öğrenildiği zamana yakın saatler olmalıdır Çünkü dersin sınıfta işlendiği gün tekrar edilmesi unutma olasılığını azaltır, öğrenmeyi pekiştirir Ayrıca derse gitmeden önce hazırlık yapılması da öğrenmeyi kolaylaştırır, dersi daha iyi izlemeye yardımcı olur

Çalışma planınızda, derslerinizi mümkün olduğunca günün aynı saatlerine yerleştirmeniz yararlı olurBöylece her gün o saatlerde derse kendinizi daha kolay verebilirsiniz

Planınızda ilk çalışacağınız saate sevdiğiniz bir dersi koymanız, yine planınızı daha kolay uygulamanıza, kendinizi derse daha kolay vermenize yardımcı olacaktır

Yemeklerden hemen sonra çalışmaya başlamayıp, yemekten yaklaşık yarım saat kadar sonra derse oturmanız daha yararlı olacaktır

Planınızda, televizyon, müzik, arkadaşlık, kitap okuma gibi etkinliklerle ders çalışma saatlerini birbirinden ayırarak, bu etkinliklere de belli süreler vermeniz, çalışma saatlerinde aklınızın diğer etkinliklere takılmasını önleyecektir

Şunu da önemle belirtmek gerekir ki, yeterince uykuya, dinlenmeye, rahatlatıcı, keyif verici etkinliklere zaman ayırmadan çalışmaya gereğinden fazla zaman ayırmak, bir süre sonra bıkkınlığa neden olabilir Bu nedenle asıl dikkat edilmesi gereken şey, çalışmaya çok fazla yer verip, bunun bir bölümünü verimsiz geçirmek yerine, çalışma sürelerini en verimli şekilde kullanma yollarını bilmektir Bu durum da, çalışma için daha az süre yeterli olur

Ders çalışmaya başlayabilme davranışı “karar vermeyi” gerektirir Çalışmaya başlamak için karar verebilmemiz ise ders çalışmaya yönelik olarak bildiklerimiz ile inandıklarımız arasındaki uyuma bağlıdır

Programlı bir çalışmanın temelinde yatan en önemli unsur “zaman denetimi”dir Bizler zamanımızı planlayarak geleceğimizi bugüne taşırız Aslında her öğrenci için zaman aynıdır Her öğrenci için bir gün 24 saat, bir hafta 7 gündür Önemli olan bu zamanı saptadığımız hedefler ve öncelikler doğrultusunda kullanmamızdır

Hedeflerimizi belirleyebilmemiz için şöyle bir liste yapabiliriz
Hayat Amaçları (Uzun Vadeli), Bir yıllık amaçlar ( Orta vadeli ), Bir aylık amaçlar (Kısa vadeli)
10 yıl sonra neleri 1 yıl sonra neleri 1 ay sonra neleri başarmış olmayı başarmış olmayı isterdiniz?
Benim gibi emlakçı olsaydınız Emlak (gayrimenkul ) alanın bir numara olmayı, isterdiniz değil mi ?
Görüldüğü gibi bu hedeflerin hepsi birbirini tamamlayan ve biri olmazsa diğerinin de olamayacağı türdeki hedeflerdir
Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” almamız gerekir
  • Bir gün içinde yapılabilecek faaliyetleri yan yana yazalım TV seyretmek , Arkadaşlarla buluşmak , Ders çalışmak , Müzik dinlemek , Yemek , Uyku
  • Şimdi de her faaliyetin önem derecesini belirleyelim TV seyretmek , Arkadaşlarla buluşmak , Müzik dinlemek, Yemek , Uyku , Ders çalışmak
A- En yüksek öncelik (önem) derecesine sahip (olmazsa olmaz grubu)
B- Orta derecede öneme sahip (olmalı grubu)
C- Düşük önem (öncelik) derecesine sahip (olsa da olur olmazsa da grubu)

Planlama yapabilmemiz için kuralımız, A grubu faaliyetleri bitmeden B; B grubu faaliyetleri bitmeden, C grubu faaliyetlerine geçmemek

Bizler programlı çalışarak daha önce belirlediğimiz önceliklere göre hareket etmiş oluruz Böylece ilk önce sosyal faaliyetlere evet, derse hayır demek yerine; ders çalışmaya evet demeyi, sosyal faaliyetleri de ödül olarak almayı başarabiliriz
Çalışma programı, zamanımızı kontrol altına almamız konusunda bize yardım ederken, aynı zamanda ”hangi dersin hangi konusundan” çalışmaya başlayacağımızı da tespit eder Planlamamızı yapıp, hedeflerimizi belirledikten sonra, bizi hedefimize ulaştıracak olan çalışma programı hazırlayabiliriz.
Son düzenleyen Safi; 16 Kasım 2016 14:56
sevval - avatarı
sevval
Ziyaretçi
30 Ekim 2012       Mesaj #19
sevval - avatarı
Ziyaretçi
  • Sınav öncesi ve ders çalışırken çocuklarımız mutlaka kahvaltı yapmalı. Kahvaltıda,peynir, süt, yumurta gibi protein içeren besinlerden yemelidir.
  • Çocuklarımıza konsatrasyon ve dikkat için ceviz, fındık, fıstık gibi sinirleri kuvvetlendiren yiyeceklerin yenmesi öneriliyor.
  • Çocuklarda yaratıcılığın geliştirilmesi için zencefil ve kimyon önerilir. Kimyon çayı, bir fincana iki tatlı kaşığı dolusu kimyon eklenerek yapılabilir önerisinde bulunuyor.
  • Çilek: İçeriğindeki fisetin maddesi sayesinde çocuklarda hafızayı kuvvetlendirir.
  • Tahıl: Önemli bir B vitamini kaynağı olan tahıllar, kan şekerini dengeliyor.
  • Üzüm suyu: Dopamin salgılanmasını arttırarak problem çözme yeteneğini geliştiriyor.
  • Fasulye: Lif ve protein bir arada özellikle çocuklarda zekâyı açıyor.
  • Kırmızı ve turuncu renkli sebzeler: Özellikle domates, havuç ve kırmızı biberde bulunan antioksidan beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlıyor.
  • Somon: Omega-3 yağları hem beyni koruyor hem hafızayı güçlendiriyor.
  • Yağsız kırmızı et: Tam bir demir deposu, özellikle sağlıklı alyuvarlar için vazgeçilmez… Beyin gelişimi için büyük yarar sağlıyor.
  • Lahana: Tiroit bezlerinin aktivitesini yavaşlattığı için daha stressiz öğrenmeyi sağlar.
  • Soya Lesetin : Kolesterolün damarlara yapışmasını engeller, zeka açar,karaciğere faydalıdır, beyin fonksiyonlarını olumlu yönde etkiler.
  • B-12 Vitamini : Çocuğunuz eğer doğal yollarda (et,yumurta sarısı gibi ) B 12 vitamini alamıyorsa, B12 iğnesi veya tableti 1 kereye mahsus olamk üzere verilebilir.
  • Omega-3 : Ceviz, yağlı balıklar, semizotu, keten tohumu gibi besinlerden alınabilir.
  • Adaçayı : Çok iyi bir zeka ve hafıza açıcıdır.
Son düzenleyen Safi; 16 Kasım 2016 14:58
handeber4 - avatarı
handeber4
Ziyaretçi
30 Ekim 2012       Mesaj #20
handeber4 - avatarı
Ziyaretçi
Aşağıdaki maddeler yardımcı olur sanırım...
  • Ders anında ilginizi çekecek düşüncelerden ve nesnelerden uzaklaşın
  • Derste not tutun.
  • Defterinizde-kitabınızda önemli yerleri fosforlu kalem ile çizin. (sınavda yardımcı olacaktır)
  • Ders öncesi işleyeceğiniz konuları şöyle bir gözden geçirin. Mümkünse evde bilgisayar yardımı ile öğretmeninizin sorabileceği soruları belirleyin ve cevap arayın.
  • Düzenli uyku uyumaya dikkat edin. Kimse dağınık ve yorgun bir kafa ile derse odaklanamaz.
  • Haftalık çalışma programı oluşturun.
Son düzenleyen Safi; 16 Kasım 2016 14:58

Benzer Konular

16 Mayıs 2015 / İsmail Soru-Cevap
25 Temmuz 2011 / Ziyaretçi Cevaplanmış
15 Mayıs 2011 / Misafir Soru-Cevap
22 Aralık 2013 / het Soru-Cevap