Arama

Çocuklar neden ders yapmak istemezler?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 25 Mayıs 2014 Gösterim: 35.119 Cevap: 10
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
17 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Çocuk neden ders yapmak istemez?
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
Çocuğumuz okula başladığı ilk günden itibaren, onlara ders çalışma alışkanlığını nasıl kazandıracağımız ve bu alışkanlığı nasıl geliştireceğimiz konusunda düşünmeye başlarız. Ders çalışma alışkanlığı çocuğun kalıtımsal özelliklerinden etkilenebileceği gibi sonraki öğrenmeleri (çevre koşulları) ve motivasyonuyla da alâkalıdır.
Anne-babalar çocuğuyla ilgili tüm davranışlarda etkili oldukları gibi onların ders çalışma davranışı kazanmasında da birinci derecede etkilidir. Öğretmen, ne kadar aktif olursa olsun, ebeveynler eğitim konusunu öncelikli olarak ele almıyor ve bu konuda bir çaba içinde bulunmuyor ise arzulanan başarı gerçekleşmeyecektir.
Sponsorlu Bağlantılar
Sorunu çocuklarımıza kızmakta ve tepki göstermekte aramak problemi çözmeyecektir. Çocuklarda görülen ders çalışmama probleminin bence genelde birkaç nedeni vardır. Bunlar; ailenin eğitimi verdikleri önem, öğrencinin derslerini takip, motivasyon eksikliği ve öğrencilerin kendine güvensizliğidir. Yani öğrencinin ders çalışma konusunda zihnindeki düşünceler olumsuz ise bu düşüncenin davranışa yansıması da olumsuz olacaktır. Bundan dolayı da çocuk başaramayacağını düşündüğü için ders çalışmayacaktır.
Öğrenciye anne-babası ya da yakın çevresi tarafından "Oğlum hiç ders çalışmıyorsun", "kızım çok tembelsin", "Sen sistemli çalışmıyorsun, böyle giderse asla başarılı olamazsın" türünden olumsuz telkinler de öğrencilerin ders çalışma becerisine yönelik düşünceleri olumsuz etkilemektedir.
Ders çalışmak nasıl zevkli hâle getirilir?
Başarıya ailenin, öğretmenin ve öğrencinin birlikte çalışmasıyla ulaşılır. Yani okulda ve sınavlarda başarıya ulaşmak bir ekip işidir. Sınavlar yaklaştıkça bazı öğrencilerde ders çalışma konusunda bıkkınlık ortaya çıkabilmektedir. Çalışma isteksizliği diyebileceğimiz bu durumdan aileler ve öğretmenler çokça yakınmaktadır.
Öğrencinin isteyerek çalışması için aileye ve öğretmenlere bazı görevler düşmektedir. Çalışmayı bir ihtiyaç olarak görmek, isteyerek ders çalışmanın şartlarından biridir. Öğrencinin ulaşılabilir bir hedefi olmalıdır. Hedefsiz çalışmalardan sonuç alınamaz. Bu bağlamda öğrencinin ilgi, istek ve yetenekleri dikkate alınarak ulaşılabilir bir hedef belirlenmeli ve öğrenci bu hedefe ulaşması için sürekli motive edilmelidir.
Hedef belirlendikten sonra bu hedefe ulaşmak için plan ve program yapılmalıdır. Plansız ve programsız yapılan hiçbir işten sonuç alınmaz ve başarı gelmez.
Son olarak da planın uygulanması noktasında istek ve takip son derece önemlidir. Takip edilmeyen işler bir müddet (yaklaşık 10–15 gün) sonra kendiliğinden sona erecektir.
Ders başarısını artırmak için yapılması gerekenler
— Anne babalar çocuklarının yaşının psikolojik özelliklerini iyi bilmeli, ona uygun davranmalıdır.
— Ders çalışma alışkanlığı kazandırıncaya kadar çocuğun ders çalışmasına engel olan maddi-manevi her problem halledilmeli, çocuğa mazeret bırakmamalıdır.
— Çocuk okuldan eve geldiğinde bir müddet dinlenmesine, bir şeyler yemesine izin verilmeli. Fakat bu dinlenmenin içerisinde televizyon seyretme ve bilgisayar oyunu oynama gibi etkinlikler olmamalıdır. Çünkü bu tarz eğlenceler, çocuğu dinlendirmek yerine, beyne gereksiz uyarılar göndererek yormaktadır. Bu nedenle çocuklar dinlenmiş değil, aksine yorgun bir zihinle derse oturmaktadırlar.
— En uygun çalışma süresi 20–40 dakika arasıdır. Özellikle küçük sınıflarda 20 dakika kadar çalıştıktan sonra 10 dakika ara verilmelidir. Dinlenme süresi, öğrencinin çalışmasına karşılık bir ödüldür. Bu arada beden rahatlar, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır.
— Ders çalışma, sadece çalışma odası ve çalışma masasında yapılmalıdır. Eğer böyle bir oda yoksa evin en sakin köşesi bu iş için ayrılmalıdır.
— Oturulan yer çok yumuşak bir koltuk veya minder olmamalı. Çünkü yumuşak yere oturan çocuk, fazlaca rahat ettiği için, bir süre sonra gevşeyip uykuya yenik düşebilir. Yatarak veya uzanarak çalışmak da aynı ölçüde gevşeme yapacağından, çocuğun dikkatini azaltacaktır. Öte yandan; zamanla, çocuğunuzun fiziki yapısında da bir deformasyona (bozulmaya) yol açabilecektir.
— Çalışma masası pencere kenarından uzak olmalıdır. Çünkü ses ve gürültüler, dikkati dağıtabilir. Bilhassa, televizyonun veya radyonun açık olması da, zihni yoracağı için verimi düşürür. Dolayısı ile televizyon, radyo, kasetçalar, MP3, cep telefonu gibi iletişim araçları, ders çalışma esnasında çocuğun yakınında veya etrafında ve açık olmamalıdır.
— Baba ders konusunu annenin üzerine yıkmamalı, kendi yapması gereken vazifeleri aksatmadan yapmalıdır.
— Okul düzenli bir şekilde ziyaret edilmeli, öğretmenlerle görüşülmelidir.
— Çocuğun yanında asla öğretmenini tenkit edici mahiyette konuşulmamalıdır.
— Çocuğun öğretmeni adeta evin bir ferdi gibi kabul edilmeli, ona karşı samimi davranılmalıdır.
— Okuldaki arkadaşları tanınmaya çalışılmalı, uygun olmayan arkadaşlıklar konusunda tedbir alınmalıdır (öğretmenle konuşma, çocuğunuzla konuşma. vs).
— Çocuklar için alınan eşyaların (bilgisayar, cep telefonu, v.s) kullanımı kontrollü olmalıdır.
— Ders çalışma sırasında çocuktan, ufak tefek de olsa, bazı işleri yapması istenmemeli. "Git bir koşu bakkaldan ekmek al. Kardeşine su ver. Kapıyı aç… v.b." gibi sözler, çocuğun dikkat ve ilgisini dağıtacağından, sağlıklı bir çalışma ortamı oluşmayacaktır. Bu nedenle, çocukların ders çalışma sürecini huzur içinde tamamlamaları için, çalışma esnasında başka işlerle meşgul edilmemesine dikkat edilmelidir.
— Anne babalar çocuklarına sık sık "ders çalış" diye baskı yaparak, çalışmaya karşı isteksizlik yaratmamalıdırlar. Sadece, ders çalışmanın çocuğun kendi sorumluluğunda olduğu ifade edilmeli ve bu noktada, sık olmamak kaydıyla, teşvik edilmelidirler. Böylece anne baba ve çocuk arasındaki ilişki de zedelenmemiş olur. Ve gereksiz inatlaşmaların oluşumu engellenir.

Esan GÜL
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Aralık 2008       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Ders yapmak istemeyen çocuklar;
genellikle ders içeriği sıkıcıdır düz bir şekilde okursun gözünün önünde herhangi bir şekil canlanmaz.
Sponsorlu Bağlantılar

Dersleri keyifli hale getirmek için görüntü ve mizah bir arada olmalıdır. (Diye düşünüyorum)
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
17 Aralık 2008       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Okumanızın faydası olacağını düşünüyorum..


Çocuğum ders çalış(m)ıyor

Bugüne kadar anne- baba ve çocuklar arasında çok sorunlar yaşandı. En büyük sorunlardan bir tanesi de derslerdi. Ne olduysa hep o derslerden oldu, ödevlerden oldu, 'ÇALIŞ' demekten oldu. Çocuk çalıştı, daha çok çalış dedi annesi ya da babası, daha çok çalıştı ve yılsonu geldi. Karneler alındı, umutla karneleri bekleyen anne ve babalar gördüklerinin karşısında kısa bir şok geçirdiler. Çünkü onlar çocuğum çok çalıştı diyorlardı kendilerince, teşekkür ya da takdir bekliyorlardı çocuklarından.
Ama karnede 10 zayıf vardı tam 10 zayıf. Ama benim çocuğum çok çalışmıştı dedi bir anne geçenlerde. Nasıl yani dedim? Kitabı alıyordu eline ve odasından 2 saat çıkmıyordu dedi. Sizce 2 saat okuduğu dersinin kaç kelimesini anlamıştır? Diye sordum bu sefer. Hepsini anlamıştır herhalde dedi anne.
Sonra, benim oğlum çok içine kapanık ve bizi hiç dinlemiyor dedi. Ona her konuda yardımcı oluyoruz ama neden hiç etki etmiyor? Diye sorduğunda, çocuğunuzun derdini, asıl sorunun ne olduğunu, sizden neler beklediğini biliyor musunuz peki ? Diye sordum. Hayır dedi.
Evet, şimdi sizlere soruyorum sevgili anne-babalar, bilmediğiniz bir sıkıntınıza nasıl çözüm bulabilirsiniz? Bugüne kadar çocuklarımızı kendimize benzetmeye çalıştık, ama onlar bize benzemek istemediler. Biz anne ve babalarımızdan gördüklerimizi onlara uygulamak istedik. Ya da anne babalarımızdan göremediklerimizi çocuklarımıza vermek istedik. Ama çocuklarımızı bugüne kadar hiç dinlemedik. Oysa onların bizden istedikleri şeyler çok farklı.
Bunu anlamak çok kolay inanın çok kolay. Nasıl mı? Bugüne kadar öğretmeye çalıştığınız yavrunuzdan öğrenebilirsiniz cevabını. Onlara sorun, onlara öğretmene kalkmayın, 'gerçek yaşam çocuklardan öğrenilir' bunu asla unutmayın olur mu?
Yavrunuz sizin, o çocuklar sizin ama sizin olan kıyafetler de sizin. Onları çocuklarınıza asla giydirmeye çalışmayın bol ya da dar gelir çünkü. Hiçbir insan öğretilmekten ve sınırlanmaktan hoşlanmaz. Onlara bir şeyler öğretmeyin, onlara 'Farkındalık' kazandırın. Onlara kitap oku demeyin, siz elinize kitap alın ve okuyun, göreceksiniz ki çocuğunuzda bir müddet sonra sizden görüp kitap okumaya başlayacak.
'Mutlu olamam değişirsem salt sizin bencilliğinizi doyurmak için. Hoşnut da olamam eleştirdiğinizde beni, sizin gibi düşünmediğim ya da görmediğim için. Uyumsuz diyorsunuz bana. Oysa inançlarınıza her karşı çıkışımda, siz de benimkilere karşı çıkıyorsunuz. Aklınızı biçimlendirmeye çalışmıyorum. Biliyorum, kendinizi bulma savaşı veriyorsunuz. Bana akıl vermenizi de kabul edemem çünkü kendimi bulma çabasındayım ben de... '
Leo BUSCAGLIA

Benim yaşamımda model aldığım insandır sevgili Leo Buscaglia. Sizde olan iyi ve kötü her şey çocuklarınızda da vardır, çünkü onlar sizin aynanınızdır.
YOLUNUZ SEVGİ YOLU VE DAİMA AÇIK OLSUN
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
17 Aralık 2008       Mesaj #4
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Çocuğumuz okula başladığı ilk günden itibaren, onlara ders çalışma alışkanlığını nasıl kazandıracağımız ve bu alışkanlığı nasıl geliştireceğimiz konusunda düşünmeye başlarız. Ders çalışma alışkanlığı çocuğun kalıtımsal özelliklerinden etkilenebileceği gibi sonraki öğrenmeleri (çevre koşulları) ve motivasyonuyla da alâkalıdır.
Anne-babalar çocuğuyla ilgili tüm davranışlarda etkili oldukları gibi onların ders çalışma davranışı kazanmasında da birinci derecede etkilidir. Öğretmen, ne kadar aktif olursa olsun, ebeveynler eğitim konusunu öncelikli olarak ele almıyor ve bu konuda bir çaba içinde bulunmuyor ise arzulanan başarı gerçekleşmeyecektir.
Sorunu çocuklarımıza kızmakta ve tepki göstermekte aramak problemi çözmeyecektir. Çocuklarda görülen ders çalışmama probleminin bence genelde birkaç nedeni vardır. Bunlar; ailenin eğitimi verdikleri önem, öğrencinin derslerini takip, motivasyon eksikliği ve öğrencilerin kendine güvensizliğidir. Yani öğrencinin ders çalışma konusunda zihnindeki düşünceler olumsuz ise bu düşüncenin davranışa yansıması da olumsuz olacaktır. Bundan dolayı da çocuk başaramayacağını düşündüğü için ders çalışmayacaktır.
Öğrenciye anne-babası ya da yakın çevresi tarafından "Oğlum hiç ders çalışmıyorsun", "kızım çok tembelsin", "Sen sistemli çalışmıyorsun, böyle giderse asla başarılı olamazsın" türünden olumsuz telkinler de öğrencilerin ders çalışma becerisine yönelik düşünceleri olumsuz etkilemektedir.
Ders çalışmak nasıl zevkli hâle getirilir?
Başarıya ailenin, öğretmenin ve öğrencinin birlikte çalışmasıyla ulaşılır. Yani okulda ve sınavlarda başarıya ulaşmak bir ekip işidir. Sınavlar yaklaştıkça bazı öğrencilerde ders çalışma konusunda bıkkınlık ortaya çıkabilmektedir. Çalışma isteksizliği diyebileceğimiz bu durumdan aileler ve öğretmenler çokça yakınmaktadır.
Öğrencinin isteyerek çalışması için aileye ve öğretmenlere bazı görevler düşmektedir. Çalışmayı bir ihtiyaç olarak görmek, isteyerek ders çalışmanın şartlarından biridir. Öğrencinin ulaşılabilir bir hedefi olmalıdır. Hedefsiz çalışmalardan sonuç alınamaz. Bu bağlamda öğrencinin ilgi, istek ve yetenekleri dikkate alınarak ulaşılabilir bir hedef belirlenmeli ve öğrenci bu hedefe ulaşması için sürekli motive edilmelidir.
Hedef belirlendikten sonra bu hedefe ulaşmak için plan ve program yapılmalıdır. Plansız ve programsız yapılan hiçbir işten sonuç alınmaz ve başarı gelmez.
Son olarak da planın uygulanması noktasında istek ve takip son derece önemlidir. Takip edilmeyen işler bir müddet (yaklaşık 10–15 gün) sonra kendiliğinden sona erecektir.
Ders başarısını artırmak için yapılması gerekenler
— Anne babalar çocuklarının yaşının psikolojik özelliklerini iyi bilmeli, ona uygun davranmalıdır.
— Ders çalışma alışkanlığı kazandırıncaya kadar çocuğun ders çalışmasına engel olan maddi-manevi her problem halledilmeli, çocuğa mazeret bırakmamalıdır.
— Çocuk okuldan eve geldiğinde bir müddet dinlenmesine, bir şeyler yemesine izin verilmeli. Fakat bu dinlenmenin içerisinde televizyon seyretme ve bilgisayar oyunu oynama gibi etkinlikler olmamalıdır. Çünkü bu tarz eğlenceler, çocuğu dinlendirmek yerine, beyne gereksiz uyarılar göndererek yormaktadır. Bu nedenle çocuklar dinlenmiş değil, aksine yorgun bir zihinle derse oturmaktadırlar.
— En uygun çalışma süresi 20–40 dakika arasıdır. Özellikle küçük sınıflarda 20 dakika kadar çalıştıktan sonra 10 dakika ara verilmelidir. Dinlenme süresi, öğrencinin çalışmasına karşılık bir ödüldür. Bu arada beden rahatlar, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır.
— Ders çalışma, sadece çalışma odası ve çalışma masasında yapılmalıdır. Eğer böyle bir oda yoksa evin en sakin köşesi bu iş için ayrılmalıdır.
— Oturulan yer çok yumuşak bir koltuk veya minder olmamalı. Çünkü yumuşak yere oturan çocuk, fazlaca rahat ettiği için, bir süre sonra gevşeyip uykuya yenik düşebilir. Yatarak veya uzanarak çalışmak da aynı ölçüde gevşeme yapacağından, çocuğun dikkatini azaltacaktır. Öte yandan; zamanla, çocuğunuzun fiziki yapısında da bir deformasyona (bozulmaya) yol açabilecektir.
— Çalışma masası pencere kenarından uzak olmalıdır. Çünkü ses ve gürültüler, dikkati dağıtabilir. Bilhassa, televizyonun veya radyonun açık olması da, zihni yoracağı için verimi düşürür. Dolayısı ile televizyon, radyo, kasetçalar, MP3, cep telefonu gibi iletişim araçları, ders çalışma esnasında çocuğun yakınında veya etrafında ve açık olmamalıdır.
— Baba ders konusunu annenin üzerine yıkmamalı, kendi yapması gereken vazifeleri aksatmadan yapmalıdır.
— Okul düzenli bir şekilde ziyaret edilmeli, öğretmenlerle görüşülmelidir.
— Çocuğun yanında asla öğretmenini tenkit edici mahiyette konuşulmamalıdır.
— Çocuğun öğretmeni adeta evin bir ferdi gibi kabul edilmeli, ona karşı samimi davranılmalıdır.
— Okuldaki arkadaşları tanınmaya çalışılmalı, uygun olmayan arkadaşlıklar konusunda tedbir alınmalıdır (öğretmenle konuşma, çocuğunuzla konuşma. vs).
— Çocuklar için alınan eşyaların (bilgisayar, cep telefonu, v.s) kullanımı kontrollü olmalıdır.
— Ders çalışma sırasında çocuktan, ufak tefek de olsa, bazı işleri yapması istenmemeli. "Git bir koşu bakkaldan ekmek al. Kardeşine su ver. Kapıyı aç… v.b." gibi sözler, çocuğun dikkat ve ilgisini dağıtacağından, sağlıklı bir çalışma ortamı oluşmayacaktır. Bu nedenle, çocukların ders çalışma sürecini huzur içinde tamamlamaları için, çalışma esnasında başka işlerle meşgul edilmemesine dikkat edilmelidir.
— Anne babalar çocuklarına sık sık "ders çalış" diye baskı yaparak, çalışmaya karşı isteksizlik yaratmamalıdırlar. Sadece, ders çalışmanın çocuğun kendi sorumluluğunda olduğu ifade edilmeli ve bu noktada, sık olmamak kaydıyla, teşvik edilmelidirler. Böylece anne baba ve çocuk arasındaki ilişki de zedelenmemiş olur. Ve gereksiz inatlaşmaların oluşumu engellenir.

Esan GÜL
Quo vadis?
zuzutom - avatarı
zuzutom
Ziyaretçi
21 Ekim 2010       Mesaj #5
zuzutom - avatarı
Ziyaretçi
siz ders çalışmak istemeyen bir çocukla karşılaşsaydınız nasıl bir öğüt verirdiniz??? ben ders çalışmakla ilgili bir başarı öyküsü dedim ama bulamadım lütfen bana biri yardımcı olsun
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Ekim 2010       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çocuklar neden ders çalışmak istemiyorlar bunda anne ve babanın rolü var mıdır?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Kasım 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben 14 yaşında bir ögrenciyim bilgisayar oynamak zevkli tv izlemekte ama derse gelince berbat mesela bir müzik dinliyorum 3 kere dinledigimde ezberliyorum derslerde böyle şarkı gibi eglenceli olsa mesela benim bir kuzenim var 5 yaşında kreşte 571 de bir güneş dogdu diye bir ilahi ögretmişler o her zaman bu ilahiyi söylüyor benimde dilime takıldı din sınavında aklıma geldi 571 de bir güneş dogdu peygamberimizin dogdugu tarih 40 yaşına gelince peygamberlik verildi peygamberlik verildigi zaman yani böyle olsa dersler şarkı halinde süpper olur
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Şubat 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben 9 yaşındayım 3. sınıf a gidiyom hiç ders yapmak idtemiyorum ama niyr kısaca söleyen olursa sevinirim
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Ocak 2012       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben ilk okulda dersleri dinliyor,katılıyordum ama evde ders çalışmak bana cazip gelmiyordu tv izlemek bana acayip zevk veriyordu hele bilgisayarda geldikten sonra 10 dizi birden izlediklerim olurdu ama yinede 8 sınıfa kadar hep taktir teşekkür getirdim benim şansım performans ve projelerdi onlar sayesinde notlarım yükseliyordu taki liseye geçinceye kadar lise performans yok proje 2.dönem notunu etkiliyor işte bi dank etti kafam aslında yazmak ders çalışmak zevkli ama dizi izlemek daha cazip kendimi buna inandırdım saplantı haline geldi adeta hep hayaller kuran bir çocuk psikiyatri olucam olmadı polis olmadı uluslar a.i. v sonuç hayatını kendi elleriyle parçalamış ev kadını benim hep hedefim vardı ama ben kendisine hedefler kuran ama engeller karşısında geri çekilen biriyim siz ben olmayım bazılarınız okumaya bile üşenicek ama okuyanlar umarım mesajımı almıştır.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Ekim 2012       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
[QUOTE]cocuklarda isteksizlik ile ilgili daha fazla bilgi istiyorum çünkü bende bazen çalismak istemiyom

Benzer Konular

24 Mayıs 2009 / barış Tıp Bilimleri
1 Ekim 2009 / Misafir Soru-Cevap