Masaüstü Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Kitle iletişim araçlarının toplum yaşamındaki yeri ve önemi nedir?
İlk...234 56...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Misafir22:58, 29 Eylül 2010 
kitle iletişim araçlarının toplum hayatındaki önemi nedir acilll cevap lütfennnnn
Cevap
Misafir13:40, 30 Eylül 2010 
kitle iletişim araçlarının eğitime katkıları
Cevap
Misafir15:55, 30 Eylül 2010 
Kitle iletişimi, çeşitli türdeki mesajların büyük ve dağınık bir kitleye bu amaç için geliştirilmiş olan araçlarla iletilmesidir.
Kitle iletişim araçlarının başlıcaları ve en çok bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb. yayınlardır.

İletişim araçları ise; bilgi akışını sağlayan araçlara verilen genel isimdir. Bu akış, "bireyden çoğula" veya "çoğuldan bireye" bilgi yönüyle olan iletişime göre çeşitlenirler. İletişimde duyuya yönelik algılama da söz konusudur. Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır.

Çeşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:

Bilişsel iletişim araçları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır (Örnek: e-postalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler,
Görsel-İşitsel iletişim araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin; tv, sinema, radyo vs..)

Telekomünikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır. (Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs..)
Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir. (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.)
Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır. (Fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferanslar vs.)
Sanatsal iletişim araçları: Plastik ya da estetik amaçlı hertürlü sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs)

Televizyon:
Televizyonun kolay ulaşılabilir bir "kaynak" olması, kullanılan etkili görsel ve işitsel öğelerle etkisinin yüksek olması, her evde, işyerinde ve cep telefonlarında bile kolayca ulaşılır olması televizyonun hem iyi hem de kötü etki yapmasına yol açar. İyi yanı kolay ve hızlıca gündemi takip edebilmek ve çeşitli kanalların olması da farklı bakış açılarını yakalayabilmektir.
Günümüzde televizyon yayıncılığının ilk amacı, reklam ve ticaret üzerine kuruludur. Ayrıca, toplumda psikolojik etkisi de oluşmuş ve televizyon bağımlılığı olarak tabir edilen bir rahatsızlık ortaya çıkmıştır.

İnternet:
İnternet, doğru kullanıldığında hemen hemen var olan tüm ansiklopedik bilgiye, habere, her türlü ilgi alanında bilgilenmeye yarayan, aynı zamanda haberleşmede de kullanılan bir araçtır.
Ancak, internetin yaygınlaşması sonucu her gün milyonlarca insanın hiç tanımadığı insanlarla şahsi bilgilerini paylaşması, internetin dikkatsiz kullanımı, kimlik bilgilerinin çalınması ya da polisiye olaylara istemeden karışmak gibi sonuçlar doğurabilmektedir.

Gazete:
Politika, ekonomi, kültür ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için, yorumlu ya da yorumsuz, her gün ya da belirli zaman aralıklarıyla çıkarılan gazeteler. günlük ve basılı olduğu için kalıcı, arşivlenebilir bir kitle iletişim aracıdır.Gazeteler, değişik okur kitlesine seslenerek kamu oyu da oluşturabilmektedir.

Dergi:
Düzenli aralıklarla yayınlanan, değişik ilgi alanlarına hitap eden, deneme, makale, inceleme, araştırma ve eleştiri gibi yazılar, değişik edebi türleri ya da belirli konulara yönelik derlemeleri içeren ve genellikle resimli olan basılı yayınlardır. Dergiler alanlarına göre; toplumu bilinçlendiren medya iletişim araçlarındandır. Dergiler, gazeteler gibi günlük yayımlanmayıp, periyodik olarak haftalık, aylık, üç aylık vb. aralarla yayınlanmaktadır. Dergiler değişik hedef kitlelere yönelmektedir. Örneğin; hukuk dergisi, ekonomi dergisi, kadın dergisi gibi. Ekonomiyi ilgilendiren bir konu, kadın dergisine gönderilirse yayınlanmaması muhtemeldir. Dergiler halkla ilişkiler uzmanının özel kitlelere ulaşması gerektiğinde işini kolaylaştırır. Çünkü verilecek mesajlar daha kolay işlenebilecek, kitlelere daha kolay ulaşabilecektir



teşekkür ederim rabia dede
Cevap
Misafir16:41, 30 Eylül 2010 
neden peki kitle iletisim aracı olmasaydı ne olurdu
Cevap
Misafir20:15, 30 Eylül 2010 
Arkadaşlar Kitle iletişim araçlarının hayatımızdaki önemi nedir.Cevaplarsanız sevinirim...
Saygılar...
Cevap
Misafir12:52, 2 Ekim 2010 
olmasaydı eğer biz şu nada mesajlaşamazdık ve hiç bir şey yapamazdık yani hayat dururdu
Cevap
Misafir14:17, 2 Ekim 2010 
acaba kitle iletişim araçlarının eğitime ne gibi bir yararı olabilir ben aradam bulamadım
Cevap
Misafir19:34, 2 Ekim 2010 
acil lütfen cevaplayın kitle iletişim araçlarını eğitime katkıları
Cevap
Misafir16:21, 4 Ekim 2010 
kitle iletişim araçlarının toplumuzdaki önemini yazar msınız 1 saf olabilirse sevinirim 7. sınıf öğrencisine göre şimdiden teşekkürler
Cevap
Misafir14:23, 5 Ekim 2010 
kitle iletişim araçlarının eğitime katkısını yazarsanız sevinirim. ben yedinci sınıf öğrencisiyim öğrenmem lazımmm
Cevap
İlk...234 56...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Kitle iletişim araçlarının yararları nedir?
Kitle iletişim araçlarının yararları ve zararları nelerdir?
Bakterilerin insan yaşamındaki yeri ve önemi nedir?
Kitle iletişim araçlarının zararları nedir?
Dil üretiminde kitle iletişim araçlarının etkisi nedir?