PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > İstiklal Marşı'nın ritim özelliği nedir?
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
ziyaretçi18:04, 20 Aralık 2008 
istiklal Marşı'nın ritim özelliğini nedir
En iyi cevap Keten Prenses tarafından gönderildi

bestekarın bu anlatışından, eseri önce sözsüz olarak bestelediği ve daha sonra mehmet akif�in şiirini besteye giydirdiği anlaşılmaktadır. bu sebepten meydana gelen prozodi hataları, eser hakkında sonradan yapılan tenkitlerin başlıcası olmuştur. bestekar yukarıdaki beyanatının bir yerinde her ne kadar, "bu müziği milli marş olarak takdime karar verdim" diyorsa da, eserdeki ses sahasını halk tabakasını nazara almadan kullanması bestenin milli marş olarak bestelenmediğini meydana çıkarmaktadır. marştaki bu teknik hatalardan başka ses ritminden ağır çalınıp söylenmesinde bestekarın kusuru başta gelmektedir. besteci bu durumu şöyle anlatmıştır:

�ben İstiklal marşı�nı bestelerken kulaklarımda İzmir�e koşan atlıların dörtnal sesleri vardı. eserin başında metronomu (1 dörtlük=80) olan bir eser hiçbir vakit cenaze marşına benzemez.

plaklardaki ağır tempolu çalınışı ise; "sahibi�nin sesi" stüdyosunda orkestra ile plağa çaldığımız zaman teknisyenler, bunun çok süratlı bir marş olduğunu ve dolayısıyla plağın ancak yarısını doldurduğunu söylediler. bu sebeple plağın aynı yüzüne bir marş daha çalmamızı rica ettiler. ben böyle bir teklifi kabul edemezdim. o anda aklıma bir şey geldi: "marşı biraz ağır çalalım, böylece plak dolar. sonra çalınırken gramafon biraz hızlıya ayarlanır, olur biter" dedim. bu fikir pek münasip görüldü ve dediğim gibi yapıldı. fakat bilahere böyle bir fikir vermekle hata ettiğimizi anladım. çünkü marş çalınırken gramafonun hızlıya ayarlanması icap ettiğini kim bilebilirdi?�

görüldüğü gibi tam bir alaturka davranışla İstiklal marşımızın en can alacak noktası; ritmi, ölü doğrulmuştu.

plak yayıldıktan sonra ağır ritm de hafızalara yerleşti ve besteci ölümüne kadar bu ağır ritmi yürüğe götürmeye uğraştı durdu.

ayrıca, marşın türk temlerini ifade etmediği ve hatta �karmen silva� isimli bir operetten alındığı da iddia edilmiştir.

daha sonra marşın değiştirilmesi tezi ortaya atılarak yetkili yetkisiz türlü şahıslar tarafından türlü fikirler ileri sürülmüşse de değiştirilmesi fikri tutmamıştır.

bu konudaki makul olan umumi kanaat; her ne kadar yeniden daha iyisini yapmak imkansız değilse de eskisinin artık tarih olmuşluğu hakikatı nazara alınarak, bunun üzerinde gerekli rötuşlarla mevcudu onarmaktır.
kaynak ; ilkadimdergisi
Benzer Konular:
Cevap
Keten Prenses18:41, 20 Aralık 2008 
bestekarın bu anlatışından, eseri önce sözsüz olarak bestelediği ve daha sonra mehmet akif�in şiirini besteye giydirdiği anlaşılmaktadır. bu sebepten meydana gelen prozodi hataları, eser hakkında sonradan yapılan tenkitlerin başlıcası olmuştur. bestekar yukarıdaki beyanatının bir yerinde her ne kadar, "bu müziği milli marş olarak takdime karar verdim" diyorsa da, eserdeki ses sahasını halk tabakasını nazara almadan kullanması bestenin milli marş olarak bestelenmediğini meydana çıkarmaktadır. marştaki bu teknik hatalardan başka ses ritminden ağır çalınıp söylenmesinde bestekarın kusuru başta gelmektedir. besteci bu durumu şöyle anlatmıştır:

�ben İstiklal marşı�nı bestelerken kulaklarımda İzmir�e koşan atlıların dörtnal sesleri vardı. eserin başında metronomu (1 dörtlük=80) olan bir eser hiçbir vakit cenaze marşına benzemez.

plaklardaki ağır tempolu çalınışı ise; "sahibi�nin sesi" stüdyosunda orkestra ile plağa çaldığımız zaman teknisyenler, bunun çok süratlı bir marş olduğunu ve dolayısıyla plağın ancak yarısını doldurduğunu söylediler. bu sebeple plağın aynı yüzüne bir marş daha çalmamızı rica ettiler. ben böyle bir teklifi kabul edemezdim. o anda aklıma bir şey geldi: "marşı biraz ağır çalalım, böylece plak dolar. sonra çalınırken gramafon biraz hızlıya ayarlanır, olur biter" dedim. bu fikir pek münasip görüldü ve dediğim gibi yapıldı. fakat bilahere böyle bir fikir vermekle hata ettiğimizi anladım. çünkü marş çalınırken gramafonun hızlıya ayarlanması icap ettiğini kim bilebilirdi?�

görüldüğü gibi tam bir alaturka davranışla İstiklal marşımızın en can alacak noktası; ritmi, ölü doğrulmuştu.

plak yayıldıktan sonra ağır ritm de hafızalara yerleşti ve besteci ölümüne kadar bu ağır ritmi yürüğe götürmeye uğraştı durdu.

ayrıca, marşın türk temlerini ifade etmediği ve hatta �karmen silva� isimli bir operetten alındığı da iddia edilmiştir.

daha sonra marşın değiştirilmesi tezi ortaya atılarak yetkili yetkisiz türlü şahıslar tarafından türlü fikirler ileri sürülmüşse de değiştirilmesi fikri tutmamıştır.

bu konudaki makul olan umumi kanaat; her ne kadar yeniden daha iyisini yapmak imkansız değilse de eskisinin artık tarih olmuşluğu hakikatı nazara alınarak, bunun üzerinde gerekli rötuşlarla mevcudu onarmaktır.
kaynak ; ilkadimdergisi
Cevap
Misafir17:09, 12 Ekim 2009 
İSTİKLAL MARŞI KAÇ VURUŞTAN OLUŞMUŞTUR
Cevap
Misafir09:06, 5 Aralık 2009 
Alıntı:
istiklal marsinin ozellikleri
nedir lütfen söylermisiniz?
Cevap
Misafir20:03, 10 Mart 2010 
bestekarın bu anlatışından, eseri önce sözsüz olarak bestelediği ve daha sonra mehmet akif�in şiirini besteye giydirdiği anlaşılmaktadır. bu sebepten meydana gelen prozodi hataları, eser hakkında sonradan yapılan tenkitlerin başlıcası olmuştur. bestekar yukarıdaki beyanatının bir yerinde her ne kadar, "bu müziği milli marş olarak takdime karar verdim" diyorsa da, eserdeki ses sahasını halk tabakasını nazara almadan kullanması bestenin milli marş olarak bestelenmediğini meydana çıkarmaktadır. marştaki bu teknik hatalardan başka ses ritminden ağır çalınıp söylenmesinde bestekarın kusuru başta gelmektedir. besteci bu durumu şöyle anlatmıştır:

�ben İstiklal marşı�nı bestelerken kulaklarımda İzmir�e koşan atlıların dörtnal sesleri vardı. eserin başında metronomu (1 dörtlük=80) olan bir eser hiçbir vakit cenaze marşına benzemez.

plaklardaki ağır tempolu çalınışı ise; "sahibi�nin sesi" stüdyosunda orkestra ile plağa çaldığımız zaman teknisyenler, bunun çok süratlı bir marş olduğunu ve dolayısıyla plağın ancak yarısını doldurduğunu söylediler. bu sebeple plağın aynı yüzüne bir marş daha çalmamızı rica ettiler. ben böyle bir teklifi kabul edemezdim. o anda aklıma bir şey geldi: "marşı biraz ağır çalalım, böylece plak dolar. sonra çalınırken gramafon biraz hızlıya ayarlanır, olur biter" dedim. bu fikir pek münasip görüldü ve dediğim gibi yapıldı. fakat bilahere böyle bir fikir vermekle hata ettiğimizi anladım. çünkü marş çalınırken gramafonun hızlıya ayarlanması icap ettiğini kim bilebilirdi?�

görüldüğü gibi tam bir alaturka davranışla İstiklal marşımızın en can alacak noktası; ritmi, ölü doğrulmuştu.

plak yayıldıktan sonra ağır ritm de hafızalara yerleşti ve besteci ölümüne kadar bu ağır ritmi yürüğe götürmeye uğraştı durdu.

ayrıca, marşın türk temlerini ifade etmediği ve hatta �karmen silva� isimli bir operetten alındığı da iddia edilmiştir.

daha sonra marşın değiştirilmesi tezi ortaya atılarak yetkili yetkisiz türlü şahıslar tarafından türlü fikirler ileri sürülmüşse de değiştirilmesi fikri tutmamıştır.

bu konudaki makul olan umumi kanaat; her ne kadar yeniden daha iyisini yapmak imkansız değilse de eskisinin artık tarih olmuşluğu hakikatı nazara alınarak, bunun üzerinde gerekli rötuşlarla mevcudu onarmaktır.
Cevap
Misafir18:46, 9 Kasım 2010 
Alıntı:
ses ve ritim ozellikleri ile ilgili daha fazla bilgi istiyorum

edebi dönemlerde oluşan ses ve ritim özellikleri
Cevap
Misafir20:23, 18 Nisan 2011 
dünyadaki en iyi marş olması en iyi özelliğidir
Cevap
Misafir18:22, 9 Ekim 2011 
istiklal marşı kaç vuruştan oluşur?
Cevap
Misafir13:31, 18 Aralık 2011 
istiklal marşının ölçüsü nedir lütfen söyler misiniz ?????
Cevap
Misafir21:51, 18 Aralık 2011 
istiklal marşının vuruş değerlerini söylermisiniz?????
Cevap
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
İstiklal Marşı'nın bestecisi kimdir?
İstiklal Marşı'nın notalarını nasıl bulurum?
Türk Bayrağı ve İstiklal Marşı'nın önemi nedir?
İstiklal Marşı'nın redifleri nelerdir?
İstiklal Marşı'nın üslubu nedir?