Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Ziyaretçi tarafından 25 Aralık 2008 (18:51) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
7079 kez görüntülenmiş, 4 cevap yazılmış ve son mesaj 19 Nisan 2010 (22:25) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 1.00  |  Oy Veren: 1      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 25 Aralık 2008, 18:51

Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir?

#1 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir?
En iyi cevap Keten Prenses tarafından gönderildi

Medya Araçları, Bu Araçların Tarihsel Gelişimi ve Temel Özellikleri 2.1. Medya Araçları Kitle iletişim; iletinin kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema ve kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, izleyici, okuyucuya) iletilmesidir. Kitle iletişiminin birçok avantajı ve dezavantajı vardır. Örneğin kitle iletişim araçları sayesinde düşüncenizi, fikrinizi, haberinizi çok kısa bir süre içerisinde geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kitle iletişim araçlarının bir iletiyi geniş kitlelere yayma özelliği kuskusuz bu araçların en büyük özelliğidir. Buna karşın yayınlanan / yayımlanan iletinin bireyler üzerindeki etkinliği ne yazık ki yüz yüze iletişim ya da kişiler arası iletişim kadar etkin değildir. Kille iletişim aracı dendiğinde aklımıza ilk gelen, gazete, dergi, kitap gibi yazılı; radyo gibi işitsel; televizyon, sinema gibi işitsel-görsel; internet gibi işitsel-görsel ve yazılı iletişim araçlarıdır. Elbette bunlar dışında da resim, tiyatro gibi kitle iletişim araçları da vardır. İlk kitle iletişim aracı, ilk çağ uygarlıklarından Roma ve Mısırda da yaygın bir şekilde kullanılan gazetedir. ilk kitle iletişim aracı olan gazetenin iletisi okur-yazarlıkla sınırlıydı. Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojilerindeki gelişme sayesinde verini radyoya bırakmak zorunda kaldı. Radyo; radyo dalgaları vasıtasıyla sınırları ortadan kaldırarak geniş hedef kitlelere ulaştı. Radyoda ki ileti yalnızca okuma- yazma bilen elit bir kesime değil, okuma yazma bilmeyenlere de hitap eder. Radyo sayesinde sizden kilometrelerce uzakta olan insanlara fikrinizi, haberinizi rahatlıkla ulaştırabilirsiniz. Gazetenin, mekana bağımlılığını, radyo sınırlı olarak ortadan kaldırdı. Radyonun iktidarı, görsel ve işitsel iletişim aracı olan televizyonla kısa sürede sona erdi. Böylelikle Neil Postmanın Televizyon Öldüren Eğlence adlı kitabında da belirttiği gibi insanoğlu yaşamını sürdürmesi için kendisine gereken birebir bilgiler, haberler dışında haritada yerini adını bile bilmediği, devletler, kültürler ve insanlar hakkında geniş ve yoğun bir enformasyon sağanağı altında kaldılar. Böylelikle uzaklar bize yakınlaşırken, aynı evdeki bireylerin farklı odalarda farklı kanalları izlemesiyle, yakınlar birbirinden uzaklaştı. Kitle iletişim araçlarının farklı özellikleri olmasına rağmen, hepsinin birleştiği ortak bir nokta vardır. Bu da, kitle iletişim araçlarının �yayma özelliğidir. Kitle iletişim araçları, bir haberi, fikri, düşünceyi, duyguyu yazı, resim görüntü veya ses olarak çoğaltmak suretiyle aynı mesajı anonim nitelikteki kitleye ulaştıran teknik araçlardır. Böylece insanlar etrafında, yakınlarında ya da uzaklarında meydana gelen olaylar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilirler.
Son Düzenleyen fadedliver; 17 Nisan 2009 @ 20:00.
Rapor Et
Reklam
Eski 25 Aralık 2008, 20:32

Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir?

#2 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Medya Araçları, Bu Araçların Tarihsel Gelişimi ve Temel Özellikleri

2.1. Medya Araçları

Kitle iletişim; iletinin kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon,
sinema ve kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, izleyici,
okuyucuya) iletilmesidir. Kitle iletişiminin birçok avantajı ve dezavantajı vardır.
Örneğin kitle iletişim araçları sayesinde düşüncenizi, fikrinizi, haberinizi çok kısa bir
süre içerisinde geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kitle iletişim araçlarının bir iletiyi
geniş kitlelere yayma özelliği kuskusuz bu araçların en büyük özelliğidir. Buna karşın
yayınlanan / yayımlanan iletinin bireyler üzerindeki etkinliği ne yazık ki yüz yüze
iletişim ya da kişiler arası iletişim kadar etkin değildir.
Kille iletişim aracı dendiğinde aklımıza ilk gelen, gazete, dergi, kitap gibi yazılı;
radyo gibi işitsel; televizyon, sinema gibi işitsel-görsel; internet gibi işitsel-görsel ve
yazılı iletişim araçlarıdır. Elbette bunlar dışında da resim, tiyatro gibi kitle iletişim
araçları da vardır.
İlk kitle iletişim aracı, ilk çağ uygarlıklarından Roma ve Mısırda da yaygın bir
şekilde kullanılan gazetedir. ilk kitle iletişim aracı olan gazetenin iletisi okur-yazarlıkla
sınırlıydı. Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojilerindeki gelişme
sayesinde verini radyoya bırakmak zorunda kaldı. Radyo; radyo dalgaları vasıtasıyla
sınırları ortadan kaldırarak geniş hedef kitlelere ulaştı. Radyoda ki ileti yalnızca okuma-
yazma bilen elit bir kesime değil, okuma yazma bilmeyenlere de hitap eder. Radyo
sayesinde sizden kilometrelerce uzakta olan insanlara fikrinizi, haberinizi rahatlıkla
ulaştırabilirsiniz. Gazetenin, mekana bağımlılığını, radyo sınırlı olarak ortadan kaldırdı.
Radyonun iktidarı, görsel ve işitsel iletişim aracı olan televizyonla kısa sürede sona erdi.
Böylelikle Neil Postmanın Televizyon Öldüren Eğlence adlı kitabında da belirttiği
gibi insanoğlu yaşamını sürdürmesi için kendisine gereken birebir bilgiler, haberler
dışında haritada yerini adını bile bilmediği, devletler, kültürler ve insanlar hakkında
geniş ve yoğun bir enformasyon sağanağı altında kaldılar. Böylelikle uzaklar bize
yakınlaşırken, aynı evdeki bireylerin farklı odalarda farklı kanalları izlemesiyle,
yakınlar birbirinden uzaklaştı.

Kitle iletişim araçlarının farklı özellikleri olmasına rağmen, hepsinin birleştiği
ortak bir nokta vardır. Bu da, kitle iletişim araçlarının “yayma özelliğidir. Kitle iletişim
araçları, bir haberi, fikri, düşünceyi, duyguyu yazı, resim görüntü veya ses olarak
çoğaltmak suretiyle aynı mesajı anonim nitelikteki kitleye ulaştıran teknik araçlardır.
Böylece insanlar etrafında, yakınlarında ya da uzaklarında meydana gelen olaylar ve
gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilirler.

2.2. Medya Araçlarının Tarihsel Gelişimi
Kitle iletişim araçlarının özellikle de gazetenin miladı çok eskilere gitmesine
karşın; genel anlamda kitle iletişim araçları teknolojisindeki bilimsel gelişmeler birkaç
yüzyıl öncesine dayanmaktadır. Televizyonun, internetin, cep telefonunun kullanımı
diğer kitle iletişim araçlarına nazaran çok yenidir. Asıl şaşırtıcı olan da bu araçların bu
kadar genç nesil iletişim araçları olmalarına karşın yaşamımızın vazgeçilmezleri arasına
bu kadar kısa bir süre içerisinde girebilmeleridir. Artık hiçbirimiz cep telefonsuz
internetsiz, bilgisayarsız, televizyonsuz bir yaşam düşünemiyoruz. Basın aracı olan
gazete ile başlayan bu gelişim 20. yüzyıl içinde hızlanarak toplumları çok derinden
etkileyecek boyutlara ulaştı.

2.2.1. Gazete

Gazetenin tarihsel gelişimine bakıldığında ilk gazetenin Mısır’da ortaya çıktığı
görülür. Mısır tarihini inceleyenler, M.Ö. 1750 yılında 3. Thoumes döneminde resmi bir
gazetenin yayınlandığını belirtmektedir. 3. Thoumes’den günümüze gelene kadar eski
Roma, Avrupa ve daha dünyanın birçok yerinde pek çok gazetede yayınlandı.

Gerek eski Mısırda gerekse Romada yapılan şey yazılı haberleşmeydi. Y
Rapor Et
Eski 25 Aralık 2008, 20:33

Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir?

#3 (link)
MsXLabs Üyesi
Keten Prenses - avatarı
Medya Araçları, Bu Araçların Tarihsel Gelişimi ve Temel Özellikleri 2.1. Medya Araçları Kitle iletişim; iletinin kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema ve kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, izleyici, okuyucuya) iletilmesidir. Kitle iletişiminin birçok avantajı ve dezavantajı vardır. Örneğin kitle iletişim araçları sayesinde düşüncenizi, fikrinizi, haberinizi çok kısa bir süre içerisinde geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Kitle iletişim araçlarının bir iletiyi geniş kitlelere yayma özelliği kuskusuz bu araçların en büyük özelliğidir. Buna karşın yayınlanan / yayımlanan iletinin bireyler üzerindeki etkinliği ne yazık ki yüz yüze iletişim ya da kişiler arası iletişim kadar etkin değildir. Kille iletişim aracı dendiğinde aklımıza ilk gelen, gazete, dergi, kitap gibi yazılı; radyo gibi işitsel; televizyon, sinema gibi işitsel-görsel; internet gibi işitsel-görsel ve yazılı iletişim araçlarıdır. Elbette bunlar dışında da resim, tiyatro gibi kitle iletişim araçları da vardır. İlk kitle iletişim aracı, ilk çağ uygarlıklarından Roma ve Mısırda da yaygın bir şekilde kullanılan gazetedir. ilk kitle iletişim aracı olan gazetenin iletisi okur-yazarlıkla sınırlıydı. Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojilerindeki gelişme sayesinde verini radyoya bırakmak zorunda kaldı. Radyo; radyo dalgaları vasıtasıyla sınırları ortadan kaldırarak geniş hedef kitlelere ulaştı. Radyoda ki ileti yalnızca okuma- yazma bilen elit bir kesime değil, okuma yazma bilmeyenlere de hitap eder. Radyo sayesinde sizden kilometrelerce uzakta olan insanlara fikrinizi, haberinizi rahatlıkla ulaştırabilirsiniz. Gazetenin, mekana bağımlılığını, radyo sınırlı olarak ortadan kaldırdı. Radyonun iktidarı, görsel ve işitsel iletişim aracı olan televizyonla kısa sürede sona erdi. Böylelikle Neil Postmanın Televizyon Öldüren Eğlence adlı kitabında da belirttiği gibi insanoğlu yaşamını sürdürmesi için kendisine gereken birebir bilgiler, haberler dışında haritada yerini adını bile bilmediği, devletler, kültürler ve insanlar hakkında geniş ve yoğun bir enformasyon sağanağı altında kaldılar. Böylelikle uzaklar bize yakınlaşırken, aynı evdeki bireylerin farklı odalarda farklı kanalları izlemesiyle, yakınlar birbirinden uzaklaştı. Kitle iletişim araçlarının farklı özellikleri olmasına rağmen, hepsinin birleştiği ortak bir nokta vardır. Bu da, kitle iletişim araçlarının �yayma özelliğidir. Kitle iletişim araçları, bir haberi, fikri, düşünceyi, duyguyu yazı, resim görüntü veya ses olarak çoğaltmak suretiyle aynı mesajı anonim nitelikteki kitleye ulaştıran teknik araçlardır. Böylece insanlar etrafında, yakınlarında ya da uzaklarında meydana gelen olaylar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilirler.
Rapor Et
Eski 17 Şubat 2010, 15:18

Medyada zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir?

#4 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
zaman içinde ne tür gelişmeler kaydedilmiştir
Rapor Et
Eski 19 Nisan 2010, 22:25

yapamadıımmm

#5 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
ben televizyonun zaman içerisindeki gelişiminii arıyorum ama bulamıyorum...ödeviim yarına yetişmek zorunda yapamıyoruuumm.....!!!
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.187 saniyede (74.01% PHP - 25.99% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 05:25
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi