Arama

Nasıl ajans kurulur?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 20 Ocak 2015 Gösterim: 33.109 Cevap: 17
ilkayivrendi - avatarı
ilkayivrendi
Ziyaretçi
4 Ocak 2009       Mesaj #1
ilkayivrendi - avatarı
Ziyaretçi
Selam ben bir ajans kurmak istiyorum reklam,mankenlik v.b bi yerden mezun olmak zorundamıyız?maliyeti ne kadar olur tahminen?? nasıl bi ofis gerekir ?? lütfen yardım edin
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
sen şahıs şirketi kuracaksın, jans yada başka birşey olması çok önemli değil. Muhasabe açısından farklarını ekte gönderiyorum sana, oradan inceleyebilirsin.

Sponsorlu Bağlantılar
icon paperclip FirmaTurleri.doc


kuruluş işlemleri için de

ŞAHIS İŞLETMELERİNİN KURULUŞ AŞAMALARI

1. İmza tescil beyannamesi, İmza sirküleri,(noter) İkametgah (resimli) Nüfus Cüzdanı (Muhtarlık) Suretinin alınması
2. Şirket tescilinin yapılması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile başvuru yapılır)
3. Vergi hesap numarasının alınması için başvuru yapılması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile
ilgili Vergi Dairesine başvuru yapılır)
4. Defterlerin alınması ve tasdik ettirilmesi
5. Yoklama tutanağın düzenlenmesi (Vergi dairesi tarafından düzenlenir)
6. Vergi hesap numarasının alınması (Yoklama fişi ile ilgili vergi dairesine başvuru yapılır)
7.Vergi Levhası, Yazar Kasa Levhası (yazar kasa alınması gerekiyorsa (perakende işlemlerle uğraşanlar) (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile başvuru yapılır)
8. Fatura İrsaliye ve Gider Pusulası belgelerinin basımı (Gerekli belgeler ile başvuru yapılarak
noter veya anlaşmalı matbaada bastırılır)
9. Sicil gazetesi ilanı (Ticaret Sicil Memurluğu tarafından Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi
Müdürlüğüne hitaben yazılan yazı ve
ekinde sözleşme ile başvuru yapılır)
10. İlgili Odaya kayıt yaptırılması (faaliyet göstermiş olduğu işle ilgili Odaya istenen belgeler ile
başvuru yapılır ve kayıt ücreti ödenir)
11. İşyeri Açma ve çalışma ruhsatlarının alınması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile bağlı olunan belediyeden başvuru yapılır ve m2 üzerinden harç ve Küşat ücreti yatırılır) Hafta Tatili Ruhsatı :Hafta sonu
ve bayramlarda çalışmak isteyenler için yıllık olarak alınır. İtfaiye Müdürlüğü, müracaat edilir gerekli evraklar hazırlanır
12. SSK İşlemleri (işçi çalıştıracaklar) bağlı olunan sosyal Sigortalar kurumuna istenen evraklarla birlikte işe başlamadan bir gün önceden dilekçe ile müracaat edilir.
13. Bağ-Kur İşlemleri matbu evrak ile Bağ-Kura müracaat edilecektir.

ŞAHIS (GERÇEK) İŞLETMELERİN TİCARET ODASI AÇILIŞI İÇİN GEREKLİ OLAN EVRAKLAR
-Dilekçe (Sahip veya vekili tarafından imzalanır ve eklenen belgeler belirtilir)
-Noter onaylı imza tescil beyannamesi(İsim dışında unvan kullanılacaksa isimden sonra bu unvan da imza beyanında bulunmalıdır)
-Noter onaylı nüfus cüzdanı sureti
-İşletme yeri kira ise kontrat fotokopisi, mülk ise tapu senedi fotokopisi
-Tutulan defterlerin noter tasdikli sayfa fotokopisi
-Vergi levhası fotokopisi
-Taahhütname (Ticaret Sicil Memurluğu, evrak bölümünden temin edilir)

VERGİ DAİRESİ – VERGİ MÜKELLEFİYETİNİN TESCİLİ, VERGİ LEVHASI,YAZAR KASA LEVHASININ TASDİK ETTİRİLMESİ ve DAMGA VERGİSİNİN YATIRILMASI

Ticaret Sicil Memurluğu tarafından verilen kasa makbuzu ile aynı gün iş yeri adresine göre bağlı bulunulan Vergi Dairesine müracaat edilir. Girişimci alacağı hesap numarasını faaliyete geçmeden önce, belgelerin basımı ve vergi levhasının alımı sırasında da kullanacaktır.

ŞAHIS FİRMALARDA VERGİ DAİRESİNE MÜKELLEFİYETİNİN TESCİLİ
Şahıs Şirketi:
-Matbu dilekçe (Ekinde belge adları belirtilir.
-Nüfus cüzdanı fotokopisi
-Muhtarlıktan onaylı ikametgah ilmühaberi (resimli)
-Noter onaylı imza sirküleri
-İş yerine ait tapu veya kira kontratının fotokopisi
Yazar kasa kullanmak zorunda olanlar yazar kasa levhası alıp kullanmaları gerekmektedir.
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
4 Ocak 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
sen şahıs şirketi kuracaksın, jans yada başka birşey olması çok önemli değil. Muhasabe açısından farklarını ekte gönderiyorum sana, oradan inceleyebilirsin.

Sponsorlu Bağlantılar
icon paperclip FirmaTurleri.doc


kuruluş işlemleri için de

ŞAHIS İŞLETMELERİNİN KURULUŞ AŞAMALARI

1. İmza tescil beyannamesi, İmza sirküleri,(noter) İkametgah (resimli) Nüfus Cüzdanı (Muhtarlık) Suretinin alınması
2. Şirket tescilinin yapılması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile başvuru yapılır)
3. Vergi hesap numarasının alınması için başvuru yapılması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile
ilgili Vergi Dairesine başvuru yapılır)
4. Defterlerin alınması ve tasdik ettirilmesi
5. Yoklama tutanağın düzenlenmesi (Vergi dairesi tarafından düzenlenir)
6. Vergi hesap numarasının alınması (Yoklama fişi ile ilgili vergi dairesine başvuru yapılır)
7.Vergi Levhası, Yazar Kasa Levhası (yazar kasa alınması gerekiyorsa (perakende işlemlerle uğraşanlar) (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile başvuru yapılır)
8. Fatura İrsaliye ve Gider Pusulası belgelerinin basımı (Gerekli belgeler ile başvuru yapılarak
noter veya anlaşmalı matbaada bastırılır)
9. Sicil gazetesi ilanı (Ticaret Sicil Memurluğu tarafından Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi
Müdürlüğüne hitaben yazılan yazı ve
ekinde sözleşme ile başvuru yapılır)
10. İlgili Odaya kayıt yaptırılması (faaliyet göstermiş olduğu işle ilgili Odaya istenen belgeler ile
başvuru yapılır ve kayıt ücreti ödenir)
11. İşyeri Açma ve çalışma ruhsatlarının alınması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile bağlı olunan belediyeden başvuru yapılır ve m2 üzerinden harç ve Küşat ücreti yatırılır) Hafta Tatili Ruhsatı :Hafta sonu
ve bayramlarda çalışmak isteyenler için yıllık olarak alınır. İtfaiye Müdürlüğü, müracaat edilir gerekli evraklar hazırlanır
12. SSK İşlemleri (işçi çalıştıracaklar) bağlı olunan sosyal Sigortalar kurumuna istenen evraklarla birlikte işe başlamadan bir gün önceden dilekçe ile müracaat edilir.
13. Bağ-Kur İşlemleri matbu evrak ile Bağ-Kura müracaat edilecektir.

ŞAHIS (GERÇEK) İŞLETMELERİN TİCARET ODASI AÇILIŞI İÇİN GEREKLİ OLAN EVRAKLAR
-Dilekçe (Sahip veya vekili tarafından imzalanır ve eklenen belgeler belirtilir)
-Noter onaylı imza tescil beyannamesi(İsim dışında unvan kullanılacaksa isimden sonra bu unvan da imza beyanında bulunmalıdır)
-Noter onaylı nüfus cüzdanı sureti
-İşletme yeri kira ise kontrat fotokopisi, mülk ise tapu senedi fotokopisi
-Tutulan defterlerin noter tasdikli sayfa fotokopisi
-Vergi levhası fotokopisi
-Taahhütname (Ticaret Sicil Memurluğu, evrak bölümünden temin edilir)

VERGİ DAİRESİ – VERGİ MÜKELLEFİYETİNİN TESCİLİ, VERGİ LEVHASI,YAZAR KASA LEVHASININ TASDİK ETTİRİLMESİ ve DAMGA VERGİSİNİN YATIRILMASI

Ticaret Sicil Memurluğu tarafından verilen kasa makbuzu ile aynı gün iş yeri adresine göre bağlı bulunulan Vergi Dairesine müracaat edilir. Girişimci alacağı hesap numarasını faaliyete geçmeden önce, belgelerin basımı ve vergi levhasının alımı sırasında da kullanacaktır.

ŞAHIS FİRMALARDA VERGİ DAİRESİNE MÜKELLEFİYETİNİN TESCİLİ
Şahıs Şirketi:
-Matbu dilekçe (Ekinde belge adları belirtilir.
-Nüfus cüzdanı fotokopisi
-Muhtarlıktan onaylı ikametgah ilmühaberi (resimli)
-Noter onaylı imza sirküleri
-İş yerine ait tapu veya kira kontratının fotokopisi
Yazar kasa kullanmak zorunda olanlar yazar kasa levhası alıp kullanmaları gerekmektedir.
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
4 Ocak 2009       Mesaj #3
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı

arkadaşım bende uşakta ajans sahibiyim. eğer ajans olarak her türlü organizasyon yapmak istiyorsan bence maliyeye kaydolduktan sonra esnaf odaları yerine ticaret odasına kayıt ol. o zaman bütün işleri yapabilirsin aynı isim altında. tabi yapacağın işleri ücretsiz olarak vergi levhana yazdırman gerekiyor maliyede. daha sonra işi yoluna koyduktan sonrada başka işlerde yapmak istersen maliyeye bir dilekçe vererek o işede başlayabiliyorsun

...
Quo vadis?
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
4 Ocak 2009       Mesaj #4
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Alıntı

kuracagınız şirketin adının eger ofısınız olacaksa ki olacaktır gorunur bır yere hangı sılerı yapacaksanız yazmalısınız..yani ...ajans,organizzasyon ve danısmalık ltd şti. bu sekılde olabılır.

.
Alıntı

bence ajans kurmak için biraz daha düşünün
ayrıca ajans için ilgili kurumlardan ustalık belgeside istenilecektir. diploma vs. geçerli sayılmaz onun için kart vizit satımı gibi bir iş kolu seçilir o isim altında açabilirsiniz. zaten başvuruda size gerekli bilgi verilecektir. tabi açacağınız ajans reklam ajansı



hepsi için kaynak
Quo vadis?
ilkayivrendi - avatarı
ilkayivrendi
Ziyaretçi
4 Ocak 2009       Mesaj #5
ilkayivrendi - avatarı
Ziyaretçi
teşekkürler bu siteyi seviyorum Msn Happy
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Ekim 2009       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
mrb bende uzuındur bir ajans kurmak istiyorum verdiğiniz bilgiler için size çok teşekkür ediyorum.benim bir sorum olacak garip bir soru ama...
_ benim hiç param yok bu işe girmek istiyorum ama ne bir birikimim war neden param war...ilk başlangıçta tahminen nekadar bir miktar para gerekiyor bunun bilgisini werirseniz çok sewinirim.ve sizce eğer ben bir ajans kurabilirsem ilk önce hangi işi yaparak başlamam gerekiyo....merdiwenleri teker teker çıkmak gerektiğini düşünüyorum.bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum...mail adresim....
Son düzenleyen Blue Blood; 15 Ekim 2009 02:21 Sebep: msn adresi vermek yasaktır:)
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Ocak 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
hic para yok demeyelimde, en az risk ile ne kadara mal olur.. yani hic musteri bulamazsak ne kadar bir zararla paramiz batmis olur diye arkadasin sorusuna bir ek yapiyim ben.

simdiden cok tesekkurler
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Şubat 2010       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arakadaşım istanbul da mısın. bende açmak istiyorum. istersen konuşalım. benim ofis yapacak dükkanım var. tasarı m konuşun deneyimliyim. grafik animasyon programları kullanabiliyorum. gerekirse eleman bulunur. ozkanbr@hotmail.com istersen mail at konuşalım
murttez - avatarı
murttez
Ziyaretçi
20 Kasım 2010       Mesaj #9
murttez - avatarı
Ziyaretçi
merhaba ajans acmak icinn asagi kukari maliyeti tahminen nekadaar olabilir bilgilenirirseni sevinirim.
Mc MeRt - avatarı
Mc MeRt
Ziyaretçi
20 Kasım 2010       Mesaj #10
Mc MeRt - avatarı
Ziyaretçi
Okulununu okumak zorundasın illaki şirket filan lazım baya yani birkaç araştırma yaptım arkadaşdaki birkaç şeyide adlım bunları okuyup uyarsan eğer yapabilirsin.

1. İmza tescil beyannamesi, İmza sirküleri,(noter) İkametgah (resimli) Nüfus Cüzdanı (Muhtarlık) Suretinin alınması
2. Şirket tescilinin yapılması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile başvuru yapılır)
3. Vergi hesap numarasının alınması için başvuru yapılması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile
ilgili Vergi Dairesine başvuru yapılır)
4. Defterlerin alınması ve tasdik ettirilmesi
5. Yoklama tutanağın düzenlenmesi (Vergi dairesi tarafından düzenlenir)
6. Vergi hesap numarasının alınması (Yoklama fişi ile ilgili vergi dairesine başvuru yapılır)
7.Vergi Levhası, Yazar Kasa Levhası (yazar kasa alınması gerekiyorsa (perakende işlemlerle uğraşanlar) (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile başvuru yapılır)
8. Fatura İrsaliye ve Gider Pusulası belgelerinin basımı (Gerekli belgeler ile başvuru yapılarak
noter veya anlaşmalı matbaada bastırılır)
9. Sicil gazetesi ilanı (Ticaret Sicil Memurluğu tarafından Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi
Müdürlüğüne hitaben yazılan yazı ve
ekinde sözleşme ile başvuru yapılır)
10. İlgili Odaya kayıt yaptırılması (faaliyet göstermiş olduğu işle ilgili Odaya istenen belgeler ile
başvuru yapılır ve kayıt ücreti ödenir)
11. İşyeri Açma ve çalışma ruhsatlarının alınması (Dilekçe ekinde istenen belgeler ile bağlı olunan belediyeden başvuru yapılır ve m2 üzerinden harç ve Küşat ücreti yatırılır) Hafta Tatili Ruhsatı :Hafta sonu
ve bayramlarda çalışmak isteyenler için yıllık olarak alınır. İtfaiye Müdürlüğü, müracaat edilir gerekli evraklar hazırlanır
12. SSK İşlemleri (işçi çalıştıracaklar) bağlı olunan sosyal Sigortalar kurumuna istenen evraklarla birlikte işe başlamadan bir gün önceden dilekçe ile müracaat edilir.
13. Bağ-Kur İşlemleri matbu evrak ile Bağ-Kura müracaat edilecektir.

ŞAHIS (GERÇEK) İŞLETMELERİN TİCARET ODASI AÇILIŞI İÇİN GEREKLİ OLAN EVRAKLAR
-Dilekçe (Sahip veya vekili tarafından imzalanır ve eklenen belgeler belirtilir)
-Noter onaylı imza tescil beyannamesi(İsim dışında unvan kullanılacaksa isimden sonra bu unvan da imza beyanında bulunmalıdır)
-Noter onaylı nüfus cüzdanı sureti
-İşletme yeri kira ise kontrat fotokopisi, mülk ise tapu senedi fotokopisi
-Tutulan defterlerin noter tasdikli sayfa fotokopisi
-Vergi levhası fotokopisi
-Taahhütname (Ticaret Sicil Memurluğu, evrak bölümünden temin edilir)

VERGİ DAİRESİ – VERGİ MÜKELLEFİYETİNİN TESCİLİ, VERGİ LEVHASI,YAZAR KASA LEVHASININ TASDİK ETTİRİLMESİ ve DAMGA VERGİSİNİN YATIRILMASI

Ticaret Sicil Memurluğu tarafından verilen kasa makbuzu ile aynı gün iş yeri adresine göre bağlı bulunulan Vergi Dairesine müracaat edilir. Girişimci alacağı hesap numarasını faaliyete geçmeden önce, belgelerin basımı ve vergi levhasının alımı sırasında da kullanacaktır.

ŞAHIS FİRMALARDA VERGİ DAİRESİNE MÜKELLEFİYETİNİN TESCİLİ
Şahıs Şirketi:
-Matbu dilekçe (Ekinde belge adları belirtilir.
-Nüfus cüzdanı fotokopisi
-Muhtarlıktan onaylı ikametgah ilmühaberi (resimli)
-Noter onaylı imza sirküleri
-İş yerine ait tapu veya kira kontratının fotokopisi
Yazar kasa kullanmak zorunda olanlar yazar kasa levhası alıp kullanmaları gerekmektedir
.

Benzer Konular

13 Haziran 2013 / Unregistered Soru-Cevap
9 Temmuz 2012 / UnknowN Soru-Cevap
12 Şubat 2014 / Misafir Soru-Cevap
11 Temmuz 2009 / YArdıma ihtiyaç Soru-Cevap
19 Kasım 2013 / Misafir Soru-Cevap