Arama

Özel televizyonların yayın ilkeleri nelerdir ve hangi tür programlar yayımlarlar? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 11 Mart 2012 Gösterim: 33.195 Cevap: 21
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Aralık 2009       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ÖZEL TELEVİZYON KANALLARININ KURULUŞ AMACINI VE İLKELERİNİ BİLEN VARMI ACABA?eğer varsa şimdiden tşk ederim...
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Ocak 2010       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bu göderdiğiniz özel televizyonlarla ilgili soruları türkiye cumhuriyeti anayasası kitabından bulabilirsiniz.ben buldum
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
5 Ocak 2010       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
özel televizyonların yayın ilkeleri nelerdir ve hangi tür programlar yayınlarlar?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Ocak 2010       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
özel televizyonların temel ilkeleri??????????????????
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
18 Şubat 2010       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Özel televiztonların yayın ilkeleri nelerdir ve hengi tür yayımı proramlar yayımlarlar?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Şubat 2010       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlara katılıyorum lütfen yardı edin...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Şubat 2010       Mesaj #17
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar burada özel telvizyonların kuruluş amacını bln varmı
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Şubat 2010       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
özel televizyonların yayın ilkeleri nelerdir ve hangi tür programlar yayınlarlar?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Şubat 2010       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

özel televizyonların yayın ilkeleri nelerdir ve hangi tür programlar yayınlarlar?

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

arkadaşlar burada özel telvizyonların kuruluş amacını bln varmı

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

arkadaşlara katılıyorum lütfen yardı edin...

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Özel televiztonların yayın ilkeleri nelerdir ve hengi tür yayımı proramlar yayımlarlar?

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

özel televizyonların temel ilkeleri??????????????????

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

özel televizyonların yayın ilkeleri nelerdir ve hangi tür programlar yayınlarlar?

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ÖZEL TELEVİZYON KANALLARININ KURULUŞ AMACINI VE İLKELERİNİ BİLEN VARMI ACABA?eğer varsa şimdiden tşk ederim...


Yayın İlkeleri
Madde 4 – (Değişik: 15/5/2002-4756/2 md.)
Radyo, televizyon ve veri yayınları, hukukun üstünlüğüne, Anayasanın genel ilkelerine, temel hak ve özgürlüklere, millî güvenliğe ve genel ahlâka uygun olarak kamu hizmeti anlayışı çerçevesinde yapılır. Yayınların Türkçe yapılması esastır. Ancak, evrensel kültür ve bilim eserlerinin oluşmasına katkısı olan yabancı dillerin öğretilmesi veya bu dillerde müzik veya haber iletilmesi amacıyla da yayın yapılabilir. (Değişik dördüncü cümle: 15/7/2003-4928/14 md.) Ayrıca, kamu ve özel radyo ve televizyon kuruluşlarınca Türk vatandaşlarının günlük yaşamlarında geleneksel olarak kullandıkları farklı dil ve lehçelerde de yayın yapılabilir. (Ek hükümler: 3/8/2002-4771/8 md.) Bu yayınlar, Cumhuriyetin Anayasada belirtilen temel niteliklerine, Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne aykırı olamaz. Bu yayınların yapılmasına ve denetimine ilişkin usul ve esaslar, Üst Kurulca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Radyo, televizyon ve veri yayınlarında uyulması gereken yayın ilkeleri şunlardır:
a) Türkiye Cumhuriyeti Devletinin varlık ve bağımsızlığına, Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, Atatürk ilke ve inkılâplarına aykırı yayın yapılmaması.
b) Toplumu şiddete, teröre, etnik ayrımcılığa sevk eden veya halkı sınıf, ırk, dil, din, mezhep ve bölge farkı gözeterek kin ve düşmanlığa tahrik eden veya toplumda nefret duyguları oluşturan yayınlara imkân verilmemesi.
c) Yayıncılığın, gerek yayın organı, gerekse hisse sahipleri ve üçüncü derece dahil olmak üzere üçüncü dereceye kadar kan ve sıhrî hısımları veya bir başka gerçek veya tüzel kişinin haksız çıkarları doğrultusunda kullanılmaması.
d) İnsanların dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç, din, mezhep ve benzeri nedenlerle hiçbir şekilde kınanmaması ve aşağılanmaması.
e) Yayınların toplumun millî ve manevî değerlerine ve Türk aile yapısına aykırı olmaması.
f) (Değişik: 3/8/2002-4771/8 md.) Özel hayatın gizliliğine saygılı olunması.
g) Türk millî eğitiminin genel amaçlarının, temel ilkelerinin ve millî kültürün geliştirilmesi.
h) Türkçenin; özellikleri ve kuralları bozulmadan konuşma dili olarak kullanılması; millî birlik ve bütünlüğün temel unsurlarından biri olarak çağdaş kültür, eğitim ve bilim dili halinde gelişmesinin sağlanması.
ı) Kişilerin manevî şahsiyetlerine eleştiri sınırları ötesinde saldırıda bulunulmaması, cevap ve düzeltme haklarına saygılı olunması, soruşturulması basın meslek ilkeleri çerçevesinde mümkün olan haberlerin soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olunmaksızın yayınlanmaması, saklı kalması kaydıyla verilen bilgilerin kamu yararı ciddî bir biçimde gerektirmedikçe yayınlanmaması.
j) Yayıncılığın haksız bir amaç ve çıkara alet edilmemesi ve haksız rekabete yol açılmaması, ilân ve reklam niteliğindeki yayınların bu niteliklerinin şüpheye yer bırakmayacak şekilde açıklanması, bir basın organının özel çabalarla yarattığı ürünün kendi ürünüymüş gibi sunulmaması, ajanslardan veya başka bir medya kaynağından alınan haberlerin kaynağının belirtilmesine özen gösterilmesi.
k) Suçlu olduğu yargı kararı ile kesinleşmedikçe hiç kimsenin suçlu ilân edilmemesi veya suçluymuş gibi gösterilmemesi; kişileri suç işlemeye yönlendirecek veya korku salacak yayın yapılmaması.
l) Haberlerin yayınlanmasında tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine bağlı olunması; özgürce kanaat oluşumunun engellenmemesi; haber kaynaklarının kamuoyunun yanıltılmasının amaçlandığı haller dışında gizliliğinin korunması.
m) Halkı aldatacak, yanıltacak veya haksız rekabete yol açacak reklam yayınlarına yer verilmemesi.
n) Siyasî partiler ve demokratik gruplar arasında fırsat eşitliği sağlanması; tek yönlü, taraf tutan yayın yapılmaması; seçim dönemlerinde belirlenen seçim yasaklarıyla ilgili ilkelere aykırı davranılmaması.
o) (Değişik:3/3/2004 – 5101/5 md.) Yayınlarda, eser ve bağlantılı hak sahiplerine 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile tanınan hakların ihlâl edilmemesi.
p) Bilgi iletişim telefonları yoluyla yarışma ve benzeri yöntemlere başvurulmaması ve bunların sonucunda dinleyici ve seyircilere ikramiye verilmemesi veya ikramiye verilmesine aracılık edilmemesi, lotarya yapılmaması, bilgi iletişim telefonları yoluyla yapılacak anket ve kamuoyu yoklamalarının, hazırlık aşamasından sonuçlarının ilânına kadar noter nezaretinde gerçekleştirilmesi.
r) Televizyonda bölünür ekran yoluyla ana program ile ilgili veya ilgisiz bilgiler veren konuları işleyen yayınların yapılmaması, çerçeveler veya alt yazı tekniği kullanılarak sürekli yayın yapılmaması, haberde konu ile ilgili olmayan görüntülerin verilmemesi, haberle benzerlik arz eden görüntülerin arşiv niteliğinin belirtilmesi. (1)
s) Program hizmetlerinin bütün unsurlarının insan onuruna ve temel insan haklarına saygılı olması.
t) Yayınların müstehcen olmaması.
u) (Değişik: 1/7/2005-5378/37 md.) Kadınlara, güçsüzlere, özürlülere ve çocuklara karşı şiddetin ve ayrımcılığın teşvik edilmemesi.
v) (Değişik: 3/8/2002-4771/8 md.) Yayınların şiddet kullanımını özendirici veya ırkçı nefret duygularını kışkırtıcı nitelikte olmaması.
y) Suç örgütlerinin korkutucu ve yıldırıcı özelliklerinin yansıtılmaması.
z) Gençlerin ve çocukların fiziksel, zihinsel ve ahlakî gelişimini zedeleyecek türden programların, bunların seyredebileceği zaman ve saatlerde yayınlanmaması.

--------------------------------------

özel yayıncılık ülkemizde de gelişiyor!
Doğan TV CEO'su Arzuhan Doğan Yalçındağ, Doğan TV'nin gelirlerinin bu yılın ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67 büyüdüğünü, kárlılığının da yüzde 1050 oranında arttığını açıkladı. Arzuhan Doğan Yalçındağ, "2006'nın ilk dört ayında ulaşılan 23 milyon YTL'lik faaliyet kárlılığımız, 2005 yılının tamamındaki 20 milyon YTL'lik faaliyet kárlılığının üzerine çıktı. Bu sonuçlar verimlilik odaklı başarılı çalışmaların eseri" diye konuştu.

Star Tv'nin Entegrasyonu Tamam
2005 sonunda devralınan Star TV'nin gruba entegrasyonunun 2 ay gibi kısa bir sürede tamamlandığını belirten Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle konuştu: "Bu entegrasyon sürecini çok iyi planladık ve izleyiciler, reklam müşterileri ve herşeyden önce çalışanlarımız için en verimli entegrasyon operasyonunu gerçekleştirdik. Star TV, grubumuza reklam gelirlerinin artırılmasından ziyade, hacim ekonomisine bağlı olarak bir verimlilik artışı sağladı. Entegrasyon sürecinde Star TV'nin ekran yüzüne dokunmadık. Şimdi Star TV için yeni bir pozisyon üzerinde çalışıyoruz. Yeni yayın döneminde gerek izleyicinin, gerek ise reklamverenin çok daha beğendiği bir yayın politikası ortaya çıkartacağız. Tabii ki Star TV'nin kimliğine mal olmuş Şampiyonlar Ligi gibi yayınlara da devam edeceğiz."

Tv Yayıncılığı Yapısı Değişiyor
Tüm dünyada TV yayıncılığı alanında baş döndürücü gelişmeler yaşandığına dikkat çeken Arzuhan Doğan Yalçındağ, "Yayıncılık teknolojisi değişiyor, telekom sektörü ile kaynaşıyor, yeni reklam uygulamaları ortaya çıkıyor. İzleyici eğilimleri ise zaten hergün değişiyor. İki yıl önceye kadar sadece bir kanalın içerik yönetimi, reklam pazarlaması olarak tanımlanan yayıncılık, şimdi interaktif görsel platform yönetimi olarak tanımlayacağım, daha teknolojik ve sofistike bir konuma geldi" diye konuştu.

Doğan Tv'nin Üç Yılını Planladık
"Doğan TV olarak 2005 sonunda gelecek 3 yılımızı planladık ve tüm sistemimizi, organizasyonumuzu bu plana göre şekillendirdik" diyen Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle devam etti: "Günlük işlerimizde sürekli olarak verimliliğe odaklanırken, sektörün dünyadaki gelişimini izliyoruz ve başarılı uygulamaları ülkemizde de hayata geçirmek üzere çalışıyoruz. Özellikle Avrupa'nın en önemli TV yayıncısı gruplarla işbirliği içindeyiz. Doğan TV'nin uzun vadeli aksiyonları içinde yeni tematik kanallar, interaktif uygulamalar, telepazarlama, yerli ve yabancı film dağıtımı (Home Video) ve İnternet platformu üzerinden TV yayını alanında önemli projeler yer alıyor."

Dünyada ve Türkiye'de kanal sayısında hızlı bir artış gözlendiğine işaret eden Arzuhan Doğan Yalçındağ, şunları söyledi: "Özel ilgi alanlarına hitap eden bu kanallar, sadece reklam gelirlerine bağlı olarak izleyiciye sunuluyor. AC Nielsen'ın araştırmasına göre ülkemizde ödemeye dayalı platformun abone sayısı değişmezken uydu anteni ile bedava TV seyreden ev sayısı 6 milyona ulaşmış. Bedava çanak uydu anteni ile erişim penetrasyon oranı yüzde 35'e çıkmış. Bu oran Marmara bölgesinde yüzde 40'a yaklaşmış. Reklamverenler çok yakında tematik kanalların ve uydu alıcılarının farkına varacak. Bu gelişmelerin hem farklı içerik isteyen izleyicilerimiz, hem de farklı konularla izleyiciye ulaşmak isteyen reklamverenlerimize hizmet verebilmemiz için yepyeni fırsatlar ortaya çıkardığının farkındayız. Halkımızın tercih ettiği özel istek alanlarını doğa, seyahat, spor, çocuk, emlak, otomobil, turizm, metropol, sinema ve kültür olarak belirledik."

Mobil TV
MOBİL TV konusunda da kapsamlı bir çalışma yürüttüklerini belirten Arzuhan Doğan Yalçındağ, bu konuda da şunları söyledi: "CNN-Türk'ün podcast yayınına başladık. Türk mobil operatörleri bu konuda gerekli altyapıyı sağlamalarını beklemeden, yurtdışında, muhtemel olarak Almanya'da yaşayan Türkler için Mobil TV hizmetine kısa bir süre içinde başlayacağız. MTV Müzik kanalı sadece telefonlardan seyredilecek Mobil TV yayınına başladı ve geçen Davos toplantılarında ilk tanıtımını yaptı. Doğan TV olarak, Mobil TV alanındaki yenilikleri izliyoruz."

Home Video
2005 yılında Kanal D Home Video'yu kurduklarını hatırlatan Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle devam etti: "Kanal D Home Video, Gelibolu Belgeseli'ni takiben geçen hafta piyasaya çıkan Kurtlar Vadisi gibi önemli ürünlerin ve başarıların yanında, her ay 15'e yakın yerli ve yabancı yeni filmi tüketicinin beğenisine sunarak çok kısa bir sürede başarılı oldu. Diğer yandan Doğan TV internet üzerinden içerik satışı yani bir dizinin veya bir filmin satışı veya kiralaması gibi iş modellerine yatırım yapıyor. İki ay içinde Amerika'da Napster veya İngiltere'de ITV'nin DVD kiralama servisleri gibi film kiralama servislerini hizmete açıyoruz. 2006 yılının sonuna kadar on line sinema hizmetine başlamayı hedefliyoruz."

İnternet Tv
Internet TV konusundaki gelişmeleri yakından izlediklerini söyleyen Arzuhan Doğan Yalçındağ, "Doğan TV olarak ilk etapta yurtdışında bulunan Türklerin internet üzerinden kanallarımıza ulaşıp, canlı veya arşivden içeriğimizi izleme imkanını sağlamayı tercih ettik. Bu amaçla Jump TV ile global bir anlaşma yaptık. Artık yurt dışında iken internet bağlantısı olan herkes DVD kalitesinde internet üzerinden yayınlarımızı izleyebilecek" diye konuştu. Arzuhan Doğan Yalçındağ, bu projenin benzerinin Türkiye'de kullanılması için de çalıştıklarını belirtti.

Kanal D'nin Tematik Kanal Sayısı Artıyor
Kanal D'nin müşteri memnuniyetini maksimum seviyede tutabilmek için tercihlere göre farklı konularda hızla kanal üretmeye devam edeceğini belirten Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle konuştu: "Müzik alanında son 5 yılda güçlü bir marka haline gelen Dream TV'den sonra yerli müzikte de Dream Türk'le pazara girdik. Yeni kurduğumuz D-Max dizi kanalı, yerli sinema alanında D-Yeşilcam TV, kültür ve stil alanında D-Plus, emlak alanında Emlak TV yayın hayatına başladı. Fenerbahçe ve Beşiktaş TV ile stratejik işbirliklerimiz var. Galatasaray TV'nin de yayına başlaması için Galatasaray Kulübü ile görüşüyoruz. Çok yakında D-Sinema TV, yabancı film kanalı olarak izleyicilerin hizmetine sunulacak. Seyahat, doğa, çocuk, spor gibi diğer alanlarda da Kanal D gibi güçlü bir markanın altında yeni kanallarımızı birer birer duyuracağız. Amacımız, tam nokta atışı ile reklam vereni hedef kitlesiyle, izleyiciyi de ilgi alanıyla buluşturmak. Bu kanalları uydu alıcısı olan 6 milyon hane bedava izleyebilecek."

Tv'den Alışveriş Başlıyor
2006 yılında telepazarlama alanında Fransa'nın en büyük TV Grubu TF1 ile bir ortak girişim üzerinde yürütülen çalışmaların tamamlandığını bildiren Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle konuştu: "Bu iş modeli TV kanalları ile bir ürünün tanıtılıp, eve kadar teslimini içeren yeni bir perakende formatı yarattı. Telepazarlama alanında çok tecrübeli olan yabancı bir kuruluşla bu işi yaparak, onların bilgi ve birikimini hemen ülkemize getirmeyi tercih ettik."
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Ocak 2012       Mesaj #20
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
özel yayıncılığın günümüze kadar gösterdiği gelişmeler nelerdir???

Benzer Konular

17 Nisan 2012 / nevda Soru-Cevap
27 Aralık 2013 / Ziyaretçi Soru-Cevap
7 Aralık 2011 / Misafir Soru-Cevap
16 Aralık 2008 / azize Soru-Cevap
16 Ocak 2009 / weber Cevaplanmış