Arama

Trafik nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 23 Ağustos 2015 Gösterim: 101.090 Cevap: 7
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
9 Ocak 2009       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
trafik nedir
EN İYİ CEVABI Keten Prenses verdi
TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
Sponsorlu Bağlantılar
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."
: TRAFİK IŞIKLARI :.
Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.
.: TRAFİK KURALLARI :.

Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var.
Keten Prenses - avatarı
Keten Prenses
Kayıtlı Üye
9 Ocak 2009       Mesaj #2
Keten Prenses - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
Sponsorlu Bağlantılar
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."
: TRAFİK IŞIKLARI :.
Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.
.: TRAFİK KURALLARI :.

Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var.
Quo vadis?
Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
5 Mayıs 2010       Mesaj #3
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

,



yogun trafik ne

"Yoğun trafik tabiri ;İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketlerinin en sık görüldüğü durumlarda kullanılır .

TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."
: TRAFİK IŞIKLARI :.

Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.
.: TRAFİK KURALLARI :.


Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var.
Sen sadece aynasin...
sagobeytu - avatarı
sagobeytu
Ziyaretçi
20 Nisan 2011       Mesaj #4
sagobeytu - avatarı
Ziyaretçi
Msn Happy TRAFİK NEDİR ?
"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."
YAYA NEDİR ?
"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."
: TRAFİK IŞIKLARI :.
Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.
.: TRAFİK KURALLARI :.

Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var. al sana bulamayan
sagobeytu - avatarı
sagobeytu
Ziyaretçi
20 Nisan 2011       Mesaj #5
sagobeytu - avatarı
Ziyaretçi
rafik işaretleri Trafiği düzenleme amacı ile kullanılan işaret levhaları, ışıklı ve sesli işaretler, yer işaretlemeleridir. Trafik işaret Levhası Sabit veya taşınabilir bir mesnet üzerine yerleştirilmiş ve üzerindeki sembol, renk ve yazı ile özel bir talimatın aktarılmasını sağlayan trafik tertibatıdır. Trafiğin karayolu üzerinde akabilmesi, alışılagelmiş yaşam faaliyetinin belli bir sistem, düzen, güvenlik içinde devam edebilmesi için ihtiyacın zorunlu kılması karşısında trafik işaretleri doğmuş, gün geçtikçe de gelişmektedir.

Trafik işaretleri, yolu kullananlara, yol ve çevresinin genel karakteristikleri hakkında yetkililerce gerekli görülen ikaz ve tavsiyelerin yazı ve semboller halinde mesajlarla aktarılmasını sağlar. Yolu kullananlar, trafik işaretlerine uyarak güzergâhlarını seçerler, yönlerini değiştirirler ve herhangi bir tehlikeye karşı önceden kendilerini hazırlarlar. Bu yönleri ile trafik işaretleri yolun bir parçası, en önemli işleme unsuru ve yolu kullananlar için hayati önemi haiz birer güvenlik elemanıdırlar.

Trafik Kurallar Trafik kuralları, yaya ve sürücülerin yolda giderken uymaları gereken kurallardır. Günümüzde, özellikle büyük kentlerde insan ve araç sayısı çok artmıştır. Yollar kalabalıktır. Yaya ve sürücülerin bir yere gidip gelirken birbirlerine zarar vermeden yol almaları, ancak bu kurallara uymalarına bağlıdır.

Trafik kurallarına uyulmadığı zaman neler olduğunu hepimiz biliriz. Bu tür haberleri her gün gazetelerden okumakta, televizyonlarımızda izlemekteyiz. Trafik kurallarına uymamak hem kendi hayatımızı hem de başkalarının hayatını tehlikeye atmaktır. Bunu yapan kişiler kendilerinin ve başkalarının yaşama hakkına saygısızlık etmiş olurlar. Trafik kurallarına uymamak insanların ölmelerine, yaralanmalarına, Sakat kalmalarına ve maddi zarara uğramalarına neden olur. Trafik kurallarına uymayarak başkalarına zarar vermek, haksızlık yapmak, kul hakkına girmek demektir. Bu nedenle Toplumsal hayatın gereği olarak trafik kurallarına uymalıyız. Böylece kendimizi ve diğer insanları tehlikelerden korumuş oluruz. Kimsenin hakkını çiğnememiş oluruz.

Bunu yapabilmek için Yaya kaldırımlarında her zaman sağdan yürümeliyiz Trafik ışıklarına dikkat etmeli ve kırmızı ışıkta geçmemeliyiz Sürücü ve yolcu isek emniyet kemerini takmalıyız.

Ayrıca sürücülerin aşırı hız yapmamaya, uykusuz ve alkollü olarak araç kullanmamaya dikkat etmeleri gerekir cadde ve sokaklarda her zaman yaya kaldırımında yürümeliyiz. Karşı kaldırıma ancak yaya geçitlerinden geçmeliyiz Kaldırımdan inerken, karşıdan karşıya geçerken önce sola, sonra sağa yine sola bakıp öyle geçmeliyiz Yaya kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümeliyiz Trafik polislerinin işaretlerine uymalıyız Trafik Polisinin olmadığı yerlerde trafik işaretlerine dikkat etmeliyiz.

Trafik lambası kırmızı yanarken kesin olarak karşıya geçmemeliyiz Karşıdan karşıya geçerken zikzaklar çizmemeliyiz Duran bir taşıtın hemen önünden ve arkasından geçmemeliyiz Taşıt araçlarından inerken taşıtın tam olarak durmasını beklemeliyiz Taşıt araçlarına binerken sıramızı beklemeliyiz Taşıt aracından iner inmez hemen karşıya geçmemeliyiz Taşıtlara hiçbir nedenle asılmamalıyız Yolda top oynamamalıyız Yolda gruplar oluşturup geçişe engel olmamalıyız

Tüm önlemlere rağmen yine de trafikte kural ihlalleri olmaktadır. insanoğlu kendince çeşitli mazeretler bularak bir anlık dikkatsizlik sonucu da olsa trafik kurallarını ihlal eder. işte tüm önlemlere rağmen meydana gelen trafik kazalarını ve kural ihlallerini asgariye indirebilmek için etkin denetim ve günün koşullarına göre caydırıcı cezai müeyyidelerin uygulanması da gerekmektedir. Ancak o zaman güvenli bir trafikten bahsedebiliriz

Unutmayalım ki, uygar insan toplumsal kurallara uyan insandır. Uygar insan, her bakımdan kendini geliştirir. Başkalarının haklarına saygı duyar. Kimseye zarar vermez. sabırlı olmasını bilir. Trafik kurallarına uymak da bir sabır ve uygarlık işidir.

Trafiğin ana unsurları olan alt Yapı, eğitim ve denetimin ayni anda uygulanması halinde trafik sorunu ve trafikte, kaybettiklerimizi en aza indirebiliriz. Alt yapıyı tamamlamadan, sürücü, yaya ve yolcu olarak trafiği kullanan insanlarımıza, trafik kurallarını ve trafikte birbirlerine Saygı göstermelerini öğretmeden sadece denetim ve dolayısı ile ceza yazarak trafik sorununu halledemeyiz. insanlarımıza trafik kurallarına uymanın ve hoşgörülü olmanın çağdaşlık gereği olduğunu öğretmeliyiz. Kısacası trafikte hata yapmamayı, başkasının yapmış olduğu hatayı ölümle cezalandırmamamız gerektiğini öğrenmeli ve öğretmeliyiz

Trafik Kazaları Trafik kazaları sadece ülkemizin sorunu değil, tüm dünyanın sorunudur aslında. Hiçbir ülke trafik sorununun tamamen ortadan kaldırabilmiş veya halledebilmiş durumda değildir. Ancak alınan önlemlerle bu sorun en aza indirilebilmiştir. Trafik sorununun az da olsa önüne geçebilmek için üç ana unsurun bir arada ve eş zamanlı olarak yürürlüğe girmesi gerekmektedir. Bunlar

Alt yapı Eğitim Denetim Trafikte meydana gelen kazaların azaltılabilmesi için trafik yoğunluğuna ve yolu kullanan unsurlara uygun alt Yapı yapılması gerekir.

Alt yapısı tam olarak yapılmış bir ülkede insanlara mevcut alt yapının nasıl kullanılacağının, trafik levha ve işaretlerinin ne anlama geldiğinin öğretilmesi, özellikle trafik işaretlerine kesinlikle uyulması, trafikte insanların birbirini sevmesi ve trafiği kullanan işaretlere diğer kişilere saygı gösterilmesi gerekmektedir ve bu ancak eğitimle mümkündür. ailede başlaması gereken bu eğitim ilk, orta, lise ve üniversitelerde devam ettirilmelidir. Bu eğitimlerde özellikle yaşamın her alanında olduğu gibi trafikte de bir çok kuralların olduğu, bu kuralların diğer alanlarda uygulanmaması halinde sadece kargaşa yaşanacağı, ancak trafikte kuralsızlığın ölüm getireceği vurgulanmalıdır.

Trafik kazalarında aşırı hız, alkol alımı, tehlikeli araç kullanmanın yanında uykusuzluk da önemli bir nedendir Trafikte kısa süreli ve geçici yararlar sağlayan uygulamalar yerine, kalıcı bir çözüm için kaza nedeni olan insanın trafik sorununun kendi kafasında çözüme kavuşturması gerekmektedir. Güvenli bir trafik ortamı eğitim, Denetim, ilkyardım, Ac il Müdahale, Kurtarma Faaliyetleri ve mühendislik Hizmetleri gibi fiziki tedbirlerin en üst seviyede alınmasının yanı sıra, Sivil toplum Örgütleri ve basın Yayın Kuruluşlarının bu konuya sağladıkları katkı ve yararlarla oluşturulabilir. trafikten, toplumsal duyarlılığın sağlanması için vatandaşlık bilincinin artırılması, sorumluluğun üstlenilmesi ve paylaşılması gerekmektedir.

Yeni proje Ülkemizde eksik olan insanların trafik kurallarını ve işaretlerini yeterince dikkate almamalarıdır. Bununla birlikte insanlarımızın araç ve sürücü ile çevre ve yol unsurlarının bir yolculuğu nasıl etkileyebileceği hakkındaki gereken basiret ve erdemden yoksun davranmalarıdır. Bu eksikliğin giderilmesi halinde bir çok trafik aksaklığının ve kazasının önleneceği açıktır. Bunun için yeni bir trafik işareti yapıp bunu her araç kullanıcısının aracına asmak gerektiğini düşünüyorum. Bu şekilde kuralların tekrar hatırlanması daha etkili olabilecektir
sagobeytu - avatarı
sagobeytu
Ziyaretçi
20 Nisan 2011       Mesaj #6
sagobeytu - avatarı
Ziyaretçi
TRAFİK NEDİR
Yayaların, hayvanların, kara, deniz, hava vasıtalarının hareketi; gidiş geliş. Seyrüsefer. Bu kelime araçlı araçsız bütün taşıma işlerini de içine almaktadır. İnsanın bütün hayatında önemli yeri olan trafiğin 40-50 yıl önce günlük yaşantımıza bugünkü kadar tesir edeceği hayal bile edilemezdi. İlk insan ve ilk peygamber hazret-i Adem’den itibaren insanlar çeşitli medeniyetler kurup değişik ulaşım vasıtaları kullandılar. Bugüne kadar yapılan arkeolojik kazılarda kullanılan vasıtalardan at arabalarına ait bilgiler bulunabilmiştir. Bunlarla yapılan ulaştırmada,yolcu ve eşyaların emniyeti için bazı kurallara uyulması mecburiyeti kondu.
Bilinen en eski trafik kuralları Babilliler’e aittir. Bundan sonra Romalılar büyük ticari yollara hakimiyetleri sebebiyle değişik kaideler koydular. Avrupa’dan Çin’e kadar olan ticari yollar için tedbirler aldılar. Onlardan sonra çok kısa zamanda üç kıtaya hakim olan Müslümanlar geniş topraklar üzerinde emniyetli kervan yollarını işlettiler. Selçuklu ve Osmanlılar yolculuğun emniyetli yapılması için yol güzergahı üzerinde han ve kervansaraylar inşa ettiler. Yollarda yapılan taş ve kemer köprülerden bir kısmı günümüzde kullanılmaktadır.
Tarihin çeşitli dönemlerinde bazı ülkeler deniz ulaşımında öncülük yaparak kullanılan vasıtaları geliştirdiler. Mısır, Finike, Kartaca, Yunan, Roma Bizans, Osmanlı medeniyetlerinde deniz vasıtalarında önemli gelişmeler oldu. Küçük ve büyük denizlerde gemilerin belli yolları takipleri zamanla gemi trafiğinin artmasına sebep oldu. Buharlı gemilerin bulunması, limanlar arası taşımacılığın önem kazanması belli bölgelerde trafiği daha fazlalaştırdı. Bilhassa liman, boğaz ve kanallarda ulaşımın artması yeni trafik kurallarının uygulanmasını gerektirdi. Milletlerarası deniz yollarının mecburi olarak kullanılması ve yaygınlaşması milletlerarası deniz trafik kaidelerini ortaya çıkardı. Devletlerin bunlara uyma mecburiyeti genel kaide haline geldi. İmdat isteyen gemilere yardım, deniz fenerleri, kurtarma kuruluşları, kılavuzluk hizmetleri, ikmal, bakım, onarım, gemilerin izin ve muayeneleri, gümrük işlemleri, milletlerarası trafik kaidelerine uygun olarak yürütülmektedir.
Hava ulaşımı bilhassa İkinci Dünya Harbinden sonra önem kazandı. Büyük şehirler ve milletlerarası uçak seferlerinin her geçen gün fazlalaşması bazı bölgelerde hava trafiğinin artmasına sebep oldu. Hava meydanlarından yolcu ve yük nakli belli esaslar dahilinde yapılmaktadır. Ülkeler arası seferler çok artınca milletlerarası antlaşmalara ihtiyaç duyuldu. Böylece devletlerin ve özel şirketlerin hava sahalarından ve meydanlarından faydalanmaları esasa bağlandı. Bugün hava trafiği denetiminin gayesi uçak rotalarının çakışmasını önlemek ve uçaklar arasında güvenli bir mesafenin bulunmasını sağlamaktır. Uçuş sırasında uçaklar arası bulunması gereken açı derecesi, doğru ve dikey uzaklıkları Ülkelerarası Sivil Havacılık Kuruluşu (ICAO) tarafından belirlenir.
Türkiye’de karayollarında trafik 1983 tarihli Karayolları Trafik Kanunu ile düzenlenmiştir. Bu yasa can ve mal güvenliğini sağlayacak trafik düzenlemelerinin yapılmasını amaçlar. Araçların trafiğe çıkabilmesi için gerekli işlemler ve belgeler, hangi motorlu taşıtların kimler tarafından ve hangi koşullarda trafiğe çıkarılabileceğini belirleyen kurallar, trafiğin düzenlenmesinde Emniyet Genel Müdürlüğü’nün görev ve yetkileri bu yasada ele alınmıştır.
Türkiye’de trafik sağdan seyreder. Sürücü belgesi olmayan kişilerin motorlu taşıtları kullanması yasaktır. Sürücüler trafik işaret ve levhalarına, trafik polisinin yaptığı tüm uyarılara uymak zorundadırlar. Uyuşturucu ve alkol kullanmış kişilerin trafiğe çıkması, belirlenmiş hız sınırının aşılması yasaktır. Bu yasa aynı zamanda,yayaların ve hayvan sürücülerinin uymaları gereken trafik kurallarını da düzenlemiştir.
Yayaların trafik kurallarına uymaları hem kendi güvenlikleri, hem de trafiğin düzenli akışının sağlanması açısından önemlidir. Yayalar karşıdan karşıya geçerken yaya geçitlerini kullanmalı, trafik polisinin işaretlerine ve trafik ışıklarına kesinlikle uymalıdır. Trafiğin çok yoğun olduğu bazı yollarda yayaların güvenli bir biçimde karşıya geçebilmeleri için alt ve üstgeçitler de yapılmıştır. Bazı kavşaklarda trafik ışıklarının yanı sıra trafik polisinin olduğu da görülür. Taşıtlar ve yayalar, trafik polisi ve ışıklarının birlikte olduğu böyle kavşaklarda önceliği trafik polislerinin komutlarına vermek zorundadır.
Otomobil, otobüs, kamyon gibi motorlu taşıtların dışında,yolları kullanan bir başka araçta bisikletlerdir. Bisiklet sürücüleri de, öteki sürücüler gibi trafik kurallarına uymak zorundadır. Bisiklete binerken, yan yana bisiklet sürmek, taşıtlara yaklaşmak, hareket halindeki taşıtlara yaklaşmak, bisiklet üzerinde akrobatik hareketler yapmak tehlikelidir. Bisiklet sürücüleri kavşaklara yavaş yavaş yaklaşmalı, yaya geçidinden yayalara yol vermeli ve trafik işaretlerine kesinlikle uymalıdır. Yayalara ayrılmış kaldırımlarda bisiklet sürmek yayaların güvenliği açısından tehlikeli ve yasaktır.
Trafik kazalarının meydana gelmesinde en önemli husus insana dayanmaktadır. İnsanların sebep oldukları hatalar kazaların ortaya çıkmasında % 97’lik payla ana kaynaktır. Yaya ve sürücülerin eğitimine önem verilmesi kaza nispetlerini azaltabilecektir. Kurallara uyma, içkili araba kullanmama, eğitime çocuk yaştan başlama, aşırı süratten kaçma, yasaklara uyma trafiğin aksamaması ve kazaların olmaması bakımından dikkat edilmesi gereken önemli hususlardır.
Trafik kazalarına azaltmak ve trafiğe düzgün bir akış sağlamak üzere her ülkenin ve milletlerarası trafik kuralları bulunmaktadır. Bu kurallar yayaların ve sürücülerin uyması mecburidir.

---------- Mesaj tarihi 19:47 ---------- Önceki mesaj tarihi 19:43 ----------

rafik işaretleri Trafiği düzenleme amacı ile kullanılan işaret levhaları, ışıklı ve sesli işaretler, yer işaretlemeleridir. Trafik işaret Levhası Sabit veya taşınabilir bir mesnet üzerine yerleştirilmiş ve üzerindeki sembol, renk ve yazı ile özel bir talimatın aktarılmasını sağlayan trafik tertibatıdır. Trafiğin karayolu üzerinde akabilmesi, alışılagelmiş yaşam faaliyetinin belli bir sistem, düzen, güvenlik içinde devam edebilmesi için ihtiyacın zorunlu kılması karşısında trafik işaretleri doğmuş, gün geçtikçe de gelişmektedir.

Trafik işaretleri, yolu kullananlara, yol ve çevresinin genel karakteristikleri hakkında yetkililerce gerekli görülen ikaz ve tavsiyelerin yazı ve semboller halinde mesajlarla aktarılmasını sağlar. Yolu kullananlar, trafik işaretlerine uyarak güzergâhlarını seçerler, yönlerini değiştirirler ve herhangi bir tehlikeye karşı önceden kendilerini hazırlarlar. Bu yönleri ile trafik işaretleri yolun bir parçası, en önemli işleme unsuru ve yolu kullananlar için hayati önemi haiz birer güvenlik elemanıdırlar.

Trafik Kurallar Trafik kuralları, yaya ve sürücülerin yolda giderken uymaları gereken kurallardır. Günümüzde, özellikle büyük kentlerde insan ve araç sayısı çok artmıştır. Yollar kalabalıktır. Yaya ve sürücülerin bir yere gidip gelirken birbirlerine zarar vermeden yol almaları, ancak bu kurallara uymalarına bağlıdır.

Trafik kurallarına uyulmadığı zaman neler olduğunu hepimiz biliriz. Bu tür haberleri her gün gazetelerden okumakta, televizyonlarımızda izlemekteyiz. Trafik kurallarına uymamak hem kendi hayatımızı hem de başkalarının hayatını tehlikeye atmaktır. Bunu yapan kişiler kendilerinin ve başkalarının yaşama hakkına saygısızlık etmiş olurlar. Trafik kurallarına uymamak insanların ölmelerine, yaralanmalarına, Sakat kalmalarına ve maddi zarara uğramalarına neden olur. Trafik kurallarına uymayarak başkalarına zarar vermek, haksızlık yapmak, kul hakkına girmek demektir. Bu nedenle Toplumsal hayatın gereği olarak trafik kurallarına uymalıyız. Böylece kendimizi ve diğer insanları tehlikelerden korumuş oluruz. Kimsenin hakkını çiğnememiş oluruz.

Bunu yapabilmek için Yaya kaldırımlarında her zaman sağdan yürümeliyiz Trafik ışıklarına dikkat etmeli ve kırmızı ışıkta geçmemeliyiz Sürücü ve yolcu isek emniyet kemerini takmalıyız.

Ayrıca sürücülerin aşırı hız yapmamaya, uykusuz ve alkollü olarak araç kullanmamaya dikkat etmeleri gerekir cadde ve sokaklarda her zaman yaya kaldırımında yürümeliyiz. Karşı kaldırıma ancak yaya geçitlerinden geçmeliyiz Kaldırımdan inerken, karşıdan karşıya geçerken önce sola, sonra sağa yine sola bakıp öyle geçmeliyiz Yaya kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümeliyiz Trafik polislerinin işaretlerine uymalıyız Trafik Polisinin olmadığı yerlerde trafik işaretlerine dikkat etmeliyiz.

Trafik lambası kırmızı yanarken kesin olarak karşıya geçmemeliyiz Karşıdan karşıya geçerken zikzaklar çizmemeliyiz Duran bir taşıtın hemen önünden ve arkasından geçmemeliyiz Taşıt araçlarından inerken taşıtın tam olarak durmasını beklemeliyiz Taşıt araçlarına binerken sıramızı beklemeliyiz Taşıt aracından iner inmez hemen karşıya geçmemeliyiz Taşıtlara hiçbir nedenle asılmamalıyız Yolda top oynamamalıyız Yolda gruplar oluşturup geçişe engel olmamalıyız

Tüm önlemlere rağmen yine de trafikte kural ihlalleri olmaktadır. insanoğlu kendince çeşitli mazeretler bularak bir anlık dikkatsizlik sonucu da olsa trafik kurallarını ihlal eder. işte tüm önlemlere rağmen meydana gelen trafik kazalarını ve kural ihlallerini asgariye indirebilmek için etkin denetim ve günün koşullarına göre caydırıcı cezai müeyyidelerin uygulanması da gerekmektedir. Ancak o zaman güvenli bir trafikten bahsedebiliriz

Unutmayalım ki, uygar insan toplumsal kurallara uyan insandır. Uygar insan, her bakımdan kendini geliştirir. Başkalarının haklarına saygı duyar. Kimseye zarar vermez. sabırlı olmasını bilir. Trafik kurallarına uymak da bir sabır ve uygarlık işidir.

Trafiğin ana unsurları olan alt Yapı, eğitim ve denetimin ayni anda uygulanması halinde trafik sorunu ve trafikte, kaybettiklerimizi en aza indirebiliriz. Alt yapıyı tamamlamadan, sürücü, yaya ve yolcu olarak trafiği kullanan insanlarımıza, trafik kurallarını ve trafikte birbirlerine Saygı göstermelerini öğretmeden sadece denetim ve dolayısı ile ceza yazarak trafik sorununu halledemeyiz. insanlarımıza trafik kurallarına uymanın ve hoşgörülü olmanın çağdaşlık gereği olduğunu öğretmeliyiz. Kısacası trafikte hata yapmamayı, başkasının yapmış olduğu hatayı ölümle cezalandırmamamız gerektiğini öğrenmeli ve öğretmeliyiz

Trafik Kazaları Trafik kazaları sadece ülkemizin sorunu değil, tüm dünyanın sorunudur aslında. Hiçbir ülke trafik sorununun tamamen ortadan kaldırabilmiş veya halledebilmiş durumda değildir. Ancak alınan önlemlerle bu sorun en aza indirilebilmiştir. Trafik sorununun az da olsa önüne geçebilmek için üç ana unsurun bir arada ve eş zamanlı olarak yürürlüğe girmesi gerekmektedir. Bunlar

Alt yapı Eğitim Denetim Trafikte meydana gelen kazaların azaltılabilmesi için trafik yoğunluğuna ve yolu kullanan unsurlara uygun alt Yapı yapılması gerekir.

Alt yapısı tam olarak yapılmış bir ülkede insanlara mevcut alt yapının nasıl kullanılacağının, trafik levha ve işaretlerinin ne anlama geldiğinin öğretilmesi, özellikle trafik işaretlerine kesinlikle uyulması, trafikte insanların birbirini sevmesi ve trafiği kullanan işaretlere diğer kişilere saygı gösterilmesi gerekmektedir ve bu ancak eğitimle mümkündür. ailede başlaması gereken bu eğitim ilk, orta, lise ve üniversitelerde devam ettirilmelidir. Bu eğitimlerde özellikle yaşamın her alanında olduğu gibi trafikte de bir çok kuralların olduğu, bu kuralların diğer alanlarda uygulanmaması halinde sadece kargaşa yaşanacağı, ancak trafikte kuralsızlığın ölüm getireceği vurgulanmalıdır.

Trafik kazalarında aşırı hız, alkol alımı, tehlikeli araç kullanmanın yanında uykusuzluk da önemli bir nedendir Trafikte kısa süreli ve geçici yararlar sağlayan uygulamalar yerine, kalıcı bir çözüm için kaza nedeni olan insanın trafik sorununun kendi kafasında çözüme kavuşturması gerekmektedir. Güvenli bir trafik ortamı eğitim, Denetim, ilkyardım, Ac il Müdahale, Kurtarma Faaliyetleri ve mühendislik Hizmetleri gibi fiziki tedbirlerin en üst seviyede alınmasının yanı sıra, Sivil toplum Örgütleri ve basın Yayın Kuruluşlarının bu konuya sağladıkları katkı ve yararlarla oluşturulabilir. trafikten, toplumsal duyarlılığın sağlanması için vatandaşlık bilincinin artırılması, sorumluluğun üstlenilmesi ve paylaşılması gerekmektedir.

Yeni proje Ülkemizde eksik olan insanların trafik kurallarını ve işaretlerini yeterince dikkate almamalarıdır. Bununla birlikte insanlarımızın araç ve sürücü ile çevre ve yol unsurlarının bir yolculuğu nasıl etkileyebileceği hakkındaki gereken basiret ve erdemden yoksun davranmalarıdır. Bu eksikliğin giderilmesi halinde bir çok trafik aksaklığının ve kazasının önleneceği açıktır. Bunun için yeni bir trafik işareti yapıp bunu her araç kullanıcısının aracına asmak gerektiğini düşünüyorum. Bu şekilde kuralların tekrar hatırlanması daha etkili olabilecektir Msn Happy
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
5 Aralık 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
TRAFİK NEDİR ?

"İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir."

YAYA NEDİR ?

"Araçlarda bulunmayan, karayolunda hareketsiz veya hareket halinde bulunan insandır."

: TRAFİK IŞIKLARI :.

Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece yararlı bir teknoloji ürünüdür. Işıklar yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla kırmızı, sarı ve yeşil renklerdedir. Kırmızı ışık yolun geçişe kapalı olduğunu, kırmızı ışıktan sonraki sarı ışık yolun geçişe açılmak üzere olduğunu, yeşil ışık yolun geçişe açık olduğunu, yeşilden sonraki sarı ışık ise durmaya hazırlık aşamasını (durma çizgisini geçtiyseniz geçin, aksi halde durun) belirtir. Üzerinde oklar bulunan ışıklar, ok yönündeki hattın yeşil ise açık, kırmızı ise kapalı olduğunu belirtir. Yanıp sönen tek kırmızı ışık, kavşağa gelince durularak geçilmesi, yanıp sönen tek sarı ışık ise, kavşağa gelince yavaşlayarak dikkatlice geçilmesi gerektiğini belirtir. Sürücü sadece kendi hattını kontrol eden ışıklara bakmayı alışkanlık haline getirmelidir. Diğer hatlardaki ışıklara bakılması, dikkatin yeterince yoğun olmadığı bir anda hata yaptırabilir, kazalara yol açabilir.
.: TRAFİK KURALLARI :.

Trafik, yaya ve taşıtların yollardaki durum ve hareketleridir. Taşıt sayısının artması yoların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, yerleşim merkezlerinin görünümünü ve yaşam biçimini de değiştirdi. Artan trafik yoğunluğu, güvenlik, rahatlık ve ulaşım kolaylığı sorunarının çözümlenmesini de beraberinde getirdi. Trafik mühendisleri bu problemlerin çözümü konusunda yıllarca çaba harcadılar. Daha çok ve çok şeritli yollar inşa edildi ve daha yüksek hızlarda sürüşler için yollar yeniden biçimlendirildi. Ancak, bu yolları diğer taşıtlarla bir arada ortak kullanmak, can ve mal güvenliği açısından trafik kurallarına uymak zorunluluğu var.

YAYALARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARINI ÖĞRENELİM.

NERELERDEN YÜRÜMELİYİZ ?
Cadde ve sokaklarda yürürken daima yaya kaldırımlarından yürüyünüz.
Yaya kaldırımlarından yürürken daima sağ taraftan yürüyünüz.
Yaya kaldırımlarında, sizden başka yayaların da olacağını düşünerek dikkatli davranınız
Yaya kaldırımı bulunmayan cadde ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, yolun sol kenarından yürüyünüz. Çünkü, ülkemizde trafik sağ taraftan çalıştığı için sizde sağ taraftan yürüdüğünüzde yolun sağını kullanan araçlar sizin arkanızda kalacak ve siz araçları göremeyeceksiniz. Ancak sol taraftan yürüdüğünüzde karşınızdan gelen aracı rahatlıkla görebilir ve herhangi bir tehlike anında kendinizi kurtarma şansınız olacaktır.
KALDIRIMI OLMAYAN YOLLARIN SOL KENARINDAN YÜRÜYÜNÜZ.

KARŞIDAN KARŞIYA NASIL GEÇİLİR?
*Yola inmeden önce kaldırımın / banketin kenarında durunuz.
Önce Sola, daha sonra sağa, tekrar sola bakılarak yol kontrol edilir, eğer araç gelmiyorsa veya çok uzak mesafedeyse yol dik olarak koşmadan hızlı adımlarla yürünür,
Yolun ortasına gelindiğinde tekrar sağa bakılarak,
yine koşmadan hızlı adımlarla yürünür ve geçiş tamamlanır.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
23 Ağustos 2015       Mesaj #8
Safi - avatarı
SMD MiSiM
TRAFİK a. (fr. trafic; ing. traffic; ve ital. traffico’dan).
1. Ulaşım yollarında bulunan taşıtların, yayaların vb. gidişgelişi; seyrüsefer: Trafik kazası. Trafiği düzenleyen polis memuru. (Bk. ansikl. böl.)
2. Belirli bir süre içinde (gün, ay, yıl), bir ulaşım yolunda ya da bir bölgedeki yolların tümünde gerçekleşmekte olan mal ve yolcu ulaşımı ya da kara, hava, deniz taşıtlarının gidişgelişi: Liman trafiği. Demiryolu trafiği.
3. Ulaşım yollarında bulunan taşıt ve yayaların tümü: Yeni ydlar yapılınca, trafiğin akışı hızlandı.
4. Önemli görevlerde bulunan kişilerin bir yere gidişgelişi
5. Trafik işaretleri, trafiği düzenlemek amacıyla gerekli yerlere konulan özel imli levhaların tümü. (İŞARET.) || Trafik lambası, taşıtların ve yayaların kavşaklardan geçişini düzenleyen ışık sistemi.

—Ask. havc. Trafik subayı, bir askeri havaalanında uçakların kalkışını ve trafiğini düzenleyen kimse.

— Havc. Hava trafiği, havataşıtlarının, hava ve havaalanlarındaki manevra pistlerinde yaptığı hareketlerin tümü. (Bk. ansikl. böl.)

—Ulaş, ve Huk. Trafik cezası, trafik kurallarına aykırı davrananlara uygulanan ceza. (Kesinleşen trafik cezalan, sürücülerin sicillerine işlenmek üzere mahkemelerce ilgili trafik şubelerine gönderilir.) || Trafik sigortası, motorlu araçların kullanılmasından doğan zararları karşılamak üzere Karayolları trafik kanunu hükümlerine göre yapılması zorunlu sigorta. (Zorunlu sigortası bulunmayan araçlar trafikten alıkonur.) || Trafik zabıtası, trafik hizmetlerini yürütmek ve denetlemekle görevli zabıta. || il trafik komisyonu, il sınırları içinde trafik düzeni ve güvenliği için çalışan vali ya da yardımcısının başkanlığında emniyet, jandarma, belediye ve karayollarının uzman ve teknik elemanlarından oluşan kurul. || İlçe trafik komisyonu, ilçe sınırları içinde trafikle ilgili çalışmalar yapan, kaymakamın başkanlığında, emniyet, jandarma, belediye varsa karayolları uzmanlarının oluşturduğu kurul, (ilçe trafik komisyonunun kararı il trafik komisyonunca incelenip vali tarafından onaylanır ve yürürlüğe girer.) || Karayolları trafiği, yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketlen, (fik. ansikl. böl.)

—ANSİKL. Havc. Hava trafiği, hava taşıtlarının hızlı ve düzenli akışını sağlayarak hava seyrüseferi güvenliğine katkıda bulunan devlet kuruluşlarının denetimi altındadır. Hava trafiğini denetlemede amaç, hava taşıtlarının birbiriyle ve olası engellerle çarpışmalarını önlemek, uçuş güvenliğini sağlamak için her uçağın pilotuna bilgi vermek, araştırma ve kurtarma servislerine tehlikedeki bir uçak hakkında gerekli bilgileri iletmektir.
Her kontrol bölgesine ait yerel yönetmelikler dışında, belli kurallar saptanmıştır. Örneğin, yerleşim yerlerinin üzerinde, yerden en az 500 m yükseltide uçulması zorunludur; bu yükselti, 10 000 ile 100 000 nüfuslu kentler üzerinde uçan tekmotorlu uçaklar ile 100 000’den fazla nüfuslu kentler üzerinde uçan çokmotorlu uçaklar için 1 000 m'dir. 100 000'den fazla nüfuslu kentler üzerinde, tekmotorlu uçaklar 2 000 m'den daha yüksekte uçmak zorundadır Geçiş ve karşılaşma durumlarında, önceliğin belirlenmesi konusunda çok sıkı kurallar saptanmıştır.
Hava seyrüseferi kontrolünü kolaylaştırmak için hava sahası, farklı kategoride bölgelere ayrılmıştır:
1. Havaalanı trafik bölgesi, yerden 700 m yükseltiye kadar uzanan ve merkezi havaalanı olmtfı fcere, 9 km yarıçapında bir daireyle sınatoıan bir hava sahasıdır;
2. Serbest tmflk alt katmanı, yer düzeyi ile 300 m yükselti arasında kalan bir hava sahasıdır. Bu katman, engebelere uyarak bütün arazi üzerinde uzanır; yalnız havaalanı trafik bölgeleri tarafından kesilir ve görerek uçuş yapan turizm uçakları ile ciropleynler tarafından kullanılır;
3. Uçuş haberleşme bölgesi, serbest trafik katmanının üst sınırı (yerden 300 m) ile deniz düzeyinden 3 000 m yükselti arasında kalan hava sahasıdır;
4. Uçuş haberleşme üst bölgesi, deniz düzeyinden itibaren 3 000 m’nın üzerinde yer alan ve ilke olarak, uzunmenzilli" uçaklara ayrılmış hava sahasıdır;
5. Kontrol bölgesi, uçuş haberleşme bölgelerine uygulanan ve içindeki hava trafiği özel kurallara bağlı olan, coğrafi bakımdan tanımlanmış bir sahadır. Bu kontrol bölgeleri, hava taşıt trafiğinin çok yoğun olduğu hava sahası bölgelerinden oluşur.
Hava trafiği kuruluşları iki temel hücreden meydana gelir: bölgesel kontrol merkezi ve yerel kontrol merkezi.
Bölgesel kontrol merkezi’hm görev alanı, belirli bir coğrafi sınırlama içindeki uçuş haberleşme bölgesini kapsar (bölge içine alınabilen havaalanı trafik bölgeleri ile serbest trafik alt katmanı dışında). Kendi yetki sınırları içinde uçan uçaklar için bölgesel kontrol merkezi, trafik koordinatörü görevi yapar ve bütün hava taşıtlarına meteoroloji, altyapı ya da seyrüseferle ilgili her tür bilgiyi verir. Son olarak, bölgesel kontrol merkezi, kendi bölgesi içinde uçan havataşıtlarını koruyan bir güvenlik servisidir.

Bir merkez şefinin yönetimi altında bulunan bölgesel kontrol merkezi şu bölümlerden oluşur:
a) havataşıtlarının konumunu kontrol etmeyi sağlayan bütün aygıtların toplandığı kontrol odası;
b) bölgenin altyapısı, meteorolojisi, yönetmeliği, yöntemlerine ilişkin her türlü belgeyi toplamak ve günü gününe tutmakla görevli bir havacılık danışma bürosu;
c) uçuş halindeki havataşıtlarıyla ve diğer kontrol, araştırma ya da kurtarma merkezleriyle bağlantı kurmakla görevli bir telekomünikasyon bürosu;
d) kontrol merkezine havaalanlarını ve tüm kontrol bölgesini ilgilendiren bütün meteoroloji haberlerini seğlamakla görevli meteoroloji bürosu.
Yerel kontrol merkezi'nin, havaalnı trafik bölgesi içinde, bölgesel kontrol merke zininkine benzer ayrıcalıkları vardır. Ayrıca, uçakların piste yaklaşma kontrolünü ve pilotların havaalanı trafik bölgesi içinde uçuş kurallarına titizlikle uymalarını sağlar.

Uygunsuz hareketleri saptama ve tutanak tutma yetkisine sahiptir Yerel kontrol merkezi şu bölümlerden meydana gelir:
a) kontrol kulesi, havaalanı trafik bölgesi içinde uçan ya da manevra sahasında hareket eden bütün uçaklarla bağlantıyı sağlar, tüm bu bölge içindeki hava trafik kontrol ve güvenliğinin yanı sıra hava koşullan görerek yaklaşma ve iniş manevralan yapmaya elverişli olmadığında yaklaşma kontrolünü temin eder;
b) havacılık danışma büroeu, havaalanı trafik bölgesi içinde bölgesel kontrol merkeziyle aynı ayrıcalıklara sahiptir;
c) pist bürosu, havataşıtlarının geliş ve gidiş formalite ve işlemlerinin yanı sıra pilotlar ve hava şir amaçlayan özeI önlemlerle düzene sokulur; böylelikle birbirini izleyen taşıt gruplarının olabildiğince az duraklayarak ilerleme si sağlanır. Bu düzenleme tekyönlü (yeşil ışık) yollarda göreli olarak daha kolaydır; çift yönlü yollardaysa, ışıkların düzeni günün Saatlerine ya da alıcılarla kaydedilen bilgilerin (debi, trafiğe çıkma oranı vb.) anlık ya da sürekli dalgalanmasına göre değişen bir programla gerçekleştirilir.

—Ulaş. Yol trafiği. Otomobil trafiğinin artması, yolların ve sokakların dokusunu ve izlediği hatları değiştirdiği gibi, kentlerin görünümünü ve yaşam biçimimizi de de ğiştirdi.
İlkönce ABD'de ortaya çıkan yol trafiği sorunu, kamuya açık yolların güvenlik, rahatlık ve taşıma kolaylığı bakımından düzenlenmesi ve kullanımını konu alan bir "‘trafik tekniği"nin doğmasına neden oldu.
Uzun zamandır yollann özellikleri bu yollan kullanan taşıtlara uyarlanmıştı; ama taşıtın ancak tek başına ya da bir başka taşıtla birlikte hareketi göz önünde tutuluyordu. Sürücü yol üzerinde kendini özgür hissediyor, oysa gerçekte “trafik akımı” denilen az çok hızlı bir taşıt dalgasının içinde bulunuyordu: debi, yapı, yoğunluk, hız gibi birtakım karakteristik değişkenleri göz önünde tutarak bu akımın statistik bir çözümlemesi yapılıyordu.

Trafikte çözümleme ve tahmin. Belli bir yol üzerinde akmakta olan taşıt sayısı, geçen taşıt ya da dingil sayısını kaydeden pnömatik ya da elektrikli sayaçlarla donatılmış, "sürekli sayıcı" denilen aygıtlar yardımıyla ölçülür. Görevliler tarafından periyodik olarak yapılan tek tek sayımlarla da, farklı taşıt kategorileri belirlenir.
Bir trafik sorununun incelenmesi (örneğin bir yol değiştirme tasarısı), taşıtların çıkış ve varış noktaları, bir yerden bir yere gidiş sebepleri gibi çok kesin verileri gerektirir. Bu bilgiler ya yol üzerinde ya da yolları kullanacağı tahmin edilen kişilerin evlerine gidilerek yapılan anketlerden elde edilir. Bu verilerin çözümlenmesi iki nokta arasındaki tahmili trafiğin yoğunluğunu belirlemeyi sağlar ve kullanıcılara, birçok hat tahsis edilmişse, geçiş süresi ve bedelini esas alan oldukça karmaşık hesaplamalarla, bu hatlar arasındaki trafiğin dağılımını tahmin etmek mümkündür. Bu şekilde derlenen istatistik öğeler birtakım genel sonuçlar ortaya çıkarır: doygunluk noktasına ulaşmamış bir trafikte taşıtların sıklığı Poisson yasasına uyar. Belli bir yolda trafik, zaman içinde, yolun ekonomik rolünü ortaya koyan düzenli periyodik eğrilere göre (gün, hafta, ay) değişir: böylece "tepeler" ve "boşluklar” belirlenir.

Trafik yollarının kapasitesi. Bir yolun ya da karmaşık bir yapının (örneğin bir kavşağın) olası debisi belli olduğuna göre, “trafik tekniği"nin işlevi bu debiyi, var olan ya da inşa edilecek yapının kapasitesine uyarlamaktır. Bu uyarlama yalnızca geometrik karakteristiklerin uygun bir biçimde seçilmesiyle değil, tek yön belirleme, eola dönüşü yasaklama, durma, nakliye ve mal boşaltmayı sınırlama gibi birtakım düzenleyici önlemlerle de gerçekleştirilir.
Fazla kavşağı olmayan bir yol üzerinde en yüksek debiye karşılık gelen hız aşağı yukan 50 km/s’dir; ancak, böyle bir trafik akışı pek tatminkâr olmayan bir hizmet düzeyi sağlar. Kentlerde debiyi belirleyen genellikle kavşakların art arda gelişidir. Toplu taşımalara kolaylık sağlamak amacıyla, bazı geniş yollarda otobüs, ambulans ve taksiler için özel şeritler tahsis edilmiştir.

—Ulaş, ve Huk. Karayolu trafiğiyle ilgili yürürlükteki yasa, Türkiye'de 13 ekim 1983 tarih ve 2918 sayılı Karayolları trafik kanunu dur. Yasanın amacı, karayollarında can ve mal güvenliği açısından trafik düzenini sağlamaktır. Trafik hizmetleri başta Emniyet genel müdürlüğü olmak üzere, Karayolları genelmüdürlüğü, belediyeler ve bazı kamu kurum ve kuruluşlarınca yerine getirilir. Yasayla Emniyet genel müdürlüğüne verilen görevler, bu genel müdürlüğün merkez, bölge, il, ilçe trafik zabıtasınca yürütülür. Genel müdürlüğün görevlerinden bazıları şunlardır: araçlara ve sürücülere ilişkin işlemleri yapmak, plaka ve belgelerini vermek, araçlarda bulundurulması gerekli belge ve gereçleri, sürücüleri ve bunların belgelerini, karayolunu kullanan kişilerin kurallara uyup uymadığını denetlemek, duran ve akan trafiği düzenlemek, yönetmek, trafik kazalarıyla ilgili işlemleri yapmak vb. Karayolları genel müdürlüğü ve belediyeler yapım ve bakımından sorumlu oldukları karayollarında can ve mal güvenliği sağlamak için gerekli düzenlemeler yapmak ve işaretler koymakla yükümlüdürler. Karayolları üzerinde çalışma yapacak kişi, kurum ve kuruluşlar trafik akımını ve güvenliğini bozmayacak biçimde davranmak, zorunlu nedenlerle meydana gelen arıza ve engelleri en kısa zamanda ortadan kaldırarak karayolunu trafiğe açık bulundurmak zorundadır. Karayolu üzerinde trafiği güçleştirmek, trafik işaretlerinin görülmesini engellemek, karayollarının yapısını, trafik işaretlerim bozmak, değiştirmek ya da ortadan kaldırmak yasaktır.
Bir motorlu aracın trafiğe çıkabilmesi için yetkili kuruluşa tescil edilmesi, trafik belgesi ve tescil plakası alınması gerekir. Buna uymayan sürücülerle araç işletenler hafif para ve hafif hapis cezasıyla cezalandırılır. Ayrıca, belgeleri tamamlanıncaya kadar trafikten men edilir. Trafiğe çıkarılacak motorlu araçların teknik koşullara uyup uymadığı belirli zamanlarda Karayolları genel müdürlüğüne ait muayene istasyonlarında denetlenir. Muayene süresini geçiren araçları kullanan sürücüler para cezasıyla cezalandırılır. Motorlu araçların sürücü belgesi olmayan kişiler tarafından kullanılması yasaktır. Türkiye'de trafik sağdandır. Sürücüler araçlarını gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda hızının gerektirdiği şeritten sürmek zorundadırlar. Sürücüler, ayrıca trafik işaretlerine, trafik memurunun yapacağı tüm uyarılara, hız sınırlarına uymak zorundadır. Uyuşturucu ve alkollü içki kullananların araç sürmeleri yasaktır. Sürücüler geçme hakkı, geçme yasağı, öncelikle geçiş hakkı, durma, park etme vb. kurallara uymalıdırlar. Karayolları trafik kanunu sürücülerin olduğu gibi yayaların ve hayvan sürücülerinin de uyması gereken kuralları belirlemiştir.
Karayollarında meydana gelen trafik kazalarında, kazaya neden olan araçların sürücüleri kaza yerinde ilkyardım önlemleri almak, en yakın zabıtaya ya da sağlık kuruluşuna haber vermek zorundadırlar. Bu kurala uymayanlar cezalandırılırlar.

Kaynak: Büyük Larousse

Benzer Konular

17 Haziran 2016 / evo Motorlu Araçlar
26 Temmuz 2010 / Ziyaretçi Arşive Kaldırılan Konular
23 Ağustos 2015 / _KleopatrA_ X-Sözlük
28 Kasım 2015 / Misafir Soru-Cevap