Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Çalışma taslağını resimli olarak açıklayabilir misiniz?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Ziyaretçi tarafından 12 Ocak 2009 (19:09) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
5278 kez görüntülenmiş, 3 cevap yazılmış ve son mesaj 13 Mart 2011 (22:55) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 3.00  |  Oy Veren: 1      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 12 Ocak 2009, 19:09

Çalışma taslağını resimli olarak açıklayabilir misiniz?

#1 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
çalışma taslağı nasıl dır resimli örnek verebilirmisiniz lütfennnn
En iyi cevap fadedliver tarafından gönderildi

Bir çalışma taslağı örneği
manset01
Mimarların, çalışma taslaklarını ille de sergilemek durumunda olmadıkları belirli mimari maketler çoğunlukla arka odalara tıkılırlar ya da süprüntü yığınlarına indirgenirler.

Ancak, önemli bir romanın ilk versiyonları ya da klasik bir filmden outtake’ler (çekilmiş ancak filmde kullanılmamış bir sahne) gibi maketler, öğrenciler ve mimari hayranları için, yaratıcı süreçler üstüne bir pencere sunmalarından dolayı sonuç üründen çok daha ilgi çekici olabilirler. Onlar aynı zamanda, bilgisayarla üretim yapılan bir çağda, bir yapının nasıl göründüğü ve nasıl bir his yarattığı hakkında da fikir verirler.

Bu yüzden 72 yaşındaki Mimar Richard Meier,ziyaretçiler için 40 yıllık kariyeri boyunca uzanan projelerinden bir maketler dizisi örneği görme şansı vererek, dış dünyayı içeri davet etme kararı aldı. Queens, Long Island City’de 334 m2’lik stüdyoda depolanmış koleksiyon, Meier’ın 1960’ların konutlarından 1997 Los Angeles’daki J. Paul Getty Müzesi’nin ilk versiyonlarına kadar sıralanıyor.

Mekan şık bir yer değil, ışıklandırma sistemi özellikle göz alıcı değil ve zemin maketlerin taşınması ve hareket ettirilmesinden dolayı çizilmiş. Fakat Meier ziyaretçileri büyük bir hevesle, sabırsızlıkla karşılamayı bekliyor.

“İnsanları gerçekten içeri davet etmem gerektiğinin farkına vardım, çünkü maketler içeride öylece duruyorlar” diyor Mimar, stüdyoda yapılan son röportajlarından birinde. “Bütün bunların olması ama onları gören kimsenin olmaması bir çeşit delilik.”

Sadece cuma günleri randevu ile görülebilen mekan, elbette ki Meier’ın çalışmalarının tümünü kapsamıyor; çoğu hala Manhattan’da West 30s 10. bulvardaki ofisinde tutuluyor. Ama burada yaklaşık 300 adet çok önemli örneklemeleri var. “Pek çok şeyi atmadığımı görüyorsunuz” diyor.

Meier, süzülerek yükselen beyaz beton yelkenlileri ile Roma’nın çeperlerindeki 2003 Jubile Kilisesi gibi projeleri, ya da Manhattan’da Hudson Nehri boyunca yeni cam dikdörtgen kutuya benzeyen apartmanları ile büyük bir ilgi görüyorken, o belki de Santa Monika Dağlarında Getty için geliştirdiği doruk kompleksi ile daha da çok ilişkilendirildi.

Bundan dolayı Meier’ın Long Island City stüdyosunda en önemli yer tutan da Getty. Maketler, 1996’ya kadar Los Angeles’da tutuldu, ama müzenin alana ihtiyacı olduğunda Meier onları Queens’de bir depoya nakletti. “Onların yok olmasını istemedim” diyor . “Burada atılacak çok fazla iş var.”

Getty, 44,5 hektarlık zorlayıcı, sarp arazi üzerindeki altı ayrı yapı, plazalar, yeraltı garajı ve bir tramvay istasyonu ile belki de Meier’ın en tutkulu projesi olarak kalmıştır. Çevresi yeşillendirilmiş bahçeler, yapıları topoğrafyayla bütünleştirir.
Getty’nin kocaman maketleri stüdyoda görüşe açık - en büyüğü, tekerlekler üzerinde ve sökülebilir parçaları ile 549 cm uzunluğunda ve 335 cm genişliğinde. “Onu çekip ayırarak daha içine fazla girebilir ve mekanları gerçekten kavrayabilirsiniz” diyor Meier. “Onu içeri almak için çatı penceresini çıkarmak zorunda kaldık.”

Yapıların, tepelerin doruklarında doğal bir yamaç kenarında nasıl düzenleneceğini gösteren bir diğer büyük model duvara monte edilmiş. “Normal zemin üzerine yapılmış binalar gibi, toprağı keserek içine nasıl bir yöntemle yapıları yerleştirdiğimizi görebilirsiniz” diyor Meier.

manset02Meier’ın, insanlar içine girip deneyimleyebilsinler diye yaptığı, büyük ölçülerdeki bir galeri maketi belki de en göze çarpıcı olan – güneşin çatı penceresinin içinden geçecek şekilde nasıl açı yaptığı, örneğin, doğal ışığın Getty’nin koleksiyonundan kopyalanan duvara tutturulmuş tabloların üzerine yeterince yumuşak bir şekilde inip inmediği. “Bunu park alanına götürüp, küratörlerle içinde oturabiliriz” diyor Meier.

Her şey dahil, projenin tamamlanması 1984’den 1997’ye kadar toplam 13 yıl aldı. Sonunda “Getty Center” açıldığında, The New York Times’da yazan Herbert Muschamp, onu “klasik güzelliğin harikulade yeni kalesi” olarak adlandırdı. Genel olarak her hafta yaklaşık 30.000 kişi ziyaret ediyor.

Daha küçük Meier çalışma maketleri, Getty’nin spesifik yönlerine odaklanıyor - çatı pencerelerinin farklı versiyonları, bitki kafesleri, topoğrafya çizgileri. Onun, oturma düzenleri ve tavanın şekliyle oynayarak Getty’nin oditoryumu ile nasıl deney yaptığını görebilirsiniz. Raflarda ise, Meier’ın dikdörtgen kutuya benzeyen yapıları, Getty için yapılmış modern mobilya tasarımlarının minyatür versiyonları duruyor.

Temsil edilen diğer yapıların arasında Meier’ın Smith House’unun (1967) ilk modeli, özel alanları bir opak pencereli bina cephesi arkasında üç yüzey üzerinde düzenlenmiş Long Island Sound’a bakan bir Connecticut konutu yer alıyor. Aynı yılda tamamlanan New York’da Doğu Hampton’daki Hoffman Evi, birbirine bağlanmış geometrilerin üç boyutlu bir soyutlaması. Ve 1992’den, Hollanda Hilversum’da, kanat şeklindeki bir çatının kenarlarından içeriye doğru giren doğal ışıkla aydınlatılmış bir iç sokağın büyük önem taşıdığı Royal Dutch Paper Mills (Hollanda Kraliyet Kağıt Fabrikası) genel merkezi var.

Ayrıca hiç uygulanmamış olan projeler de var. Meier, Paris’in dışında Renault 1981 merkez bürosunu ve Manhattan’da eski Dünya Ticaret Merkezi yerine Eisenman Mimarlık, Gwathmey Siegel & Associates ve Steven Holl Mimarlıkla işbirliği içinde tasarladığı bir “Memorial Square” i (Anma Meydanı) sunuyor. Meier, camdan yapılmış geometrik kafes şekilli binalarla kuzey ve doğuyu tanımlayan meydanlardan hoşlandığını söylüyor ve bunu “kayıp fırsat” olarak ifadelendiriyor.

Stüdyo katında Meier’ın, çeşitli mimari projelerin molozları kullanılarak şekillendirilmiş garip iri heykelleri var. “Döküntüleri birleştirin, bir araya getirin o başka bir şey haline gelir” diyor Meier.

Ancak Meier son zamanlarda bu maketleri yapmıyor. Daha fazla oda olmadığını söylüyor.
kaynak
Rapor Et
Reklam
Eski 12 Ocak 2009, 19:18

Çalışma taslağını resimli olarak açıklayabilir misiniz?

#2 (link)
fadedliver
Ziyaretçi
fadedliver - avatarı
Bir çalışma taslağı örneği
manset01
Mimarların, çalışma taslaklarını ille de sergilemek durumunda olmadıkları belirli mimari maketler çoğunlukla arka odalara tıkılırlar ya da süprüntü yığınlarına indirgenirler.

Ancak, önemli bir romanın ilk versiyonları ya da klasik bir filmden outtake’ler (çekilmiş ancak filmde kullanılmamış bir sahne) gibi maketler, öğrenciler ve mimari hayranları için, yaratıcı süreçler üstüne bir pencere sunmalarından dolayı sonuç üründen çok daha ilgi çekici olabilirler. Onlar aynı zamanda, bilgisayarla üretim yapılan bir çağda, bir yapının nasıl göründüğü ve nasıl bir his yarattığı hakkında da fikir verirler.

Bu yüzden 72 yaşındaki Mimar Richard Meier,ziyaretçiler için 40 yıllık kariyeri boyunca uzanan projelerinden bir maketler dizisi örneği görme şansı vererek, dış dünyayı içeri davet etme kararı aldı. Queens, Long Island City’de 334 m2’lik stüdyoda depolanmış koleksiyon, Meier’ın 1960’ların konutlarından 1997 Los Angeles’daki J. Paul Getty Müzesi’nin ilk versiyonlarına kadar sıralanıyor.

Mekan şık bir yer değil, ışıklandırma sistemi özellikle göz alıcı değil ve zemin maketlerin taşınması ve hareket ettirilmesinden dolayı çizilmiş. Fakat Meier ziyaretçileri büyük bir hevesle, sabırsızlıkla karşılamayı bekliyor.

“İnsanları gerçekten içeri davet etmem gerektiğinin farkına vardım, çünkü maketler içeride öylece duruyorlar” diyor Mimar, stüdyoda yapılan son röportajlarından birinde. “Bütün bunların olması ama onları gören kimsenin olmaması bir çeşit delilik.”

Sadece cuma günleri randevu ile görülebilen mekan, elbette ki Meier’ın çalışmalarının tümünü kapsamıyor; çoğu hala Manhattan’da West 30s 10. bulvardaki ofisinde tutuluyor. Ama burada yaklaşık 300 adet çok önemli örneklemeleri var. “Pek çok şeyi atmadığımı görüyorsunuz” diyor.

Meier, süzülerek yükselen beyaz beton yelkenlileri ile Roma’nın çeperlerindeki 2003 Jubile Kilisesi gibi projeleri, ya da Manhattan’da Hudson Nehri boyunca yeni cam dikdörtgen kutuya benzeyen apartmanları ile büyük bir ilgi görüyorken, o belki de Santa Monika Dağlarında Getty için geliştirdiği doruk kompleksi ile daha da çok ilişkilendirildi.

Bundan dolayı Meier’ın Long Island City stüdyosunda en önemli yer tutan da Getty. Maketler, 1996’ya kadar Los Angeles’da tutuldu, ama müzenin alana ihtiyacı olduğunda Meier onları Queens’de bir depoya nakletti. “Onların yok olmasını istemedim” diyor . “Burada atılacak çok fazla iş var.”

Getty, 44,5 hektarlık zorlayıcı, sarp arazi üzerindeki altı ayrı yapı, plazalar, yeraltı garajı ve bir tramvay istasyonu ile belki de Meier’ın en tutkulu projesi olarak kalmıştır. Çevresi yeşillendirilmiş bahçeler, yapıları topoğrafyayla bütünleştirir.
Getty’nin kocaman maketleri stüdyoda görüşe açık - en büyüğü, tekerlekler üzerinde ve sökülebilir parçaları ile 549 cm uzunluğunda ve 335 cm genişliğinde. “Onu çekip ayırarak daha içine fazla girebilir ve mekanları gerçekten kavrayabilirsiniz” diyor Meier. “Onu içeri almak için çatı penceresini çıkarmak zorunda kaldık.”

Yapıların, tepelerin doruklarında doğal bir yamaç kenarında nasıl düzenleneceğini gösteren bir diğer büyük model duvara monte edilmiş. “Normal zemin üzerine yapılmış binalar gibi, toprağı keserek içine nasıl bir yöntemle yapıları yerleştirdiğimizi görebilirsiniz” diyor Meier.

manset02Meier’ın, insanlar içine girip deneyimleyebilsinler diye yaptığı, büyük ölçülerdeki bir galeri maketi belki de en göze çarpıcı olan – güneşin çatı penceresinin içinden geçecek şekilde nasıl açı yaptığı, örneğin, doğal ışığın Getty’nin koleksiyonundan kopyalanan duvara tutturulmuş tabloların üzerine yeterince yumuşak bir şekilde inip inmediği. “Bunu park alanına götürüp, küratörlerle içinde oturabiliriz” diyor Meier.

Her şey dahil, projenin tamamlanması 1984’den 1997’ye kadar toplam 13 yıl aldı. Sonunda “Getty Center” açıldığında, The New York Times’da yazan Herbert Muschamp, onu “klasik güzelliğin harikulade yeni kalesi” olarak adlandırdı. Genel olarak her hafta yaklaşık 30.000 kişi ziyaret ediyor.

Daha küçük Meier çalışma maketleri, Getty’nin spesifik yönlerine odaklanıyor - çatı pencerelerinin farklı versiyonları, bitki kafesleri, topoğrafya çizgileri. Onun, oturma düzenleri ve tavanın şekliyle oynayarak Getty’nin oditoryumu ile nasıl deney yaptığını görebilirsiniz. Raflarda ise, Meier’ın dikdörtgen kutuya benzeyen yapıları, Getty için yapılmış modern mobilya tasarımlarının minyatür versiyonları duruyor.

Temsil edilen diğer yapıların arasında Meier’ın Smith House’unun (1967) ilk modeli, özel alanları bir opak pencereli bina cephesi arkasında üç yüzey üzerinde düzenlenmiş Long Island Sound’a bakan bir Connecticut konutu yer alıyor. Aynı yılda tamamlanan New York’da Doğu Hampton’daki Hoffman Evi, birbirine bağlanmış geometrilerin üç boyutlu bir soyutlaması. Ve 1992’den, Hollanda Hilversum’da, kanat şeklindeki bir çatının kenarlarından içeriye doğru giren doğal ışıkla aydınlatılmış bir iç sokağın büyük önem taşıdığı Royal Dutch Paper Mills (Hollanda Kraliyet Kağıt Fabrikası) genel merkezi var.

Ayrıca hiç uygulanmamış olan projeler de var. Meier, Paris’in dışında Renault 1981 merkez bürosunu ve Manhattan’da eski Dünya Ticaret Merkezi yerine Eisenman Mimarlık, Gwathmey Siegel & Associates ve Steven Holl Mimarlıkla işbirliği içinde tasarladığı bir “Memorial Square” i (Anma Meydanı) sunuyor. Meier, camdan yapılmış geometrik kafes şekilli binalarla kuzey ve doğuyu tanımlayan meydanlardan hoşlandığını söylüyor ve bunu “kayıp fırsat” olarak ifadelendiriyor.

Stüdyo katında Meier’ın, çeşitli mimari projelerin molozları kullanılarak şekillendirilmiş garip iri heykelleri var. “Döküntüleri birleştirin, bir araya getirin o başka bir şey haline gelir” diyor Meier.

Ancak Meier son zamanlarda bu maketleri yapmıyor. Daha fazla oda olmadığını söylüyor.
kaynak
Rapor Et
Eski 4 Nisan 2010, 13:04

Çalışma taslağını resimli olarak açıklayabilir misiniz?

#3 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
bn çalşma taslağının ne olduğunu bilmiorum açklarmısnz lütfen proje ödewimi yapıcam da
Rapor Et
Eski 13 Mart 2011, 22:55

Çalışma taslağını resimli olarak açıklayabilir misiniz?

#4 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
maket tasarım önerisine yönelik araştırmalar nelerdir
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.130 saniyede (65.05% PHP - 34.95% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 16:04
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi