Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Karbonhidratların zararları nelerdir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Ziyaretçi tarafından 13 Ocak 2009 (18:52) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
28684 kez görüntülenmiş, 7 cevap yazılmış ve son mesaj 4 Nisan 2012 (22:22) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 1.00  |  Oy Veren: 1      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 13 Ocak 2009, 18:52

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#1 (link)
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Ziyaretçi - avatarı
karbonhidratların zararları
En iyi cevap Misafir tarafından gönderildi

off ama benm aradığım o değil ki. Karbohidratın zararı???
Benzer Konular: Etiketler:
  • karbonatin zararlari
  • karbonhidrat tozu zararlari
  • karbonhidrat zararlari
  • karbonhidratin zararlari
  • karbonhidratlarin zararlari
Rapor Et
Reklam
Eski 13 Ocak 2009, 22:20

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#2 (link)
fadedliver
Ziyaretçi
fadedliver - avatarı
Karbondioksit ve sudan sentezlenen karbonhidratlar dünyanın en bolorganik molekülleridir. Karbonhidratların içinde insan beslenmesinde başlıca enerji kaynağı olan şeker ve nişasta vardır. Şeker konsantre tatlılarda meyve ve sütle; nişasta ise tahıl ve sebzelerde bulunur. Şekerler monosakkarit (glikoz, fruktoz ve bal) şeklinde veya dioligosakrit (sukroz, laktoz, galaktoz ve dekstroz) şeklinde bulunurlar. Doğada en çok bulunan şeker ana yakıt olan gıükozdur. 1 gram karbonhidrat 4 kalori içerir.

karbonhidratların görevi
1) Canlı organizma için önemli bir yakıttır. Yakıt olarak kullanılabilmesi için, karbonhidratın polisakkarit deposu şeklinin (nişasta veya glikojen) monosakkarit (basit şekerlere) şekline parçalanması gerekir.
2) Yakıt deposu olma rolüne ek olarak, karbonhidratlar bakteri, bitki ve hayvanlarda yapısal eleman olma rolline de sahiptir.
3) Karbonhidratların en büyük rolü, özellikle basit şekerin yiyeceğe tat vermesidir.
4) AntiketOjeniktirler. Eğer karbonhidratlar gereğinden az miktarlarda tüketilirse, vücutla normalden fazla ketonlar ve asitler oluşur. Bu durum da, ağızda kokuya neden olur.
5) Su ve elektrolitlerin vücutta tutulmasını sağlarlar.
6) Laksatif (rahatlatıcı) etkisi vardır.
7) Kolesterol ve trigliserit metabolizmasında rol alır.
8) Kan, glikoz ve insülin düzeyini kontrol ederler.
9) Normal diyet alan, yetişkinlerde enerjinin %55-601 karbonhidratlardan sağlanmalıdır.

karbonhidratlar 3e eyrılır
* basit karbonhidratlar
basit şekerler= monosakkaritler; meyve şekeri ve benzeri gıdalar ...
* birleşik karbonhidratlar
birleşik şekerler= disakkaritler; çay şekeri, süt şekeri ve benzeri gıdalar..
* kompleks karbonhidratlar nişasta ve benzeri gıdalar ... diye gruplanmaktadır.

Kompleks karbonhidratiar ve kaynakları, daha sağlıklı karbonhidratlardır. Bu nedenle mümklin olduğunca kompleks karbonhidratlar (kepekli un, kepekli esmer pirinç işlenmemiş pancar şekeri, meyveler, sebzeler) kullanmalı, işlenmiş karbonidratlardan (beyaz şeker, beyaz un, reçel, patates püresi) kaçınılmalıdır. Karbonhidratların içerdiği lifler, karbonhidratların en sağlıklı parçaları, vitamin, mineral ve doğal antioksidantların taşıyıeısı olduğundan rafine edilmemiş kompleks karbonhidratların besin değeri yüksektir.

Besinlerin glisemik İndeksi ve beslenmeye etkileri:
Glisemik İndeks, besinlerdeki kan şekerini etkileme düzeyidir. Karbonhidrat besinlerin kan şekeri üzerinde yapacağı yükseklik derecesinin belirlenmesi için besinlerin glisemik indekslerinin saptanması şarttır. Glisemik indeks karbonhidratlı besin tüketildikten sonra kan şekerini etkileme düzeyidir. Glisemik indeks kan şekerinin düzenlenmesinde tek başına düşünülemez. Kan şekerinin kontrol altında tutulması için doğru bir beslenme şekli ve düzenli egzersiz de şarttır. Düşük glisemik indeksli besinlerin tüketilmesi tokluk kan şekerinin kontrolünü sağlar (ani yükselmeyi önler). Yüksek glisemik indeksli besin tüketmek kan şekerinin ani yükselmesine neden olur. Lifli besinlerin (özellikle kompleks karbonhidratlar) glisemik indeksleri düşüktür. Meyvelerin glisemik indeksleri ise farklılık göstermektedir. Örneğin; elma suyunun glisemik indeksi elmadan daha yüksektir. Bunun nedeni, meyvenin püre ya da su şeklinde, meyve ile alınan şekerin vücutta hızlıca emilmesi ve kan şekerini yüksltmesidir.

Yüksek Glisemik İndeksli Besinler
* Patates, havuç, muz
* Beyaz ekmek, beyaz pirinç, fasulye
* Mısır, kuru üzüm, bal
* Krakerler, cornflakes, müsli, çekilmiş yulaf düşük glisemik indeksli besinler
* Elma, kayısı, şeftali, erik, kiraz, greyfurt
* SÜt yoğurt, dondurma, yağsız peynir
* Mercimek, bulgur, barbunya, kabuklu fasulye

karbonhidrat çeşitleri
A-MONOSAKKARiTLER (Basit Şekerler)
1- Glikoz (üzüm şekeri)
2- Fruktoz (meyve şekeri)
3- Galaktoz (6 karbonlu monosakkarit)

B-DiSAKKARiTlER
1 - Sakkaröz (çay şekeri)
2- Laktoz (süt şekeri)
3- Maltoz (maıt şekeri)

C-POLiSAKKARiTLER
1- Nişasta (bitkilerdeki depo karbonhidrat)
2- Glikojen (kas ve karaciğerdeki depo karbonhidrat)
3- Sellüloz (posa)

GLİKOZ
Vücutta serbest halde kanda bulunur (100 mL. kanda; 70 - 90 miligram civarında). Önemli bir enerji kaynağıdır. Beyin dokusu, enerji yakıtı olarak sadece glikozu kullanır. En çok üzüm, üzümle yapılan yiyecek ve içecekler ile balda bulunur.

FRUKTOZ
Meyve şekeridir. Meyvelerde, pekmez, üzüm, incir ve % 50 oranında balda bulunur.

SAKKAROZ
Şeker pancarı ve şeker kamışında bulunur.

LAKTOZ
İnsanların ve memeli hayvanlann sütünde bulunur.

NİŞASTA
Bitkilerin tanelerinde, tohumlarında ve yumrularında depo edilmiş halde bulunan bir karbonhidrattır. Bitkiler için enerji deposudur.

GLİKOJEN
İnsan ve hayvan vücudundaki karbonhidratın depolanmış şeklidir. Gerektiğinde hemen kullanılabilecek yedek enerjidir.

SELÜLOZ
Bitkisel yapıda yer alırlar. Yiyeceklerin sindirilemeyen kısımlarıdır (posa). Ağızdan alınan posanın % 43ü dışkı ile atılmaktadır. Bağırsak hareketlerini artırarak, düzenli çalışmasını sağlarlar. Çiğ ve kabuğu ile yenen meyve ve sebzeler ile, kepekli tahıl ürünleri, pasa yönünden zengin yiyeceklerdir.
Rapor Et
Eski 4 Kasım 2009, 23:18

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#3 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
off ama benm aradığım o değil ki. Karbohidratın zararı???
Rapor Et
Eski 4 Ekim 2010, 19:34

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#4 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Karbınhidrat Vücutta ne işe yarar ödevde ??
Rapor Et
Eski 17 Ekim 2010, 12:14

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#5 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
bilgileriniz güzel ama arardığımı bulamadım...KARBONHİDRATIN ZARARLARI
Rapor Et
Eski 17 Mayıs 2011, 21:35

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#6 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Ya Herşeyi Koymuşunuz Bi Zaralarını koymamışınızz...!!<3
Rapor Et
Eski 10 Ekim 2011, 13:14

Karbonhidratların zararları nelerdir?

#7 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Öncelikle merhabalar adım Ulas uzun zamandır protein ve karbonhidrat tozu kullanıyorum. Başlamadan önce uzun bir süre araştırdım. Özel doktorlara,biyoloji hakkında master yapan ve aynı zamanda biyoloji dalında öğretmenlik yapan kişilere sordum. Aldığım cevapların ortak yönü şöyleydi;
1- Uzun süre SADE Karbonhidrat almak vucüdu sadece şişirmeye yarar ve zararı belli bir süre sonra vücutta (karaciğerde) yağlanmaya yol açar.Aynı zamanda k.hidrat kullanımını kestikten sonra eski halinize geri dönersiniz ve vücutta sarkmalar oluşur.Bunu da hiç bir şekilde yok edemezsiniz.
2- Uzun süre SADE Protein tozu Kullanmak yine belli bir süre sonunda ortalama 2 yılda bir taş oluşturmasına yol açar. DÜşürmesi oldukça sancılı bir işlemdir.

SONUÇ OLARAK: PROTEİN VE K.HİDRATI BİRLİKTE KULLANINIZ (EĞER ZAYIFSANIZ). KİLOM İYİ DİYENLER VARSA SADECE PROTEİN TOZU KULLANIN YALNIZ DİKKATİNİZİ BURAYA ÇEKMEK İSTİYORUM !!!! AŞIRI DERECEDE KULLANMAYINIZ VE BAŞLADIKTAN SONRA HEMEN BİR ETKİ GÖREMEYEBİLİRSİNİZ BUDA SİZİN YEMEK YEME DURUMUNUZA BAĞLIDIR. VE YEMEK DÜZENİNİZE ÇOK DİKKAT EDİN DÜZENLİ YEMEK YEMENİZ GEREKMEKTEDİR.KENDİNİZİ FAZLA KASMAYIN BİRAN ÖNCE OLSUN DİYE??.. HERŞEY ZAMANLA OLACAK SABIRLI BİR ŞEKİLDE BEKLEMENİZ GEREKMEKTEDİR.. VE UNUTMAYINIZ Kİ EN GÜZELİ SAĞLIKLI BESLENMEKTEN GEÇER !!!!!
ÇÜNKÜ İNSAN HERŞEYİN DEĞERİNİ KAYBEDİNCE ANLIYOR.
Kİ HERŞEYDEN ÖNEMLİSİ SAĞLIKTIR..
SEN PİŞMANMISIN DİYE SORANLAR OLABİLİR..?
CEVABIM KESİNLİKLE HAYIR PİŞMAN DEĞİLİM DÜZENLİ VE ORANTILI BİR BİÇİMDE KULLANDIM VE ŞUAN ÇOK MEMNUNUM AYRIYETTEN HİÇ BİR SAĞLIK PROBLEMİM YOK
TEŞEKKÜR EDERİM
Rapor Et
Eski 4 Nisan 2012, 22:22

Cvp: Karbonhidratların zararları nelerdir?

#8 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
bide ne kadar almamiz gerekiyo gunde onuda yazarsaniz cok sevinirim kabonhidrati kiloyla orantilimi orantiliysa nasil hesaplaniyo soylermisiniz bilen varsa? bende baslicam da kullanmaya
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.194 saniyede (74.10% PHP - 25.90% MySQL) 17 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 13:44
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi