Masaüstü Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Nabız yüksekliğinin sebebi ne olabilir?
1 23...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Ziyaretçi11:53, 18 Ocak 2009 
hocam ben 29 yaşındayım nabzımda aşırı yükseklik var yani 170,180 kadar çıkıyo ve aşırı derecede çarpıntı oluyo bu hal geçtikten sonrada çok yorgun ve halsiz oluyorum.yalnız 2 yıl önce bacağımın en üst kısmında silahla vuruldum ve bir kılcal damar alındı bana yardımcı olacak bilgilerinizi bekliyorum.sigara alkol gibi şeyler hiç kullanamadım kullanmıyorumda
En iyi cevap Daisy-BT tarafından gönderildi

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
ßen öliyim o zmn ben otururken benim nabzım 120 130a cıkıo aldığım nefes yetmio elim ayağım kafam bile titriyo drda gittim bişi bulamadılar napıcam ben
Geçmiş olsun.
Bir sağlık merkezinde kan tahlili yaptırıp doktorunuza tekrar başvurun. Ne tür tahliller gerektiği konusunda size bilgi vereceklerdir. Gerekirse de psikiyatrik bir inceleme yaparlar.
Cevap
Keten Prenses13:25, 18 Ocak 2009 
Nabzın üst sınırı her nekadar 100 civarı densede bu kişiden kişiye değişen bir durumdur. kimileri için 100 normal değerdir.ancak bu eskiden beri olan bir durum değilse ve yeni başlayan bir durumsa(akut bir durumsa), ve alkol,sigara kahve,çay alımının arttığı durumlarda değilse muhtemel bir dolaşım sistemi değişikliği yada psikolojik etkenler akla gelir.
bacağınızdan alındığını söylediğiniz kılcal damarın etkisi olacağını düşünmüyorum..
bacaktan kılcal damar alınması olayınıda anlayamadım çünkü..
sizin yanlış anladığınızı düşünsem de ,olsa bile by-pass ameliyatı sırasındaki nakil haricinde böyle bir durum dolaşımı çok etkilemez.

önerim bir kardiyoloğa baş vurmanız. ekg nizin çekilip, kalbin elektriksel izlenimi yapıldığında sorun ortaya çıkacaktır.
sağlıklı günler dilerim.
Cevap
Misafir11:40, 30 Ağustos 2009 
Alıntı:
nabız yüksekliği neden olur

HOCAM BEN 39 YAŞINDAYIM NEFROTİK SENDRUM TEDAVİSİ GÖRÜYORUM PREDNOL 16 KULLANIYORUM İLACIN ETKİSİMİ BİLMİYORUM NABZIM BİRAZ HAREKET TTİĞİM ZAMAN 120YE ÇIKIYOR ÇARPINTI YAPIYOR NEDENİ NE OLABİLİR TEŞEKKÜR EDERİM.
Cevap
Blue Blood15:16, 30 Ağustos 2009 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
HOCAM BEN 39 YAŞINDAYIM NEFROTİK SENDRUM TEDAVİSİ GÖRÜYORUM PREDNOL 16 KULLANIYORUM İLACIN ETKİSİMİ BİLMİYORUM NABZIM BİRAZ HAREKET TTİĞİM ZAMAN 120YE ÇIKIYOR ÇARPINTI YAPIYOR NEDENİ NE OLABİLİR TEŞEKKÜR EDERİM.

Nabız Yükselmesi, Tansiyon Yükselmesi, Alçalması
Kan basıncı ile damar genişler. Nabzın yükselme hızı arterin genişleyip, tekrar eski durumuna gelme süresidir. Nabız dalgasının vuruşu, ani ve kısa süre duyulur. Buna pulbus çeler denir. Aort yetmezliğinde görülür.
Ağır nabız ya da geç nabıza da Pulbus tardus denir. Yaşlılarda ve damar sertliğinde görülür.

kaynak

Ayrica kullandiginiz ilaclarin arkasinda olumsuz yan etkilerini okuyuz doktorunuza basvurup bilgi almayida ihmal etmeyiniz.Gecmis olsun.
Cevap
Daisy-BT15:41, 30 Ağustos 2009 
Nabız yüksekliği sürekli ise bir nedeni de Tiroid Bezinde olan sorunlar olabilir. Hipertiroid hastalığında da kalp çarpıntısı, nabızda artış görülebilir.
Bunun belirlenmesi için mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurun.

Cevap
Misafir16:43, 10 Eylül 2009 
normal nabız atışı dakikada kaç olmalıdır
Cevap
Daisy-BT17:05, 10 Eylül 2009 
Nabız atışı, kişiye, kişinin yaşına, varsa hastalıklarına, uzun süreli yaptığı aktiviteye (spor, iş yaşamı vb) göre farklılaşır. Ve buna göre de normal nabız değişir.
Ancak genel bilgi olarak diyebilirim ki :

Sağlıklı bireylerde nabız istirahat halinde iken dakikada 60-100, ortalama 70 civarında olmalıdır. Nabız hızı birçok durumdan etkilenir. Çeşitli hastalıklar, egzersiz, stres, yaralanma, oturma-yatma-yürüme-koşma gibi durumlarda nabız hızı değişir.

Kendiniz için en doğru bilgiyi bir sağlık kuruluşundan alabilirsiniz.

Cevap
alikum22:57, 10 Ekim 2009 
ben 15 yaşındayım yaklaşık bir buçuk haftadır tansiyonum 95-120 arası gidip geliyor ve bazen ateşim çıkıyor kemiklerime ağrı giriyor birde normalde 100 metre de tıkanırken şimdi 150-200 metre koştuğuda normal nefes alıyorum bir gariplik var mı
Cevap
Misafir12:15, 17 Ekim 2009 
ya benim 103 ama 200 gibi hissediyorum sebebi falan da bilmiyorum ne olabilir aritmi?
Cevap
Daisy-BT13:48, 17 Ekim 2009 
alikum adlı kullanıcıdan alıntı:
ben 15 yaşındayım yaklaşık bir buçuk haftadır tansiyonum 95-120 arası gidip geliyor ve bazen ateşim çıkıyor kemiklerime ağrı giriyor birde normalde 100 metre de tıkanırken şimdi 150-200 metre koştuğuda normal nefes alıyorum bir gariplik var mı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
ya benim 103 ama 200 gibi hissediyorum sebebi falan da bilmiyorum ne olabilir aritmi?

Nabız yüksekliği, tansiyon yüksekliği insan sağlığı için çok önemli konulardır. Lütfen bir uzmana görününüz. Sitemizdeki bilgiler doktor tedavisi ve uzman önerisi değil, sadece bilgilendirme amaçlıdır.


Sağlıklı bireylerde nabız istirahat halinde iken dakikada 60-100, ortalama 70 civarında olmalıdır. Nabız hızı birçok durumdan etkilenir. Çeşitli hastalıklar, egzersiz, stres, yaralanma, oturma-yatma-yürüme-koşma gibi durumlarda nabız hızı değişir.

Cevap
1 23...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Vücudumdaki morlukların sebebi ne olabilir?
Su maymuncuğu büyümedi, sebebi ne olabilir?
Bebeğin anne karnında gelişmeme sebebi ve susuz kalmasının sebebi ne olabilir?
Çocuğumdaki asabiyetin sebebi ne olabilir, yardımcı olabilir misiniz?
Göz problemimin sebebi ne olabilir?