Arama

Kur'an-ı Kerim'de ilk inen ayetler hangileridir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 4 Aralık 2018 Gösterim: 150.821 Cevap: 3
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
27 Ocak 2009       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Kur'an-ı Kerim'de ilk inen ayetler hangileridir?
EN İYİ CEVABI toxic91 verdi

KURAN'IN İLK İNEN AYETİ HAKKINDAKİ İHTİLAFLAR


Ulumul Kur'an kitaplarında " ilk ve son inen ayetler " başlığı altında incelenen [84] bu konunun, konumuzla direk bağlantılı olan ilk inen ayetler hakkındaki ihtilafları ve çözümünü incelemeye çalışacağız. Bu konudaki ihtilafları ve tercihimizi belirtmeden önce, ilk inen ve son inen ayetlerin bilinmesindeki "faydalara" değinmek istiyoruz.
Sponsorlu Bağlantılar

a- Nasih ve Mensüh'u ortaya çıkarmada, ilk inen ve son inen ayetleri bilmek önemli bir gereklilik arz etmektedir. Buna göre: bir konu etrafında bir kaç ayet geçmekte ve konuyla bağlantılı hüküm, o ayetlerden birinden çıkmakta ise, son inen ayet "Nasih" olarak kabul edilir ve hüküm o ayete göre icra edilir.

b- İlk ve son inen ayetlerdeki kademe açıklığa kavuşturulduğunda, İslam hukukunun gelişmesi, takip ettiği metodu ve bu hukuku kabul ettirmedeki güzelliği anlaşılmış olur.

İlk inen ayet hakkındaki ihtilafları ve tercih edilen görüş şöyledir.

l- Besmele ilk inendir: Vahidî'nin, İkrime ve Hasan'a isnadla rivayetine göre:
"Bismillahirrahmamrrahîm, Kuran’dan ilk inendir, ilk inen sure ise İkra' Bismirabbike dir.[85] İbni Cerîr ve diğerleri, Dahhak, İbni Abbas yoluyla rivayet ettiğine göre: "Cibril'in Resul (s.a.v.)' e ilk indirdiği söz; " Ey Muhammedi Hazır ol (bekle). Sonra Bismillahirrahmamrrahîm de." [86]
Besmelenin ilk inen ayet olduğu iddiasına şöyle bir yorum getirmek mümkündür: Besmele, Berae süresi hariç her sürenin basında bulunduğu gibi Alak süresinin de basında bulunmaktadır. Oysa " Vahyin başlangıcı " hadisinden de anlaşıldığı gibi Cibril ilk ayetleri okurken Besmele okumamıştır. Kur'an dizilişinde, bir ayetin diziliş sırasına göre önde yazılması, onun önce indiğini göstermez. Zira ayetleri yerleştirme konuşanda tasarruf. Resul (s.a.v.)'e aittir. Buna göre Besmele'nin sonradan Alak süresinin basma konulmuş olması da muhtemeldir. Vahidî 'nin yukarıda zikredilen hadisi ise, hadis kritiği açısından eleştirilmiş, hadisin "Mürsel” olduğu söylenmiştir.[87]
Besmele'nin Alak süresinin evvelinde indiğini varsaysak bile, bu bütün süreler için geçerlidir. Dikkate alınması gereken ise Besmelenin peşinden gelen ayettir .

2-Müddesir suresinin başlangıcı ilk inendir. Bu görüş savunanların dayanağı, Buharî ve Müslim'in Ebi Seleme b. Abdirrahman b. Afv'dan gelen rivayettir. Rivayette geçtiğine göre; "Ebü Seleme b. Abdirrahman, Cabir b. Abdillah'tan, Kuran’dan ilk ineni sormuştur. O da cevaben; " Ya Eyyühel Müddessir" demiştir. Ebü Seleme, ilk inenin Alak süresinin başlangıcı olduğunu ileri sürünce, Cabir; "Bize Resülulalah (s.a.v.)'in anlattığını size anlatacağım der. Resülullah'ın Hira civarında aniden gökte Cibril'i gördüğünü ve kendisini bir korku sardığını, Hatice'nin yanma inerek ona; Kendisini örtmesini istediğini ve kendisin! bir korku sardığını söyler. Bunun akabinde, " Ya Eyyühel Müddessir"in indiğini belirtir." Rivayette geçen Cabir b. Abdullah'ın burada yanlış anlaması vardır. Zira rivayette geçen “Birden o” ifadesinden de anlaşılacağı gibi Cibril, daha önceden Resul tarafından görülmüştür. Rivayete konu olan görme ise ikinci defa gerçekleşen bir görmedir. Buna göre Müddessir süresinin ilk ayetleri, ilk vahyin akabinde oluşan "Fetret" devrinden sonra inen ilk ayetlerdir. Olayı anlatan Cabir'in muhtemelen Hira'daki ilk karşılaşmadan haberi olmadığı için ilk inenin Müddessir olduğunu iddia etmiştir.

3-Fatiha ilk inendir. Bu iddia sahiplerinin delilleri şöyledir;
a- Beyhaki'nin Delail'de, Meysere, Amr b. Şurahbil kanalıyla rivayet ettiğine göre, Resul (s.a.v.) Hatice'ye demiştir ki; " Ben tek kaldığımda bir nida duyuyorum. Vallahi bunun zarar veren bir şey olmasından korkuyorum." Hatice'de, Maazallah, Allah sana böyle bir şey yapmaz. Sen emaneti yerine getirir, akrabaları ziyaret eder, doğru konuşursun diye cevap verir. Bu arada Ebü Bekir Hatice'nin yanma gelince, Hatice, Resül'ün anlattıklarını Ebübekir'e anlatır ve Muhammed'i yanma alıp Varaka'ya gitmesin! söyler. Varaka'ya giderler. Resul, olayı ona şöyle anlatır; "Tek kaldığım zaman arkamdan " Ey Muhammed Ey Muhammed " diye bir ses duyuyor ve kaçıyorum. Varaka ise Resul'e kaçmamasını, melek geldiği zaman bekleyerek söylediklerini dinlemesini ve gelip kendisine anlatmasını tavsiye eder. Bu konuşmadan sonra. Resul yalnız kaldığında, melek ona. Ey Muhammedi de ki; " Bismillahir-Rahmanirrahîm..Elbamdu Lillabi Rabbi'l Alemin...." sonuna kadar okur. [88]
b- Keşşaf'a göre, müfessirlerin bir çoğu ilk inen sürenin Fatiha olduğunu iddia etmişlerdir.[89]
c- Muhammed Abduh'a göre de ilk inen Fatiha'dır. Zira îlahî Sünnet gereği bu kainatta sunulanlar, önce Mücmel (özet) sonra Mufassal (tafsilatlı) sunulmuştur. Fatiha da Kuran’da geçen tüm hükümlerin Mücmel'i gibidir. Buna göre ilk inen. Fatiha süresidir.[90]
Bu konuda ileri sürülen iddiaların fazla tutarlılığı yoktur. Birinci şıkta ileri sürülen Besmele hadisi eleştiri almıştır. Hadisin sened zincirinde sahabi eksik olduğundan hadis Mürseldîr. Oysa "Vahyin başlangıç " hadisi Merfu'dur. Cerh Ta'dil açısından Beyhaki'nin rivayeti delil olarak kullanılamayacağı belirtilmiştir.[91]
Keşşafın " müfessirlerin bir çoğu...." sözü ise tamamen kendi yorumudur, İbni Hacer bu görüşü şiddetle eleştirmiş, müfessirlerin çok azının bu görüşte olduğunu söylemiştir.[92]
Muhammed Abduh'un görüşü doğru gibi gözükse de olayı anlatan Sahih bir hadis varken bunun üzerinde akıl yürütmek uygun değildir. Kaldı ki, Alak süresinin ilk ayetleri zikredilen ilahi Sünnet'e zıt değildir. Alak süresinin ilk ayetleri, Kuran’ın ana fikirlerinden olan okuma, yaratılış, Rububiyet gibi konulara mücmelen değinmiştir. [93] Ayrıca Fatiha süresinde geçen îbadet ederiz, yardım dileriz, bizi doğru yola ilet gibi) çoğul zamirleri, bu sürenin Müslümanların topluluk aşamasına geldiği zamanlarda indiğini göstermektedir. Bu aşama ise Risalet ten bir müddet sonra gerçekleşebilmiştir.

4- En'** Süresi 151. ayeti "De ki gelin, Rabbinizin size (neleri) haram kıldığını okuyayım" ilk inendir. Bu görüşü Kurtubi, Hz. Ali'nin rivayeti olarak zikretmiş, [94] ancak herhangi bir delil zikretmediğinden bu görüş zayıf bir iddia olarak kalmıştır.

5- Suyüti el-İtkan'da ilk inenle alakalı Şeyheyn'den Hz-Aişe kanalıyla rivayet ettiğine göre: " Mufassaldan ilk inen; Kendisinde Cennet ve Cehennemin zikredildiği süredir, insanlar İslam'a ısındığında helal ve haram inmeye başladı." [95]

İlk inen, Alak süresi olarak kabul edildiğinde bu rivayetle bir uyuşmazlık ortaya çıkmaktadır. Alak süresinde Cennet ve Cehennem bahsi geçmemektedir. Suyütî, buna cevap olarak rivayette mukadder bir cümle olduğunu söyler. Buna göre, hadiste geçen "Evvelü Ma Nüzile" ibaresi "Min Evveli Ma Nüzile" manasındadır. Buna göre mana: "ilk inenlerden birisi" şeklindedir. Kastedilen süre ise Alak Süresi değil, fetret döneminden sonra ilk inen Müddessir süresidir.[96]

6- Alak Süresinin ilk ayetleri: İlk inen ayet konusundaki zikredilen görüşler arasında en kuvvetli olanı bu görüştür. Buharî ve Müslim'de zikredilen hadislerden anlaşıldığı üzere Kuran’dan ilk inen, "Alak süresinin ilk ayetleridir." Müddessir süresinin ilk ayetleri ise daha sonra inmiştir.Ayrıca Alak süresinin ilk ayetleri, muhteva bakımından da vahyin başlamasıyla uyumluluk sağlamaktadır. Metafizik alemle bağlantı sırasında gelen ilk emir "Oku" dur. Bu yeni bir başlangıçtır. Okuma yazma bilmeyen bir Resul'ün, Ekrem olan Rabb'inin adıyla okumaya başlamasıdır. Artık onun önünde seneler boyunca okuyacağı, tebliğ edeceği bir süreç vardır. Bu ayetlerde, Allah'ın yüce kudreti, yaratması gözler önüne serilmekte, Ekrem olan Rabbin, kuluyla ilk bağlantısı kurulmaktadır.
Son düzenleyen Safi; 4 Aralık 2018 19:08
toxic91 - avatarı
toxic91
Ziyaretçi
27 Ocak 2009       Mesaj #2
toxic91 - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

KURAN'IN İLK İNEN AYETİ HAKKINDAKİ İHTİLAFLAR


Ulumul Kur'an kitaplarında " ilk ve son inen ayetler " başlığı altında incelenen [84] bu konunun, konumuzla direk bağlantılı olan ilk inen ayetler hakkındaki ihtilafları ve çözümünü incelemeye çalışacağız. Bu konudaki ihtilafları ve tercihimizi belirtmeden önce, ilk inen ve son inen ayetlerin bilinmesindeki "faydalara" değinmek istiyoruz.
Sponsorlu Bağlantılar

a- Nasih ve Mensüh'u ortaya çıkarmada, ilk inen ve son inen ayetleri bilmek önemli bir gereklilik arz etmektedir. Buna göre: bir konu etrafında bir kaç ayet geçmekte ve konuyla bağlantılı hüküm, o ayetlerden birinden çıkmakta ise, son inen ayet "Nasih" olarak kabul edilir ve hüküm o ayete göre icra edilir.

b- İlk ve son inen ayetlerdeki kademe açıklığa kavuşturulduğunda, İslam hukukunun gelişmesi, takip ettiği metodu ve bu hukuku kabul ettirmedeki güzelliği anlaşılmış olur.

İlk inen ayet hakkındaki ihtilafları ve tercih edilen görüş şöyledir.

l- Besmele ilk inendir: Vahidî'nin, İkrime ve Hasan'a isnadla rivayetine göre:
"Bismillahirrahmamrrahîm, Kuran’dan ilk inendir, ilk inen sure ise İkra' Bismirabbike dir.[85] İbni Cerîr ve diğerleri, Dahhak, İbni Abbas yoluyla rivayet ettiğine göre: "Cibril'in Resul (s.a.v.)' e ilk indirdiği söz; " Ey Muhammedi Hazır ol (bekle). Sonra Bismillahirrahmamrrahîm de." [86]
Besmelenin ilk inen ayet olduğu iddiasına şöyle bir yorum getirmek mümkündür: Besmele, Berae süresi hariç her sürenin basında bulunduğu gibi Alak süresinin de basında bulunmaktadır. Oysa " Vahyin başlangıcı " hadisinden de anlaşıldığı gibi Cibril ilk ayetleri okurken Besmele okumamıştır. Kur'an dizilişinde, bir ayetin diziliş sırasına göre önde yazılması, onun önce indiğini göstermez. Zira ayetleri yerleştirme konuşanda tasarruf. Resul (s.a.v.)'e aittir. Buna göre Besmele'nin sonradan Alak süresinin basma konulmuş olması da muhtemeldir. Vahidî 'nin yukarıda zikredilen hadisi ise, hadis kritiği açısından eleştirilmiş, hadisin "Mürsel” olduğu söylenmiştir.[87]
Besmele'nin Alak süresinin evvelinde indiğini varsaysak bile, bu bütün süreler için geçerlidir. Dikkate alınması gereken ise Besmelenin peşinden gelen ayettir .

2-Müddesir suresinin başlangıcı ilk inendir. Bu görüş savunanların dayanağı, Buharî ve Müslim'in Ebi Seleme b. Abdirrahman b. Afv'dan gelen rivayettir. Rivayette geçtiğine göre; "Ebü Seleme b. Abdirrahman, Cabir b. Abdillah'tan, Kuran’dan ilk ineni sormuştur. O da cevaben; " Ya Eyyühel Müddessir" demiştir. Ebü Seleme, ilk inenin Alak süresinin başlangıcı olduğunu ileri sürünce, Cabir; "Bize Resülulalah (s.a.v.)'in anlattığını size anlatacağım der. Resülullah'ın Hira civarında aniden gökte Cibril'i gördüğünü ve kendisini bir korku sardığını, Hatice'nin yanma inerek ona; Kendisini örtmesini istediğini ve kendisin! bir korku sardığını söyler. Bunun akabinde, " Ya Eyyühel Müddessir"in indiğini belirtir." Rivayette geçen Cabir b. Abdullah'ın burada yanlış anlaması vardır. Zira rivayette geçen “Birden o” ifadesinden de anlaşılacağı gibi Cibril, daha önceden Resul tarafından görülmüştür. Rivayete konu olan görme ise ikinci defa gerçekleşen bir görmedir. Buna göre Müddessir süresinin ilk ayetleri, ilk vahyin akabinde oluşan "Fetret" devrinden sonra inen ilk ayetlerdir. Olayı anlatan Cabir'in muhtemelen Hira'daki ilk karşılaşmadan haberi olmadığı için ilk inenin Müddessir olduğunu iddia etmiştir.

3-Fatiha ilk inendir. Bu iddia sahiplerinin delilleri şöyledir;
a- Beyhaki'nin Delail'de, Meysere, Amr b. Şurahbil kanalıyla rivayet ettiğine göre, Resul (s.a.v.) Hatice'ye demiştir ki; " Ben tek kaldığımda bir nida duyuyorum. Vallahi bunun zarar veren bir şey olmasından korkuyorum." Hatice'de, Maazallah, Allah sana böyle bir şey yapmaz. Sen emaneti yerine getirir, akrabaları ziyaret eder, doğru konuşursun diye cevap verir. Bu arada Ebü Bekir Hatice'nin yanma gelince, Hatice, Resül'ün anlattıklarını Ebübekir'e anlatır ve Muhammed'i yanma alıp Varaka'ya gitmesin! söyler. Varaka'ya giderler. Resul, olayı ona şöyle anlatır; "Tek kaldığım zaman arkamdan " Ey Muhammed Ey Muhammed " diye bir ses duyuyor ve kaçıyorum. Varaka ise Resul'e kaçmamasını, melek geldiği zaman bekleyerek söylediklerini dinlemesini ve gelip kendisine anlatmasını tavsiye eder. Bu konuşmadan sonra. Resul yalnız kaldığında, melek ona. Ey Muhammedi de ki; " Bismillahir-Rahmanirrahîm..Elbamdu Lillabi Rabbi'l Alemin...." sonuna kadar okur. [88]
b- Keşşaf'a göre, müfessirlerin bir çoğu ilk inen sürenin Fatiha olduğunu iddia etmişlerdir.[89]
c- Muhammed Abduh'a göre de ilk inen Fatiha'dır. Zira îlahî Sünnet gereği bu kainatta sunulanlar, önce Mücmel (özet) sonra Mufassal (tafsilatlı) sunulmuştur. Fatiha da Kuran’da geçen tüm hükümlerin Mücmel'i gibidir. Buna göre ilk inen. Fatiha süresidir.[90]
Bu konuda ileri sürülen iddiaların fazla tutarlılığı yoktur. Birinci şıkta ileri sürülen Besmele hadisi eleştiri almıştır. Hadisin sened zincirinde sahabi eksik olduğundan hadis Mürseldîr. Oysa "Vahyin başlangıç " hadisi Merfu'dur. Cerh Ta'dil açısından Beyhaki'nin rivayeti delil olarak kullanılamayacağı belirtilmiştir.[91]
Keşşafın " müfessirlerin bir çoğu...." sözü ise tamamen kendi yorumudur, İbni Hacer bu görüşü şiddetle eleştirmiş, müfessirlerin çok azının bu görüşte olduğunu söylemiştir.[92]
Muhammed Abduh'un görüşü doğru gibi gözükse de olayı anlatan Sahih bir hadis varken bunun üzerinde akıl yürütmek uygun değildir. Kaldı ki, Alak süresinin ilk ayetleri zikredilen ilahi Sünnet'e zıt değildir. Alak süresinin ilk ayetleri, Kuran’ın ana fikirlerinden olan okuma, yaratılış, Rububiyet gibi konulara mücmelen değinmiştir. [93] Ayrıca Fatiha süresinde geçen îbadet ederiz, yardım dileriz, bizi doğru yola ilet gibi) çoğul zamirleri, bu sürenin Müslümanların topluluk aşamasına geldiği zamanlarda indiğini göstermektedir. Bu aşama ise Risalet ten bir müddet sonra gerçekleşebilmiştir.

4- En'** Süresi 151. ayeti "De ki gelin, Rabbinizin size (neleri) haram kıldığını okuyayım" ilk inendir. Bu görüşü Kurtubi, Hz. Ali'nin rivayeti olarak zikretmiş, [94] ancak herhangi bir delil zikretmediğinden bu görüş zayıf bir iddia olarak kalmıştır.

5- Suyüti el-İtkan'da ilk inenle alakalı Şeyheyn'den Hz-Aişe kanalıyla rivayet ettiğine göre: " Mufassaldan ilk inen; Kendisinde Cennet ve Cehennemin zikredildiği süredir, insanlar İslam'a ısındığında helal ve haram inmeye başladı." [95]

İlk inen, Alak süresi olarak kabul edildiğinde bu rivayetle bir uyuşmazlık ortaya çıkmaktadır. Alak süresinde Cennet ve Cehennem bahsi geçmemektedir. Suyütî, buna cevap olarak rivayette mukadder bir cümle olduğunu söyler. Buna göre, hadiste geçen "Evvelü Ma Nüzile" ibaresi "Min Evveli Ma Nüzile" manasındadır. Buna göre mana: "ilk inenlerden birisi" şeklindedir. Kastedilen süre ise Alak Süresi değil, fetret döneminden sonra ilk inen Müddessir süresidir.[96]

6- Alak Süresinin ilk ayetleri: İlk inen ayet konusundaki zikredilen görüşler arasında en kuvvetli olanı bu görüştür. Buharî ve Müslim'de zikredilen hadislerden anlaşıldığı üzere Kuran’dan ilk inen, "Alak süresinin ilk ayetleridir." Müddessir süresinin ilk ayetleri ise daha sonra inmiştir.Ayrıca Alak süresinin ilk ayetleri, muhteva bakımından da vahyin başlamasıyla uyumluluk sağlamaktadır. Metafizik alemle bağlantı sırasında gelen ilk emir "Oku" dur. Bu yeni bir başlangıçtır. Okuma yazma bilmeyen bir Resul'ün, Ekrem olan Rabb'inin adıyla okumaya başlamasıdır. Artık onun önünde seneler boyunca okuyacağı, tebliğ edeceği bir süreç vardır. Bu ayetlerde, Allah'ın yüce kudreti, yaratması gözler önüne serilmekte, Ekrem olan Rabbin, kuluyla ilk bağlantısı kurulmaktadır.
Son düzenleyen Safi; 4 Aralık 2018 19:10
Avatarı yok
nötrino
Yasaklı
27 Ekim 2009       Mesaj #3
Avatarı yok
Yasaklı
ilk inen ayetler alak suresinin 5 ayetidir;
(1)Oku Rabbinin adıyla ki bütün mahlûkatı yarattı, (2) İnsanı da
bir parça kan pıhtısından var etti; (3) Oku ve Rabbin,
pek büyük bir kerem sâhibidir, (4) Öyle bir Rab ki
kalemle öğretmiştir, (5) İnsana bilmediğini belletmiştir (öğretmiştir).” (Alâk 1-5. âyetler)
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 4 Aralık 2018 19:10
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
3 Kasım 2009       Mesaj #4
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Alak suresi (Arapça: سورة العلق) Kur'an-ı Kerim'in 96. suresi. 19 ayetten oluşmaktadır. Mekke'de inmiştir. İslam peygamberine ilk inen ayetler bu surenin ilk ayetleridir. Ünlü, 'Yaradan Rabbi'nin adıyla oku' cümlesi bu surenin ilk ayetidir.
Açıklamalar
Bu sure, Kuran'ın ilk ayetlerini içeren süre olmasının ve insanı okumaya ve öğrenmeye teşvik etmesinin yanında, başka özellikler de içerir. Örneğin, insanın anne karnındaki oluşum süreçlerinden birisinden, yani rahim duvarına asılı duran halinden, bahsetmektedir ki bu durum günümüzde yeni ortaya çıkmıştır.
Bir diğer husus da namaz kılanı engelleyen kişiyi tasvir ederken kullanılan "yalancı, günahkar alnından" ifadesidir. Son yıllarda seri katiller gibi büyük suç işleyenler üzerinde yapılan beyin araştırmalarında, suçluların özellikle beyinlerinin ön bölümünde (dürtü ve karar almayla ilgili bölüm, Orbitofrontal cortex) yoğun bir aktivite görülmüş ve insan beyninin kötülükle ilgili bölümünün beynin ön tarafında yani alın bölgesinde olduğu saptanmıştır. Sure, bu açıdan da önemli bir bilgi içermektedir.

Alak Suresi
Alak suresi ( Arapça: سورة العلق ) Kur'an-ı Kerim'in doksan altıncı sûresi. 19 ayetten oluşmaktadır. Mekke'de inmiştir. İslam peygamberine ilk inen ayetler bu surenin ilk ayetleridir. Ünlü, 'Yaradan Rabbi'nin adıyla oku' ayeti bu surenin ilk cümlesidir.
Okunuşu

Bismillahirrahmanirrahim
1. Ikra’ bismi rabbikelleziy halak
2. Halekal’insane min ‘alak
3. Ikre’ ve rabbükel’ekrem
4. Elleziy ‘alleme bilkalem
5. Allemel’insane ma lem ya’lem
6. Kella innel’insane leyatğa
7. Erra a hustağna
8. İnne ila rabbikerrü’
9. Eraeytelleziy yenha
10. Abden iza salla
11. Eraeyte in kane ‘alelhüda
12. Ev emara bittakva
13. Eraeyte in kezzebe ve tevella
14. Elem ya’lem biennallahe yera
15. Kella lein lem yentehi lenesfe’an binnasıyeh
16. Nasıyetin kezibetin hatıeh
17. Felyed’u nadiyehu.
18. Sened’uzzebaniyete.
19. Kella la tütı’hü vescüd vakterib.
Anlamı
Rahman, Rahim olan Allah'ın adıyla.
1. Yaratan Rabbinin adıyla oku!
2. O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı.
3. Oku! Rabbin, en büyük kerem sahibidir.
4. O Rab ki kalemle (yazmayı) öğretti.
5. İnsana bilmedikleri şeyi öğretti.
6. Gerçek şu ki, insan azar.
7. Kendini kendine yeterli gördüğü için.
8. Kuşkusuz dönüş Rabbinedir.
9. Gördün mü şu men edeni,
10. Namaz kılarken bir kulu (Peygamber'i namazdan)?
11. Gördün mü, ya o (Peygamber) doğru yolda olur,
12. Yahut takvâyı emrediyorsa?
13. Ne dersin o (meneden, Peygamber'i) yalanlıyor ve doğru yoldan yüz çeviriyorsa!
14. (Bu adam) Allah'ın, (yaptıklarını) gördüğünü bilmez mi!
15. Hayır, hayır! Eğer vazgeçmezse, derhal onu alnından (perçeminden), yakalarız (cehenneme atarız).
16. O yalancı, günahkâr alından (perçemden),
17. O, hemen gidip meclisini (kendi taraftarlarını) çağırsın.
18. Biz de zebânîleri çağıracağız.
19. Hayır! Ona uyma! Allah'a secde et ve (yalnızca O'na) yaklaş!
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 4 Aralık 2018 19:11

Benzer Konular

4 Aralık 2009 / Ziyaretçi Cevaplanmış
17 Temmuz 2014 / Misafir Cevaplanmış
28 Kasım 2017 / Misafir Cevaplanmış
22 Mart 2010 / Misafir Cevaplanmış
10 Mart 2016 / Misafir Cevaplanmış