Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır?

Gösterim: 157983 | Cevap: 34
  • araba calistirma
  • arabayi calistirma
  • arabayi calistirmak
Ziyaretçi
Cevaplanmış   |    5 Şubat 2009 16:00   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır?

arabayı kaldırırken ayağımızın tam olarak neresinden basacağız debriyaja ve gaza.ayrıca debriyaj gaz ve fren için ayağımızın tam olarak neresini kulalanacağız.açıklarsananız sevinirim
En iyi cevap MeLL tarafından gönderildi

MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA
HAZIRLIK

Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.
1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
4 - Emniyet kemerini takınız.
5 -Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
2 – KALKIŞ YAPMAK
Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra

1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.
2 - Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
3 - Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
4 - Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
6 - Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )
3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
1 - Trafik kurallarına uyunuz.
2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
4 -Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
2 - Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
4 - Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK
1 - U dönüşü birinci viteste yapılır.
2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
6 – DURMAK. DURMA KURALLARI
1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
2 - Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
3 - Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
4 – Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER
1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
2 - Elfrenini çekiniz.
3 - Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
4 - En son fren pedalını bırakınız.
5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.
6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.


5 Şubat 2009 16:36   |   Mesaj #2   |   
Keten Prenses - avatarı
MsXLabs Üyesi
..

42599
8.270 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 28-03-2008
ayağını debrijay dan çekerken belli bi kademeye gelince motor sesi değişir o zaman yavaş yavaş gaz ver debriyaj dan yavaş yavaş çek ayağını
SEDEPH, RuffRyders, MeLL ve 1 kişi bu mesajı beğendi.
MeLL
5 Şubat 2009 16:50   |   Mesaj #3   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA
HAZIRLIK
Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.
1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
4 - Emniyet kemerini takınız.
5 -Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
2 – KALKIŞ YAPMAK
Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra

1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.
2 - Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
3 - Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
4 - Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
6 - Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )
3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
1 - Trafik kurallarına uyunuz.
2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
4 -Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
2 - Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
4 - Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK
1 - U dönüşü birinci viteste yapılır.
2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
6 – DURMAK. DURMA KURALLARI
1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
2 - Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
3 - Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
4 – Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER
1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
2 - Elfrenini çekiniz.
3 - Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
4 - En son fren pedalını bırakınız.
5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.
6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.


Keten Prenses, vuslat 26 ve son lejyon bu mesajı beğendi.
furkifurki
26 Şubat 2009 17:36   |   Mesaj #4   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
ArKaDaŞLar MaNuEL VitéSlİ ARaßaLaRdA ArAßaYı ÇaLıŞtıRırKéN DéßRiyAjA ßaSılIR mI?ßiLéN WaRSa LtFéN SöLéSn!!!
Ziyaretça
12 Ağustos 2009 19:45   |   Mesaj #5   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Arkadaşlar Yaşım 15 Ama Araba Kullanmayı Professional Olarak Bldiğimim Sanıoyrum İlk Önce Arabaya Giriyoruz Sonra Emniyet Kemeri Ayna Ayarlaama V.b Gibi temel Gereksinimleri Yaptıkrtan sonra vitesi boşa alıyorus yani vitesi boşa a lıyoruz sonra debriyaja yarım olarak yükleniyoruz sonra yolun müsait oluşuna göre gaza basıyoruz tam veya tamdan biras fazla basıyoruz eyer araba kalkarken motordan bir zorlama sesi yani kaşkışta hata olursa gazdan çekiyor ve duruyoruz bundan kaynaklanan hata debriyaj ayarlaması tekrar başa debriyaja yarımdan çok az daha basıyoruz ve gaza az bastıktan sonra araba kalkar eyer yine kalkmazda motordan zorlama sesi gelirse debryajı araba düzelinceye kadar yarım debriyajı eksiltmeden! biras daha basarız ve kalkıncaya kadar ayarlarız araba kalkınca artıq debriyajdan çekip araba harekete geçince vitesi sol yukarı 1. vites olarak atarıs sonra gaza basarız eyer durmak istiyorsak hız km. sini 40 a kadar indirmeliyiz gazdan çekersek kendi düşücektir 40 km ye düşünce devriyaj sonuna kadar basıp hafif çok hafif frene basmalıyız arabanın yavaşladığını görürsünüz sonra araba iyice duruncaya kadar ayağımızı çekmemeliyiz frenden en sonda hala ayağımız debriyaj sonuna kadar fren sonuna kadar basıp el frenini çekip kontağı kapatıp el frenini çekmeliyiz!!!
son lejyon
12 Ağustos 2009 20:54   |   Mesaj #6   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Arkadaşım benle aynı yaştasın ama bu senin araba sürmen için yeterli yaş değil bende araba sürmeyi sendne iyi biliyorum otobanda bile sürerim ve senden çok daha küçük yaşta öğrendim ama senin burda bunları anlatmanın bir alakası yok sen hele bir ehliyetini al ondan sonra burda bilgilerini paylaş araba sürmeyle bitmiyo bir kaza yaparsın suç sende olmaz ama ehliyetin olmadığı için cezayı ailen çeker sende çekmezsin bu yaşta araba sürme dersleri verme arabaya da sık binme ehliyetini aldıktan sonra istediğini yap kimse karışmaz sana
Blue Blood
12 Ağustos 2009 21:11   |   Mesaj #7   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
furkifurki adlı kullanıcıdan alıntı

ArKaDaŞLar MaNuEL VitéSlİ ARaßaLaRdA ArAßaYı ÇaLıŞtıRırKéN DéßRiyAjA ßaSılIR mI?ßiLéN WaRSa LtFéN SöLéSn!!!


Alıntı
MeLL adlı kullanıcıdan alıntı

MANUEL VİTESLİ ARAÇ KULLANMA
HAZIRLIK

Alıntı
MeLL adlı kullanıcıdan alıntı

Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.
1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;
A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.
B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.
3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.
4 - Emniyet kemerini takınız.
5 -Aracı çalıştırmak için vitesi boşa alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.
A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.
2 – KALKIŞ YAPMAK
Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra

1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.
2 - Debriyaja tam basıp aracı birinci vitese takınız. Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
3 - Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
4 - Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı pedalın üzerinden kaldırmayınız.
5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
6 - Birinci vites kalkış vitesidir.Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz gerekir. )
3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER
1 - Trafik kurallarına uyunuz.
2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.
3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.
4 -Gerektiğinde vites büyültün veya küçültünüz.
5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.
4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI
1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.
2 - Debriyaja basıp aracı geri vitese takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için kalkışınızı yapınız.
4 - Debriyajı kontrollü bir şekilde tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.
6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini boşa alınız.
5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK
1 - U dönüşü birinci viteste yapılır.
2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve birinci vitesle kalkınız, dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre vites büyülterek yolunuza devam ediniz.
6 – DURMAK. DURMA KURALLARI
1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.
2 - Aynalardan aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.
3 - Önce debriyaja sonuna kadar basınız, sonra da frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.
Yalnız, aracınızın hızı 45 - 50 km. nin üzerinde ise yavaşlamak için önce freni kullanıp aracınızı iyice yavaşlattıktan sonra debriyaja basıp uygun bir şekilde durmanız gerekir.
4 – Aracınız tam durduktan sonra vitesini boşa alınız. Debriyajı bırakınız. Bu durumda freni bırakmayınız.
7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER
1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
2 - Elfrenini çekiniz.
3 - Debriyaj padalına basarak aracı birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
4 - En son fren pedalını bırakınız.
5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.
6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.
7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.


son lejyon bu mesajı beğendi.
Misafir
18 Ekim 2009 15:12   |   Mesaj #8   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
arkadaşlar buradaki yorumları okuyarak arabayı ilerletme durdurma vs. gibi konular doğru öğrenilemez. ne kadar öğrenirim denilse de... bunu araba kullanabilen birisinin göstermesi yada arabada onun yanında iken neler yaptığına bakarsınız sorarsınız neden böle yapıyon yapmassan nolur gibisinden sorularla daha iyi anlarsınıs... bende 15 yaşındayım babam bana arabayı vermediği halde ben bile bizim taxi ile minübüsü yürütebiliyorum ama bu öğrendiğim anlamına gelmez araba arıza yaptığında ne yapacağını, yolunu kaybettiğinde ne yapacağını vb. bilmiorsan her hangi bir kaza anında ne yapacağını bilmiyorsan sen araba kullanmayı bilmiyorsun demektir yani ben...
Misafir
22 Ekim 2009 13:12   |   Mesaj #9   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
ben 8. sınıf ögrencisiyim 2003 clio 1.5 birazda ben özetliyim

ilk olarak vitesi bosa aliyoruz(bosda olsa bile kontrol etmemiz gerekir) kontagi saat yönünde 1 kere cevirdikten sonra ibrenin yanindaki isiklar sönene kadar bekliyoruz ve yavas bi hareketle calisitiyoruz
ilk olarak kalkiş birinci vitese dikkat edin ben bunu ögrenene kadar cok ugrasmistim
debriaja basarak 1 e attiktan sora gaza cok hafif sekilde dokunuyoruz debriaji 4de1 i kadar gaza basarken cekiyoruz birazdaha cektikten sora araba yavas yavas kalkmaya baslar bu esnada ayaginizi sabit tutmak gercekten önemlidir gaza biraz daha yüklendikten sora debriajdan tamamen cekmeliyiz arabanın zorlandıgını hissettigin an 2. vitese almalisiniz 2 ye aldiktan sonra siz siz olun debriaji löönk die brakmayin biraz daha yumusak brakin bu esnada arabadakiler hissetmemesi demek senin iyi bi söför oldugunu anlatir suana kadar en fazla yaptigim hiz 120 ama gercekten 2 yildir araba kullaniyorum ve vites kücültmek büyültmek kurallar herbi halti bilyorum siz siz olun arabayi düzgün kullanın...
22 Ekim 2009 14:42   |   Mesaj #10   |   
nötrino - avatarı
SMD SiNiRLi-RUTİNE AYKIRI
Zamanın Ötesi..

5211
6.828 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 02-08-2007
Arabayı hareket ettirmeden önce debriyaj ve gaz verme arasındaki uyumu iyi yapmak gerekiyordur yoksa kalkışta sorun olur.Debriyaja sonuna kadar basılır ve hafif gaz verilip yavaşça çekilirse arabayı düzgün kaldırmış olursunuz.
Son düzenleyen nötrino; 22 Kasım 2013 12:41.
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Araba çalıştırılırken önce hangisine basılır? Konusuna Benzer Konular

Flüt'te kalın si notası nasıl basılır?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 2
Son Mesaj: 26 Kasım 2014 18:06
Basketbolda smaç nasıl basılır?
Gönderen: Misafir Forum: Cevaplanmış
Cevap: 1
Son Mesaj: 31 Mart 2014 17:15
Tercih yaparken hangisine dikkat etmeliyim?
Gönderen: MystCrose Forum: Soru-Cevap
Cevap: 0
Son Mesaj: 27 Temmuz 2012 11:57
Cevap: 0
Son Mesaj: 23 Ocak 2011 19:29
Gitarda 5'li akorlar nasıl basılır?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 0
Son Mesaj: 27 Nisan 2010 22:34
Etiketler:
  • araba calistirma
  • arabayi calistirma
  • arabayi calistirmak
Sayfa 0.478 saniyede 10 sorgu ile oluşturuldu