Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Tüketici bilinci nedir?

Bu konu Soru-Cevap forumunda harikalar tarafından 27 Mart 2009 (19:17) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
47112 kez görüntülenmiş, 27 cevap yazılmış ve son mesaj 23 Mart 2011 (22:27) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 5.00  |  Oy Veren: 1      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 1 Nisan 2010, 16:47

bilinçli tüketici

#21 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
tse damgası olup olmadığına bakarız
son kullanma tarihine bakarız
alışverişte fiş almalıyız
Rapor Et
Reklam
Eski 18 Nisan 2010, 21:58

taner

#22 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Bilinçli tüketici tse damgasına son kullanma tarihine türk malı olduğuna bakan bilndik marka olan ve fişini alna kişi bilinçlidir.

Sahip olduğu haklar 7 gün içerisinde ürünü değiştirebilir ve tüketici hakları derneğine baş vurabilir.
Rapor Et
Eski 10 Mayıs 2010, 15:11

Tüketici bilinci nedir?

#23 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
yaa diyoruz ki tüketici olarak nasıl daha bilinçli olabilirizz
Rapor Et
Eski 10 Mayıs 2010, 15:47

Tüketici bilinci nedir?

#24 (link)
MsXTeam
_Yağmur_ - avatarı
Alıntı:
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

yaa diyoruz ki tüketici olarak nasıl daha bilinçli olabilirizz
A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
Rapor Et
Eski 9 Kasım 2010, 20:07

Tüketici bilinci nedir?

#25 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
1- Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
2- Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
3- Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız.
4- Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
5- Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce okuyunuz.
6- Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz

A) Satıcının adı, ünvanı ve adresi
B) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.
C) Satın alınan malın cinsi ve miktarı
D) Malın teslim tarihi, (Malı teslim almadan tarih atmayınız)
E) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı


Kéndİ EllerİmLE YaZdM )
Rapor Et
Eski 1 Aralık 2010, 19:42

Tüketici bilinci nedir?

#26 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
tse damgası ürün fişi ce damgası üretim tarihi ürünün kaliteli olması garanti belgesi olması gerekir
Rapor Et
Eski 23 Mart 2011, 21:31

Tüketici bilinci nedir?

#27 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
burda başka bilgi varmı ? ödevim için lazım
Rapor Et
Eski 23 Mart 2011, 22:27

Tüketici bilinci nedir?

#28 (link)
Daisy-BT
Ziyaretçi
Daisy-BT - avatarı
Alıntı:
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

burda başka bilgi varmı ? ödevim için lazım

A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Tüketici bilinci nedir? Konusuna Benzer Konular
Gönderen: Misafir Forum: Cevaplanmış
Cevap: 3
Son Mesaj: 7 Nisan 2014 11:38
Gönderen: GaribanCocuk Forum: Soru-Cevap
Cevap: 4
Son Mesaj: 26 Ekim 2012 18:57
Gönderen: ABDULLAH YASİN Forum: Soru-Cevap
Cevap: 0
Son Mesaj: 26 Eylül 2012 18:43
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 4
Son Mesaj: 28 Kasım 2011 21:52
Gönderen: _KleopatrA_ Forum: X-Sözlük
Cevap: 2
Son Mesaj: 27 Mart 2010 00:04
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.235 saniyede (76.23% PHP - 23.77% MySQL) 16 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 10:07
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi