Cevap Yaz En İyi Cevabı Gör Önceki Konu Sonraki Konu

Tüketici bilinci nedir? - Sayfa 3

Gösterim: 47870 | Cevap: 27
Misafir
1 Nisan 2010 16:47   |   Mesaj #21   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

bilinçli tüketici

tse damgası olup olmadığına bakarız
son kullanma tarihine bakarız
alışverişte fiş almalıyız
Misafir
18 Nisan 2010 21:58   |   Mesaj #22   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

taner

Bilinçli tüketici tse damgasına son kullanma tarihine türk malı olduğuna bakan bilndik marka olan ve fişini alna kişi bilinçlidir.

Sahip olduğu haklar 7 gün içerisinde ürünü değiştirebilir ve tüketici hakları derneğine baş vurabilir.
Misafir
10 Mayıs 2010 15:11   |   Mesaj #23   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
yaa diyoruz ki tüketici olarak nasıl daha bilinçli olabilirizz
10 Mayıs 2010 15:47   |   Mesaj #24   |   
_Yağmur_ - avatarı
SMD MsXTeam
Ankara

19024
19.366 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 16-04-2010
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

yaa diyoruz ki tüketici olarak nasıl daha bilinçli olabilirizz

A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
Misafir
9 Kasım 2010 20:07   |   Mesaj #25   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
1- Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
2- Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
3- Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız.
4- Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
5- Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce okuyunuz.
6- Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz

A) Satıcının adı, ünvanı ve adresi
B) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.
C) Satın alınan malın cinsi ve miktarı
D) Malın teslim tarihi, (Malı teslim almadan tarih atmayınız)
E) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı


Kéndİ EllerİmLE YaZdM )
Misafir
1 Aralık 2010 19:42   |   Mesaj #26   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
tse damgası ürün fişi ce damgası üretim tarihi ürünün kaliteli olması garanti belgesi olması gerekir
Misafir
23 Mart 2011 21:31   |   Mesaj #27   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
burda başka bilgi varmı ? ödevim için lazım
Daisy-BT
23 Mart 2011 22:27   |   Mesaj #28   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

burda başka bilgi varmı ? ödevim için lazım


A. Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
  1. Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
  2. Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
  3. Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız. Ortada bırakılabilirsiniz.
  4. Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
  5. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
  6. Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
    1. Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
    2. Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
    3. Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
    4. Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
    5. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.
B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
  1. Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
  2. Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
  3. Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
  4. Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
  5. Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayıbın ispat edilmesi gerekir.)
C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
  1. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
  2. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
  3. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.
D- ÖNERİLER :
  1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
  2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
  3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
  4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.
Ayrıca bakınız, Bilinçli Alışverişin Püf Noktaları
Cevap Yaz En İyi Cevabı Gör
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Tüketici bilinci nedir? Konusuna Benzer Konular

Cevap: 9
Son Mesaj: 20 Temmuz 2015 23:19
Çevre bilinci nedir?
Gönderen: Misafir Forum: Cevaplanmış
Cevap: 3
Son Mesaj: 7 Nisan 2014 11:38
Cevap: 0
Son Mesaj: 26 Eylül 2012 18:43
Cevap: 4
Son Mesaj: 28 Kasım 2011 21:52
Tüketici Nedir?
Gönderen: _KleopatrA_ Forum: X-Sözlük
Cevap: 2
Son Mesaj: 27 Mart 2010 00:04
Sayfa 0.363 saniyede 10 sorgu ile oluşturuldu