Arama

Klasik batı müziği çalgıları hakkında bilgi verir misiniz?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Şubat 2015 Gösterim: 69.352 Cevap: 16
muzikka - avatarı
muzikka
Ziyaretçi
3 Mayıs 2009       Mesaj #1
muzikka - avatarı
Ziyaretçi
Merhaba arkadaşlar ...

Bana YAYLI ENSTRüMANLAR , KLAVYELİ ENSTÜRAMANLAR , AĞAÇ NEFESLİLER ,BAKIR NEFESLİLER ve VURMALI ENSTRÜRAMANLAR HAKKINDA KISA BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ?
Ve bu katogorilerin enstüramanları nelerdir ?

Teşekkür ederim ...
EN İYİ CEVABI Daisy-BT verdi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

batı müziği neyle çalınır?
batı müziği hangi ülkelerde yaygındır?

Sponsorlu Bağlantılar
batı müziğinin ünlü solistleri?
batı müziği adı nereden gelmiştir? v.b.

Klasik batı müziği, genelde yüksek kültür seviyesi ile bağdaştırılan, halk müziklerinden net çizgilerle ayrılmıştır.
Avrupa kökenli ve ağırlıklı müzik türüdür. Batı denmesi bu yüzdendir. Bütün Avrupa, Amerika ve Latin ülkelerinde yaygındır.
En önemli özelliği, çok sesli olmasıdır.

Klasik Batı Müziği Çalgıları:
Yaylı çalgılar: Yayla sürtündüğünde titreşen tellerden oluşan tahta çalgılardır. Diğer bir adı da "keman ailesi"dir.

  • Keman: Yaylı çalgıların en küçüğüdür. Soprano ses verir.
  • Viyola: Kemandan biraz daha büyük, tınısı daha lirik bir çalgıdır. Alto ses verir.
  • Çello (Viyolonsel): Sesi insan sesine en yakın olan çalgı olarak da bilinir. Bir ucu yere dayanarak çalınır. Tenor ses verir.
  • Kontrbas (veya sadece Bas): Yaylı çalgılar arasında en büyük olanıdır (Boyu bir insan boyuna ulaşır). Bas ses verir.
Üflemeli çalgılar:
İçlerine üflenen nefes sayesinde titreşen çalgılardır. İki gruba ayrılırlar: Tahta üflemeliler ve Bakır üflemeliler. Bu gruplar çalgıların imal edildikleri maddeye göre ayrılmaz, çalışma stillerine göre ayrılır.

  • Flüt: Bir tahta üflemelidir. 19. yüzyılda tahtadan imal edilirken günümüzde metalden imal edilmekte olan konser flütü (yanflüt), tatlı ve sakinleştirici bir ses çıkarır.
  • Klarinet: Tek kamışlı tahta üflemelidir. 19. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır. Hafif boğukça fakat parlak bir ses çıkarır.
  • Saksofon: 20. yüzyıl klasik müzik eserlerinde yer alan (örneğin Ravel ve Gershwin'in eserlerinde) tek kamışlı tahta üflemelidir.
  • Obua: Çift kamışlı tahta üflemelidir. Barok dönemden beri orkestraların en popüler çalgılarındandır. Keskin ve acıklı bir sesi vardır.
  • Fagot: Çift kamışlı tahta üflemelidir. Gizemli ve kadifemsi bir sesi vardır.
  • Trompet: Pistonlu bakır üflemelidir. Parlak ve coşkulu bir sesi vardır.
  • Trombon: Sürgülü bakır üflemelidir. Trompetten daha kalın ses çıkarır. Sesi biraz daha boğuktur.
  • Korno: Pek çok yerinden bükülmüş çok uzun bir borudan oluşur. Dairesel bir şekle, boğuk bir sese sahiptir.
  • Tuba: En kalın sesli bakır üflemelidir. Kornonun daha büyüğü sayılabilir. Pistonludur.
Vurmalı çalgılar (Perküsyon):
Tokmak, baget veya fırça gibi cisimlerle vurularak titreştirilen çalgılardır. Orkestranın en arkasında bulunurlar.

  • Timpani: Küçük orkestra davullarıdır. Yarım küre biçimindedirler. Çıkaracakları nota, derileri gerilerek ayarlanabilir.
  • Zil: İki dairesel bakır levhadan oluşur, birbirlerine çarpılarak ses çıkartılır.
  • Üçgen: Bir metal çubuğun üçgen şekli oluşturacak şekilde bükülmesiyle yapılır. Küçük bir sopayla vurularak kısa ama etkili bir çın sesi verir.
  • Kastanyet: İspanyol kökenlidir. İki küçük tahta parçasından oluşur, bunların birbirine vurulmasıyla ses çıkarır.
  • Çıngırak: Metalden yapılmış konik biçimli bir çalgıdır. İçinde yine metalden küçük bir tokmak asılıdır, çıngırak sallandıkça koninin iç yüzeyine çarparak ses verir.
  • Tef: Yuvarlak bir tahta kasnağın bir veya iki yanına deriden bir örtü geçirilerek yapılır ve parmak vuruşlarıyla çalınır. Her vuruşta, kasnaktaki ince pirinçten 4-8 çift küçük zil tınlar.
  • Trampet: Dairesel bir metal gövdenin iki tarafına gerilmiş deriden ve bir derinin hemen altındaki gerili kirişlerden oluşur. Bagetle vurulduğunda deriler kirişlerle titreşir ve güçlü, keskin bir pat sesi çıkar.
Klasik Batı Müziği Sanatçıları - Bestecileri:
  • Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
  • Antonio Lucio Vivaldi (1678 - 1741)
  • Richard Wagner (1813 - 1883)
  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791)
  • İgor Stravinsky (1882 - 1971)
  • Johannes Brahms (1833 - 1897)
  • Fredric Chopin (1810 - 1849)
  • Ludwig Van Beethoven (1770 - 1827)
  • Franz Joseph Haydn (1732 - 1809)
  • Isaac Albeniz(1860 -1909)
  • Franz Liszt (1811 - 1886)
  • Felix Mendelssohn (1809 -1847)
  • Paganini
  • Georges Bizet
  • Nikolay Rimsky

SEDEPH - avatarı
SEDEPH
Ziyaretçi
3 Mayıs 2009       Mesaj #2
SEDEPH - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı

Klasik batı müziği,

Sponsorlu Bağlantılar
Klasik Batı müziği çalgıları


Yaylı çalgılar

Yaylı çalgılar bir orkestranın belkemiğidir. Yayla sürtündüğünde titreşen tellerden oluşan tahta çalgılardır. Diğer bir adı da "keman ailesi"dir.
  • Keman: Yaylı çalgıların en küçüğüdür. Soprano ses verir.
  • Viyola: Biraz büyükçe bir kemandır. Sesi daha kalın ve hüzünlüdür. Alto ses verir.
  • Çello (Viyolonsel): Bir ucu yere dayanarak çalınır. Tenor ses verir.
  • Kontrbas (veya sadece Bas): Yaylı çalgılar arasında en büyük olanıdır (Boyu bir insan boyuna ulaşır). Bas ses verir.
Avrupa'da yaylı çalgılar "telli çalgılar" olarak adlandırılır ve böylece bu aileye arp (harp) da eklenir. Arp, çok sayıda tele ve pedala sahip olan bir çalgıdır ve telleri parmakla çekilerek titreştirilir. Keman ailesinin üyeleri de buna benzeyen bir biçimde çalınmaya müsaittir (pizzicato).

Üflemeli çalgılar

İçlerine üflenen nefes sayesinde titreşen çalgılardır. İki gruba ayrılırlar: Tahta üflemeliler ve Bakır üflemeliler. Bu gruplar çalgıların imal edildikleri maddeye göre ayrılmaz, çalışma stillerine göre ayrılır.
  • Flüt: Bir tahta üflemelidir. 19. yüzyılda tahtadan imal edilirken günümüzde metalden imal edilmekte olan konser flütü (yanflüt), tatlı ve sakinleştirici bir ses çıkarır. Orkestralarda flütün yanısıra kısaca pikolo diye adlandırılan pikolo flüt de kullanılır. Pikolo, küçük anlamına gelir. Pikolo flüt, normal flütten daha kısadır ve daha ince ses çıkarır.
  • Klarinet: Tek kamışlı tahta üflemelidir. 19. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır. Hafif boğukça fakat parlak bir ses çıkarır. Orkestrada normal klarinetten daha kalın ses çıkaran basklarinet de kullanılır.
  • Saksofon: 20. yüzyıl klasik müzik eserlerinde yer alan (örneğin Ravel ve Gershwin'in eserlerinde) tek kamışlı tahta üflemelidir. Bir klarinet alt-türü de denebilir.
  • Obua: Çift kamışlı tahta üflemelidir. Barok dönemden beri orkestraların en popüler çalgılarındandır. Keskin ve acıklı bir sesi vardır. Orkestralarda obuanın yanısıra biraz daha kalın ses veren korangle (İngiliz kornosu) da kullanılır.
  • Fagot: Çift kamışlı tahta üflemelidir. Gizemli ve kadifemsi bir sesi vardır. Orkestralarda fagotun yanısıra, normal fagottan bir oktav daha kalın ses çıkarabilen kontrfagot da kullanılır.
  • Trompet: Pistonlu bakır üflemelidir. Parlak ve coşkulu bir sesi vardır.
  • Trombon: Sürgülü bakır üflemelidir. Trompetten daha kalın ses çıkarır. Sesi biraz daha boğuktur.
  • Korno: Pek çok yerinden bükülmüş çok uzun bir borudan oluşur. Dairesel bir şekle, boğuk bir sese sahiptir.
  • Tuba: En kalın sesli bakır üflemelidir. Kornonun daha büyüğü sayılabilir. Pistonludur.

Vurmalı çalgılar (Perküsyon) [değiştir]

Tokmak, baget veya fırça gibi cisimlerle vurularak titreştirilen çalgılardır. Orkestranın en arkasında bulunurlar.
  • Timpani: Küçük orkestra davullarıdır. Yarım küre biçimindedirler. Çıkaracakları nota, derileri gerilerek ayarlanabilir.
  • Zil: İki dairesel bakır levhadan oluşur, birbirlerine çarpılarak ses çıkarır.
  • Üçgen: Bir metal çubuğun üçgen şekli oluşturacak şekilde bükülmesiyle yapılır. Küçük bir sopayla vurularak kısa ama etkili bir çın sesi verir.
  • Kastanyet: İspanyol kökenlidir. İki küçük tahta parçasından oluşur, bunların birbirine vurulmasıyla ses çıkarır.
  • Çıngırak: Metalden yapılmış konik biçimli bir çalgıdır. İçinde yine metalden küçük bir tokmak asılıdır, çıngırak sallandıkça koninin iç yüzeyine çarparak ses verir.
  • Tef: Yuvarlak bir tahta kasnağın bir veya iki yanına deriden bir örtü geçirilerek yapılır ve parmak vuruşlarıyla çalınır. Her vuruşta, kasnaktaki ince pirinçten 4-8 çift küçük zil tınlar.
  • Trampet: Dairesel bir metal gövdenin iki tarafına gerilmiş deriden ve bir derinin hemen altındaki gerili kirişlerden oluşur. Bagetle vurulduğunda deriler kirişlerle titreşir ve güçlü, keskin bir pat sesi çıkar.

İnceleyiniz
SEDEPH - avatarı
SEDEPH
Ziyaretçi
3 Mayıs 2009       Mesaj #3
SEDEPH - avatarı
Ziyaretçi
Çalıgılar ile ilgili aradığınız bilgileri verdiğim bağlantıda bulabilirsiniz TIKLAYIN
muzikka - avatarı
muzikka
Ziyaretçi
3 Mayıs 2009       Mesaj #4
muzikka - avatarı
Ziyaretçi
teşekkürler

Şey birazda

klavyeli ens.

ağaç nefesliler
birdde
bakır nefesliler hakkında bilgi verirmisiniz
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
30 Kasım 2009       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
batı müziği neyle çalınır?
batı müziği hangi ülkelerde yaygındır?
batı müziğinin ünlü solistleri?
batı müziği adı nereden gelmiştir? v.b.
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
30 Kasım 2009       Mesaj #6
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

batı müziği neyle çalınır?
batı müziği hangi ülkelerde yaygındır?
batı müziğinin ünlü solistleri?
batı müziği adı nereden gelmiştir? v.b.

Klasik batı müziği, genelde yüksek kültür seviyesi ile bağdaştırılan, halk müziklerinden net çizgilerle ayrılmıştır.
Avrupa kökenli ve ağırlıklı müzik türüdür. Batı denmesi bu yüzdendir. Bütün Avrupa, Amerika ve Latin ülkelerinde yaygındır.
En önemli özelliği, çok sesli olmasıdır.

Klasik Batı Müziği Çalgıları:
Yaylı çalgılar: Yayla sürtündüğünde titreşen tellerden oluşan tahta çalgılardır. Diğer bir adı da "keman ailesi"dir.

  • Keman: Yaylı çalgıların en küçüğüdür. Soprano ses verir.
  • Viyola: Kemandan biraz daha büyük, tınısı daha lirik bir çalgıdır. Alto ses verir.
  • Çello (Viyolonsel): Sesi insan sesine en yakın olan çalgı olarak da bilinir. Bir ucu yere dayanarak çalınır. Tenor ses verir.
  • Kontrbas (veya sadece Bas): Yaylı çalgılar arasında en büyük olanıdır (Boyu bir insan boyuna ulaşır). Bas ses verir.
Üflemeli çalgılar:
İçlerine üflenen nefes sayesinde titreşen çalgılardır. İki gruba ayrılırlar: Tahta üflemeliler ve Bakır üflemeliler. Bu gruplar çalgıların imal edildikleri maddeye göre ayrılmaz, çalışma stillerine göre ayrılır.

  • Flüt: Bir tahta üflemelidir. 19. yüzyılda tahtadan imal edilirken günümüzde metalden imal edilmekte olan konser flütü (yanflüt), tatlı ve sakinleştirici bir ses çıkarır.
  • Klarinet: Tek kamışlı tahta üflemelidir. 19. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır. Hafif boğukça fakat parlak bir ses çıkarır.
  • Saksofon: 20. yüzyıl klasik müzik eserlerinde yer alan (örneğin Ravel ve Gershwin'in eserlerinde) tek kamışlı tahta üflemelidir.
  • Obua: Çift kamışlı tahta üflemelidir. Barok dönemden beri orkestraların en popüler çalgılarındandır. Keskin ve acıklı bir sesi vardır.
  • Fagot: Çift kamışlı tahta üflemelidir. Gizemli ve kadifemsi bir sesi vardır.
  • Trompet: Pistonlu bakır üflemelidir. Parlak ve coşkulu bir sesi vardır.
  • Trombon: Sürgülü bakır üflemelidir. Trompetten daha kalın ses çıkarır. Sesi biraz daha boğuktur.
  • Korno: Pek çok yerinden bükülmüş çok uzun bir borudan oluşur. Dairesel bir şekle, boğuk bir sese sahiptir.
  • Tuba: En kalın sesli bakır üflemelidir. Kornonun daha büyüğü sayılabilir. Pistonludur.
Vurmalı çalgılar (Perküsyon):
Tokmak, baget veya fırça gibi cisimlerle vurularak titreştirilen çalgılardır. Orkestranın en arkasında bulunurlar.

  • Timpani: Küçük orkestra davullarıdır. Yarım küre biçimindedirler. Çıkaracakları nota, derileri gerilerek ayarlanabilir.
  • Zil: İki dairesel bakır levhadan oluşur, birbirlerine çarpılarak ses çıkartılır.
  • Üçgen: Bir metal çubuğun üçgen şekli oluşturacak şekilde bükülmesiyle yapılır. Küçük bir sopayla vurularak kısa ama etkili bir çın sesi verir.
  • Kastanyet: İspanyol kökenlidir. İki küçük tahta parçasından oluşur, bunların birbirine vurulmasıyla ses çıkarır.
  • Çıngırak: Metalden yapılmış konik biçimli bir çalgıdır. İçinde yine metalden küçük bir tokmak asılıdır, çıngırak sallandıkça koninin iç yüzeyine çarparak ses verir.
  • Tef: Yuvarlak bir tahta kasnağın bir veya iki yanına deriden bir örtü geçirilerek yapılır ve parmak vuruşlarıyla çalınır. Her vuruşta, kasnaktaki ince pirinçten 4-8 çift küçük zil tınlar.
  • Trampet: Dairesel bir metal gövdenin iki tarafına gerilmiş deriden ve bir derinin hemen altındaki gerili kirişlerden oluşur. Bagetle vurulduğunda deriler kirişlerle titreşir ve güçlü, keskin bir pat sesi çıkar.
Klasik Batı Müziği Sanatçıları - Bestecileri:
  • Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
  • Antonio Lucio Vivaldi (1678 - 1741)
  • Richard Wagner (1813 - 1883)
  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791)
  • İgor Stravinsky (1882 - 1971)
  • Johannes Brahms (1833 - 1897)
  • Fredric Chopin (1810 - 1849)
  • Ludwig Van Beethoven (1770 - 1827)
  • Franz Joseph Haydn (1732 - 1809)
  • Isaac Albeniz(1860 -1909)
  • Franz Liszt (1811 - 1886)
  • Felix Mendelssohn (1809 -1847)
  • Paganini
  • Georges Bizet
  • Nikolay Rimsky
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Ocak 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ülkeler arası enstüremanlar...???yardım ederseniz sewinirim...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Aralık 2010       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
parmak zili hakında bilgi
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Mart 2011       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
çellonun ve trampetin klasik batı müziğindeki yerini açıklar mısınız
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
12 Nisan 2011       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
piyano vs. de yok mu bunların arasında. bilgi verir misiniz? şimdiden teşekkürler....

Benzer Konular

20 Aralık 2008 / GusinapsE Sanat
21 Temmuz 2009 / ThinkerBeLL Sanat
10 Aralık 2013 / rumeysa Soru-Cevap
22 Şubat 2014 / Misafir Soru-Cevap
11 Kasım 2016 / misafir Cevaplanmış